تبلیغات
شما

ساعات طلایی برای درس خواندن کدامند؟

ساعات طلایی برای درس خواندن کدامند؟

ساعات طلایی برای درس خواندن کدامند؟ زمان از جمله موضوعاتی است که بحث‌های متفاوتی راجع به آن انجام گرفته است. هر کس برطبق تجربیات خود زمانی را برای مطالعه پیشنهاد می‌کند. واقعا بهترین زمان مطالعه چه زمانی است؟ چه زمانی مغز توانایی بالاتری دارد؟ چه زمانی حافظه برای به خاطر سپردن مطالب آماده‌تر است؟ و در چه زمانی درس خواندن بهترین کیفیت را دارد؟ جواب این پرسش‌ها متفاوت است. عده ای عقیده دارند که شب و آخر شب بهترین زمان و عده ای دیگر عقیده دارند که صبح و اوایل صبح بهترین زمان برای مطالعه است. آموزش و پرورش در تایم‌های متفاوت کلاس مدارس را برگزار میکند و این ما هستیم که باید تایم هایی را که دانش آموزمان بهتر فرا می‌گیرند را پیدا کرده و در آن زمان‌ها به آنها در مطالعه کمک کنیم. میتوانیم در این تایم‌ها اگر تایم مدرسه دانش آموز نباشد، با گرفتن معلم خصوصی به نتایج فوق العاده ای دست یابیم. سایت بلدیاب به ما کمک میکند تا در کمترین زمان بهترین مدرسین را در اختیار داشته باشیم.

 

مطالعه در شب

گروهی بر این باورند که آخر شب مناسب‌تر است. چون بعد از مطالعه ذهن زمان کافی برای پردازش اطلاعات را دارد و هر چه در ذهن ثبت شود، تثبیت میشود و مطالب برای مدت بیشتری در ذهن باقی می‌ماند. این گروه بر این باورند که چون مغز اطلاعات جدیدی دریافت نمیکند، زمان کافی برای پردازش اطلاعات را دارد و به خاطر همین بیشتر در ذهن می‌ماند و کمتر فراموش می‌شود. اگر شما از این دسته هستید و ساعات طلایی برای درس خواندن شما در شب است و مطالب را در شب بهتر فرا می‌گیرید تدریس‌های خصوصی خود را در این تایم قرار دهید. موفقیت آن است که ما بدانیم چه کنیم.

 

مطالعه در صبح

گروهی مطالعه در صبح زود را پیشنهاد می‌کنند و بر این عقیده اند که یادگیری نیاز به ذهن آماده و سر حال و بدون خستگی دارد. این افرد معتقدند با ذهن خسته چیزی نمی‌توان آموخت. در واقع میگویند مغز باید آمادگی لازم برای پذیرش اطلاعات را داشته باشد. این گروه بر این باورند که چون مغز در شب استراحت کرده است و خستگی ذهنی ندارد در هنگام صبح آمادگی بیشتری برای یادگیری دارد و هر آنچه در صبح خوانده شود بهتر در ذهن می‌ماند و به این دلیل صبح را پیشنهاد میکنند. البته زمان دقیق مطالعه مشخص نیست و این تایم در افراد مختلف متفاوت است. شاید برای شما صبح بهترین تایم باشد. از آن استفاده کنید و اگر در درسی ضعیف هستید در این تایم با معلم خصوصی آن را جبران کنید. سایت بلدیاب میتواند بهترین معلم‌ها و با تجربه‌ترین اساتید را در اختیار شما قرار دهد.

 

تفاوت صبح زود با آخر شب برای درس خواندن

بعضی از دانشمندان و محققان معتقدند که بهترین زمان ساعت 6 تا 8 بعد از ظهر برای مطالعه است. در واقع علم جدید می‌گوید: در هرساعت از شبانه روز انسان استعداد خاصی دارد. زمان مطالعه بستگی به خود شما دارد و باید ببینید در چه زمانی آمادگی بالاتری دارید. اگر در زمان خاصی راحت‌تر درس میخوانید بهتر است همان زمان مطالعه کنید.

 

حافظه کوتاه مدت و بلند مدت

محققین معتقد اند حافظه کوتاه مدت در بیشتر افراد در آخر صبح و اوایل بعد از ظهر به بیشترین حد خود می‌رسد و بیشترین حد فعالیت حافظه بلند مدت در زمان 6 تا 8 بعد از ظهر است. در آخر شب و اوایل صبح حافظه دراز مدت، درک پایینی دارد و فراگیری کمتر است. از این نکته باید استفاده کرد و به دانش آموزان توصیه کرد و در زمان هایی که حافظه دراز مدت فعالیت ندارد در آن زمان‌ها مطالعه نداشته باشند.

ساعات ظلایی درس خواندن

زمان دقیق مطالعه

باید بداینم که واقعیت این است که هیچ زمانی را به صورت دقیق نمی‌توان برای مطاللعه انتخاب کرد. فقط به یاد داشته باشید که بعد از خوردن غذا به خصوص ناهار و شام مطالعه نکنید. چون بعد از غذا خوردن خون برای هضم غدا به سمت معده می‌رود و به مغز خون رسانی کمتری میشود و همین موجب احساس خواب آلودگی می‌شود. بنابراین سعی کنید بعد از غذا خوردن کمی استراحت کنید و سپس شروع به درس خواندن کنید. سعی کنید ساعات طلایی برای درس خواندنتان را بیابید تا بهترین بازدهی را داشته باشید.

 

در اینجا روش هایی را بیان میکنیم که شما راحت‌تر زمان مطالعه را انتخاب کنید

تفاوت صبح زود با آخر شب برای درس خواندن را بررسی میکنیم تا ساعات طلایی برای درس خواندن پیدا کنیم. البته باز هم این موارد برای همه صدق نمیکند ولی اکثر افراد را در بر می‌گیرد.

  • صبح

در هنگام نیمه شب حافظه کوتاه مدت انسان به اوج خود میرسد و تا ساعت 9 صبح که زمان شروع به کار است در این حالت است. پس صبح زمان ملاقات‌های کوتاه است و نه قرارهای بلند، چون حافظه کوتاه مدت است. همین طور حل مسئله در اواخر صبح آسان‌تر است. تصمیم گیری‌های دشوار بهتر است، در این زمان گرفته شود. متخصصان معتقدند مهمترین عامل تخریب حافظه اضطراب است. برنامه ریزی درست در زمان درست، برای مطالعه آسودگی شب امتحان را به همراه دارد و از اضطراب کاذب جلوگیری می‌کند.

  • ظهر

تا 5 بعد از ظهر حافظه بلند مدت که برای به خاطر آوردن از آنها استفاده می‌کنیم در ساعت 3 بیشترین کار آیی را دارد.اگر میخواهید مطلب مهمی را به خاطر بسپارید این ساعت وقت آن است و میتوان گفت بهترین تایم مطالعه است. اگر میخواهید معلم خصوصی داشته باشید در این تایم با او قرار بگذارید.

  • بعد از ظهر

8 بعد از ظهر دیگر متابولیسم بدن کاهش یافته و زمان تایپ کردن یا بازی فرا میرسد و در این زمان بدن نیاز به استراحت دارد و در اکثر مواقع مغز به استراحت نیاز دارد.

تدریس خصوصی

اگر شما تایم درسی خود را نمی‌توانید پیدا کنید و در هر زمان با مشکل مواجه هستید سعی کنید در زمان هایی که آمادگی بیشتری برای درس خواندن دارید حتما با یک معلم خصوصی شروع کنید. تا هم ضعف‌های شما جبران شود و هم مغز شما عادت به خواندن درس کند و حتما این اتفاق را در کنار یک مدرس با تجربه خیلی بهتر و زودتررقم می‌زنید. شما با مراجعه به سایت بلدیاب و ثبت نام در این سایت میتوانید در هر جای کشور که هستید و یا در هر رشته یا هر هنری که میباشید به بهترین اساتید دست رسی داشته باشید تا به هدف خود دست یابید. سایت بلدیاب در کنار آموزش و پرورش به شما کمک میکند تا به اهدافتان برسید. اگر آموزشگاه دارید و یا مدرس خصوصی هستید بهتر است که شما به سایت بلدیاب مراجعه کنید. به علت کاربر پسند بودن این سایت شما میتوانید خود را به همه کاربران معرفی کنید . حال اگر دانش آموزید یا مدرس و یا آموزشگاه دارید در سایت بلدیاب ثبت نام کنید تا کارشناسان تیم بلدیاب فورا با شما تماس بگیرند. 

لینک ثبت نام در سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    09:59       1399/01/11
  • تعداد بازدید :
    1499
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

ساعات طلایی برای درس خواندن

زمان دقیق مطالعه

تفاوت صبح زود با آخر شب برای درس خواندن


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.