تبلیغات
شما

سوالاتی که در مورد تاسیس آموزشگاه باید از خود بپرسیم؟

سوالاتی که در مورد تاسیس آموزشگاه باید از خود بپرسیم؟

بسیاری از افراد به تاسیس آموزشگاه یا موسسه آموزشی علاقه زیادی دارند. اما قبل از هر چیز هدف از تاسیس آموزشگاه باید مشخص باشد، تا بهترین گام را در این زمینه برداشته شود. اولین گام برای تاسیس یک آموزشگاه گرفتن مجوز‌های لازم است. موسس آموزشگاه باید شرایط لازم برای تاسیس را داشته باشد. این شرایط بسته به نوع آموزشگاه و مجوز آن متفاوت است. فراموش نکنید، بعد از گرفتن مجوز مکان آموزشگاه بسیار حائز اهمیت است. ابزار‌های که شما در آموزشگاه به کار می‌برید از اساتید خبره تا تجهیزات به روز برای دانش آموزان بسیار اهمیت دارد و در آخر برای این که به یک برند تبدیل شوید و بهترین بازدهی را داشته باشید تبلیغ کنید. بهترین تبلغ برای شما، ثبت نام در سایت بلدیاب است. سایت بلدیاب با سالها تجربه به شما کمک می‌کند تا برند خود را بسازید.  

 

ارگان‌های مرجع صدور مجوز

وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز تاسیس آموزشگاه‌های فرهنگی و هنری، هنرهای تجسمی، موسیقی، زبان‌های خارجی، انتشارات و کامپیوتر را صادر می‌کند. سازمان فنی و حرفه ای مجوز تاسیس آموزشگاه‌های هنرهای تجسمی، آموزشگاه عمران و معماری، آرایش و پیرایش، خدمات آشپزی، گردشگری، هتلداری، طلا و جواهرات، حسابداری، کامپیوتر را صادر می‌کند. آموزش و پروزش مجوز آموزشگاه‌های علمی، زبان‌های خارجی، مرسه‌های غیر دولتی را صادر می‌کند. سازمان بهزیستی مجوز تاسیس مهد کودک را صادر می‌کند و وزارت علوم مجوز موسسه عالی آزاد، اعزام دانشجو، زبان‌های خارجی را صادر می‌کند.  

 

معروف‌ترین مؤسسات آموزشی در ایران

برای اینکه معروفترین موسسات آموزشی در ایران را بیابید، شاید نمی‌دانید باید چه کنید. باید آموزشگاهی را انتخاب کنید، که شما را به هدفتان برساند. به این خصوصیات توجه کنید، تا بهترین انتخاب را داشته باشید. سوابق و تعداد شعب آموزشگاه خیلی مهم است. مقایسه آموزشگاه با آموزشگاه‌های دیگر از همه جهات آموزشی، تجهیزات و اساتیدی که در آن آموزشگاه تدریس می‌کنند. رتبه بندی آموزشگاه در کشور خیلی مهم است. انتخاب آموزشگاه با تجهیزات آنلاین بسیار اهمیت دارد. ضمانت کیفیت کلاس‌ها در آموزشگاه و اطمینان دادن به دانش آموزان، از امتیازات آموزشگاه محسوب می‌شود. داشتن پشتیبان برای پیگیری دانش آموزان، مشاوره رایگان در زمینه تحصیلی برای دانش آموزان مخصوصا دانش آموزانی که پایه ضعیف‌تری دارند از نکاتی است که در یک آموزشگاه نباید فراموش شود.

 

فضای آموزشی در پروسه صدور مجوز شرایط

در پروسه صدور مجوز شرایط فضای آموزشگاه بسیار اهمیت دارد و حتما باید دارای ویژگی هایی باشد. مکان آموزشگاه باید در جای باشد که قابل دسترسی و در محل پر رفت و آمد باشد. آموزشگاه باید در فاصله ای مشخص از آموزشگاه‌های دیگر قرار بگیرد. محل انتخاب شده باید مالک مستقل داشته باشد، زیرا باید مکان ثبت شود. از لحاظ ساخت باید نور مناسب و تهویه عالی داشته باشد. دارای مکان‌های عمومی مانند سرویس‌های بهداشتی، کتابخانه، نماز خانه باشد. استانداردهای آموزشی رعایت شود و تجهیزات آموزشی کامل باشد.  

شرایط مدیر در پروسه صدور مجوز

برای گرفتن مجوز موسسه آموزشی یا تاسیس آموزشگاه مدیر باید واجد شرایط باشد. یعنی حداقل مدرک مدیر باید لیسانس و مرتبط با رشته تقاضا شده برای تاسیس آموزشگاه باشد. داشتن سابقه برای مدیر یکی از الزامات محسوب می‌شود. سلامت روحی و روانی برای مدیریت لازم است. مدیر وظیفه استخدام مربیان و مدرسین را به عهده دارد و حتما باید توجه داشته باشد که، مدرسین با سابقه، با تجربه، به روز را برای آموزشگاه انتخاب نماید. تهیه امکانات آموزشی به عهد مدیر است و باید سعی کند از به روزترین تجهیزات برای آموزشگاه استفاده کند. برنامه ریزی کلاس‌ها نیز یکی دیگر از وظایف مدیر محسوب می‌شود، که باید بر روی تایم کلاس‌ها بسیار دقت داشته و آنها را به گونه ای تنظیم نماید که همه دانش آموزان بتوانند از کلاس‌ها بهرمند شوند. 

 

تفاوت مؤسسات آموزشی حقیقی و حقوقی

برای اینکه تفاوت مؤسسات آموزشی حقیقی و حقوقی را درک کنید، باید تفاوت اشخاص حقیقی و حقوقی را بدانید، همه انسان‌ها بعد از اینکه متولد می‌شوند دارای این شخصیت حقیقی می‌شوند و دارای حق و حقوقی هستند. اما زمانی که افراد به سن قانونی می‌رسند، می‌توانند از حقوق خود استفاده نمایند. در ارتباط با سازمان ها، نهادها، موسسه‌های آموزشی به این صورت است که، هنگامی که تعدادی از افراد حقیقی دور هم جمع می‌شوند، شخصیتی به نام شخصیت حقوقی را به وجود می‌آورند. در اصل یک شخصیت حقوقی توسط افراد حقیقی اداره می‌شود. تفاوت اشخاص حقیقی و حقوقی این است که افراد حقیقی وجود دارند، اما افراد حقوقی اعتباری و فرضی هستند.  

 

خرید مجوز موسسات آموزشی امکان پذیر است؟

به خاطر اینکه گرفتن مجوز‌های لازم برای تاسیس یک آموزشگاه در مکان مناسب زمان زیادی لازم دارد و صدور مجوز آموزشگاه تاییدیه بسیاری از ارگان‌های مربوط را می‌خواهد، متقاضیان تاسیس آموزشگاه بیشتر به شراکت یا خرید املاکی اقدام می‌کنند که این مراحل را طی کرده باشد. اینگونه دیگر نیاز به صرف زمان‌های طولانی برای گرفتن مجوز نیست و بعد از خرید ملک می‌توان شروع به کار نمایند. در بعضی از مواقع نیز مجوزها اجاره داده می‌شود و در یک قرداد، موسس آموزشگاه می‌تواند برای مدت معینی از این مجوز استفاده نماید، این مجوز می‌تواند یک برند معرف یا معمولی، با سابقه کم یا زیاد باشد و قیمت آن متغییر است.  

 

تدریس خصوصی

با تاسیس هر آموزشگاهی تدریس خصوصی در آن آموزشگاه آغاز می‌شود. کافی آموزشگاه در بین دانش آموزان محبوبیت داشته باشد و دانش آموزان از اساتید آن راضی باشند، تا تعدادزیادی دانش آموز جذب آموزشگاه شود. یکی از بهترین راه‌های معرفی آموزشگاه به دانش آموزان سایت بلدیاب است. شما با ثبت نام در سایت بلدیاب آموزشگاه خود را به همه کاربران در سراسر ایران معرفی می‌کنید. اینگونه می‌توانید با داشتن تدریس آنلاین در هر نقطه از ایران به جذب شاگردان بپردازید. کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کرده و ثبت نام کنید تا بتوانید از این طریق درآمدزایی کرده و هنرجویان خود را داشته باشید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    07:16       1399/05/27
  • تعداد بازدید :
    1351
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

تاسیس آموزشگاه

آموزشگاه

موسسه آموزشی

ارگان‌های مرجع صدور مجوز

معروف‌ترین مؤسسات آموزشی در ایران

پروسه صدور مجوز

تفاوت مؤسسات آموزشی حقیقی و حقوقی

خرید مجوز موسسات آموزشی امکان پذیر است؟


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.