تبلیغات
شما

اجاره مجوز آموزشگاه‌ها چیست؟

اجاره مجوز آموزشگاه‌ها چیست؟

اخذ مجوز آموزشگاه اولین گام برای تاسیس یک آموزشگاه است. قبل از آن باید بدانید آموزشگاه می‌خواهد در چه زمینه ای فعالیت کند. سپس به ارگان مربوطه مراجعه کرده و مراحل اخذ مجوز را بگذراند. اما در بعضی مواقع افراد شرایط گرفتن مجوز را ندارند و به دنبال اجاره مجوز آموزشگاه هستند. شاید بسیاری از افراد این سوال را داشته باشند که اجاره مجوز آموزشگاه‌ها چیست؟ به دلیل نداشتن بعضی از شرایط و همچنین اشباع بعضی از آموزشگاه‌ها د مناطق مختلف افراد حقیقی و یا حقوقی اقدام به اجاره مجوز آموزشگاه می‌کنند.

 

متن قرارداد واگذاری مجوز

در صورتی که شرکت یا آموزشگاهی قصد تغییر شغل داشته باشد، مجوز خود را برای فروش و یا اجاره قرار می‌دهد. برای انتقال مجوز حتما باید قراردادی ما بین طرفین بسته شود. این قرارداد شامل یک متن مشخص است. متن قرارداد واگذاری مجوز، شامل نام و مشخصات واگذارکننده و نام و مشخصات خریدار می‌باشد. این مشخصات شامل نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، محل تولد، صادره، ساکن، تلفن، نام شرکت یا آموزشگاه، شماره ثبت می‌باشد. در آخر مبلغ باید به صورت دقیق ذکر شود. سپس نحوه پرداخت باید ذکر شود.

 

شراکت در آموزشگاه

ثبت آموزشگاه به معنی گرفتن مجوز آموزشگاه نیست و فردی که آموزشگاه خود را در موسسه آموزشی ثبت می‌کند مجاز به فعالیت نیست و حتما باید مجوز‌های لازم را اخذ کند تا بتواند فعالیت خود را شروع نماید. خرید و فروش مجوز در ایران غیر قانونی است اما افراد در صورت نداشتن شرایط لازم می‌توانند با افرادی مشارکت داشته باشند که دارای این شرایط هستند. اما در هنگام شراکت باید یک قرار داد بین طرفین امضاء شود که موارد زیر در آن بیان می‌شود. نوع شراکت که همان آموزشگاه است باید مشخص گردد. مشخصات طرفین قرار داد به صورت کامل ذکر شود. مقدار سرمایه و سود طرفین مشخص گردد. تاریخ شروع و تاریخ پایان قرار داد باید ذکر شود زیرا همکاری تا پایان قرار داد ادامه خواهد داشت. تقسیم وظایف باید کاملا مشخص شود تا دغدغه‌ها به عهده یک نفر نباشد.

 

نمونه قرار داد اجاره مجوز آموزشگاه

اجاره مجوز آموزشگاه‌ها چیست؟ این سوال برای بسیاری از افراد که خواهان تاسیس آموزشگاه هستند پیش می‌آید. در صورت نداشتن شرایط لازم فرد موسس می‌تواند مجوز را اجاره کند که در این صورت باید قراردادی ما بین طرفین نوشته شود. این قرارداد شامل مفادی، مانند موارد زیر می‌باشد:

  • نام آموزشگاه
  • شماره ثبت
  • نشانی آموزشگاه
  • مدیریت آموزشگاه
  • موضوع
  • هدف قرارداد
  • مدت قرارداد از تاریخ امضاء تا پایان قرار داد

برای سایر موارد مانند سیاست‌های علمی و آموزشی باید توافق صورت گیرد. تمامی تعهدات آموزشگاه از جمله نوع ثبت نام و تعداد کلاس‌ها ، ساعت کلاسها، تعرفعه‌ها و قیمت‌ها طبق وزارت علوم و وزارت فرهنگ و ارشاد تعیین شده باید اعمال گردد. درصد تخفیف‌ها باید مشخص گردد و تغییرات که قرار است اعمال شود ذکر شود. مواردی که باعث فسخ قرار داد می‌شود حتما ذکر گردد. تغیییر اصلاحات ممکن باشد.

 

واگذاری مجوز آموزشگاه فنی و حرفه ای

برای گرفتن مجوز آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای باید در ابتدا تقاضای خود را ثبت کند و بعد از گرفتن کد رهگیری، مکان آموزشگاه را به عنوان مالک یا مستاجر مشخص نماید. برای هر رشته آموزشی مجوز تاییدیه لازم است و در آخر باید هزینه‌های صدور جواز پرداخت شود. اما به علت اشباع شدن آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای باعث باب شدن واگذاری مجوز آموزشگاه فنی و حرفه ای شده است. البته هر آموزشگاه فنی و حرفه ای بسته به سابقه، نوع مهارت و مکان آن قیمت متفاوت دارند. البته برای خرید و فروش باید تاییدیه هیئت‌های ناظر وجود داشته باشد.

 

شرایط آموزشگاه فنی و حرفه ای

بسیاری به دنبال اجاره مجوز دانشگاه‌های فنی و حرفه ای هستند. اجاره مجوز آموزشگاه‌ها چیست؟ اجاره یعنی داشتن شرایط مجوز آموزشگاه و گرفتن مجوز و دادن آن به افرادی که شرایط گرفتن مجوز را ندارند. به تعدادی از شرایط، واجد الشرایط اشاره می‌کنیم.

  • دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی
  • اعتقاد به دین اسلام
  • داشتن سلامت کامل جسمی
  • عدم سوء پیشینه داشتن حداقل سن 28 سال داشتن کارت پایان خدمت در صورت مرد بودن

خرید مجوز آموزشگاه در ایران امکان پذیر است؟

شاید برای گرفتن بعضی از مجوزها باید زمان زیادی صرف کرد و یا اصلا مجوز آن آموزشگاه به دلیل اشباع آن دیگر صادر نمی‌گردد. به همین دلیل افرادی که خواهان تاسیس آموزشگاه هستند بیشتر تمایل به خرید مجوز و یا شراکت با کسانی که مجوز تاسیس دارند را خواهان هستند. اینگونه به راحتی می‌توانند بعد از خرید مجوز و یا شراکت شروع به کار کنند. قرارداد خرید مجوز و یا شراکت می‌تواند فقط برای مدت معینی باشد. قیمت مجوز بسته به مکان آموزشگاه و سابقه و نوع مهارت هایی که در آن آموزش داده می‌شود و مدت زمان قرارداد متفاوت است. البته قیمت یک امر توافقی میان فروشنده و خریدار است. اگر شراکت در میان باشد بسته به سود آموزشگاه قیمت تغییر می‌کند.

 

مشاوره اخذ و اجاره مجوز

بهترین راه برای گرفتن مجوز و یا اجاره مجوز مشورت با افراد کاردان است. این افراد تمام مراحلی که باید سپری شود را به صورت قانونی در اختیار شما قرار می‌دهند تا به راحتی و در کمترین زمان بتوانید مجوز آموزشگاه مورد نظر خود را دریافت نمایید. موسس یک آموزشگاه باید سرمایه و مهارت کافی برای این کار را دارا باشد تا در مرحله بعد مشاوران برای گرفتن مجوز بتوانند به او کمک کنند. هر آموزشگاه بنا به مهارت هایی که در آن تدریس می‌شود برای تهیه مجوز مراحل متفاوتی را طی می‌کنند. پس بهترین کار مشورت با مشاوران کاردان است. 

 

تدریس خصوصی

مدرسین در تدریس خصوصی بهتر می‌توانند نقاط ضعف کارآموز را بدانند و به برطرف کردن آن بپردازند. تدریس خصوصی برای همه کارآموزان بهترین گزینه است . کارآموزانی که پایه قوی‌تری دارند با سرعت بیشتر به سمت موفقیت می‌روند و کارآموزانی که پایه ضعیف‌تری دارند با بر طرف کردن ضعف‌های خود در مراحل بعدی مشکلی نخواهند داشت. اما باید بهترین مدرسین را در کنار خود داشته باشید تا بتوانید پیشرفت کنید. شاید می‌پرسید چگونه به بهترین مدرسین دسترسی داشته باشیم؟ سایت بلدیاب بهترین مدرسین را در هر جای کشور که هستید به شما معرفی می‌کند. با ثبت نام در سایت بلدیاب بهترین‌ها را در کنار خود داشته باشید و به سرعت به موفقیت دست یابید. اگر آموزشگاه دارید و یا مدرس خصوصی هستید با ثبت نام خود در سایت بلدیاب خود را به همه کاربران این سایت معرفی کنید و برند خود را بسازید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:29       1399/07/08
  • تعداد بازدید :
    3281
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

متن قراردادآموزشگاه علمی

قرارداد آموزشگاه ها

موضوع و اهداف قرارداد

طرفین قرارداد

تعهدات آموزشگاه


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.