تبلیغات
شما

افزایش سرعت درس خواندن

افزایش سرعت درس خواندن

در جهان امروز مطالعه افراد بسیار کاهش یافته است. برای حل این مسئله حتی کتاب‌های الکترونیک هم با عصر جدید به بازار آمد ولی هیچ تفاوتی در روند مطالعه افراد نداشت. هر ساله تعداد زیادی کتاب به چاپ می‌رسد ولی آمار مطالعه تنها مربوط به کتاب‌های درسی است. افزایش سرعت درس خواندن برای دانش آموزان تحصیلی، دانش آموزان کنکوری و یا دانشجویان ارشد اهمیت زیادی دارد. با افزایش سرعت درس خواندن با تایم کمتر مقدار بیشتری درس می‌خوانیم. این کار سخت و شگفت انگیزی نیست، این کار از عهده هر کس برمی آید. در این مقاله نکاتی را برای شما مطرح می‌کنیم تا به شما در سرعت خواندن کمک کنیم.

 

با ذهنی آماده سرعت مطالعه را افزایش دهید

برای موفقیت در هر کاری اولین مرحله آمادگی ذهن است. با این کار شما یک قدم به جلو می‌روید. افزایش سرعت مطالعه نیز استسنا نیست و باید ذهن آماده باشد. اگر بدانید برای چه دارید کاری را انجام می‌دهید و بر روی آن تمرکز کنید حتما موفق می‌شوید و افزایش سرعت مطالعه نیز این گونه می‌باشد. برای تمرکز سعی کنید به چیز دیگری فکر نکنید. این کار با تعیین هدف مشخص می‌شود. برای این کار از خود سوال کنید، چرا مطالعه می‌کنید؟ آیا اگر این مطالب را یاد نگیرد صدمه ای به شما وارد خواهد شد؟ این کار به ذهن شما برای مطالعه کمک می‌کند و موجب ایجاد انگیزه می‌گردد.

 

با دور ریختن افکار منفی باعث افزایش سرعت مطالعه شوید

درون ذهن همه آدم‌ها افکار منفی وجود دارد و یکی از علائم آن غر زدن‌های مکرر است. شاید به این دلیل است که نمی‌دانیم با شروع کار چه اتفاقی می‌افتد و ذهن ما در حال کلنجار رفتن با خود است که آیا موفق می‌شویم یا نه ؟ این به دلیل است که ذهن خود را آماده و متقاعد نساختیم. در اینجا به شما دور ریختن افکار منفی را می‌گوییم تا سرعت مطالعه تان بالا رود. این یکی از مهم‌ترین کارهایی است که آموزش و پرورش برای دانش آموزان باید در نظر گیرد و مثبت اندیشی را به آنان آموزش دهد. اندیشه‌های مثبت در روند زندگی بسیار تاثیر گذار است. اگر دانش آموزان بیاموزند چگونه افکار افکار مثبت داشته باشند و از افکار منفی دوری کنند، می‌توانند به موفقیت‌های زیادی برسند. 

 

با افزایش تمرکز سرعت مطالعه را بالا ببرید

برای این که تمرکزتان را روی مطالعه افزایش دهید، به کاری که می‌خواهید انجام بدهید باور داشته باشید. باور به هر کاری یعنی دوری از افکار منفی و دوری از افکار منفی یعنی آماده سازی ذهن، بنابراین تمام مراحل به هم مرتبط است. در اصل تمرکز یعنی تسلط بر ذهن، به گونه ای که بتوان ذهن را کنترل کرد. آیا تا به حال غرق در افکار خود بوده اید؟ به گونه ای که اصلا متوجه اطراف خود نباشید. این همان تمرکز است. یعنی جمع کردن همه حواس به یک موضوع خاص و توجه نکردن به اطرف، اگر بر روی دروس اینگونه متمرکز باشید، حتما سرعت مطالعه شما بالا می‌رود و در زمان خیلی کمتر، مقدار بیشتری مطالعه می‌کنید. 

 

تکنیک‌های مطالعه

یکی از راه‌های موفقیت در تحصیل دانستن تکنیک‌های مطالعه است. روش‌های زیادی مانند یاداشت برداری، تقویت حافظه و... وجود دارد. با یادگیری و به کار گیری این تکنیک‌ها دانش آموزان می‌توانند امتحانات خود را به راحتی و با موفقیت بگذرانند. اما بعضی از دانش آموزان مرتب از اینکه جزوات را بارها و بارها مطالعه کردند ولی چیزی به خاطر ندارند در حال شکایتند. این دانش آموزان صرفا می‌خواهند مطالب را حفظ کنند و به نکات دیگر توجهی ندارند. تکنیک هایی برای مطالعه وجود دارد، که به مغز ما کمک می‌کند تا مطالب را سریع‌تر به حافظه بلند مدت انتقال دهیم. در اینجا به تعدادی از تکنیک‌ها اشاره می‌کنیم.

 

1.انتخاب زمان و مکان مناسب

انتخاب مکان مطالعه بسیار مهم است و بستگی به شما دارد. بعضی افراد در سکوت، خوب تمرکز می‌کنند و مطالب را به ذهن می‌سپارند. این افراد می‌توانند از کتابخانه استفاده نمایند. اما برخی دیگر با شنیدن آهنگ در کنار مطالعه بهتر یاد می‌گیرند. این افراد می‌توانند از اتاق خود برای این کار استفاده کنند. نکته قابل توجه این است مکانی که انتخاب می‌کنید ثابت باشد تا موجب حواس پرتی شما نگردد. دما مکان مطالعه بسیار مهم است و باید دمای مطلوبی باشد. در کنار مکان، زمان مطالعه نیز بر روی روند یادگیری تاثیر زیادی دارد. تحقیقات نشان می‌دهد بهترین زمان مطالعه صبح‌ها است. اما هیچ محدودیت زمانی برای مطالعه وجود ندارد. فقط به شما بستگی دارد که به انتخاب زمان و مکان مناسب برای مطالعه بپردازید.

 

2.مرور کردن

رمز موفقیت در مطالعه مرور کردن است. مرور یعنی مطالعه قسمت‌های خوانده شده. این کار برخلاف نظر بسیاری از افراد اصلا وقت گیر نیست و نکته اینجاست که تکرار موجب یادگیری است و تنها راه فراموش نکردن است. مرور کردن اطلاعات را از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت منتقل می‌کند. اما باید برای مرور کردن قسمت‌های مطالعه شده در همان 24 ساعت اول اقدام کرد. زیرا 70 درصد مطالب در همین مدت کوتاه از حافظه شما بیرون می‌رود. اگر مرور کل درس برایتان مشکل است از خلاصه نویسی استفاده کنید تا راحت‌تر درس‌ها را مطالعه نمایید.

 

3.تند خوانی

یکی از عوامل بسیار مهم در افزایش سرعت درس خواندن، تند خوانی است. چند نکته برای تند خوانی در اینجا بیان می‌کنیم.

  • تمرین، تمرین، تمرین

این نکته برای تمام کارها صدق می‌کند . هر کاری با تمرین و تکرار به نتایج عالی دست خواهد یافت.

  • استفاده از متن‌های ساده

در ابتدا با متن‌های ساده شروع کنید و از متن‌های سنگین بپرهیزید.

  • استفاده از انگشت

با هماهنگی انگشت و مغز و چشم دیگر مطلب خوانده شده را فراموش نمی‌کنید.

  •  ایجاد انگیزه

شما با گرفتن زمان مطالعه به خود انگیزه می‌دهید. هر چه این زمان کمتر باشد، انگیزه شما بیشتر است. 

  • نگاهی کلی به متن ها

شما در ابتدا می‌توانید که نگاه کلی به مطالب انداخته و سپس آن‌ها را به قسمت‌های کوچک تبدیل کنید. با این کار علاوه بر افزایش سرعت به درک مطلب هم کمک می‌کنید. در ضمن اینکه به ذهن خود آمادگی لازم و کافی را دادهاید.

  • بلند خوانی

بلند خوانی نکنید، زیرا انرژی شما پایین می‌آید و این موجب کم شدن سرعت شما می‌شود. سعی کنید مطالب را در ذهن خود بخوانید تا سرعت شما بالا رود.

 

تدریس خصوصی

شما نیز دوست دارید هم مطالب را درک کنید و هم با سرعت درس بخوانید؟ برای این کار بهترین راه تدریس خصوصی است. سایت بلدیاب با بهترین مدرسین به شما کمک می‌کند تا علاوه بر اینکه به سرعت مطالب را فرا می‌گیرید، مطالب را درک کنید. فرقی نمی‌کند در چه مقطع تحصیلی هستید و یا در چه رشته و هنری درس می‌خوانید، فقط کافی است در سایت بلدیاب ثبت نام کنید تا کارشناسان تیم بلدیاب با شما تماس بگیرند. مدرس خصوصی کمک می‌کند تا دانش آموز تمرکز بیشتری داشته و درس را سریعتر فرا گیرد. با ثبت نام در سایت بلدیاب می توانید به بهترین مدرسین در هر جای کشور دسترسی داشته باشید. سایت بلدیاب بهترین مدرسین و آموزشگاه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در کمترین زمان به بهترین موفقیت‌ها دست یابید. 

 

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:06       1399/05/06
  • تعداد بازدید :
    676
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

سرعت مطالعه

تمرکز

تند خوانی

مرور کردن

نکته برداری

دور رریختن افکار منفی

انتخاب زمان و مکان مناسب

سرعت درس خواندن


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.