تبلیغات
شما

بازرسی و نظارت از آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد

بازرسی و نظارت از آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد

شیوه نامه بازرسی و نظارت از آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد یک عملکرد آگاهانه است که به منظور محافظت بهتر از سرمایه، نیروی انسانی و امکانات صورت می‌گیرد. این عملکرد به بهینه سازی اهداف و افزایش امنیت شغلی کمک می‌کند. همچنین احتمال بروز تخلفات کاهش می‌یابد. بازرسی به منظور رعایت قوانین تعیین شده صورت می‌گیرد. با این کار نقاط ضعف و قوت آموزشگاه آشکار می‌شود و به راحتی می‌تواند برای رفع ضعف‌های خود اقدام نماید و به تقویت نقاط قوت خود بپردازد. هر آموزشگاه با انجام یک سری اقدامات مانند تشوق‌های متعدد می‌تواند نقاط قوت خود را تقویت کند و با در نظر گرفتن تنبیه‌هایی از بعضی موارد جلوگیری نماید. در کل هدف اصلی آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای ایجاد مهارت در کارآموزان و قرار دادن آنها در کارهای عملی تا در آینده بتوانند در بازار کار حرفه ای باشند.

 

بازرسان آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد

وجود بازرسان در آموزشگاه‌ها و یا مدارس به علت تحقیر مدرسین و یا مدیریت نیست. بلکه برای ارائه راه حل‌های بهتر برای کیفیت بالاتر است. خیلی از موسسین این سوال را در ذهن خود دارند که آیا می‌شود سیستم بازرسی را حذف کرد؟ همیشه باید این را در نظر داشت که در سیستم بازرسی تمامی ورودی‌ها و خروجی‌ها کنترل می‌شود و همین امر باعث بالا رفتن کیفیت امور می‌گردد. آموزش و پرورش با استفاده از این سیستم کیفیت آموزش را بالا می‌برد. همچنین هدف نهائی از بازرسی‌ها بستر سازی سالم آموزشی و پیشگیری از تخلفات احتمالی دانست. بازرسان آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد نیز با هدف کیفیت بالاتر در آموزش، نظارت و بازرسی کرده تا نتایج مطلوب‌تری حاصل شود.

 

حیطه بازرسی و نظارت بر آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد

نظارت یعنی کنترل مسائل تا به درستی و دقیق صورت گیرد. در بسیاری از آموزشگاه‌ها، از کارمندان برای نظارت کمک گرفته می‌شود تا کارها به درستی و دقیق صورت گیرد. این امر موجب جلوگیری از هر نوع انحراف و یا خطایی در کارها می‌شود. باید دانست نظارت مکمل نظارت، برنامه ریزی است که موجب ایجاد نظم در کارها می‌شود و از نگرانی هایی که مدیریت دارد کاسته می‌شود. در یک نظارت درست باید استاندارها شناخته شود و کار انجام شده با استاندرد‌ها مقایسه شود. این امر موجب انجام دقیق کار‌ها می‌شود. در بعضی از مواقع گروه نظارتی نمی‌تواند اطلاعات درستی را منتقل نمایند، زیرا نظارت یا بیش از حد صورت گرفته است و یا کمتر از اندازه لازم یا این که نظارت به صورت نامنظم صورت گرفته است و نمی‌توان گزارش کاملی از آن اعلام نمود. در بعضی مواقع هم ناظر توانایی کافی ندارد و نظارت به درستی صورت نمی‌گیرد.

 

ویژگی‌های نظارت کارآمد

برای یک نظارت کارآمد، باید برنامه ریزی درستی داشت. در کنار آن باید دقت و هماهنگی و مدیریت زمان داشت. درک متقابل افراد و حاشیه ها، انعطاف پذیری در برابر کارها، اجرای به موقع هر عملیات، انتخاب رهبر برای هر قسمت از جمله کارهای لازم برای یک نظارت کارآمد است. برای تمرکز بهتر در نظارت بهتر است محدوده نظارت کوچک باشد و هر قسمت یک مدیر و ناظر داشته باشد. زیرا عدم تمرکز باعث اختلال در کارها می‌شود.

 بازرسی و نظارت از آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد

سامانه شکایت از آموزشگاه فنی و حرفه ای

برخی از کارآموزان در آموزشگاه با مشکلاتی رو به رومی شوند. برای این افراد سامانه ای در نظر گرفته شده است تا به ثبت شکایات خود بپردازند. مواردی مانند عدم رسیدگی و پاسخگویی به کارآموزان، ضعف در ارائه خدمات، ایجاد نقص در وظایف مدرسین و کارمندان از جمله مواری است که کارآموزان می‌توانند شکایت کنند. همچنین کارآموزان می‌توانند به نمرات خود، تجهیزات و استانداردهای آموزشگاه و نحوه برخورد کارمندان اعتراض کنند. اگر در هر آموزشگاه یک ناظر حاضر باشد این مشکلات به وجود نخواهد آمد. 

 

بازرسی فنی چیست؟

بررسی مشخصات یک قطعه با استانداردها که قبلا مشخص شده است، بازرسی فنی گفته می‌شود. در این نوع بازرسی اندازه گیری ها، مقایسه با قطعات استاندارد و آزمایش قطعه تولیدی صورت می‌گیرد. بازرس فنی باید آشنایی کامل با قطعات داشته باشد و بتواند مشکلات احتمالی را حل کند. اگر اینگونه نباشد، کار با موفقیت به پایان نمی‌رسد. بازرسان فنی از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تایید می‌رسند. این بازرسین بیشتر در محیط‌های صنعتی کار می‌کنند. کار آنها نظارت بر کالاهای تولیدی و تطبیق آن با استانداردهای ایمنی است. در کل نظارت بازرسین فنی باعث جلوگیری از اتلاف سرمایه تولید کنندگان و مصرف کنندگان است.

 

تعیین بازرس

برای تایین بازرس ابتدا باید آموزشگاه مورد نظر مشخص گردد. سپس بازرس بر مبنای دوره ای که گذرانده برای آن آموزشگاه مشخص می‌شود. هر حیطه ای دارای تخصص خاصی است. بنابراین اطلاعات بازرس باید در آن حیطه به صورت تخصصی باشد. بازرس باید کاملا به اصطلاحات و استانداردهای تدریس شده در آن آموزشگاه تخصص کامل داشته باشد. اینگونه بازرس می‌تواند تمام عیوب را به درستی بر طرف کند و گزارشات را به صورت دقیق و کامل ارائه کند. کیفیت کار با یک بازرس متخصص بسیار بالا می‌رود و مدیریت دیگر نگران کار نیست. البته باید حوزه مدیریت مشخص شود و اگر کار بسیار زیاد است، مسئولیت تقسیم شده و برای ناظر افراد کمکی فرستاده شود.

 

تدریس خصوصی

در بسیاری از آموزشگاه‌ها تدریس خصوصی اولین گزینه برای افرادی است که ثبت نام می‌کنند. تدریس خصوصی بهترین و سریع‌ترین راه برای کسب مهارت در هر رشته ای است تا کار آموز در زمان کمتر و با مهارت کافی به هدف خود برسد. اما شاید از خود می‌پرسید چه طور و چگونه به بهترین مدرسین دسترسی داشته باشید و بهترن آموزشگاه‌ها را بیابید؟ خیلی ساده است، با ثبت نام در سایت بلدیاب در هر کجای کشور که هستید به بهترین‌ها مدرسین در هر رشته ای دست یابید. سایت بلدیاب با معرفی بهترین آموزشگاه‌ها و بهترین مدرسین در تمامی رشته‌ها در خدمت شما است. اگر آموزشگاه دارید و یا مدرس خصوصی هستید با ثبت نام در سایت بلدیاب خود را به تمام کاربران این سایت معرفی کنید تا برند خود را بسازید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:50       1399/06/20
  • تعداد بازدید :
    1209
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

شیوه بازرسی و نظارت از آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد

بازرسان آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد

حیطه بازرسی و نظارت بر آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.