تبلیغات
شما

شرایط مجوز گرفتن آموزشگاه ها

شرایط مجوز گرفتن آموزشگاه ها

شاید به نظر خیلی از افراد فکر کنند، داشتن یک آموزشگاه خیلی راحت و بدون دردسر است و راهی برای آسان برای پول دار شدن، اما در اصل اصلا این طور نیست. مجوز گرفتن آموزشگاه‌ها شرایطی دارد. اگر فردی بخواهد این کار را بدون تجربه و علاقه و حتی بدون سرمایه انجام دهد تا به موفقیت برسد توهمی بیش نیست. برای تاسیس یک آموزشگاه موفق باید یک سری اصول را رعایت کنید تا موفقیت را تجربه نمایید و یکی از این اصول که اولین اصل محسوب می‌شود استفاده از تجربه دیگران است. باید حتما در این زمینه با مشاوران و کاردانان این کار مشورت‌های لازم را انجام دهید تا قدم‌های اول را درست بردارید. اصل دوم علاقه است. علاقه در هر زمینه ای لازم است تا موفقیت ایجاد شود. بدون علاقه کار در هر زمینه ای بی معناست. در آخر اصل سوم سرمایه است. سرمایه برای ایجاد یک آموزشگاه مجهز لازم است و اصلا بدون سرمایه شروع آن امکان پذیر نیست.

 

اخذ مجوز آموزشگاه

برای اخذ مجوز آموزشگاه، در ابتدا باید بدانید که آیا آموزشگاه شما هنری است یا علمی و بعد از اینکه مشخص کردید چه آموزشگاهی می‌خواهید و دوست دارید در چه زمینه ای فعالیت کنید. به ارگان مورد نظرتان مراجعه کنید، تا مراحل اخذ مجوز را برای شما بیان کنند. بعد از آن شما باید یک سری اصول و قوانین را رعایت کرده و دارای یک سری شرایط برای اخذ مجوز باشید. در ایران این اصول عبارت اند از: داشتن تابعیت ایران و اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در کنار آن مسئول آموزشگاه هم باید دارای شرایطی باشد تا بتواند مجوز تاسیس آموزشگاه را دریافت نماید. مثلا: داشتن تحصیلات مربوط به آموزشگاه و در آخر نحوه تقاضا است که یک سری اصول دارد که باید به ترتیب پیش برود.

 

اولین قدم برای تدریس در آموزشگاه

آیا شما هم به تدریس علاقه مند هستید؟ آیا به تاسیس یک آموزشگاه فکر می‌کنید؟ گرفتن مجوز اولین قدم برای تدریس در آموزشگاه است. باید بدانید به دنبال تاسیس چه آموزشگاهی هستید. هدفتان را مشخص کنید. مجوزهای تاسیس آموزشگاه متفاوت است. به بررسی بعضی از این تفاوت‌ها می‌پردازیم. برای گرفتن مجوز آموزشگاه ای فنی و حرفه ای کار شما بسیار راحت است. تنها باید صلاحیت داشته باشید و تایید نیروی انتظامی را بگیرید. اما آیا استعداد خاصی دارید و دوست دارید در این زمینه فعالیت کنید. دیگر راحت نیست. باید به دنبال سازمان مربوط بروید و مراحلی را که برای اخذ این مجوز لازم است طی کنید. شاید می‌خواهید موسسه آموزشی تاسیس کنید. برای این کار باید یه اداره فرهنگ و ارشاد مراجعه کنید. به خاطر اینکه مجوزهای تاسیس آموزشگاه متفاوت است، شما می‌توانید گرفتن مجوز برای آموزشگاه خود را به موسساتی که در این زمینه کار می‌کنند بسپارید.

 

مکان آموزشگاه

سعی کنید مکان شما در جای مناسب و پر رفت و آمد باشد. مکانی که محیطی دلپذیر و زیبا داشته باشد. مکانی با فضای بزرگ، که دارای تهویه مناسب باشد. بازار هدفتان را مشخص کنید و سپس محل آموزشگاه را انتخاب کنید. اگر گروه خاصی را از نظر مالی در نظر دارید، حتما در آن محل به تاسیس آموزشگاه بپردازید. بعد از انتخاب محل باید به داخل آموزشگاه پرداخت، که در جذب دانش آموزان تاثیر به سزایی دارد. حتما با افراد متخصص در این مورد مشورت کنید. ایجاد محیطی جذاب و به روز، که دانش آموزان از امکانات استفاده کنند، از بهترین روش‌های جذب مشتری است. تجهیزات آموزشگاه باعث رشد و یادگیری هر چه بهتر کار آموز می‌شود. پس سعی کنید که آموزشگاهی مجهز داشته باشید.

شرایط مجوز گرفتن آموزشگاه ها

مدرسین آموزشگاه

شاخصه اصلی آموزشگاه مدرسین آن هستند. معرفین آموزشگاه که بیشتر به خاطر آن دانش آموزان و دانشجویان برای ثبت نام به آموزشگاه مراجعه می‌کنند، مدرسین آموزشگاه هستند.در بعضی مواقع مدرسین باید مورد تایید آموزش و پرورش باشند تاصلاحیت تدریس را داشته باشند.  مدرس یک آموزشگاه باید دارای مدرک معتبر باشد. حرفه ای و مسلط به دروس باشد. با تجربه و به روز باشد. بتواند تمام مفاهیم را به درستی انتقال دهد. دارای برنامه ریزی برای هر جلسه باشد و در زمان مشخص بتواند دروس را به پایان برساند. مسلط به کلاس بود و بتواند در کلاس شادی و انرژی ایجاد کند تا از یک نواختی و کلاس جلوگیری نماید. مدرسین آموزشگاه ستونهای آن محسوب می‌شوند و باید در انتخاب آنان بسیار دقت کرد. دانش آموزانی که در آموزشگاه ثبت نام می‌کنند، باید به نتیجه دلخواه برسند و این نتیجه کار مدرس است. این گونه است که یک آموزشگاه به برند تبدیل خواهد شد. گرفتن نتایج عالی در پایان کلاس ها، نشان کار آموزشگاه است.

 

ثبت شرکت

شرکت یعنی داشت شریک، برای ثبت شرکت اول باید شریک تجاری خود را داشته باشید و بعد اقدام به ثبت شرکت کنید. در کل هر کاری پیچیدگیهای خود را دارد و ثبت شرکت نیز مانند همه کارها مراحل خود را دارد. با هم به بررسی این مراحل می‌پردازیم. در گذشته نه خیلی دور اگر فردی قصد ثبت شرکتی را داشت، کافی بود به سازمان مربوطه مراجعه کند و فرآیند صدور مجوز را یکی یکی طی کرده و منتظر بماند تا شرکت ثبت گردد. اما امروزه همه چیز ساده و در دسترس است و دیگر نیازی به گذراندن این همه مرحله برای فرآیند صدور مجوز نیست. همه چیز اینترنتی شده و شما کل مراحل مجوز گرفتن آموزشگاه‌ها را می‌توانید در اینترنت ببینید. البته در عصر امروز موسساتی هستند، که این کار را بدون هیچ خطایی برای شما انجام می‌ذهند و شما می‌توانید با خیال راحت کار خود را به آنها بسپارید.

 

آموزشگاه و تدریس خصوصی

در بیشتر آموزشگاه‌ها در هر زمینه و یا رشته ای که باشد تدریس خصوصی انجام می‌شود. در هنگام تاسیس آموزشگاه شاید افراد زیادی شما را نشناسند و شما برای این که به یک برند تبدیل شوید کافی است، تبلیغات خود را شروع کنید. یکی از بهترین کارهایی که شما می‌توانید انجام دهید، معرفی خود از طریق سایت‌های معتبر است، که کاربران زیادی دارند. سایت بلدیاب با سالها تجربه بهترین گزینه برای شناخته شدن شما در کل ایران است. با ثبت نام در سایت بلدیاب خود را به تمام کاربران این سایت در سراسر کشور معرفی کنید و به یک برند تبدیل شوید، که مشتریان زیادی دارد. شما می‌توانید در سراسر کشور مشتری داشته باشید و با برگزاری کلاس‌های آنلاین، در تمام نقاط کشور حضور داشته باشید. با مراجعه به سایت بلدیاب و ثبت نام در این سایت، کارشناسان تیم بلدیاب در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:03       1399/04/16
  • تعداد بازدید :
    853
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

اخذ مجوز آموزشگاه

مجوزهای تاسیس آموزشگاه

اولین قدم برای تاسیس آموزشگاه

ثبت شرکت

فرآیندصدور مجوز


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.