تبلیغات
شما

نحوه تعیین شهریه کارآموزان آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد

نحوه تعیین شهریه کارآموزان آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد

مقایسه شهریه دوره‌های آموزشگاه‌ها با توجه به مدرسین آن آموزشگاه، که از نظر علمی، تجربه و به روز بودن در چه سطحی قرار دارند، بستگی دارد و همچنین به تجهیزات آموزشگاه‌ها که بتواند از هر لحاظی کارآموزان را همراهی کند. شرایط مکانی و زمانی آموزشگاه نیز از مسائل مهم در درجه بندی می‌باشد. رده سنی و نوع مهارتی که به دانش آموزان داده می‌شود، نیز در شهریه، کارآموزان بسیار مهم است. نحوه تعیین شهریه کارآموزان آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد نیز مانند سایر آموزشگاه‌ها به موارد گفته شده مربوط می‌شود.

 

لیست شهریه دوره‌های فنی و حرفه ای

هدف اصلی آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای ایجاد بستری برای مهارت در کارهای مختلف، جهت آموزش کارآموزان است. در بسیاری از موارد آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای مهارت‌ها را به صورت رایگان یا با هزینه‌های خیلی کم در اختیار کارآموزان قرار می‌دهند تا آنها به مهارت در شغلی دست یابند و وارد بازار کار شوند. اما بعد از هر آموزش، آموزشگاه فنی و حرفه ای یک آزمون برای کارآموزان در نظر می‌گیرد و هر کارآموز با گرفتن نمره حد نصاب می‌تواند مدرک آن مهارت را از آموزشگاه فنی و حرفه ای گرفته و در بازار کار مشغول گردد.

 

شرایط شرکت در کلاس‌های رایگان آموزشگاه فنی و حرفه ای

برای شرکت در کلاس‌های فنی و حرفه ای باید یک سری از اصول و قوانین را رعایت کرد. این اصول از طرف سازمان فنی و حرفه ای مشخص شده و در سایت قابل مشاهده است. کارآموزان با مراجعه به سایت فنی و حرفه ای می‌توانند همه اصول را خوانده و رشته مورد نظر خود را رزرو کنند.

  • مراجعه به سایت فنی و حرفه ای و یا مراجعه حضوری به مرکز فنی و حرفه ای و رزرو دوره‌ی مورد نظر جهت ثبت نام، کارآموز باید صورت گیرد.
  • آموزشگاه موظف به حفظ اطلاعات داده شده از طرف کارآموز می‌باشد و جای گزینی در دوره‌ها نباید صورت گیرد.
  • ثبت نام دوره‌های رایگان با دوره هایی که هزینه دارند، متفاوت نیست.
  • برای هر دوره تعداد کارآموزان مشخص شده است و بعد از تکمیل ظرفیت نمی‌توان ثبت نام نمود.
  • تاریخ دقیق شروع کلاس‌ها بستگی به تکمیل ظرفیت کلاس داشته و اعلام می‌شود.

 

نرخ شهریه آموزشگاه‌های آزاد

تعیین نرخ شهریه آموزشگاه‌ها باید به تصویب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برسد. تعیین شهریه دقیق بسته به استان و شرایط اقتصادی متفاوت است. در هر استان رسیدگی به شرایط اقتصادی به عهده شوارای رسیدگی و نظارت استان می‌باشد. مبلغ نهایی از سوی شورای رسیدگی و نظارت تعیین می‌شود. شورای رسیدگی و نظارت استان با تعیین جزئیات و تقسیم بندی درجه آمووزشگاه که بر اساس نوع کلاس‌ها و آموزش‌های خصوصی و نیمه خصوصی طبقه بندی می‌شوند، شهریه را مشخص می‌کنند. بعد از تععین شدن شهریه نهایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید شهریه تعیین شده را به دفتر برنامه ریزی و آموزش هنری اعلام نماید. در هر آموزشگاه باید برگه ای برای شهریه طراحی و مبلغ در آن درج گردد. این برگه در هنگام ثبت نام به مدارک تحویل داده شده پیوست می‌گردد. یک نسخه از این برگه باید در معرض دید عمومی باشد تا همه افراد قبل از ثبت نام از مبلغ شهریه مطلع شوند.

 

استرداد شهریه به کارآموزان

در هر آموزشگاه امکان دارد یک سری از اتفاقات باعث کنسلی کلاس شود. در این صورت اگر آموزشگاه مسبب آن باشد، حتما باید شهریه به کارآموزان باز گردد. در اینجا به بررسی تعدادی از این موارد می‌پردازیم.

  • اگر آموزشگاه تحت هر شرایطی زمان کلاس را عوض کند موظف است شهریه را به صورت کامل به کارآموزان برگرداند.
  • کنسل شدن کلاس از طرف آموزشگاه، تحت هر شرایطی، آموزشگاه باید مبلغ شهریه را به صورت کامل برگرداند.
  • تغییر مدرس کلاس بدون هماهنگی با کارآموزان، آموزشگاه موظف به بازگردادن شهریه است.
  • در صورت انصراف کارآموز یک هفته قبل از شروع کلاس، آموزشگاه موظف به بازگردادن شهریه است.
  • در صورت تعطیل شدن آموزشگاه به هر دلیلی، باید شهریه کارآموزان را به آنان باز گردانده شود.
  • در صورتی که خود کارآموز بعد از شروع کلاس، انصراف خود را اعلام نماید 40% از شهریه از طرف آموزشگاه برداشته شده و بقیه شهریه به او باز می‌گردد.
  • در صورت خصوصی بودن کلاس  و انصراف کارآموز بعد از شروع کلاس، شهریه باز گردانده نمی‌شود.

تخفیف در شهریه آموزشگاه ها

در هر آموزشگاه‌ ممکن است، تخفیفات ویژه ای برای کارآموزان در نظر گرفته شود، مثل اینکه اگر کارآموز در چندین کلاس به صورت هم زمان ثبت نام کند تخفیف هایی برای او در نظر گرفته می‌شود. این روش یکی از روش‌های جذب کارآموزان برای ثبت نام در آموزشگاه است. در بعضی مناطق به علت وضعیت اقتصادی تخفیف‌های 50% در نظر گرفته می‌شود تا همه کارآموزان بتوانند از کلاس‌ها استفاده کنند. در بعضی مواقع به کارآموزی که بالاترین نمره حد نصاب را در رشته خود کسب کند تخفیفات ویژه ای دریافت داده می‌شود. برای بعضی از مناسبت‌ها نیز مانند افتتاح آموزشگاه تخفیفات در نظر گرفته می‌شود. کارآموزان باید از این فرصت‌ها استفاده کرده و ثبت نام خود را انجام دهند.

 

تدریس خصوصی

در تمامی آموزشگاه‌ها از جمله آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای نیز تدریس خصوصی صورت می‌گیرد. زیرا یکی از بهترین روش‌های تدریس که سرعت بالا و یادگیری بهتری را شامل می‌شود تدریس خصوصی است. شهریه تدریس خصوصی شاید بیشتر از کلاس‌های عمومی باشد اما سرعت بالاتری دارد و مهارت یادگیری در آن بیشتر است. بنابراین کارآموز در هر رشته ای می‌تواند موفقیت را تجربه کند. بهتر است تدریس خصوصی کنار بهترین مدرسین و با تجربه‌ترین آنها باشد. اما شاید این سوال برای همه باشد که از کجا و چگونه بهترین مدرسین را در کنار خود داشته باشیم. کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید و با ثبت نام در سایت بلدیاب بهترین مدرسین را در هر جای کشور هستید در کنار خود تجربه نمایید. سایت بلدیاب با تجربه بالا بهترین اساتید و آموزشگاه‌ها را به شما معرفی می‌کند. 

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:52       1399/06/17
  • تعداد بازدید :
    1116
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

لیست شهریه دوره‌های فنی و حرفه ای99

نرخ شهریه آموزشگاه‌های آزاد

آموزشگاه


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.