تبلیغات
شما

چگونه درس بخوانیم تا موفق شویم؟

چگونه درس بخوانیم تا موفق شویم؟

چگونه درس بخوانیم تا موفق شویم؟ درس خواندن می‌تواند آینده ما را تغییر دهد. البته موفقیت آرزوی همه است. اما این که بدانیم چگونه درس بخوانیم نکته ای است که میتواند مستقیما باعث موفقیت ما شود. برای اینکه عمل کرد خوبی داشته باشیم، باید بدانیم چگونه درس بخوانیم. در آموزش و پرورش روش درس خواندن آموزش داده نمی‌شود، چون روشهای درس خواندن ممکن است منحصر به فرد باشند. شما با داشتن معلم خصوصی می‌توانید روش یادگیری خود را پیدا کنید. ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم تا درست درس خواندن را بیاموزید. بنابراین اگر به دنبال موفقیت هستید تا انتهای این مقاله بخوانید.

 

پیش مطالعه داشته باشید

آمادگی برای کلاس و امتحانات فقط مخصوص یک بازه زمانی نیست. باید برای اینکه در کلاس حاضر شوید، مطالب را از قبل مرور کرده تا در زمان درس اشکلات شما رفع گردد. لازم است که بدانیم مطالعه صرفا در زمان امتحان نیست و مطالب باید دائما مرور شود تا بهتر یاد بگیریم و موفق شویم. شما باید مرتب خودتان را به روز رسانی کنید تا در زمان امتحان به مشکل بر نخورید و بتوانید به راحتی مرور کنید، این یک رمز موفقیت در تحصیل است. می‌توانید از معلم خصوصی نیز کمک بگیرید تا مطالب را زودتر فرا بگیرید. سایت بلدیاب بهترین مدرسین را در اختیار شما قرار می‌دهد. کافی است خواهان موفقیت باشید.

 

هدف گذاری کنید

برای این که بدانیم چگونه درس بخوانیم تا موفق شویم مهمترین نکته که باید بدانیم، برنامه ریزی یا همان هدف گذاری است. داشتن یک برنامه خوب مانند یک نقشه راه برای شما عمل میکند و شما راحت مسیر خود را طی میکنید. هم چنین هدف گذاری بر اساس برنامه رمز موفقیت در تحصیل است که باعث بازدهی بالا شده و هرگاه افت کنید برنامه شما را به مسیر درست راهنمایی می‌کند. فقط به یاد داشته باشید که این برنامه باید بر طبق واقعیت باشد و قابل اجرا در غیر این صورت شما ناامید می‌شوید و نمی‌توانید آن برنامه را اجرا کنید و باعث کاهش اعتماد به نفس میشود. سایت بلدیاب با بهترین اساتید میتواند بهترین برنامه‌ها را به شما ارائه دهد با ثبت نام سایت بلدیاب با هم موفقیت را تجربه کنیم.

 

کوتاه اما مفید درس بخوانید

در بسیاری از موارد به جای آن که به اصل موضوع یعنی کتاب خودمان بپردازیم به خواندن کتاب‌های جانبی پرداخته و خودمان را سر در گم میکنیم. بهتر و مفید‌تر آن است که مفاهیم کتاب را خوب درک کنیم. این که کتاب‌های جانبی را بخوانیم اما درکی از مسائل کتاب نداشته باشیم، اصلا فایده ای ندارد بهتر است عمق مطالب را درک کنیم تا به هر سوالی پاسخ دهیم نه این که سوالات زیادی را بخوانیم بدون اینکه درک عمیقی از مطلب داشته باشیم.

 

از هر لحاظ آماده باشید چه ذهنی و چه بدنی

برای اینکه غول چراغ جادو را بشکنیم و در درس خواندن موفق شویم باید خود را چه از لحاظ بدنی و چه از لحاظ فکری آماده کنیم. پس اول هر کاری شروع به ورزش کنید. ورزش کردن هم به سلامت جسم کمک می‌کند و هم به سلامت روح و بسیاری از استرس‌ها و نگرانی‌های شما را از بین میبرد و راه دیگر آن که خوب بخوابید خوب خوابیدن مغز شما را آماده میکند. در این صورت به راحتی مفاهیم درس را یاد بگیرید.

چگونه درس بخوانیم

 

از ابزارهای خود استفاده کنید

استفاده از ابزارهایی مانند خلاصه نویسی، یاداشت برداری، سپردن به حافظه تکنیک هایی هستند که به شما خیلی کمک میکنند. اگر بخواهیم حجم زیادی از اطلاعات را مرتب بخوانیم یا اینکه همه را به خاطر بسپاریم خیلی کار سختی است. اما اگر یاداشت برداری کنیم و همین طور به خلاصه برداری بپردازیم دیگر لازم نیست کل مطالب را هر روز مرور کنیم و با خواندن همین خلاصه برداری‌ها می‌توانیم همه مطالب را به خاطر آوریم. خلاصه برداری مثل یک معلم خصوصی که مرتب مطالب را برای ما تکرار میکند، نوعی تکرار مطالب است.

 

از نمونه سوال‌های سال‌های پیش استفاده کنیم

این کار را حتما در نزدیکی امتحانات انجام دهید تا بتوانید بر درس‌ها مسلط باشید و اشکلات خود را رفع کنید. این کار مانند تکرار و تمرین است و اهمیت مطاله شما را بالا خواهد برد زیرا مطالب را نکته ای میخوانید و به سوالات پی خواهید برد ولی این اشتباه را نکنید که ابتدا بدون هیچ آمادگی به سراغ سوالات بروید چون باعث سر در گمی شما می‌شود و شما نمیتوانید به همه سوالات پاسخ دهید و دچار استرس و نگرانی میشوید پس حتما با آمادگی کامل به سراغ مسائل بروید.

 

از خودتان آزمون بگیرید

ممکن است شما در آزمون‌های مختلف شرکت کنید. ولی اگر این امکان برای شما فراهم نیست میتوانید خیلی راحت ماهی یک بار خود را کاملا در شرایط آزمون قرار داده و خود را بیازمایید . میتوانید برای این کار از کتاب‌های کمک درسی استفاده کنید و از آنها به جای سوالات آزمون کمک بگیرید. این کار باعث می‌شود خود را ارزیابی کرده و همین طور استرس را از خود دور کنید.

 

تند خوانی

تند خوانی روشی است که شما خیلی با آن موفق می‌شوید و مطالب بیشتری را در زمان کمتری میخوانید اگر بتوانید به این روش مسلط شوید ده قدم از دیگران جلو هستید چون که دورهای تند خوانی تنها مطالعه شما را قوی‌تر نمیکند بلکه حافظه شما را نیز تقویت میکند و این گونه بازده هی شما چندین برابر می‌شود.

 

تمرین کردن، تمرین کردن، تمرین کردن

دوست دارم صد بار دیگر بنویسم تمرین کردن چون مهمترین ابزار است که به شما کمک میکند هر چه تمرین کنید. نقاط ضعف شما کم میشود. رمز موفقیت در تحصیل یعنی همین که تمرین کنیم، تمرین کردن گونه‌های متفاوت دارد از معلم خصوصی تا به آموزشگاه رفتن یا اینکه حتی خودمان درس بخوانیم . ولی اگر در درسی ضعیف هستید و نمیتوانید درس بخوانید باید حتما آن را جبران کنید. میتوانید آن را با تدریس خصوصی جبران کنید با رفتن به آموزشگاه، اگر نمیدانید که چه طور و از کجا معلم خصوصی با تجربه پیدا کنید کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کرده تا بتوانید به بهترین مدرسین تدریس خصوصی و آموزشگاه‌ها دست یابید.

 

تدریس خصوصی

تدریس خصوصی یکی از بهترین راه‌های موفقیت در درس خواندن است زیرا با این روش ما به صورت عمقی مفاهیم درس را خواندیم وهمین طورتمام درس را تکرار  میکنیم. با معلم خصوصی خسته نمی‌شویم و از درس خواندن لذت می‌بریم زیرا در کنار خود کسی را داریم که پا به پای ما جلو می‌آید و قدم‌های موفقیت را با ما طی میکند تا بهتر یاد بگیریم و موفق شویم. حال اگر شما نیز دوست دارید یک همراه با تجربه در کنار خود داشته باشید کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید و ثبت نام کنید تا بهترین و با تجربه‌ترین اساتید در هر زمینه ای در اختیار شما قرار بگیرد و حتی شما میتوانید به بهترین آموزشگاه‌ها نیز دسترسی داشته باشید. فقط فرم درخواست معلم خصوصی را در سایت بلدیاب پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.حتی اگر معلم خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید میتوانید با مراجعه به سایت بلدیاب خود را به همه کابران معرفی کنید. شما با مراجعه به سایت بلدیاب و ثبت نام در سایت میتوانید خود را به کاربران ما معرفی کنید.

لینک ثبت نام در سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:00       1398/12/21
  • تعداد بازدید :
    1837
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

چگونه درس بخوانیم

بهتر یاد بگیریم و موفق شویم

رمز موفقیت در تحصیل


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.