تبلیغات
شما

شرایط تدریس خصوصی در منزل و آموزشگاه

شرایط تدریس خصوصی در منزل و آموزشگاه

در هنگام امتحانات که دانش آموزان به معلم خود دسترسی ندارند و شاید با اشکالات زیادی رو به رو گردند می‌توان از کلاس‌های تدریس خصوصی استفاده کرد. این کار باعث رفع اشکالات دانش آموز به طور عمقی می‌گردد. زیرا در این کلاس‌ها دانش آموزان می‌توانند به هر اندازه که می‌خواهند سوال بپرسند و هیچ محدودیتی برای آنان وجود ندارد. بعضی از افراد معتقدند محیط منزل برای یادگیری مناسب نیست ولی باید بدانید سازگاری دانش آموز با محیط یک امر بسیار مهم است و این کاملا مشخص است که دانش آموز با محیط خانه سازگاری بیشتری دارد. البته آموزش و پرورش مدرسه را خانه دوم دانش آموزان می‌داند. ولی تدریس خصوصی باعث می‌شود دانش آموز با آمادگی کامل سر امتحان حاضر شود. در اینجا تعدادی از شرایط تدریس خصوصی در منزل و یا آموزشگاه را بیان می‌کنیم.

 

شرایط تدریس خصوصی در منزل و آموزشگاه

1.قبل از هر جلسه قیمت مشخص شود

یکی از دلایل بروز اختلاف میان معلم و دانش آموز و والدین قیمت کلاس می‌باشد و بهتر است قبل از شروع کلاس حتما در باب این قضیه به تفاهم رسیده باشند. در کنار این مسئله بهتر است موارد دیگری مانند زمان کلاس و مدت آن نیز معین شود تا قیمت دقیق کلاس مشخص گردد و مانع بروز هر نوع اختلافی شود.

 

2. در زمان معینی تسویه صورت گیرد

بهتر است در هنگام گرفتن معلم خصوصی برای فرزندانمان یا کلاس‌های خصوصی تسویه به موقع صورت گیرد و این موضوع باید مانند قانونی در ذهن ما شکل گیرد. اگر نسبت به تسویه بعد از گذشت چندین جلسه بی تفاوت باشیم ممکن است به ایجاد اختلاف منجر شود. بهتر است در پایان هر جلسه تسویه کنید.

 

3.تضمین کلاس ها

مشخص کنید که این کلمه برای آن استاد و یا آموزشگاه چه معنی دارد و آیا فقط تحت عنوان یک عرف بیان شده تا برایتان روشن گردد که منظور واقعی این کلمه در آن کلاس و یا آموزشگاه چیست. در بعضی از مواقع استاد قولی را به دانش آموز می‌دهد، که شاید بقیه اساتید نتوانند و یا قول آن را ندهند و این خود یک تضمین است. در کل مطمئن شدن در گرفتن نتیجه دلخواه از یک کلاس و یا تدریس خصوصی قبل از شروع کلاس را تضمین می‌گویند. البته این نتیجه به تلاش دانش آموز نیز بسیار بستگی دارد و فقط به معلم و نحوهی تدریس او وابسته نیست.

 

4.ظاهر معلم

ظاهر معلم در هر کجا بسیار حائز اهمیت است. فرقی نمی‌کند کلاس در کجا برگزار می‌گردد و یا در چه زمانی، در هر صورت لباس مناسب برای معلم باید رعایت گردد و این موضوع که کلاس تدریس خصوصی در منزل برگزار می‌شود نباید اثری داشته باشد. در واقع این موضوع یکی از موارد اخلاقی است که نزاکت و ادب و احترام معلم را به جا می‌آورد.

 

5. تعهد متقابل

بهتر است معلم و دانش آموز هر دو احساس مسئولیت داشته باشند و از زمان شروع کلاس تا پایان آن برای یک نتیجه خوب تلاش کنند این یک قانون نیست ولی بهترین روش برای گرفتن بهترین نتیجه است.

تدریس خصوصی در منزل و آموزشگاه

مزایای تدریس خصوصی در منزل

1.کلاس‌های تک نفره

در مدرسه کلاس‌ها بسیار شلوغ است و ممکن است همین امر باعث ضعف دانش آموزان گردد. در این کلاس‌ها معلم مطلب را یک با توضیح می‌دهد و شاید دیگر فرصت تکرار نباشد و اگر دانش آموز در آن یک مرتبه مطلب را فرا نگیرد. دیگر فرصتی برای یاد گرفتن ندارد و حتی ممکن است سوالی برای دانش آموز پیش آید و به علت کم بود وقت معلم نتواند پاسخ گو باشد. اگر دانش آموز در چنین شرایطی قرار گیرد با ضعف درسی و سوالات زیادی رو به رو خواهد شد. بهترین راه ممکن برای حل این مسئله تدریس خصوصی می‌باشد. سایت بلدیاب بهترین مدرسین خصوصی را در هر زمینه که شما نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

2.ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان

یکی از راه‌های ایجاد اعتماد به نفس پاسخ به تمام سوالات دانش آموز می‌باشد و این امر موجب تقویت دانش آموز در تمام زمینه‌ها و در نتیجه اعتماد به نفس کامل است ولی در بسیاری از موارد والدین وقت کافی برای این کار را ندارند. پس بهتر است یک معلم خصوصی در منزل خود داشته باشند تا برای فرزندشان وقت کافی بگذارد و دانش آموز با اطلاعات عالی، اعتماد به نفس بالا به مدرسه برود. فقط باید در نظر داشت که لباس مناسب در تدریس در منزل امری مهم تلقی می‌شود. این موضوع یکی از آداب معاشرت می‌باشد که حتما باید رعایت شود.

 

3.تغییر محل تحصیل

در بعضی مواقع به علت تغییر مدرسه دانش آموز استرس و حس اضطراب در او ایجاد می‌گردد. این حس باعث ضعف تحصیلی می‌شود . یکی از راه‌های موثر برای جلوگیری از این موضوع تدریس خصوصی در منزل است تا حس اضطراب را در دانش آموز کاهش دهد. با رعایت اصول اخلاقی و آداب معاشرت می‌توان به راحتی در منزل تدریس خصوصی برگزار نمود. حتی شما می‌توانید تدریس خصوصی را به صورت آنلاین در منزل برگزار نمایید.

 

4.جو راحت

در کل برگزاری کلاس در منزل جو راحتی دارد. با توجه به این که زمان و مکان در اختیار دانش آموز است می‌توان گفت یادگیری سریع‌تر و عمیق‌تر و بهتر صورت می‌گیرد. این به معنای بازدهی بالای تدریس در منزل یا همان تدریس خصوصی است. اما باید توجه داشت که آداب معاشرت و موارد اخلاقی کاملا رعایت شود.

 

5.تمرکز بیشتر

به خاطر سکوت حاکم درکلاس تمرکز دانش آموز بالا می‌رود. در این کلاس‌ها تعداد دانش آموزان کم و یا به صورت تک نفره برگزار می‌گردد و همین امر باعث می‌شود موضوعی برای جلب توجه دانش آموز نباشد و تمام تمرکز او روی مطلب ارائه شده قرار گیرد. در کلاس‌های شلوغ به علت جمعیت بالا جو کلاس برای یادگیری مناسب نیست. هر چه قدر آرامش بیشتری بر روی کلاس حاکم باشد این امر باعث یادگیری بیشتر می‌شود.

 

6.تسلط بر مباحث

یکی از اولیت‌های دانش آموزان و والدین برای انتخاب معلم خصوصی تسلط بر مباحث است. این موضوعی است که بسیار حائز اهمیت است و نباید از آن سر سری گذشت. تسلط بر مباحث برای یک معلم سطح کلاس آن را مشخص می‌کند. هر چه تسلط بر مباحث بالاتر سطح کلاس بالاتر می‌باشد. سایت بلدیاب بهترین اساتید را با تسلط کامل بر مطالب در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

تدریس خصوصی

آیا می‌خواهید معلم در منزل داشته باشید؟ می‌خواهید کلاس شما حضوری باشد یا غیر حضوری؟ آیا دوست دارید بهترین اساتید را برای فرزندانتان انتخاب کنید؟ کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید تا بهترین مدرسین خصوصی را در اختیار شما قرار دهد. در هر جای کشور که هستید می‌توانید هم از تدریس حضوری و هم از تدریس‌های آنلاین در منزل نیز استفاده کنید. سایت بلدیاب یکی از بهترین سایت تدریس خصوصی می‌باشد که هر روز به کاربران آن افزوده می‌شود. شما نیز می‌توانید با ثبت نام در این سایت در هر رشته ای که می‌خواهید درخواست تدریس خصوصی کنید. کارشناسان تیم بلدیاب در کمترین زمان با شما تماس خواهد گرفت.

لینک ثبت نام در سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:01       1399/02/29
  • تعداد بازدید :
    1166
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

لباس مناسب

موارد اخاقی

آداب معاشرت

تسلط بر مباحث

شرایط تدریس خصوصی در منزل و آموزشگاه


دسته بندی



مطالب آموزشی مرتبط

درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.