تبلیغات
شما

نظارت بر امور مالی آموزشگاه‌ها چیست؟

نظارت بر امور مالی آموزشگاه‌ها چیست؟

نظارت بر امور مالی آموزشگاه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. هر آموزشگاه دارای اهدافی می‌باشد، که بسته به امور مالی آموزشگاه است. مدیر مالی حتما باید بر روی تورم که در حال اتفاق است، کل هزینه‌های آموزشگاه، حقوق اساتید و کارمندان، نظارت کامل و کافی داشته باشد. از کارهایی که در این راستا انجام می‌دهد، بستن قراردادهای بلند مدت، نظارت بر حساب‌های بانکی و بوجه آموزشگاه، تهیه گزارش مالی روزانه است. از تمام پرداخت‌های نقدی یا اقساط باید سند تهیه شود و در پوشه هایی به طور منظم نگهداری شود، تا در هنگام نیاز استفاده گردد. تهیه گزارش ای مالی ماهانه و سالانه نیز از وظایف مدیر مالی محسوب می‌شود. آموزش و پرورش نیز برای هر مدرسه یک مدیر مالی و بوجه مخصوص در نظر می‌گیرد و قسمتی از بوجه مدرسه توسط دانش آموزان تامین می‌شود.

 

تعریف مدیریت مالی

تعریف مدیریت مالی، یعنی برنامه ریزی بوجه، که شامل تاسیس آموزشگاه، سرمایه گذاری برای افزایش بوجه، تصمیم گیری و حل مسائل مالی است. در اینجا تعدادی از کارهایی را که یک مدیر مالی باید انجام دهد، بیان می‌کنیم. کنترل کردن هزینه ها، نوعی برنامه ریزی مالی است که باید با پیش بینی باشد و با انجام این مرحله می‌توان آموزشگاه‌ موفقی از نظر مالی داشت. از کارهای دیگری که باید انجام گیرد، نگهداری کلیه اسناد مالی مانند اوراق، چک ها، سپرده‌ها و تحویل آنها به آموزشگاه می‌باشد. پیگیری اسناد و واریزی‌ها و بررسی روزانه بوجه نیز از کار هایی است که باید انجام گیرد.

 

نحوه مدیریت آموزشگاه

یک مدیریت باید برای تمام افراد آموزشگاه پرونده ای شامل کلیه اطلاعات شخصی درست کند. با این کار می‌تواند تک تک دانش آموزان را پیگیری و مشاوره کند. میزان رضایت و نارضایتی آنان را در یابد و بهترین راهنمایی را برای ثبت نام در دوره‌های بعدی در اختیارشان قرار دهد. در این پوشه خدمات مالی دانش آموزان هم می‌توان ثبت شود. در بعضی موارد والدین برای پرداخت هزینه چک و یا سفته می‌دهند و این اسناد می‌توان در این پوشه قرار بگیرند. با این کار هزینه‌های مالی همه دانش آموزان به صورت جدا از هم قرار گرفته و پیگیری‌های مالی خیلی راحت انجام می‌شود.

 

نظارت بر کیفیت

یکی دیگر از وظایف مدیریت آموزشگاه نظارت بر کیفیت و عملکرد اساتید است. مدیریت آموزشگاه وظیفه دارد قبل از اینکه استادی در آموزشگاه شروع به تدریس کند، کلیه سوابق آن را بررسی نماید و بعد از آن برای این که کیفیت بالای کلاس حفظ شود، حتما ناظر باشد. به عنوان مثال آزمون‌های کلاس، برنامه ریزی استاد، کارنامه دانش آموزان را چک کند.

 

ضرورت و اهمیت موضوع مدیریت مالی در آموزشگاه

در دنیای امروز همه چیز در حال پیشرفت است و اقتصاد نیز شکل دیگری به خود گرفته است. دیگر همه موسسات و آموزشگاه‌ها نیاز به مدیر مالی دارند، زیرا از مهم‌ترین اطلاعات یک آموزشگاه یا موسسه منبع مالی آن می‌باشد. شاید در بعضی موارد منابع مالی به شرکت‌ها و یا موسسات دیگر پیوند بخورد و تفکیک آن فقط به عهده مدیر مالی است. در این قسمت به بیان ضرورت و اهمیت موضوع مدیریت مالی در آموزشگاه می‌پردازیم. کارهایی که یک مدیر انجام می‌دهد، شامل تصمیمات درست برای افزایش بوجه، کمک به سوددهی آموزشگاه، سرمایه گذاری درست و افزایش اعتبار آموزشگاه می‌باشد. در واقع مدیر مالی راهبر آموزشگاه است. امور مالی آموزشگاه‌ها به مدیریت قوی نیاز دارد.

نظارت بر امور مالی آموزشگاه‌ها چیست؟

انواع منابع مالی در آموزشگاه

در آمد آموزشگاه از ورود دانش آموزان است. دانش آموزان با ثبت نام خود، هزینه‌های مالی آموزشگاه را تامین می‌کنند. اگر می‌خواهید در آمد خوبی از آموزشگاه داشته باشید و بهترین راه تاسیس آموزشگاه علمی برای کنکور است. زیرا داوطلبان زیادی دارد. آموزشگاه‌های علمی کنکور و زبان طرفداران زیادی دارند. رقابت در این آموزشگاه‌ها بسیار بالاست.  در بیشتر آموزشگاه‌ها مدرسین خبره و با تجربه در حال تدریس هستند. البته دانش آموزان برای ثبت نام در این آموزشگاه‌ها باید هزینه زیادی را پرداخت کنند. شما برای تاسیس آموزشگاه نیاز به تبحر زیادی دارید. باید حتما رقبای خود را بشناسید و بعد اقدام کنید.

 

کیفیت آموزشگاه

کیفیت آموزشگاه باید بالا باشد. کیفیت پایین یک آموزشگاه موجب ترک دانش آموزان می‌شود. البته آموزشگاه می‌تواند کتاب ها، جزوات، فیلم‌های آموزشی و کمک درسی را توسط اساتید خود تهیه و به دانش آموزان ارائه کند. این کار باعث در آمد دیگری برای آموزشگاه است. گذاشتن کلاس‌های خصوصی و کلاس‌های آنلاین نیز از درآمدهای آموزشگاه است. انواع منابع مالی در آموزشگاه به نوع آموزشگاه بستگی دارد.

 

انجام امور مالی با نرم افزار

برای انجام امور مالی به صورت دقیق به نرم افزارهای مالی نیاز است. نرم افزار مالی به افزایش سرعت و دقت کمک زیادی می‌کند. پردازش‌های دستی بسیار کند و قابلیت اشتباه در آن زیاد است. همچنین با استفاده از نرم افزار مالی، تعداد کمتری برای کار در قسمت مالی نیاز است و بیشتر کارها توسط نرم افزار صورت می‌گیرد، اینگونه هزینه‌ها نیز کاهش می‌یابد و گزارشات مالی به صورت دقیق ارائه می‌شود. هر چند یک آموزشگاه کوچک باشد، اما امور مالی باید به صورت دقیق صورت گیرد. این نرم افزار باید توسط یک فرد متخصص مانند حسابدار مدیریت شود. یک حسابدار، انجام امور مالی با نرم افزار را به درستی انجام می‌دهد. همه تصمیمات اقتصادی مثل سرمایه گذاری، ارتقا آموزشگاه یا موسسه ، خرید تجهیزات، حقوق اساتید و کارمندان بر اساس گزارشات حسابدار صورت می‌گیرد.

 

تدریس خصوصی

در هر آموزشگاه تدریس خصوصی صورت می‌گیرد و یکی در آمدهای، هر آموزشگاه محسوب می‌شود. حال این تدریس می‌توان به صورت حضوری یا به صورت آنلاین باشد، تا دانش آموزان در سراسر کشور بتوانند به آموزشگاه شما دسترسی داشته باشند. اگر آموزشگاه دارید و یا در حال تاسیس آموزشگاه هستید، در با ثبت نام درسایت بلدیاب خود را به همه کاربران این سایت در سراسر ایران معرفی نمایید. این کار به شما کمک می‌کند، تا به برند خود تبدیل شوید و با جذب دانش آموزان زیادی، درآمد خوبی داشته باشید. تدریس خصوصی دیگر محدودیت زمانی و مکانی ندارد و شما با معرفی خود به همه دانش آموزان در هر نقطه از کشور می‌توانید به جذب دانش آموزان بپردازید. با ثبت نام در سایت بلدیاب کارشناسان این تیم در اولین فرصت با شما تماس می‌گیرند.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:00       1399/04/28
  • تعداد بازدید :
    686
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

نحوه مدیریت آموزشگاه

تعریف مدیریت مالی

ضرورت و اهمیت موضوع مدیریت مالی در آموزشگاه

انواع منابع مالی در آموزشگاه

انجام امور مالی با نرم افزار


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.