تبلیغات
شما

از کجا مطالعه برای کنکور را شروع کنیم؟

از کجا مطالعه برای کنکور را شروع کنیم؟

مطالعه برای کنکور و رسیدن به نتیجه دلخواه، اصول و روش هایی دارد. برای اینکه دانش آموزان بتوانند در کنکور موفق شوند باید استارت و شروع خوبی داشته باشند. در شروع ممکن است که سردرگم باشند و ندانند که دقیقا از کجا باید شروع کنند. مطالعه برای کنکور مراحل و گام هایی دارد که با کمک گرفتن از آن‌ها دانش آموزان و فراگیران می‌توانند علاوه بر آمادگی لازم جهت شرکت در کنکور، بر استرس و هیجان خود غلبه کنند. تکنیک‌ها و روش‌های درس خواندن مفهومی و روش‌های یادگیری نوین; به دانش آموزان و فراگیران کمک می‌کند; تا در کنکور موفق باشند و به نتیجه دلخواه برسند. در ادامه مطلب از وب سایت تدریس خصوصی بلدیاب، به بررسی نحوه مطالعه و برنامه ریزی درسی برای کنکور می‌پردازیم.

 

برنامه ریزی برای خواندن هدفمند

در مطالعه برای کنکور؛ دانش آموزان باید برای درس خواندنِ هدفمند برنامه ریزی کنند؛ تا با توجه به میزان منابع درسی و مدت زمانی که فرصت دارند؛ بتوانند به آمادگی لازم برای کنکور برسند.

 

ویژگی‌های برنامه ریزی برای درس خواندن هدفمند:

برنامه ریزی برای درس خواندن هدفمند ویژگی هایی دارد که شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

 

مشخص کردن میزان ساعت درس خواندن در طول روز:

هنگام برنامه ریزی درسی مهم است که مشخص کنید روزی چند ساعت درس بخوانید و کم کم هر چه به زمان کنکور نزدیک‌تر می‌شوید، میزان ساعات را افزایش دهید. در برنامه ریزی درسی، سبک و روش یادگیری دانش آموزان مهم و تاثیر گذار است. در بعضی دروس یا در حالت کلی یک سری از دانش آموزان؛ نیاز به تدریس خصوصی و کمک گرفتن از معلم خصوصی دارند؛ تا علاوه بر یادگیری بهتر مطالب؛ بتوانند به آمادگی لازم برسند. بهترین برنامه ریزی برای دانش آموزان و فراگیران می‌تواند داشتن 8 ساعت خواب مفید در شبانه روز باشد. همچنین نباید دانش آموزان از ساعت 12 دیرتر بخوابند. باید در فواصل درس خواندن تایم استراحت در نظر گرفته شود، تا سرعت یادگیری دانش آموزان و بازدهی آن‌ها بالاتر برود.

 

اختصاص دادن زمان بیشتر به دروس تخصصی و سخت:

برای درس خواندن هدفمند باید در نظر داشته باشید که دروس سخت‌تر تایم بیشتری برای یادگیری نیاز دارند. با توجه به شناخت نقاط ضعف و قوت خود می‌توانید برای دروس سخت‌تر وقت بیشتری بگذارید. می‌توانید با تدریس خصوصی در منزل، توسط مدرس خصوصی به نتیجه مطلوب برسید.

 

تعادل را حفظ کنید و مدیریت زمان داشته باشید:

برای اینکه بعد از برنامه ریزی و شروع مطالعه برای کنکور خسته و کلافه نشوید، باید برای خواندن دروس تعادل را حفظ کنید. اگر نیاز است درسی را بیشتر از دو ساعت مطالعه داشته باشید; بهتر است بعد از دو ساعت درس دیگری را شروع کنید و در تایمی دیگری در همان روز; مجدد درسی که مدنظر بوده را مطالعه کنید. مطالعه پشت سرهم یک درس باعث پایین آمدن میزان یادگیری دانش آموزان و خستگی آن‌ها می‌شود که در برنامه ریزی درسی حتما باید به آن توجه شود.

نکته مهم دیگر مدیریت کردن زمان است تا بتوانید طبق برنامه پیش بروید. با حذف کارهای غیر ضروری و عادات اشتباه مانند درس خواندن در محیط شلوغ، می‌توانید هنگام مطالعه برای کنکور زمان را به خوبی مدیریت کنید و طبق برنامه ریزی انجام شده به آمادگی لازم برسید.

علاوه بر موارد گفته شده سعی کنید برنامه هفتگی و ماهانه مشخصی داشته، هر شب برنامه روز بعد را مشخص کنید، تایمی که در مدرسه هستید را در نظر بگیرید و در نهایت برنامه ای را تعیین کنید که بتوانید بر اساس شرایط و توانایی‌های فردی خود بر اساس آن پیش بروید.

 

چگونه مطالعه برای کنکور را شروع کنیم؟

مطالعه برای کنکور و چگونگی شروع آن مراحلی دارد که کمک می‌کند تا علاوه برافزایش سرعت یادگیری دانش آموزان، آمادگی لازم را برای کنکور کسب کنند.

 

اهمیت مطالعه برای کنکور

 

تعیین هدف و شروع مطالعه برای کنکور:

قبل از هر چیزی دانش آموز باید هدف خود را مشخص کند و برای آن برنامه ریزی انجام دهد. اینکه به چه رشته ای علاقه ای دارد و کدام شهر را برای تحصیل انتخاب می‌کند، تاثیرگذار است. تعیین هدف، انتخاب رشته دانشگاهی مورد علاقه و مقایسه آن با میزان توانایی‌های خود کمک می‌کند تا دانش آموز از خود انتظار معقولی داشته باشد.

 

بررسی و تحلیل نقاط قوت و ضعف:

دانش آموزان و فراگیران بعد از تعیین هدف، با حل تمرینات و سوالات می‌توانند نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند و بر روی نقاط ضعف خود کار کنند. با تقویت نقاط ضعف؛ کمک گرفتن از معلم خصوصی و شرکت در کلاس‌های خصوصی؛ دانش آموزان می‌توانند علاوه بر تبدیل نقاط ضعف خود به نقاط قوت؛ راحت‌تر به مطالعه برای کنکور بپردازند. علاوه بر اینکه تدریس خصوصی در منزل یا آموزشگاه و روش تدریس معلم خصوصی; در بالا بردن سطح یادگیری دانش آموزان تاثیر زیادی دارد و نقاط ضعف آن‌ها را بر طرف می‌کند; استفاده از کتاب‌های کمک درسی هم; می‌تواند به دانش آموزان در تقویت نقاط ضعف آن‌ها کمک کند.

 

برنامه ریزی قبل از شروع مطالعه برای کنکور:

برای اینکه دانش آموزان و فراگیران بتوانند در کنکور موفق شوند لازم است که برنامه ریزی داشته باشند. مهم است دروسی را که در آن‌ها مشکل دارید یا ضعیف هستید را وقت بیشتری بگذارید. همچنین برای حفظ تعادل، درس‌های سخت و آسان را یکی در میان بگذارید تا خسته و کلافه نشوید. سعی کنید با مرور نکات هر روز نقاط قوت خود را قوی‌تر کنید. علاوه بر این می‌توانید برای برنامه ریزی درسی بهتر و رسیدن به نتیجه دلخواه از مشاور درسی کمک بگیرید. با ثبت نام در وب سایت بلدیاب و دسترسی به لیست بهترین اساتید و مدرسین این وب سایت، می‌توانید جهت برنامه ریزی و مشاوره از آن‌ها کمک بگیرید.

 

خرید کتاب‌های کمک درسی و شرکت در آزمون‌های آزمایشی کنکور:

بعد از مشاوره و برنامه ریزی می‌توانید از کتاب‌های جمع بندی کنکور در کنار منابع درسی استفاده کنید. این منابع به دلیل دارا بودن سوالات کنکور سال‌های قبل با پاسخ تشریحی؛ به شما کمک می‌کنند تا علاوه بر آشنایی با سوالات؛ بتوانید زمانبندی درستی انجام دهید. در حین مطالعه برای کنکور می‌توانید در آزمون‌های آزمایشی هم شرکت کنید و با جو و فضای روز کنکور آشنا شوید. علاوه بر اینکه باعث کاهش استرس می‌شود شما می‌توانید با نقاط ضعف و قوت خود آشنا شوید.

مطالعه برای کنکور اگر هدفمند و همراه با برنامه ریزی درسی باشد و دانش آموزان در این مسیر از بهترین مشاور و معلم خصوصی کمک بگیرند به راحتی می‌توانند در کنکور موفق شوند.

 

استفاده از منابع درسی درست:

هنگام مطاله برای کنکور دانش آموزان و فراگیران باید از منابع درسی درست استفاده کنند، تا سر جلسه کنکور با مشکلی مواجه نشوند. هر سال سازمان سنجش منابع درسی را اعلام می‌کند و دانش آموزان باید طبق منابع اعلام شده و در کنار آن کتاب‌های کمک درسی که مشاوره درسی به آن‌ها پیشنهاد می‌کند، استفاده کنند. استفاده از مشاوره درسی به شما کمک می‌کند تا علاوه تهیه منابع درسی مناسب و تهیه کتاب‌های درسی کمکی کنکور، به آمادگی لازم برسید. همچنین هر جایی به مشکل بر خوردید برای رفع مشکل به شما مشاوره می‌دهد. مشاوره درسی در کاهش استرس و نگرانی دانش آموزان و افزایش یادگیری دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.

 

جمع بندی

اگر هنگام مطالعه برای کنکور دانش آموزان طبق برنامه ریزی درسی انجام شده توسط مشاور یا موسسه آموزشی پیش بروند، به موفقیت می‌رسند. درس خواندن هدفمند نیاز به برنامه ریزی دقیق و حرفه ای دارد. برای رسیدن به نتیجه دلخواه بهتر است دانش آموزان از معلم خصوصی کمک بگیرند. در تدریس خصوصی؛ معلم تکنیک‌های خلاصه نویسی؛ تست زدن و مفهومی خواندن را آموزش می‌دهد. با مراجعه به وب سایت بلدیاب؛ با سابقه در خشان در تدریس خصوصی و ثبت درخواست معلم خصوصی؛ می‌توانید از اساتید و مدرسین برتر این وب سایت کمک بگیرید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:00       1400/12/24
  • تعداد بازدید :
    374
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

مطالعه برای کنکور

برنامه ریزی درسی

معلم خصوصی

یادگیری دانش آموزان


دسته بندی

تدریس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.