تبلیغات
شما

شرایط ادامه تحصیل در مدارس شبانه روزی چیست؟

شرایط ادامه تحصیل در مدارس شبانه روزی چیست؟

یکی از امکانات آموزشی خوب آموزش و پرورش امکان تحصیل در مدارس شبانه روزی و مدارس بزرگسال است. مدرسه شبانه روزی مخصوص آن دسته از دانش آموزانی است که امکانات آموزشی مناسب را در محل سکونت خود ندارند. دانش آموزان و افرادی که سن آن‌ها از حد مشخص شده بالاتر برود و یا ازدواج کرده باشند در مدارس بزرگسالان مشغول به تحصیل می‌شوند. برای اینکه افراد بتوانند در مدارس شبانه روزی یا بزرگسالان مشغول به تحصیل شوند باید شرایط سنی را رعایت کنند. مدرسه شبانه روزی مجهز به خوابگاه است و دانش آموزان در آن مکان هم مشغول به تحصیل هستند و هم زندگی می‌کنند. در ادامه مطلب از وب سایت تدریس خصوصی بلدیاب، به بررسی شرایط تحصیل در مدرسه شبانه روزی و بزرگسالان می‌پردازیم.

 

مدرسه شبانه روزی چیست؟

به آموزشگاهی که در آن دانش آموزان و فراگیران در طول سال تحصیل؛ علاوه بر درس خواندن؛ در کنار هم زندگی می‌کنند و آن جا اقامت دارند را؛ مدارس شبانه روزی می‌گویند. برای دانش آموزانی که زیر سن 18 سال هستند، مدرسه شبانه روزی یک محیط قانون مند است. همچنین افرادی که در محل سکونت یا روستای خود امکانات آموزشی و تحصیلی ندارند، در مدرسه شبانه روزی ثبت نام می‌کنند. نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که مدارس شبانه روزی با مدارس بزرگسالان و مدارس شبانه فرق می‌کند. در مدرسه شبانه روزی دانش آموزان در آن مکان علاوه بر درس خواندن، اقامت هم دارند.

 

شرایط ثبت نام در مدارس شبانه روزی:

یکی از اصلی‌ترین شرایط ثبت نام در مدرسه شبانه روزی اقامت دانش آموزان در مناطق و روستاهای دور افتاده است. این دسته از دانش آموزان امکانات آموزشی لازم را برای ادامه تحصیل ندارند. همچنین دانش آموزان برای ثبت نام باید تحت معاینه پزشک معتمد قرار بگیرند و بعد از گرفتن گواهی سلامت، می‌توانند ثبت نام کنند. اگر تعداد دانش آموزان ثبت نامی زیاد باشد; گزینش بر اساس مسافت بیشتر; سختی راه و میزان استعدادهای دانش آموزان صورت می‌گیرد. در مدارس شبانه روزی 5 روز در طول هفته کلاس‌های آموزشی تشکیل می‌شوند و دو روز آخر هفته را دانش آموزان تعطیل هستند. دانش آموزان و فراگیران تا سن 18 سالگی می‌توانند در مدارس شبانه روزی تحصیل کنند. اگر دانش آموزی مردود شود یک سال فرصت دارد مردودی خود را جبران کند.

 

مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی:

تحصیل فرزندان در مدرسه شبانه روزی مزایایی دارد که در ادامه مطلب از وب سایت انتخاب معلم خصوصی بلدیاب، شما را با این مزایا آشنا می‌کنیم.

 

تحصیل در مدارس شبانه روزی

 

داشتن زندگی استاندارد:

اینکه شرایط زندگی برای تمامی دانش آموزان و فراگیران یکسان است. حتی کمک هزینه یکسانی دریافت می‌کنند که باعث می‌شود همه در یک سطح قرار داشته باشند.

 

پرورش اعتماد به نفس:

به دلیل اینکه دانش آموزان به تنهایی کارهای خود را انجام می‌دهند؛ علاوه بر پیدا کردن مهارت؛ باعث بالا رفتن اعتماد به نفس آن‌ها هم می‌شود. در مدارس شبانه روزی دانش آموزان در کنار هم مشغول به انجام فعالیت‌های گروهی و درسی هستند و این به اجتماعی بودن آن‌ها کمک زیادی می‌کند.

 

کسب استقلال:

یکی از مزیت‌های خوب تحصیل دانش آموزان در مدارس شبانه روزی داشتن استقلال و اعتماد به نفس بیشتر نسبت به سایر دانش آموزان هم سن خود است.

 

منضبط بودن دانش آموزان:

دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدرسه شبانه روزی نسبت به دیگر دانش آموزان به دلیل داشتن برنامه جهت مطالعه، درس خواندن و تفریح منظم‌تر هستند. داشتن نظم به این دسته از دانش آموزان کمک می‌کند تا علاوه بر یادگیری بهتر، راحت‌تر به هدف هایشان برسند.

در کنار موارد گفته شده از دیگر مزیت‌های تحصیل در مدرسه شبانه روزی می‌توانیم به داشتن فرصت کافی برای درس خواندن و مطالعه، امکان شرکت در فعالیت‌های فرهنگی و فوق درسی، دسترسی به امکانات آموزشی یکسان و آماده شدن برای ورود به دانشگاه و موسسات عالی اشاره کنیم.

 

معایب تحصیل در مدرسه شبانه روزی:

معایب تحصیل دانش آموزان در مدرسه شبانه روزی شامل موارد زیر است:

  • ایجاد حس دلتنگی برای خانواده
  • کمبود فضای آموزشی درسی، ورزشی و خوابگاه برای دانش آموزان
  • کیفیت متوسط وضعیت بهداشت
  • دیر ارتباط برقرار کردن دانش آموز با سایر دانش آموزان

 

مدارس بزرگسالان چیست؟

به مدارسی که شرایط تحصیل را برای افراد بزرگسال که موفق به ادامه تحصیل نشدند، مهیا می‌کند را مدرسه بزرگسالان می‌گویند. افرادی که به هر دلیل مانند ازدواج، مشغول به کار بودن، بیماری و غیره نتوانستند ادامه تحصیل بدهند و درس بخوانند، می‌توانند در مدرسه بزرگسالان ثبت نام کنند.

 

مدارک لازم برای ثبت نام در مدارس بزرگسالان:

طبق اعلام آموزش و پرورش جهت ثبت نام در مدارس بزرگسال نیاز به مدارک زیر است:

  • 6 قطعه عکس 3*4
  • کپی کارت ملی و شناسنامه فراگیر
  • کل پرونده تحصیلی دانش آموز

تحصیل در مدرسه بزرگسالان بر خلاف مدارس شبانه روزی رایگان نیست و فراگیران باید به ازای هر واحد درسی هزینه کمی را پرداخت کنند. برای ثبت نام در مدرسه برگسالان؛ فراگیران باید تا آخر مهرماه ثبت نام خود را قطعی کنند و به صورت حضوری یا غیر حضوری؛ در سیستم آموزش و پرورش مشغول به تحصیل شوند.

 

شرایط ثبت نام بزرگسالان در دوره ابتدایی:

برای اینکه فراگیران بتوانند در دوره ابتدایی مدرسه برگسالان مشغول به تحصیل شوند، باید حداقل 11 سال سن داشته باشند. اگر فراگیر سواد ابتدایی ندارد؛ باید در دوره‌های نهضت سواد آموزی شرکت کند؛ اما اگر مهارت خواندن و نوشتن را می‌داند؛ می‌تواند در مدرسه برگسالان ثبت نام و در امتحانات مقطع ششم ابتدایی شرکت کند. با توجه به سیستم آموزش و پرورش اگر فراگیر فاقد مدرک ابتدایی و مقطع ششم ابتدایی را مردود شده باشد، برای تحصیل در مقطع ششم ثبت نام می‌کند و بعد از قبولی می‌تواند وارد دوره متوسطه مدرسه بزرگسالان شود.

 

شرایط ثبت نام بزرگسالان در دوره راهنمایی یا متوسطه اول:

دوره متوسطه اول سه سال است که دانش آموزان و فراگیرانی که مدرک ششم ابتدایی جدید یا قدیم دارند، می‌توانند برای ادامه تحصیل در پایه هفتم مدارس بزرگسال شرکت کنند. همچنین افراد با حداقل سن 16 سال که مقطع سوم راهنمایی را مردود شدند می‌توانند مجدد امتحان بدهند. بر خلاف مدارس شبانه روزی، فراگیرانی که حداقل 18 سال سن دارند و دارای مدرک پنجم ابتدایی هستند می‌توانند در امتحان جامع راهنمایی شرکت کنند.

 

شرایط ثبت نام بزرگسالان در دوره دبیرستان یا متوسطه دوم:

دانش آموزان و فراگیران بالای سن 18 سال که امکان تحصیل در مدارس عادی را نداشتند، در مدارس بزرگسال ثبت نام می‌کنند. همچنین فراگیرانی که دارای معلولیت هستند بر خلاف مدارس شبانه روزی می‌توانند در مدرسه بزرگسالان ثبت نام و مشغول به تحصیل شوند.

 

جمع بندی

در سیستم آموزش و پرورش تحصیل در مدارس شبانه روزی با تحصیل در مدارس بزرگسال فرق می‌کند. دانش آموزان و فراگیرانی که به هر دلیلی فاقد امکانات آموزشی و تحصیلی در محل سکونت خود هستند، در مدرسه شبانه روزی ثبت نام می‌کنند و مشغول به تحصیل می‌شوند. تحصیل در مدرسه شبانه روزی حضوری و اقامت دانش آموزان در محل تحصیل است. فراگیرانی که به هر دلیلی نتوانستند درس بخوانند جهت ادامه تحصیل در مدرسه بزرگسالان ثبت نام می‌کنند و آموزش می‌تواند حضوری یا به صورت غیر حضوری باشد. گاهی برای یادگیری بیشتر نیاز است فراگیران از معلم خصوصی و جلسات تدریس خصوصی کمک بگیرند. با مراجعه به وب سایت بلدیاب، می‌توانید به لیست مدرسین برتر این وب سایت دسترسی داشته باشید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:01       1401/01/23
  • تعداد بازدید :
    6684
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

مدارس شبانه روزی

امکانات آموزشی

مدرسه بزرگسالان

آموزش و پرورش


دسته بندی

تدریس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.