تبلیغات
شما

انواع آموزشگاه ها

انواع آموزشگاه ها

تعریف آموزشگاه

آموزشگاه به مکانی گفته می‌شود که افراد به آن جا برای مهارت آموزی مراجعه می‌کنند. انواع آموزشگاه‌ها به دو صورت امر آموزش را انجام می‌دهند، یکی بصورت حقیقی، که افراد در آن بصورت فیزیکی در آموزشگاه‌ها حاضر می‌شوند و آموزش می‌بینند مثل: آشپزی، زبان‌های خارجی و علوم دیگر. و شکل دیگر آن آموزش مجازی است یعنی آموزشگاه وجود خارجی ندارد و برای آموزش از فناوری‌های بروز استفاده می‌شود مانند اینترنت، کتاب‌های الکترونیکی و آموزش هایی از این قبیل که به علت کم هزینه بودن مورد اقبال عموم مردم قرار گرفته است. سایت هایی از قبیل سایت بلدیاب با معرفی اساتید مجرب به فراگیران علم، یک راه ارتباطی بین آن‌ها ایجاد می‌کند و تسهیل کننده امر آموزش است.

انواع آموزشگاه بر مبنای مدیریت

  • آموزشگاه آزاد

واحد آموزشی غیر دولتی که نسبت به ارائه آموزش مطابق با معیار‌ها و استاندارد‌های کاری از پیش تعیین شده و با اخذ شهریه صورت  می گیرد. مدیریت در این نوع از آموزشگاه‌ها کاملا خصوصی است. اغلب دوره‌های آموزشی در این آموزشگاه‌ها تدریس می‌شوند که برای کسب مدرک به سازمان‌ها و ارگان‌های معتبر مانند فنی حرفه ای ارجاع می‌شوند. از این نوع آموزشگاه‌ها در ایران می‌توان به آموزشگاه‌های زبان اشاره نمود که از همین الگو دنباله روی می‌کنند. از ویژگی این آموزشگاه‌ها می‌توان به تامین نیازهای مرتبط با توسعه پایدار و قانون مند، انسجام بخشیدن و ایجاد هماهنگی در فعالیت ها، هماهنگی در اجرای برنامه‌ها و انتشار کتب و نشریات علمی اشاره نمود.

  • آموزشگاه دولتی

مدیریت در این نوع از آموزشگاه‌ها کاملا وابسته به سازمان‌های دولتی است که هزینه‌های آن‌ها توسط دولت پرداخته می‌شود. از نظر شهریه مبلغی از مهارت آموزان دریافت نمی‌شود این امر برای کسانی که از لحاظ مالی دارای مشکل هستند گزینه خوبی است. بطور مثال می‌توان به مدارس دولتی که زیر نظر آموزش و پرورش است اشاره نمود.

  • آموزشگاه نیمه دولتی

ازاین نوع آموزشگاه‌ها می‌توان به موسسات و مدارس غیر دولتی که از نظر ساختار دولتی نیستند اما غالبا با مدیریت دولتی اداره می‌شوند یعنی زیر نظر سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی هستند ولی مدارک خود را از سازمان فنی حرفه ای دریافت می‌کنند و از نظر تعداد کمتر از آموزشگاه‌های ازاد هستند.

انواع آموزشگاه بر مبنای نحوه عملکرد

  • آموزشگاه‌های هنر

هنرهای تجسمی وهنرهای زیبا، پایه و اساس آموزشگاه‌های هنر است. رشته‌های آموزشی در این نوع از آموزشگاه‌ها نقاشی، عکاسی و نگارگری است. آموزشگاه‌های موسیقی هم که بصورت مجزا وجود دارند از دسته آموزشگاه‌های هنری هستند.

  • آموزشگاه‌های علمی

آموزشگاه‌های علمی آموزشگاه هایی هستند که برای کمک به پایه‌های تحصیلی بوجود آمده اند مانند آموزشگاه‌های کنکور که دانش آموزان برای راه یابی به دانشگاه‌ها به این آموزشگاه‌ها مراجعه می‌کنند تا از زمان آزاد خود برای رفع اشکال دروس خود استفاده نمایند.

  • آموزشگاه‌های فنی

از اهداف اصلی این نوع از آموزشگاه‌ها را می‌توان تربیت نیروی کار مفید برای جامعه دانست. اکثرا هنرجوی آموزشگاه‌های فنی، آقایان هستند تا با یادگیری حرفه‌ی مورد علاقه به کسب درآمد بپردازند و وارد بازار کار بشوند. رشته‌های فنی شامل تراشکاری، مکانیکی، معماری و رشته هایی از این دست می‌باشد.

  • آموزشگاه کامپیوتر و حسابداری

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تاثیر آن بر زندگی افراد لازم است که همه افراد با کامپیوتر آشنایی داشته باشند. بعضی از افراد با توجه به علاقمندی یا برای ورود به بازار کار رشته‌های کامپیوتر (آی تی، سخت افزار، نرم افزار، طراحی وب، گرافیک رایانه ای و تصویر سازی) و حسابداری را انتخاب می‌نمایند.

  • آموزشگاه زبان

آموزشگاه‌های زبان با هدف ارائه خدمات بروز و با کیفیت در زمینه آموزش زبان‌های خارجی بوجود آمده اند. حوزه فعالیت‌های آموزشی موسسات زبان ارائه خدمات آموزشی و برگزار کردن کلاس‌های زبان انگلیسی، فرانسه، آلمانی، عربی و غیره است.

جمع بندی

آموزشگاه‌ها در راستای گسترش آموزش عالی و در هماهنگی کامل با نهاد‌های علمی و آموزشی بوجود آمده اند، متعهد به ارزش و فرهنگ حاکم بر جامعه هستند و به هنرجویان خود فرصت بروز خلاقیت، ایده پردازی و شکوفا بودن را می‌دهند. هنرجویان می‌توانند با توجه به علاقمندی خود رشته و آموزشگاه مد نظر خود را انتخاب نمایند. آموزشگاه‌ها به علاقمندان یادگیری و حرفه آموزی کمک کرده و آن‌ها را برای ورود به دانشگاه‌ها و یا بازار کار آماده می‌کند. نکته دیگری که وجود دارد این است که آموزشگاه‌ها می‌توانند با ثبت نام در سایت بلدیاب، خود را به هنرجویان علاقمند معرفی کنند.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    09:28       1399/04/08
  • تعداد بازدید :
    2981
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

آموزشگاه آزاد

آموزشگاه دولتی

آموزشگاه نیمه دولتی


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.