تبلیغات
شما

نحوه صحیح برنامه ریزی درسی برای کنکور چگونه است؟ قسمت دوم

نحوه صحیح برنامه ریزی درسی برای کنکور چگونه است؟ قسمت دوم

در مقاله قبل در وب سایت بلدیاب درباره نحوه صحیح برنامه ریزی درسی برای کنکور چگونه است ؟  صحبت کردیم. در ادامه و در قسمت دوم این موضوع درباره بهترین روش برنامه ریزی برای کنکور و نکات برنامه ریزی کنکور می‌پردازیم. برای آگاهی درباره برنامه ریزی درسی اصولی کنکور در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین روش برنامه ریزی برای کنکور

اگر بخواهید بدانید، بهترین روش برای برنامه ریزی کنکور روشی است که مطابق با شرایط شما در نظر گرفته شده باشد. یک برنامه ریزی درسی از پیش تعیین شده و کلی که برای همه یکسان باشد، نمی‌تواند پاسخ نیازهای همه افراد را بدهد. بنابراین برنامه ای صحیح است که تمام کارهای روزمره دانش آموز را در نظر داشته باشد.

برنامه ریزی درسی

برای یک برنامه خوب و اصولی باید کارهایی از قبیل زمان خواب و استراحت، زمان غذا خوردن، زمان رفت و برگشت از مدرسه به منزل را معین کنید تا بتوانید یک برنامه ریزی استاندارد، اصولی را پیاده سازی کنید.

برای اینکه بتوانید یک برنامه ریزی درسی سازگار با شرایط خودتان را پیاده سازی کنید باید اصول کامل و دقیق روش برنامه ریزی برای کنکور رو بلد باشید. یا در صورتی که می‌خواهید از مشاوره تحصیلی برای این کار کمک بگیرید، باید این شرایط را با او در میان بگذارید. یک مشاوره تحصیلی خوب باید بداند که یک برنامه از پیش تعیین شده نمی‌تواند به دانش آموزان کمک کند.

نحوه صحیح برنامه ریزی درسی برای کنکور چگونه است ؟

برای برنامه ریزی درسی اصولی کنکور واقع بینانه عمل کنید. زیاده خواهی در برنامه ریزی نه تنها کمکی نمی‌کند، بلکه بازدهی لازم را نخواهد داشت و بیشتر از اجرایی شدن باعث می‌شود که استرس بیشتری به دانش آموزان وارد شود.

اگر با مشاوره تحصیلی برنامه ریزی را انجام داده اید، با او در ارتباط باشید. از مشاوره تحصیلی بخواهید نقاط قوت و نقاط ضعف شما را در دروس مورد بررسی قرار دهد. اگر شما نیاز به تدریس خصوصی در درسی دارید، می‌توانید از مدرس خصوصی در وب سایت بلدیاب کمک بگیرید. سایت بلدیاب یک سایت برای تدریس خصوصی است که با بهره مندی از اساتید خصوصی برتر می‌تواند به شما در یادگیری دروس کمک کند.

نکات برنامه ریزی کنکور

در مقاله قبل وب سایت بلدیاب درباره نحوه صحیح برنامه ریزی درسی برای کنکور چگونه است ؟ در مرود برنامه ریزی هفتگی و ماهانه برای دروس صحبت کردیم. است. در این مقاله در ادامه مباحث قبل درباره نکات برنامه ریزی کنکور صحبت می‌کنیم.

برنامه درسی اختصاصی برای هر فرد

شرایط زندگی و فردی هر کسی با دیگری فرق دارد. بنابراین زمانی که برای برنامه ریزی درسی اقدام می‌کنید باید به این نکته توجه کنید. به همین منظور برنامه ریزی درسی شما باید مطابق با روحیات و وضعیت جسمانی شما صورت گیرد.

هدف مندی برنامه ریزی درس

هدف در یک برنامه ریزی درسی اصل مطلب است. هدف شما تعیین کننده برنامه شماست. برای همین منظور باید بدانید برای چه رشته ای، چه دانشگاهی و یا چه سطحی تحصیلی در تلاش هستید. با تعیین هدف مراحل برنامه ریزی درسی مسیر مشخصی پیدا می‌کند.

برنامه ریزی درسی انعطاف پذیر

برنامه ریزی درسی که تدوین می‌کنید باید گنجایش آن را داشته باشد تا در صورتی که به هر دلیلی شما طبق برنامه پیش نرفتید، بتوانید ساعاتی را برای جبران آن داشته باشید.

برنامه ریزی درسی واقع گرایانه

اصل دیگر رعایت این نکته مهم در برنامه ریزی درسی است که توجه کنید برنامه شما، باید واقع گرایانه باشد. انتظاری بیش از توان خود در برنامه ریزی درسی تان قرار ندهید. ایده ال گرا فکر نکنید. اگر روزی سه ساعت مطالعه داشته اید، اکنون انتظار مطالعه ده ساعت در روز به یک‌باره اشتباه است.

برنامه باید با واقعیت زندگی شما هماهنگ باشد. شما چقدر زمان در روز می‌توانید صرف مطالعه کنید. چقدر توانایی و گنجایش یادگیری و تمرین و تکرار دارید. همه شرایط خود را برای برنامه ریزی درسی تان در نظر بگیرید.

مطالعه درس‌ها به صورت موازی

در برنامه درسی که برای خود تدوین می‌کنید در نظر بگیری همه در سها باید به طور منظم در آن گنجانده شوند. درس‌ها را به طور هماهنگ پیش ببرید. سعی کنید از اتمام یک درس و کنار گذاشتن آن خودداری کنید. این ترتیب خواندن درس باعث می‌شود ذهن شما خسته شود و کسالت و تنبلی نسبت به مطالعه پیدا کنید. ولی تنوع دروس باعث می‌شود شما انرژی بیشتری برای مطالعه پیدا کنید.

تضمین کننده پیشرفت

زمان شما برای کنکور بسیار ارزشمند است. بنابراین باید برنامه ای را انتخاب کنید که مطمئن باشید با اجرای آن موفقیت خود را تضمین کرده اید. انتخاب یک برنامه غیر اصولی می‌تواند فرصت‌های طلایی شما را از بین ببرد.

استراحت کافی و خواب مناسب

برای اینکه بتوانید مطالعه ای مفید داشته باشید یک اصل مهم دیگر خواب و استراحت کافی است. برای همین در بین زمان‌های مطالعه خود به اندازه کافی فرصت استراحت برای خود در نظر بگیرید. خواب مناسب و به موقع از عواملی است که روانشناسان آن را از عوامل مهم در یادگیری و مطالعه به شمار می‌آورند.

برنامه ریزی درسی برای کنکور انسانی

رشته انسانی، به خاطر تنوع درسی که دارد، برنامه درسی آن باید به صورت اصولی صورت گیرد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های برنامه درسی برای کنکور انسانی می‌پردازیم.

  1. رشته ای که قصد قبولی در آن را دارید انتخاب کنید و طبق آن برای برنامه درسی خود اقدام کنید. دروس رشته انسانی بسیار متنوع هستند و برای برنامه ریزی باید طبق هدف انتخابی رشته دانشگاه خود اقدام کنید.
  2. برنامه درسی کنکور رشته انسانی باید به صورت روزانه شامل مبحث هایی مثل قرابت معنایی، آرایه ادبی و ترجمه عربی به دلیل اهمیت بالای آن‌ها شود.
  3. برای برنامه خود تنوع درسی در نظر بگیرید. دروس سنگین را با فاصله از هم بخوانید. بین درو سخت یک درس عمومی قرار دهید تا خسته نشوید.

جمع بندی

در قسمت دوم از مقاله نحوه صحیح برنامه ریزی درسی برای کنکور چگونه است ؟ به بررسی نکات مهم در برنامه ریزی برای کنکور پرداختیم. برنامه ریزی و داشتن هدف مشخص می‌تواند به شما در موفقیت تحصیلی تان کمک کند. شما می‌توانید تقویت خود در دروس و رفع ضعف هایی که در دروس مهم دارید از تدریس خصوصی استفاده کنید. تدریس خصوصی می تواند در زمان شما صرفه جویی کند و نتیجه بهتری هم از آن داشته باشید. در این راستا می‌توانید از کلاس‌های تدریس خصوصی وب سایت بلدیاب با بهره مندی از معلم خصوصی با تجربه و مجرب در دروس مختلف استفاده کنید. می‌توانید با مراجعه به وب سایت بلدیاب و بررسی سوابق مدرس خصوصی هر درس و همچنین نظرات کاربران در مورد نحوه تدریس خصوصی مدرس خصوصی وب سایت مطالعه کنید و با اطمینان خاطر مدرس خصوصی خود را در درس مورد نظر انتخاب کنید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:49       1400/03/18
  • تعداد بازدید :
    607
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

برنامه ریزی درسی

معلم خصوصی

تدریس خصوصی

مشاوره تحصیلی


دسته بندی



مطالب آموزشی مرتبط

درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.