تبلیغات
شما

روش‌های افزایش تمرکز تست زدن چیست؟

روش‌های افزایش تمرکز تست زدن چیست؟

برای افزایش تمرکز تست زدن دانش آموزان و فراگیران باید استرس خود را کنترل کنند و تا جایی که می‌توانند آن را کاهش دهند. تسلط داشتن بر روی روش‌های افزایش تمرکز تست زدن و یادگیری بهتر، مهارتی است که با ممارست و تمرین و به مرور زمان به دست می‌آید. فراموش نکنید ثبت نام در کلاس‌های خصوصی معتبر و کمک گرفتن از مشاور و معلم خصوصی به شما در یادگیری روش‌های تمرکز و داشتن تسلط هنگام تست زدن، کمک می‌کند. در کلاس‌های خصوصی مدرس، دانش آموزان و فراگیران را با تکنیک‌های کاربردی تست زنی و روش‌های بالا بردن تمرکز آشنا می‌کند. در ادامه مطلب از وب سایت انتخاب معلم خصوصی بلدیاب، به بررسی تکنیک‌ها و روش‌های افزایش تمرکز می‌پردازیم.

 

راه‌های افزایش تمرکز تست زدن در کنکور

از آن جایی که تمرکز یک امر اکتسابی است، همه افراد توانایی تمرکز هنگام تست زنی، هنگام مطالعه کردن و کارهای دیگر را دارند. به توجه داشتن بر روی یک موضوع خاص و نگهداری و حفظ حواس، تمرکز گفته می‌شود. برای اینکه دانش آموزان و فراگیران تمرکز تست زدن داشته باشند، باید بتوانند ذهن خود را کنترل کنند. عواملی که می‌توانند تمرکز را برهم بزنند شامل عوامل بیرونی; مانند صداهای مزاحم است; که همیشه همه جا هستند و با دور شدن از عامل مزاحم; می‌توانید از آن رها شوید و عوامل درونی; که شامل یادآوری اتفاقات و خاطرات در حین انجام کار است; که باعث می‌شود تمرکز دانش آموزان و درس خواندن آن‌ها برهم بخورد. با کنترل عوامل بیرونی و عوامل درونی؛ دانش آموزان و فراگیران علاوه بر یادگیری بهتر مطالب؛ می‌توانند تمرکز بیشتری داشته باشند.

 

تکنیک‌های افزایش تمرکز هنگام مطالعه:

برای آمادگی کنکور و بالا بردن تمرکز تست زدن؛ لازم است هنگام مطالعه برای کنکور؛ از تکنیک‌های افزایش تمرکز استفاده کنید؛ تا علاوه بر حذف عوامل حواس پرتی؛ یادگیری بهتر پیش برود. این تکنیک‌ها شامل موارد زیر است:

  • تعیین زمان و مکان مطالعه: مشخص کردن زمان مطالعه و تعیین ساعات استراحت بین آن، به افزایش تمرکز کمک می‌کند و همچنین هر چه قدر مکان مطالعه شلوغ و به هم ریخته نباشد و از عوامل مزاحم دور باشد، کمک می‌کند تا تمرکز دانش آموزان هنگام مطالعه برای کنکور بیشتر باشد.
  • استفاده از جملات تاکیدی: دانش آموزان در حین مطالعه و یادگیری، باید به خود متذکر شوند که الان زمان مطالعه است و نباید به چیز دیگری فکر کنند.
  • تندخوانی: کمک گرفتن از تندخوانی هنگام مطالعه برای کنکور به دانش آموزان کمک می‌کند تا نتوانند به موضوع دیگری فکر کنند.
  • استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهای خواندن: هنگام مطالعه استفاده از مداد و خط کشیدن زیر مطالب کمک می‌کند تا تمرکز دانش آموزان افزایش پیدا کند و تمام توجه آن‌ها به سمت مطلب مورد نظر باشد. همچنین استفاده از تکنیک خلاصه نویسی هنگام مرور مطالب درسی، به ایجاد تمرکز بیشتر در دانش آموزان و همچنین افزایش تمرکز تست زدن در کنکور کمک می‌کند.

برای اینکه دانش آموزان و فراگیران سرجلسه کنکور تمرکز تست زدن داشته باشند باید از تکنیک هایی استفاده کنند. داشتن تمرکز کافی هنگام تست زنی در کنکور، باعث می‌شود تا دانش آموزان با دقت بیشتری به سوالات پاسخ دهند و در نهایت نتیجه بهتری بگیرند. همچنین فراگیران باید هنگام تست زنی در جلسه کنکور استرس نداشته باشند زیرا یکی از عوامل عدم تمرکز هنگام تست زنی، استرس است. در ادامه مطلب از بلدیاب وب سایت تدریس خصوصی، شما را با روش‌های افزایش تمرکز هنگام تست زنی آشنا می‌کنیم.

 

آشنایی با فضا و جو امتحان کنکور:

دانش آموزان با شرکت در امتحاناتِ آمادگی برای کنکور و همچنین تجسم کردن فضای کنکور یا تصویر سازی و نحوه پاسخ دادن به سوالات به آرامش خاطر می‌رسند. تکرار این کار کمک می‌کند تست زنی در کنکور برای دانش آموزان راحت‌تر باشد و سرجلسه کنکور تمرکز بیشتری داشته باشند.

 

آشنایی با ساختار امتحان و تست زنی کنکور:

یکی از راه هایی که کمک می‌کند تا دانش آموزان تمرکز تست زدن داشته باشند این است که با ساختار سوالات کنکور، بخش‌های آن و ترتیب دروس آشنا باشند. داشتن آشنایی با ساختار، قرار گرفتن در زمان مشابه کنکور و حل تست‌های سال گذشته کمک می‌کند تا استرس دانش آموزان و فراگیران کمتر شود و تمرکز بیشتری هنگام تست زنی داشته باشند. دانش آموزان اگر جایی مشکل یا ضعف دارند می‌توانند از جلسات تدریس خصوصی در منزل و معلم خصوصی کمک بگیرند. در تدریس خصوصی معلم کمک می‌کند تا تکنیک‌ها و روش‌های تست زنی را یاد بگیرند. با مراجعه به وب سایت‌های معتبر؛ مانند وب سایت بلدیاب؛ می‌توانید درخواست معلم خصوصی خود را ثبت کنید.

 

تمرکز تست زدن در کنکور

 

داشتن استراحت کافی قبل از امتحان:

برای ایجاد تمرکز تست زدن و کاهش استرس؛ دانش آموزان باید شب قبل از امتحان؛ استراحت و خواب کافی داشته باشند. همچنین سعی کنند شام سبکی بخورند و مصرف کربوهیدارات داشته باشند. استفاده از دمنوش آرامبخش هم مفید است. همچنین برای کارایی بهتر مغز و ایجاد تمرکز بیشتر، قبل از شروع جلسه از خرما و مغزیجات استفاده کنند.

 

افزایش تمرکز تست زدن با بالا بردن میزان هوشیاری:

برای اینکه هنگام تست زدن تمرکز لازم را داشته باشید و بتوانید به دور از استرس به سوالات پاسخ دهید، باید هوشیاری خود را افزایش دهید. جهت بالا بردن میزان هوشیاری خود هنگام خواندن سوالات، از روش خط بر استفاده کنید. به دلیل هماهنگ نبودن سرعت ذهن و چشم و کم شدن توجه به صورت غیر ارادی، بی دقتی به وجود می‌آید. در روش خط بر; هنگام خواندن سوالات; با حرکت مداد; چشم‌ها را حرکت می‌دهید و هماهنگ می‌کنید. همچنین زیر کلمات مهم در صورت سوال مانند (ندارد، نیست) خط می‌کشید. این روش علاوه بر بالا بردن میزان دقت و هوشیاری، کمک می‌کند تا تمرکز دانش آموزان افزایش پیدا کند و موفق‌تر باشند.

 

افرایش تمرکز تست زدن با نفس عمیق کشیدن و تنظیم وقت:

با استفاده از تکنیک تنفس عمیق هنگام امتحان کنکور می‌توانید تمرکز خود را افزایش دهید. با دو بار تکرار کردن این تکنیک در 10 ثانیه، ساده و راحت می‌توانید به موفقیت در آزمون برسید. تکنیک دیگری که به موفقیت شما در آزمون کنکور کمک می‌کند و باعث افزایش تمرکز تست زدن شما می‌شود، مدیریت وقت و زمان است. مدیریت زمان کمک می‌کند تا استرس کمبود وقت نداشته باشید و با هوشیاری و دقت بالا به سوالات پاسخ دهید.

 

پاسخ دادن به سوالات آسان:

یکی از روش‌ها و راه‌های افزایش تمرکز تست زدن و مدیریت بهتر زمان این است که دانش آموزان و فراگیران سعی کنند ابتدا سوالات و تست‌های آسان را جواب دهند. پاسخ دادن به سوالات راحت‌تر کمک می‌کند تا با تمرکز بیشتری پیش بروید و نتیجه خوبی در کنکور بگیرید. اگر بعد از پاسخ دادن به سوالات آسان زمان کافی داشتید، می‌توانید روی سوالات سخت تمرکز کنید.

 

جمع بندی

علاوه بر استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های گفته شده در بالا، ورزش کردن و گوش دادن به موزیک مورد علاقه به افزایش تمرکز دانش آموزان هنگام مطالعه برای کنکورکمک می‌کند. هر چه قدر میزان استرس و تنش در دانش آموزان کمتر باشد، با آرامش بیشتر سرجلسه کنکور حاضر می‌شوند. آرامش به افزایش هوشیاری و افزایش تمرکز تست زدن کمک زیادی می‌کند. در کنار تکنیک‌ها و روش‌ها کمک گرفتن از معلم خصوصی و کلاس‌های خصوصی به موفقیت بیشتر شما کمک می‌کند. با مراجعه به وب سایت بلدیاب و ثبت درخواست معلم خصوصی، می‌توانید به لیست بهترین اساتید این وب سایت دسترسی داشته باشید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:00       1401/02/06
  • تعداد بازدید :
    426
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

تمرکز تست زدن

یادگیری

تمرکز دانش آموزان

معلم خصوصی


دسته بندی

تدریس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.