تبلیغات
شما

استعداد تحصیلی چیست؟

استعداد تحصیلی چیست؟

استعداد تحصیلی سنجش یک سری از استعدادهای درونی است. این استعدادها در یک آزمون که شامل دو قسمت است بررسی می‌شود. توانایی هایی از جمله توانایی درک مطلب، سرعت عمل و تمرکز، قدرت تجزیه و تحلیل، هوش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. آموزش و پرورش کتاب هایی را در این زمینه ارائه کرده است.

 

درک مطلب

این بخش برای همه رشته‌ها یکسان است. که شامل دو قسمت می‌باشد و برای هر قسمت یک متن و یک سری سوال که معمولا 4 عدد است، مطرح می‌شود. برای پاسخ به این سوالات تمام اطلاعات در متن موجود است و نیازی به اطلاعات دیگر نیست. این بخش آزمونی از درک مطلب داوطلب است که با تکرار و تمرین و فهم درست مطلب می‌تواند نتیجه خوبی را خلق کند.

 

منطق

در این قسمت یک متن کوتاه پرسشی وجود دارد. معمولا در این قسمت دو دسته سوال مطرح می‌گردد، که هر دسته شامل چهار سوال است. داوطلب در این قسمت باید از استدلال قوی برخوردار باشد و با ایجاد یک فرضیه مسئله را حل کند. در واقع در این قسمت ساختار استدلال داوطلب بررسی می‌گردد.

 

تحلیل

می توان گفت این بخش ساده‌ترین سوالات را دارد. که با تحلیل می‌توان به آنها پاسخ گفت. برای پاسخ به این سوالات کافی است مدل سازی انجام داده و با خلاصه کردن آن پاسخ را پیدا کنید. در این مرحله قوه تحلیل داوطلب بررسی می‌گردد.

 

کمیت

بخش سخت آزمون دکتری مربوط به این قسمت که در آن هشت سوال مطرح می‌گردد. این بخش شامل سوالات ریاضی، هوش عددی، هندسه و آمار می‌باشد. د راین قسمت سوالات هر گروه متفاوت است. اما گمان نکنید که شما به ریاضیات فوق العاده ای نیاز دارید.

 

تجسم

شکل هایی در این قسمت طراحی شده است. این اشکال به ترتیب جلو می‌رود و در نهایت داوطلب باید یک شکل را حدس بزند. در این قسمت قدرت تجسم داوطلب با یک سری از اشکال دوران یافته که باید با سرعت و دقت زیاد آن‌ها را درک کند، سنجیده می‌شود. این بخش برای همه گروه‌ها نیست و فقط گروه مهندسی باید به آن پاسخ دهد. در کل قدرت تصویر سازی و تجسم خیلی در این قسمت مهم است. تجسم یکی از عامل هایی است که به رسیدن اهداف کمک می‌کند و هر چه در این زمینه قدرتمند‌تر کار کنیم به اهدافمان نزدیک‌تر می‌شویم. علم ثابت کرده است که هر چه را بتوان تصور کرد می‌توان به آن دست یافت.

 

استعداد تحصیلی چیست

نکات مهم در مورد مطالعه درس تعداد تحصیلی

1.تمرکز زیاد بر روی تست ها.

زیرا بدون تمرکز پاسخ گویی امکان پذیر نیست و باید اولین کاری که ذهنتان را مشغول کرده برسید و بعد به تست هایتان رسیدگی کنید.

 

2.قسمت‌های آسان آزمون مانند:

منطق، مطلب، تجسم را به بهترین حالت مسلط شوید تا شانس شما برای موفقیت بالا رود.

 

3.قسمت‌های سخت آزمون را رها نکنید

. قسمت هایی مانند: کمیت و تحلیل. با کمی تکرار و تمرین می‌توانید بر این قسمت‌ها هم مسلط شوید.

 

4.سه راه کار

آشنایی با مسائل و مدل ها، یادگیری راه حل ها، تمرین تا یادگیری را در ذهن خود حک کنید.

 

5.زمان صرف کنید

در مسائل تحلیلی یا کمیتی کمی زمان صرف کنید و خوب فکر کنید قبل از آن که به سراغ تحلیل کتاب بروید. این گونه قدرت تحلیل خود را از دست نمی‌دهید.

 

6.تقسیم بندی زمان

در هنگام آزمون زمان خود را تقسیم بندی کنید و سعی کنید بیشترین زمان را به استعداد تحصیلی اختصاص دهید تا نتایج بهتری را بگیرید.

 

7.حاشیه نویسی

در این درس حاشیه نویسی خیلی به شما کمک می‌کند بنابراین حاشیه نویسی را فراموش نکنید.  

 

8.به خاطر سپردن

تکرار را فراموش نکنید. تکرار یعنی موفقیت. در این درس هم هر روز تکرار را انجام دهید.

 

9.استمرار داشتن

استمرار در مطالعه را فراموش نکنید و از روزی که شروع کردید، هر روز حداقل یک ساعت استعداد تحصیلی بخوانید.  

 

تدریس خصوصی

اگر در این درس مشکل دارید و به دنبال معلم خصوصی هستید سایت بلدیاب می‌تواند به شما کمک کند. سایت بلدیاب با بهترین معلمین و اساتید با تجربه می‌تواند شما را در هر زمینه تحصیلی و یا هنری کمک کند. شما در هر جای کشور که هستید می‌توانید به سایت بلدیاب مراجعه کرده و از بهترین اساتید در کنار خود لذت ببرید. با ثبت نام در سایت بلدیاب می‌توانید منتظر تماس کارشناسان تیم بلدیاب باشید.

لینک ثبت نام در سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    23:18       1399/03/10
  • تعداد بازدید :
    913
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

استعداد تحصیلی

درک مطلب

منطق

تحلیل

کمیت

تجسم


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.