تبلیغات
شما

شرایط مکان آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای

شرایط مکان آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای

شرایط مکان آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، اصلی بسیار موثر برای آموزشگاه می‌باشد. برای هر گروه سنی مکان مورد نیاز خود را می‌خواهد. مکان آموزشگاه نباید مسیر اوتوبان قرار گیرد. زیرا رفت و آمد مشکل و برای گروه‌های سنی پایین خطرناک است. بهترین مکان برای انتخاب آموزشگاه نزدیک مدارس است. برای موسس آموزشگاه بهترین حالت این است که مکان آموزشگاه را بخرد. اما اگر این امکان برای موسس وجود ندارد بهتر است حداقل 5 سال آن مکان را اجاره نماید.

 

آیا برای گرفتن مجوز آموزشگاه مکان موثر است؟

اولین اصل گرفتن مجوز برای هر آموزشگاه، مکان آن آموزشگاه می‌باشد. البته فرد موسسس باید دارای مدرک لیسانس و سابقه تدریس و مدرک مرتبط با آموزشگاه را دارا باشد. بعد به دنبال مکان مناسب برای آموزشگاه باشد. سپس با تعیین رده سنی و پر کردن چند فرم می‌تواند مجوز را از آموزش و پرورش و یا وزارت ارشاد دریافت نماید. یک موسس با سلیقه برای انتخاب مکان به کمتر از 150 متر فکر نمی‌کند. زیرا در فضای کم نمی‌توان تجهیزات زیادی را فراهم کرد . امکان ایجاد کارگاه و یا کلاس‌های خصوصی نیست. اما هر چه قدر فضا بیشتر باشد امکانات برای یادگیری کارآموزان بیشتر می‌شود.

 

شرایط مکان جهت تاسیس آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد

اولین گام برای تاسیس آموزشگاه مکان آن است. هنگام معرفی مکان مورد نظر به اداره کل فنی و حرفه ای حتما اراده مدارک لازم و ضروری است. این مدارک شامل اصل و تصویر اجاره نامه، کدرهگیری، سند مالکیت، اصل و تصویر موافقت نامه باید ارائه شود. اگر در آموزشگاه محل دیگری برای رشته هایی که نیاز به کارگاه دارند در نظر گرفته شود، حتما باید توسط بازرس، بازدید و تایید گردد. حداقل فضای مورد نیاز برای معرفی مکان به تفکیک رشته‌های آموزشی بستگی دارد.

 

انتخاب مکان آموزشگاه به صورت هوشمند

ایمنی، بهداشت، تجهیزات لازم برای هر مهارت، کارگاه از الزامات یک آموزشگاه است. یک موسس از همان اول یک مکان مناسب را برای تاسیس آموزشگاه خود در نظر می‌گیرد، تا پس از تاسیس مجبور به تغییر مکان خود نشود. تغییر مکان باعث می‌شود کارآموزان قبلی دیگر به آموزشگاه مراجعه نکنند و همه تلاش‌های قبلی برای جذب کارآموزان از بین می‌رود. بنابراین بهتراست همه جوانب در انتخاب مکان آموزشگاه در نظر گرفته شود. این اطلاعات می‌تواند شامل در دسترس بودن کارآموزان، انتخاب محل مناسب، رفت و آمد آسان برای کارآموزان و... باشد.

 

مکان آموزشگاه چه تاثیری در رفت و آمد دارد؟

بهتر است نزدیک‌ترین آموزشگاه برای یادگیری توسط کارآموز انتخاب شود. زیرا بسیاری از زمان در رفت و آمد هدر می‌رود. همچنین هزینه‌های زیادی برای رفت و آمد صرف می‌شود. ممکن است کارآموز به خاطر خستگی نتواند به درستی آموزش ببیند و سطح یادگیری پایین می‌آید. اینگونه انگیزه کم کم پایین می‌آید. البته در عصر حاصر و با وجود اینترنت دیگر نیازی به طی کردن مسافت‌های طولانی نیست. آموزش آنلاین مشکل را حل کرده و شما در هر جای کشور که باشید می‌توانید به بهترین آموزشگاه‌ها و مدرسین از طریق سایت بلدیاب دسترسی داشته باشید.

شرایط مکان آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای

شرایط عمومی مکان آموزشگاه فنی و حرفه ای

اگر مکان آموزشگاه در ساختمان مسکونی ‌باشد، فقط طبقات اول یا طبقه همکف می‌تواند به عنوان آموزشگاه فنی و حرفه ای انتخاب گردد، زیرا اداره فنی و حرفه ای تنها این طبقات را تایید می‌نماید. در صورت اداری بودن مکان، تمام طبقات می‌تواند به عنوان آموزشگاه در نظر گرفته شود. اما داشتن آسانسور یکی از قواعد است. در صورت نبود آسانسور مکان مورد تایید قرار نمی‌گیرد. در صورتی که مکان آموزشگاه در طبقات اول یا همکف ساختمان مسکونی باشد، حتما باید رضایت مدیرت ساختمان به اداره فنی و حرفه ای ارائه شود. بعد از انتخاب مکان آموزشگاه و تایید آن، باید تاییدیه به اداره مرکزی تحویل داده شود.

 

ویژگی‌های خوب یک آموزشگاه

برای این که یک آموزشگاه ماندگار باشد و هر ساله کارآموزان بیشتری را به خود جلب نماید باید همه پارامترها را رعایت کند. در اینجا به بیان تعدادی از برترین پارمترهای یک آموزشگاه می‌پردازیم. مدیریت، اولین ومهمترین ویژگی یک آموزشگاه داشتن یک مدیرت قوی و کارآمد است.

  • مدیریت در یک آموزشگاه نقش ویژه ای را دارد. تمام برنامه ریزی‌های یک آموزشگاه که آن را به تمام اهدافش می‌رساند به عهده مدیریت است.
  • تشویق، یک آموزشگاه خوب، کارآموزان برتر خود را تشویق می‌کند تا سایر کارآموزان تلاش خود را بیشتر کنند.
  • مدرسین، نقش زیادی در جذب کارآموزان دارند. مدرسین با تجربه می‌توانند با کارآموزان به راحتی ارتباط برقرار کنند.
  • آزمون، یکی از کارهایی که آموزشگاه برای موفقیت کارآموزان می‌کند گرفتن آزمون‌های مکرر می‌باشد. اینگونه کارآموزان ارزیابی شده و نقاط ضعف آنها برطرف می‌شود.

 

محیط آموزشگاه

یکی از ویژگی‌های هر آموزشگاه محیط آن آموزشگاه است. آرام بودن محیط و امن بودن آن از ضروریات هر آموزشگاه است. هر کارآموز در هنگام ثبت نام می‌تواند محیط را ارزیابی کند و به راحتی تشخیص دهد که آیا این محیط امنیت کامل دارد یا نه؟ برقراری نظم در آموزشگاه وظیفه مدیریت است. مقررات حاکم بر آموزشگاه در قالب یک قرارداد به کارآموز داده می‌شود تا بعد از مطالعه کامل امضاء گردد و کارآموز در صورت تخلف از هر کدام از مقررات از آموزشگاه اخراج می‌شود.

 

تدریس خصوصی

بهترین راه یادگیری تدریس خصوصی است. در این روش تمام ضعف‌های گدشته از بین رفته و سرعت یادگیری بسیار بالا می‌رود. اما تدریس خصوصی باید در کنار بهترین مدرسین و بهترین آموزشگاه‌ها باشد تا کارآموز بهترین نتیجه را بگیرد. اما بسیاری از کارآموزان می‌پرسند چگونه می‌توان به بهترین‌ها دست یافت؟ بسیار ساده است. با مراجعه به سایت بلدیاب به بهترین‌ها دست پیدا می‌کنید. کافی است در سایت بلدیاب ثبت نام کنید تا در هر جای کشور که هستید و در هر رشته ای که به آن علاقه دارید ، در کنار بهترین مدرسین شروع به آموزش کنید. اگر آموزشگاه دارید و یا مدرس تدریس خصوصی هستید با ثبت نام در سایت بلدیاب خودتان را به تمام کارآموزان در سراسر کشور معرفی کنید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:00       1399/07/15
  • تعداد بازدید :
    2284
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

شرایط مکان جهت تاسیس آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد

حداقل فضای مورد نیاز برای معرفی مکان به تفکیک رشته‌های آموزشی


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.