تبلیغات
شما

نکات تدریس خصوصی دوره ابتدایی

نکات تدریس خصوصی دوره ابتدایی

نکات تدریس خصوصی دوره ابتدایی بسیار زیاد است. افرادی این نظر را دارند که دروس ابتدایی بسیار ساده و پیش پا افتاده است، ولی به جرات می‌توان گفت در سیستم آموزش و پرورش، دروس ابتدایی اساسی‌ترین دروس در بین تمام مقاطع به شمار می‌رود. اگر به هر نحوی دلزدگی، ترس، استرس و اضطراب حضور در مدرسه و کلاس درس از همان دوران ابتدایی در ذهن فرزندانمان بماند و یا پایه‌ی علمی دروسی مانند ریاضی، علوم و فارسی ضعیف بنا شود، در آینده تحصیلی فرزندان تاثیرات مخربی به وجود خواهد آمد. بسیاری از خانواده‌ها به علت مشغله‌ی فراوان مانند شاغل بودن هر دو والد، ضعف‌ها و اختلالات یادگیری فرزندان و جبران کم و کاست‌ها در مدرسه به معلم خصوصی رو می‌آورند. نکات تدریس خصوصی دوره ابتدایی به نوبه‌ی خود گسترده و با اهمیت‌تر از سایر مقاطع تحصیلی است. معلم خصوصی دوره ابتدایی می‌بایست به مسائل روانشناختی کودکان در سنین 7 الی 12 اشراف کامل داشته باشد.

 

ویژگی معلم خصوصی مقطع ابتدایی

معلم دوره ابتدایی در مدارس باید شرایط و حساسیت سنی دانش آموزان مقطع ابتدایی را به خوبی درک کنند و بداند که در هر مقطع از دوره ابتدایی شرایط روحی و جسمی دانش آموزان تفاوت دارد. برای مثال دانش آموزان پایه‌ی اول ابتدایی با ورود به مدرسه و تغییر شرایط روبرو هستند و مدت زمان طولانی زمان می‌برد تا با مقررات مدرسه آشنا شود و در یک کلاس با همکلاسی‌های خود تعامل سازنده و مثبت برقرار نماید. مقاطع پایانی ابتدایی در دختران سن بلوغ است و درک دانش آموز و شرایط و روحیه ای که در آن هست در گروی مهارت‌های معلم مدرسه می‌باشد. این حساسیت ها، اطلاعات و مهارت‌ها در مورد معلم خصوصی مقطع ابتدایی نیز صادق است. معلم خصوصی ابتدایی باید الگوی صحیح و با ثباتی برای دانش آموز خود باشد تا واکنش‌ها و بازخوردهای صحیحی از او دریافت نماید.

 

 مهارت و اطلاعات روان شناختی کودک

معلم در کلاس درس کلیدی‌ترین نقش را ایفا می‌کند. فرقی ندارد این ایفای نقش تدریس در مدرسه باشد یا تدریس خصوصی دوره ابتدایی. صبر و حوصله در مواجهه با شرایط خاص دانش آموز و سابقه‌ی کاری و تجربیات درخشان یک معلم مستقیما بر روان دانش آموزان تاثیر دارد. او باید الگویی صحیح برای دانش آموز خود باشد و با برقراری ارتباط مثبت با او تاثیرات چشمگیری بر مهارت هایش ایجاد نماید.  

 

 مهارت‌های تدریس و روش‌های تدریس

بیان کردن صحیح درس و استفاده از روش هایی مانند قصه گویی، شعر خواندن، بازی‌های حسی- حرکتی، نقاشی کشیدن و... در تدریس خصوصی ابتدایی، میدان عمل بازتری برای معلم ایجاد می‌کند. مشارکت دانش آموز حین تدریس و انجام تکالیف، قدرت برقراری ارتباط موثر و کسب مهارت‌های بین فردی او را تقویت می‌سازد. در تدریس خصوصی دروس مدرسه، استفاده از وسایل کمک آموزشی برای فهم بهتر دروسی مانند ریاضی و علوم تاثیر چشمگیری دارد.

نکات تدریس خصوصی دوره‌ی ابتدایی

چه زمانی نیاز به معلم خصوصی دوره ابتدایی احساس می‌شود؟

معلم هایی که در دوره ابتدایی، تدریس خصوصی انجام می‌دهند، فرقی نمی‌کند بازنشسته هستند یا شاغل آموزش و پرورش، ابتدا باید سعی کنند روش‌های تدریس به روز و مصوب آموزش و پرورش را الگوی عمل خود قرار دهند که دانش آموز دچار سردرگمی و بیگانگی در درس‌ها نشود. استفاده از خلاقیت در نحوه تدریس و استفاده بهینه از زمان برای تدریس و حل تکالیف می‌تواند هر جلسه تدریس خصوصی را بهترین موقعیت برای پیشرفت دانش آموز قرار دهد. اگر نمی‌توانید شاهد پاک کردن و دوباره نوشتن یک کلمه باشید و یا تکرار یک موضوع ساده مثل جمع در درس ریاضی شما را کلافه می‌کند، بهتر است همین الان تصمیم خود را برای تشکیل یک معلم خصوصی ابتدایی قطعی کنید.

 

 والدین شاغل و پر مشغله

از این موضوع نمی‌توان گذشت که والدین بسیار سعی می‌کنند تا بتوانند خودشان در کنار فرزندشان مهارت‌های روش تدریس دوره ابتدایی را فراگیرند ولی در واقعیت این کار بسیار دشوار و وقت گیری برای ایشان است. چندین ساعت مطالعه و یا دیدن فیلم‌های درسی مقطع ابتدایی برای والدین شاغل سنگین و با دردسر است. این که با فرزند خود بر سر نحوه‌ی انجام تکالیف دچار تناقض نشوند و یا صبر و حوصله‌ی کلنجار رفتن با او را داشته باشند مهم‌ترین علتی است که والدین به معلم خصوصی دوره ابتدایی رو می‌آورند.

 

دانش آموزان دیرآموز و یا با مشکل اختلال در یادگیری

دروس ابتدایی بر پایه‌ی مفاهیم دیداری، شنیداری و مفهومی نوشته شده است. اگر کودکی به خاطر اختلال در یادگیری و یا دیر فهمیدن مطالب در مدرسه دچار افسردگی یا تمسخر و آزار دیگران قرار گیرد، در آینده به سختی می‌توان او را با درس و مدرسه آشتی داد. این کودکان برای یادگیری و درک مطالب درسی به کمک و حمایت بیشتری نسبت به دیگران نیاز دارند. آنها مشکل مغزی یا هوشی ندارند بلکه ذهنشان برای درک و تحلیل بعضی مسائل جور دیگری عمل می‌کند. برای مثال ممکن است دیرآموز بودن یک دانش آموز به عدم تمرکز او ربط داشته باشد، که این مورد با چند جلسه مشاوره به راحتی برطرف می‌شود.

دانش آموزان دارای معلولیت

دانش آموزانی که به صورت مادرزادی و یا بر اثر یک حادثه دچار معلولیت می‌شوند، به دلیل حساس بودن سنی که در آن هستند و وابستگی که به بزرگسالان اطراف خود نشان می‌دهند، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند. اگر دانش آموز دچار یکی از معلولیت‌های بینایی، شنوایی و یا گفتاری باشد حتما تدریس خصوصی او باید زیرنظر معلم با توانایی‌های مطابق با این مشکل برگزار گردد. هر اشتباهی در خصوص انتخاب معلم خصوصی برایش می‌تواند در آینده از او فردی وابسته و در خودمانده بسازد.

 

تدریس خصوصی

بهترین زمان برای گرفتن معلم خصوصی دوران ابتدایی است. زیرا در این زمان پایه‌های درسی دانش آموز شکل میگیرد و دانش آموزان اراده و اعتمادبه نفس بالایی پیدا می‌کنند. اما مدرس بسیار اهمیت دارد. اگر می‌خواهید دانش آموزتان در کنار بهترین مدرسین آموزش ببیند بهتر است به سایت بلدیاب مراجعه کنید. با ثبت نام در سایت بلدیاب در هر جای کشور که هستید به بهتریتن مدرسین دست رسی داشته باشید. اگر مدرس خصوصی هستید با ثبت نام در سایت بلدیاب خود را به همه کاربران در سراسر کشور معرفی کنید و برند خود را بسازید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    09:49       1399/10/30
  • تعداد بازدید :
    1304
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

تدریس خصوصی

معلم خصوصی دوره ابتدایی

معلم خصوصی مقطع ابتدایی

تدریس خصوصی دوره ابتدایی

معلم خصوصی ابتدایی

تدریس خصوصی ابتدایی

معلم خصوصی ابتدایی

معلم خصوصی تدریس خصوصی

دروس مدرسه


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.