تبلیغات
شما

روش صحیح خواندن فیزیک در شب امتحان

روش صحیح خواندن فیزیک در شب امتحان

یکی از درس هایی که در اکثر اوقات دانش آموزان را دچار سردرگمی می‌کند، فیزیک است. درگیری با مسائل فیزیک در بین دانش آموزان بسیار رواج دارد. خواندن فیزیک در شب امتحان یکی از دغدغه هایی است که دانش آموزان زیادی با آن سر و کله می‌زنند. در این جور مواقع دانش آموزان برای حفظ فرمول‌ها و حل مسائل دست به دامان کتاب و سی دی‌های آموزشی می‌شوند. اما باید بگوییم که درس فیزیک فراتر از حفظ فرمول‌ها و جای گذاری‌ها بوده و روش‌های مطالعه خاصی دارد. یکی از روش هایی که در موفقیت برای امتحان درس فیزیک تاثیرگذار است، انتخاب معلم خصوصی است. وب سایت بلدیاب؛ یکی از وب سایت‌های معتبری است که در زمینه تدریس خصوصی فعالیت دارد. معلم خصوصی درس فیزیک کمک می‌کند تا با روش مطالعه فیزیک در شب امتحان آشنا شوید.

خواندن فیزیک در شب امتحان

مهم‌ترین نکته ای که لازم است در همه امتحان‌ها رعایت کنید، مطالعه دروس به صورت روزمره است. بنابراین هرگز مطالعه تمامی حجم دروس را به شب امتحان واگذار نکنید. به خصوص درس فیزیک که در کنار مطالب تئوری دارای مسائل فراوان است. نکته بعدی که در زمان مطالعه درس فیزیک باید رعایت کنید، درک مسائل فیزیک است. یعنی یک دانش آموز باید با قوانین آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند یک مسئله را حل کند. در کنار همه این نکات تدریس خصوصی می‌تواند سرعت خواندن فیزیک در شب امتحان را افزایش بدهد. پس انتخاب معلم خصوصی مناسب هم در کسب نمره خوب از درس فیزیک تاثیر گذار است.

روش مطالعه فیزیک در شب امتحان

نکته حائز اهمیت در درس فیزیک، عدم شب امتحانی بودن این درس است. یعنی هرگز حجم سنگینی از این درس را برای شب امتحان نگذارید. پس اگر در طول ترم به میزان کافی برای مطالعه فیزیک وقت بگذارید، شب امتحان کار راحت‌تری دارید. بهتر است شب امتحان فقط به مرور مطالب، حل نمونه سوال و رفع اشکال با معلم خصوصی بگذرد نه یادگیری. اما بازهم در این بخش روش هایی را بیان می‌کنیم، تا فرآیند مرور و یادگیری سریع‌تر شود.

  • مرور مطالب: بهتر است از ابتدای کتاب تا انتهای کتاب به صورت کامل مرور شود. (نکته: این پروسه از صبح تا شب گاهی طول خواهد کشید، چون مرور فقط مطالعه طوطی وار نیست.)
  • حل مسئله و نمونه سوال: بهتر است هر مبحث یا فصلی که به پایان می‌رسد، نمونه سوال‌ها و مسائل آن کامل حل شود. این کار باعث می‌شود تا هر نقطه مبهمی که در مبحث‌ها وجود دارد، برطرف شود.
  • خلاصه نویسی هنگام مطالعه: یکی از روش هایی که به تثبیت دروس کمک می‌کند یادداشت برداری است. تلاش کنید از هر فصل یک خلاصه داشته باشید. خلاصه نویسی به مرورهای کوتاه مدت کمک شایانی خواهد کرد.
  • مطالعه به صورت دوره ای: در هزمان که احساس خستگی کردید، درس را کنار بگذارید، ورزش کنید، چرت بزنید و نوشیدنی بنوشید تا مغز بتواند برای کار مجدد ریکاوری شود.
  • روابط فیزیک را درک کنید: به صورت کلی روابط در فیزیک نقش اساسی دارند. درس فیزیک مثل ریاضی نیست که فقط روابط را حفظ کنید، بلکه در این درس باید درک درستی از روابط داشته باشید، تا بتوانید آن‌ها را به خاطر بسپارید. پس تلاش کنید با روش‌های درس خواندن مفهومی آشنا شوید.
  • از هیچ سوال و اشکالی نگذرید: اگر قسمتی از درس فیزیک مبهم بود، حتما آن ابهام را برطرف کنید. برخی اوقات تصور می‌کنیم بلد نبودن یک مسئله کوچک آسیبی وارد نمی‌کند. اما باید بگوییم این تفکر غلط است، پس تلاش کنید از مدرسین برتر برای تدریس خصوصی استفاده کنید.

چگونه فیزیک را بخوانیم و یاد بگیریم؟

برای مطالعه درس فیزیک باید یک سری از نکات را همزمان رعایت کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

حضور در کلاس‌ها به صورت مستمر

درس فیزیک یکی از دروسی است که برای کسب نمره بالا نیاز به حضور فیزیکی فرد دارد. پس تا جایی که امکان دارد، از غیبت در روزهایی که کلاس فیزیک برقرار است، اجتناب کنید. اگر بتوانید 70 تا 80 از مطالب را در کلاس یاد بگیرید، در شب امتحان ده هیچ از همه‌ی هم کلاسی‌های خود جلوتر هستید.

فعالیت در کلاس و یادداشت برداری

گاهی اوقات دانش آموزان در کلاس هستند ولی ذهنشان جایی دیگر است. حتما در کلاس اگر سوالی شما را درگیر کرد، یادداشت کنید و در اولین فرصت از معلم خود بخواهید تا به آن پاسخ بدهد. نکته بسیار مهم دیگر، جزوه برداری است. جزوه برداری سبب افزایش تمرکز می‌شود.

از حل تمرین غافل نشوید!

بهتر است هر درس را همان روز مطالعه کنید. اگر وقت نکردید تلاش کنید درس تازه را در همان هفته مطالعه کنید. حل مسائل جدید هم شامل مرور شده و در این قسمت مصداق دارد. این کار کمک می‌کند تا خواندن فیزیک در شب امتحان راحت‌تر شود.

تمرین را درست حل کنید!

این که یک مسئله را حل کنید و از آن عبور کنید کار جالبی نیست. در کنار هر مسئله ای که حل می‌کنید از صحیح بودن فرمول ها، روابط و پاسخ هایی که کسب کردید اطمینان حاصل کنید.

انتخاب معلم خصوصی

گاهی اوقات کلاس و مدرسه به تنهایی برای یادگیری فیزیک کافی نیستند. یکی از روش هایی که به افزایش یادگیری کمک می‌کند، انتخاب معلم خصوصی است. معلم‌های خصوصی باید در کنار تجربه، مهارت کافی هم داشته باشند. این افراد کمک می‌کنند تا در کنار یک کلاس فیزیک که در مدرسه دارید، در محیط خانه هم یادگیری را ادامه بدهید.

جمع بندی

خواندن فیزیک در شب امتحان یکی از کارهای سختی است که اگر به مرور زمان جدی گرفته شود به یک کار راحت مبدل خواهد شد. پس برای عبور موفقیت آمیز از این درس ابتدا هدف خود را مشخص کنید. اگر خواهان کسب نمرات بالا هستید، تمامی درس را به شب امتحان موکول نکنید. مطالعه و یادداشت برداری در طول ترم یکی از راه کارهایی است، که نقش بسیار چشمگیری در افزایش نمره فیزیک دارد.

از دیگر کارهایی که به کسب نمره خوب کمک خواهد کرد، انتخاب یک همراه خوب است. وب سایت تدریس خصوصی بلدیاب؛ یکی از سایت‌های معتبری است که با معرفی مدرسین و اساتید برتر کمک می‌کند تا با بهترین معلم‌های خصوصی آشنا شوید. برای یک انتخاب معلم خصوصی خوب کافیست که در قسمت ثبت درخواست معلم خصوصی، ثبت نام کنید.

 

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    21:02       1402/05/23
  • تعداد بازدید :
    882
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

خواندن فیزیک در شب امتحان

روش مطالعه فیزیک در شب امتحان




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.