تبلیغات
شما

معرفی زیر گروه‌های رشته تحصیلی کنکور هنر و زبان انگلیسی

معرفی زیر گروه‌های رشته تحصیلی کنکور هنر و زبان انگلیسی

زیرگروه‌های رشته تحصیلی کنکور هنر تا سال 1401 دارای 5 زیر گروه بوده است که در کنکور سال 1402 حذف شدند. با توجه به متفاوت بودن ضرایب هر درس در زیر گروه‌های رشته تحصیلی کنکور هنر دانش آموزان و داوطلبان رتبه‌های مختلفی به دست می‌آوردند و شانس قبولی آن‌ها هم متفاوت بود. همچنین رشته زبان انگلیسی هم دارای 4 زیر گروه بوده است که داوطلبان بر اساس علاقه خود و کسب نمره موردنظر می‌توانستند در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند.

آزمون کنکور 1402 تغییرات اساسی داشته است که طبق اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور، زیر گروه‌های تمام رشته‌های تحصیلی حذف و دروس عمومی هر رشته هم به سوابق تحصیلی دانش آموزان و داوطلبان اضافه و از آزمون کنکور حذف شدند. در ادامه مطلب از وب سایت بلدیاب که دارای سابقه درخشان در تدریس خصوصی است؛ شما را با زیر گروه‌ها و رشته‌های هر کدام آشنا می‌کنیم.

 

معرفی زیر گروه‌های رشته تحصیلی کنکور هنر

رشته تحصیلی هنر و گرایش‌های آن در دانشگاه طرفداران زیادی دارد. یک سری از دانش آموزان و داوطلبان به صورت تخصصی در رشته تحصیلی کنکور هنر شرکت می‌کنند و یک سری در کنار کنکور‌های تجربی، ریاضی و علوم انسانی در آزمون هنر هم شرکت می‌کنند. قبل از حذف شدن زیر گروه‌های رشته تحصیلی کنکور هنر ضریب یک درس برای هر زیر گروه متفاوت بود. به طور مثال درس درک عمومی هنر در رشته نقاشی دارای ضریب 4 و در رشته سینما دارای ضریب 3 بود. با حذف زیر گروهای تمام رشته‌های تحصیلی و اعمال تغییرات در آزمون کنکور 1402، دروس در هر رشته ضریب ثابتی را به خود اختصاص دادند. ضریب ثابت تنها برای دروس اختصاصی هر رشته در نظر گرفته شده است. در ادامه مطلب از وب سایت انتخاب معلم خصوصی بلدیاب به معرفی زیرگروه‌های هنر تا کنکور 1401 می‌پردازیم.

 

زیر گروه‌های رشته تحصیلی کنکور هنر:

در رشته تحصیلی هنر 5 زیر گروه با مقاطع و رشته‌های متفاوت قرار داشتند که عبارتند از:

 

زیر گروه یک رشته هنر:

در زیر گروه یک، رشته‌های ارائه شده دارای مقاطع تحصیلی کارشناسی و کاردانی به شرح زیر بوده است:

زیر گروه یک
مقطع تحصیلی نام رشته‌های دانشگاهی
کارشناسی آموزش ارتباط تصویری، ارتباط تصویری، تلویزین و هنرهای دیجیتالی، چاپ، صنایع دستی، طراحی پارچه، طراحی و ساخت طلا و جواهر، طراحی صحته، طراحی لباس، عکاسی، فرش، کتابت و نگارگری، مجسمه سازی، نقاشی، نقاشی ایرانی، هنرهای تجسمی، هنرهای صنایع
کاردانی کاردانی عکاسی خبری، کاردانی فرش دستباف، کاردانی گرافیک، کاردانی گرافیک رایانه، کاردانی هنر سفالگری، کاردانی هنرهای تجسمی، کاردانی هنرهای سنتی

 

زیر گروه دو رشته هنر:

در معرفی زیر گروه‌های رشته تحصیلی کنکور هنر زیر گروه دو دارای  مقطع کارشناسی و کاردانی بوده است که در جدول زیر ارائه شدند:

زیر گروه دو
مقطع تحصیلی نام رشته‌های دانشگاهی
کارشناسی باستان شناسی، طراحی صنعتی، مرمت بناهای تاریخی، مرمت و احیای بناهاب تاریخی، هنر اسلامی
کاردانی کاردانی باستان شناسی، کاردانی طراحی صنعتی

 

زیر گروه سه رشته هنر:

در معرفی زیر گروه‌های رشته تحصیلی کنکور هنر زیر گروه سه تنها دارای دو مقطع کارشناسی و کاردانی بوده است که در جدول زیر ارائه شدند:

زیر گروه سه
مقطع تحصیلی نام رشته‌های دانشگاهی
کارشناسی مرمت آثار تاریخی، موزه
کاردانی کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی، کاردانی موزه

 

زیر گروه چهار رشته هنر:

در معرفی زیر گروه‌های رشته تحصیلی کنکور هنر زیر گروه چهار دارای دو مقطع کارشناسی و کاردانی بوده است که در جدول زیر ارائه شدند:

زیر گروه چهار
مقطع تحصیلی نام رشته‌های دانشگاهی
کارشناسی ادبیات نمایشی، بازیگری، سینما، کارگردان تلویزیون، نمایش عروسکی
کاردانی کاردانی انیمیشن، کاردانی هنرهای نمایشی

زیر گروه پنج در رشته تحصیلی کنکور هنر تنها دارای مقطع کارشناسی در رشته‌های آهنگسازی، موسیقی نظامی، نوازندگی موسیقی ایرانی، نوازندگی موسیقی جهانی بوده است.

 

ضرایب دروس عمومی و اختصاصی کنکور هنر

 

با توجه به حذف دروس عمومی و اضافه شدن آن‌ها به سوابق تحصیلی دانش آموزان و داوطلبان، ضرایب دروس در رشته تحصیلی کنکور هنر به شرح زیر است:

سهم دروس عمومی و تخصصی در کنکور هنر
سال عمومی تخصصی جمع
1402 26 14 40
1403 28 22 50
1404 و بعد از آن 30 30 60

ضرایب دروس هنر در آزمون کنکور 1402 به شرح زیر است:

گروه علوم انسانی
نام درس ضریب
درک عمومی هنر 12
خلاقیت تصویری و تجسمی 3
درک عمومی ریاضی-فیزیک 5

 

معرفی زیر گروه‌های رشته تحصیلی کنکور زبان انگلیسی

رشته تحصیلی کنکور زبان انگلیسی تا کنکور سال 1401 دارای 4 زیر گروه بود که داوطلبان می‌توانستند بر اساس علاقه در یکی از رشته‌ها به تحصیل ادامه دهند. در آزمون کنکور 1402 با تغییر در رشته تحصیلی کنکور هنر رشته زبان هم دارای تغییرات بوده است. دروس عمومی حذف و به به سوابق تحصیلی دانش آموزان و داوطلبان اضافه شدند و برای درس تخصصی زبان انگلیسی ضریب ثابت در نظر گرفته شده است.

 

زیر گروه‌های رشته تحصیلی کنکور زبان:

در رشته تحصیلی زبان انگلیسی 4 زیر گروه با مقاطع و رشته‌های متفاوت قرار داشتند که عبارتند از:

 

زیر گروه یک رشته زبان:

در زیر گروه یک، رشته‌های ارائه شده دارای مقاطع تحصیلی کارشناسی و کاردانی به شرح زیر است:

زیر گروه یک
مقطع تحصیلی نام رشته‌های دانشگاهی
کارشناسی آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان انگلیسی ویژه دانشجویان مطالعات اسلامی، مترجمی زبان انگلیسی
کاردانی کاردانی آموزش زبان انگلیسی، کاردانی مترجمی زبان انگلیسی

زیر گروه دو در کنکور زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی دارای رشته‌های زبان و ادبیات آلمانی و مترجمی زبان آلمانی بوده است. زبان و ادبیات و فرانسه و مترجمی زبان فرانسه در مقطع کارشناسی رشته‌های زیر گروه سه در کنکور زبان انگلیسی بودند.

 

زیر گروه چهار رشته زبان:

در زیر گروه چهار، رشته‌های ارائه شده تنها دارای مقطع تحصیلی کارشناسی به شرح زیر است:

زیر گروه چهار
مقطع تحصیلی نام رشته‌های دانشگاهی
کارشناسی زبان ایتالیایی، زبان چینی، زبان روسی، زبان و ادبیات اردو، زبان و ادبیات ارمنی، زبان و ادبیات اسپانیایی، زبان و ادبیات ترکی استانبولی، زبان و ادبیات ژاپنی

 

ضرایب دروس عمومی و اختصاصی کنکور زبان انگلیسی

با توجه به حذف دروس عمومی و اضافه شدن آن‌ها به سوابق تحصیلی دانش آموزان و داوطلبان ضرایب دروس در رشته تحصیلی کنکور زبان به شرح زیر است:

سهم دروس عمومی و تخصصی در کنکور هنر
سال عمومی تخصصی جمع
1402 26 14 40
1403 28 22 50
1404 و بعد از آن 30 30 60

ضرایب دروس هنر در آزمون کنکور 1402 به شرح زیر است:

گروه علوم انسانی
نام درس ضریب
زبان تخصصی 1

 

جمع بندی

در این مقاله شما را با زیر گروه‌های رشته تحصیلی کنکور هنر و زبان انگلیسی که تا کنکور 1401 برای هر رشته برقرار بودن آشنا کردیم. با ایجاد تغییرات در آزمون کنکور 1402 زیر گروه‌های تمام رشته‌های تحصیل حذف شدند و برای هر رشته تحصیلی ضریب ثابتی برای دروس تخصصی در نظر گرفته شد. با توجه به تغییرات صورت گرفته در آزمون کنکور 1402 دانش آموزان و داوطلبان باید بر اساس دو مرحله ای شدن آزمون، برنامه ریزی درسی، روش‌های مطالعه و نحوه تست زنی خود را تغییر دهند. بهره بردن از کلاس‌های ندریس خصوصی و گرفتن معلم خصوصی به موفقیت داوطلبان کمک می‌کند. با مراجعه به وب سایت بلدیاب می‌توانید درخواست معلم خصوصی خود را ثبت کنید.

 

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    13:31       1401/12/23
  • تعداد بازدید :
    364
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

رشته تحصیلی کنکور هنر

دانش آموزان و داوطلبان

آزمون کنکور 1402


دسته بندی

تدریس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.