تبلیغات
شما

مجوزهای قانونی شراکت در آموزشگاه و قراردادهای مورد نیاز آن

مجوزهای قانونی شراکت در آموزشگاه و قراردادهای مورد نیاز آن

قرارداد به چه معناست؟ قرارداد یعنی شراکت دو طرف. که این قرارداد می‌تواند ما بین تعدادی از دوستان برای سرمایه گذاری و عقد قرارداد بسته شود. برای تاسیس یک آموزشگاه هم می‌توان شریک داشت وبرای اینکه با کسی شراکت کنید، باید حتما قراردادی ما بین شما بسته شود. اینگونه هر یک از طرفین وظیفه خود را می‌داند و دیگر نیازی به تذکر نیست. در صورت اجرا نشدن وظیفه هر یک از طرفین قرارداد کنسل می‌شود. برای بستن قرارداد باید اطلاعاتی راجع به مجوزهای قانونی شراکت در آموزشگاه و قراردادهای مورد نیاز آن داشت.

 

نکات حقوقی قبل از شراکت در آموزشگاه

در بسیاری از مواقع بعد از عقد قرارداد آموزشگاه، افراد به علت نداشتن اطلاعات دچار مشکل می‌شوند. یکی از دلایل آن ندانستن نکات حقوقی قبل از شراکت در آموزشگاه است. اگر شما می‌خواهید برای تاسیس آموزشگاه با کسی شراکت کنید و قرارداد بندید، بهتر است نکات حقوقی را بدانید. برای این کار می‌توانید با مشاوران خبره که سال‌ها در این زمینه تجربه دارند مشورت کنید تا با بررسی همه جوانب شما را راهنمایی کنند.

 

برای تاسیس یک آموزشگاه باید مراحل زیر سپری شده باشد

برای تاسیس آموزشگاه حتما بایک یک مسیر را طی نمود تا بتوان مجوز آموزشگاه را اخذ کرد. در اینجا به بیان تعدادی از این مراحل می‌پردازیم تا بتوانیم در صورت تصمیم به ایجاد آموزشگاه از آن استفاده کنیم و به راحتی مراحل راطی کنیم.

  • مکان آموزشگاه

اولین قدم مشخص کردن مکان آموزشگاه از نظر جغرافیایی است. مکان آموزشگاه باید مورد تایید بازرس قرار گیرد. موسس آموزشگاه باید مالک مکان مورد نطر بوده و یا اجاره نامه آن را برای گرفتن تایید به همراه داشته باشد. بهتر است مکان آموزشگاه در نزدیک مدارس باشد تا دانش آموزان بتوانند از آن استفاده کنند. مکان آموزشگاه نباید در اتوبان و یا محل‌های پرت باشد زیرا رفت و آمد برای کارآموزان مشکل می‌شود و همین امر باعث کم شدن مشتری می‌گردد. نزدیک بودن به وسایل نقلیه عمومی یکی از محاسن آموزشگاه است و باعث جذب مشتری می‌گردد. بهتر است موسس آموزشگاه مکان را خریداری نماید تا مجبور به جابه جایی مکان شد. با این کار بسیاری از مشتری‌های خود را از دست می‌دهد.

  • اخذ مجوز

بعد از تعیین مکان موسس باید مجوز آموزشگاه را از آموزش و پرورش یا وزارت ارشاد دریافت نماید. هر موسس باید دارای شرایطی باشد که در آن صورت می‌تواند مجوز را دریافت نماید. در بعضی مواقع افراد به علت نداشتن شرایط مورد نیاز با فرد واجد شرایط شریک می‌شوند. در بعضی مواقع نیز برعکس این قضیه اتفاق می‌افتد و افراد به دلیل نداشتن سرمایه با یک سرمایه دار شریک می‌شوند. برای اخذ مجوز ارائه مدارک، همچنین دارا بودن مدرک لیسانس مربوط به آموزشگاه، دارا بودن سن حداقل 28 سال، دارا بودن سلامت جسم و روح از شرایط موسس برای گرفتن مجوز است. در این گونه موارد باید برای اخذ مجوزهای قانونی شراکت اقدام کرد.

  • حقوقی که حین قرارداد شراکت در آموزشگاه باید تعیین شود

باید دانست که نوشتن قرارداد یک امر تخصصی است و باید توسط افراد خبره انجام شود. قرارداد شراکت حتما دارای دو طرف است. البته ممکن است میان چندین نفر باشد.  مشخصات کامل طرفین باید در قرارداد ذکر شود. از جمله این مشخصات، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، شماره ملی و آدرس دقیق آنها می‌باشد.

 

یک سری قوانین در مجوزهای قانونی شراکت وجود دارد که به بیان آنها می‌پردازیم:

  1. موضوع: اولین چیزی که در قرارداد ذکر می‌شود، موضوع قرار داد است که همان شراکت در آموزشگاه می‌باشد. بهتر است در این قسمت موضوع به صورت کلی  بیان شود و جزئیات در متن قرارداد ذکر شود.
  2. مدت قرارداد: اگر مدت زمان معینی در نظر گرفته نشود، قرارداد اعتباری نخواهد داشت. حل اختلافات احتمالی، یک گزینه به عنوان توافق در حل اختلافات احمالی در قرارداد ذکر می‌گردد.
  3. فسخ قرارداد: گزینه هایی برای فسخ قرار داد در نظر گرفته می‌شود که در صورت رعایت نشدن توسط هر کدام از طرفین قرارداد فسخ می‌گردد.

 

قبل از عقد قرارداد باید یک سری از مدارک تهیه و حتما در دسترس باشد، که می‌توان به موراد زیر اشاره کرد:

  1.  سند مالکیت
  2. اصل شناسنامه
  3.  اصل کارت ملی
  4.  کارت پایان خدمت در صورت مرد بودن

 به خاطر داشته باشید قبل از امضاء قرارداد همه مفاد آن را به دقت مطالعه کنید تا از شرایط مقرر شده میان دو طرف کامل آگاه شوید. سعی کنید قرارداد شما در دفتر خانه ثبت گردد. از امضاء سند هنگام خستگی و یا گرسنگی بپرهیزید. سعی کنید در کنار یک مشاور قرارداد را امضاء کنید. اگر دچار ابهام هستید از امضاء قرارداد بپرهیزید. دقت داشته باشید فروشنده ممنوع المعامله نباشد.

مجوزهای قانونی شراکت در آموزشگاه و قراردادهای مورد نیاز آن

وظایف شرکاء

در قرارداد، شرکا متعهد می‌شوند تا از یک سری از موارد پیروی کرده و به انجام آنها بپردازند و به آن متعهد باشند. در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم:

  •  تا پایان قرارداد از یک حساب بانکی مشترک استفاده کنند.
  • هزینه‌های مانند دستمزد یا هزینه‌های جانبی توافقی باشد.
  • هزینه‌های پیش بینی نشده مانند آب، برق، گاز، به صورت توافقی باشد.
  • در سود و زیان شریک باشند.
  • شرکا مسئولیت حافظت از کلیه اموال را به عهده دارند.
  • ملزم به جلوگیری از اسراف هستند.
  • ملزم به تسویه سود و زیان در پایان ماه هستند.
  • ملزم به تهیه کلیه لوازم و تجهیزات از سود آموزشگاه هستند.
  • حضور دو طرف برای برداشت از حساب و یا چک‌ها الزامی است.
  • شرکا اجازه دست کاری در قرارداد را تحت هیچ شرایطی نداشته و در صورت تغییر قرارداد باید مجددا نوشته شود.
  • عوارض ناشی از نوشتن قرارداد، بیمه، مالیات به عهده طرفین قرارداد می‌باشد.

 

تدریس خصوصی

یکی از بهترین راه‌های پیشرفت آموزشگاه تدریس خصوصی است. در عصر امروز که دیگر محدودیت زمان و مکان وجود ندارد و به راحتی می‌توان با تدریس آنلاین آموزش دید، وب سایت‌ها و آموزشگاه‌ها این فرصت را برایتان بوجود می‌آورد تا بتوانید خود را به دیگران معرفی کرده و کسب و کار خود را راه اندازی کنید و به درآمد برسید. اگر آموزشگاه دارید و هنوز برند خود را نساخته اید شروع کنید و اولین گام را با ثبت نام در سایت بلدیاب شروع کنید. سایت بلدیاب با سالها تجربه شما را به تمام کارآموزان سراسر کشور معرفی می‌کند. اگر مدرس خصوصی می‌خواهید و دوست دارید بهترین‌ها را در کنار خود داشته باشید به سایت بلدیاب مراجعه کنید تا بهترین مدرسین را به شما معرفی کند.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:05       1399/08/14
  • تعداد بازدید :
    623
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

نکات حقوقی قبل از شراکت در آموزشگاه

اقدامات اولیه برای تاسیس آموزشگاه

حقوقی که حین قرارداد شراکت در آموزشگاه باید تعیین شود


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.