تبلیغات
شما

رمز موفقیت در تحصیل چیست؟

رمز موفقیت در تحصیل چیست؟

رمز موفقیت در تحصیل چیست؟ دانش آموزانی که در تحصیل خود موفق هستند، این را خوب می‌دانند که چه طور درس بخوانند و چه موقع استرحت کنند. آنها مدیریت زمان را خوب می‌دانند. چه طور زمان را مدیریت کنند، برنامه ریزی داشته باشند و هدفمند درس بخوانند. از زمان‌های خود بهترین استفاده را ببرند تا بداند چطور اوقات خوبی داشته باشند و چه طور نمرات عالی بگیرند.  آموزش و پروش باید در مدارس یک برنامه ریزی برای آموزش دانش آموزان و این که چه طور از زمان‌های خود استفاده کنند قرار دهند، تا آنها بتوانند به راحتی از زمان خود بهرهمند شوند و از همه زمان‌ها لذت ببرند. در اینجا به شما رمز موفقیت در تحصیل را می‌گوییم. شما میتوانید علاوه بر خواندن این مقاله به سایت بلدیاب نیز مراجعه کنید و بهترین روش‌ها و معلمین خصوصی را در اختیار داشته باشید.  

 

پرورش ویژگی‌های یک دانش آموزان

دانش آموزان باید برای هر جلسه‌ی مطالعه، یک استراتژی طراحی کنید تا با این روش بتوانید به همه کارهای خود به نحو احسنت برسند. استرس را از خود دور کنند و با انرژی درس بخوانند تا در هر مرحله از مرحله قبل موفق‌تر باشند. داشتن استراتژی رمز موفقیت در تحصیل است. اگر نمی‌توانید استراتژی مناسبی برای خود تهیه کنید. سایت بلدیاب می‌تواند به شما کمک کند و بهترین برنامه‌ها را در همه جوانب در اختیار شما قرار دهد.

 

  • اولویت با مطالعه باشد

اولویت اصلی دانش آموزان موفق مطالعه موثر است. یکی از پرورش ویژگی‌های یک دانش آموزان این است که دانش آموزان هم زمان‌های خود را تقسبم بندی می‌کنند. زمان هایی از خود را به برنامه‌های فوق العاده، تفریحات، خانواده و دوستان اختصاص می‌دهند. اما از زمان مطالعه خود کم نمیکنند و در مطالعه سهل انگاری نمیکنند. اگر زمان امتحانات است و آمادگی برای امتحانات ندارد حتما از زمان تفریح  و مهمانی از پیش تعیین شده میگذرد و یا با گرفتن تدریس خصوصی آن را جبران می‌کنند تا بتوانند در زمان کمتر به نتایج بهتری دست یابند و مجبور به تمام وقت درس خواندن نباشند و مجبور نشوند حتی زمان تماشای تلوزیون نیز صرف مطالعه کنند.

 

  • اولویت بندی کنید

اولویت بندی کنید تا موفق شوید. پس نباید از همه چیز هم گذشت چون درس داریم هر چیزی در زمان خود باید اتفاق بیفتد. سایت بلدیاب با معرفی بهترین اساتید در هر شهری که هستید به شما کمک میکند تا بتوانید با کمترین زمان به بهترین نتایج دست یابید.

 

  • سر وقت حاضر شوید

سعی کنید در همه مواقع زمان را مدیریت کنید. تا در هر مکان سر وقت حاضر بشوید. در کل باید برنامه ریزی داشته باشید. تا وقت کم نیاورید و بتوانید به راحتی تمرکز کنید و استرس زمان را نداشته باشید. معلمتان این طور متوجه علاقه شما به درس و احترامی که به او می‌گذارید می‌شود. برای موفقیت باید وقت شناس باشید در غیر این صورت به موفقیت نمی‌رسید.

 

  • با خودتان رو راست باشید

تقلب نکنید از تقلب کردن بپرهیزید. تقلب شما را به هیچ جایی نمی‌رساند. تقلب هیچ ارزشی ندارد. شاید اگر شما امتحانتان را خراب کنید خیلی بهتر است تا تقلب کنید. اگر به این کار عادت کنید شاید حتی کسی هم متوجه نشود ولی در آینده به این موضوع عادت می‌کنید و در زندگی و کارتان تقلب اولین چیزی است که به ذهن شما می‌رسد. در بعضی مدارس این کار رواج  دارد و شاید شما فکر کنید این کار مشکلی ندارد و این بسیار خطرناک است و از رسیدن شما به استعداد‌های درونی تان جلوگیری می‌کند. بنابراین بسیار مراقب باشید. سعی کنید به جای این که تقلب، ضعف‌های خود را بر طرف کنید. معلم خصوصی بگیرد و درس‌ها را گام به گام یاد بگیرید، تا با اعتماد به نفس بتوانید در امتحانات شرکت کنید و در تمام مراحل زندگی موفق و با اعتماد به نفس باشید. سایت بلدیاب بهترین اساتید را به شما معرفی می‌کند.

 

  • تمرکز کنید

روی مطالبی که مطالعه میکنید تمرکزکنید. اگر میخواهید یک ساعت زمان  برای مطالعه موثر داشته باشید با تمام حواستان مطالعه کنید و از بازی گوشی و حواس پرتی بپرهیزید. اگر لازم میدانید استراحت کنید به مدت زمان لازم به خودتان تایم استراحت بدهید و با تمرکز شروع کنید. در واقع شما به ذهنتان یاد می‌دهید که هر زمان لازم است با تمرکز کار خود را انجام دهید و فقط در تایم استراحت به کارهای جانبی بپردازید. همیشه سعی کنید تام استراحت بسیار کوتاه‌تر از زمان مطالعه باشد تا ذهن خود را به تمرکزهای طولانی عادت دهید.

 

  • منحصر به فرد بودن

هر کس شرایط خودرا دارد و میتواند با آن شرایط موفق شود و اصلا نباید خود را با دیگران مقایسه کند. بلکه باید بهترین خود باشد و فقط به موفقیت خود بیندیشد، در پرورش ویژگی‌های یک دانش آموزان اگر بیش از اندازه درگیر فکر کردن راجع به دیگران باشید از خود غافل می‌شوید و دیگر نمی‌توانید پیشرفت کنید شما باید تمرکز روی کار خود داشته باشید و نباید اجازه دهید تا دیگران ذهن شما را مسموم کنند.

 

  • کم کم قدم به سوی جلو بردارید

اگر به دنبال موفقیت هستید نباید از خود انتظار گامهای بلند داشته باشید بلکه  باید پیوسته و آرام قدم بردارید تا به قله اهدافتان برسید مثلا اگر شما دانش آموزی با نمرات 16 تا17 هستید، از خود انتظار 20 نداشته باشید بلکه ابتدا خود را به 18 و سپس 19 برسانید تا بتوانید20  بگیرید اگر به دنبال موفقیت‌های بزرگ هستید با گام‌های کوچک به اهداف بزرگ خواهید رسید فقط باید گام بردازید. سایت بلدیاب در گام برداشتن به شما کمک میکند تا هر چه سریع‌تر مسیر خود را به سمت موفقیت طی کنید.

 

  • با هیجان به موضوع نگاه کنید

دانش آموزان موفق در همه موارد نمره عالی یا برتر را دریافت نمی‌کنند بلکه به عمق مطلب و درک آن اهمیت میدهند و از اینکه درک مطلب بهتری پیدا کردند و توانسته اند به راحتی پیشرفت کنند هیجان زده میشوند حتی اگر نمره آنها عالی نباشد ولی آنها به اینکه آموخته جدیدی را فرا گرفته اند خوشحالند و تا آن را کاملا یاد نگیرند دست از تلاش نمی‌کشند و هر روز از دیروز بیشتر پیشرفت میکنند.

رمز موفقیت در تحصیل

 

چگونه در کلاس موفق باشیم

رمز موفقیت در تحصیل این است که برای اینکه بتوانیم یک دانش آموز موفق باشیم باید در کلاس هم باید موفق باشیم و برای این کار باید یک سری از اصول را در کلاس رعایت کنیم . یک دانش آموز موفق می‌کوشد تا در تمام جوانب، چه فردی و چه گروهی بهترین باشد و با رعایت تمام نکات به بهترین‌ها تبدیل شود.

 

  • دقت در کلاس

یکی از عامل‌های موفقیت دقت در کلاس است. حتی اگر موضوعی که در کلاس مطرح میشود برای شما جالب نیست و یا به آن علاقه ای ندارید ولی با دقت گوش کنید تا کامل مطلب را یاد بگیرید. روی صحبت معلم خود متمرکز باشید تا مطلبی را از دست ندهید و بتوانید سر کلاس بر آن مسلط شوید.

 

  • نکته برداری کنید

نکات مهم را یاداشت کنید. این موضوع یکی از موارد بسیار مهم است زیرا هر گاه بخواهید مطالعه مجدد داشته باشید خیلی به شما کمک میکند تا این مطالعه موثر باشد و همین طور باعث میشود تمرکز بیشتری روی درس و معلم خود داشته باشید تا مطالب را زودتر حفظ کنید. به مشارکت شما در کلاس و درک بهتر مطلب کمک میکند.

 

  • از معلم خود سوال کنید

در مواقع مناسب از معلم خود سوال کنید. شما باید مطالب را در کلاس فرا بگیرید پس در هر کجا مشکل داشتید سوال کنید تا هیچگاه مطلبی برای شما نامفهوم بماند و اگر در پایان کلاس نکته ای را نفهمیدید حتما سوال خود را یاداشت کنید تا در جلسه بعدی از معلم خود بپرسید. با سوال پرسیدن شما در کلاس مشارکت داشته و رابطه خوبی با معلم تان برقرار خواهید کرد. اگر مطلبی را متوجه نشدید میتوانید با رفتن به آموزشگاه‌ها و یا گرفتن معلم خصوصی آن را رفع کنید.

 

تدریس خصوصی

بسیاری از دانش آموزان موفق با گرفتن کلاس‌های خصوصی یا رفتن به بهترین آموزشگاه‌ها به موفقیت دست پیدا کردند و توانسته ان پپیشرفت قابل توجهی داشته باشند. شما نیز میتوانید با داشتن معلم خصوصی و همچنین انتخاب یک آموزشگاه خوب به موفقیت دست یابید. کافی است با مراجعه به سایت بلدیاب در هر زمینه ای که نیاز دارید معلم خصوصی خود و یا آموزشگاه مد نظر خود را انتخاب کرده و با ثبت نام گام‌های موفقیت را به سمت جلو بردارید.

 

بهترین آموزشگاه

سایت بلدیاب معرف بهترین معلم‌های تدریس خصوصی و هم چنین بهترین آموزشگاه‌ها می‌باشد. در کنار آن بهترین دوره‌ها را به شما معرفی میکند و به همین دلیل بسیار کار پسند است و توانسته به خوبی پاسخ گوی کاربران خود بوده و بهترین‌ها را به شما معرفی کند. حتی اگر معلم تدریس خصوصی هستید و با آموزشگاه دارید نیز با مراجعه به سایت بلدیاب می‌توانید به خودتان را به کاربران ما معرفی کنید کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید و ثبت نام کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

لینک ثبت نام در سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    23:54       1398/12/17
  • تعداد بازدید :
    690
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

رمز موفقیت در تحصیل

پرورش ویژگی‌های یک دانش آموزان

مطالعه موثر در تحصیل


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.