تبلیغات
شما

نحوه نوشتن قرارداد تدریس خصوصی در منزل

نحوه نوشتن قرارداد تدریس خصوصی در منزل

جهت تدریس خصوصی توسط معلم خصوصی در منزل یا آموزشگاه نیاز به تنظیم قرارداد تدریس خصوصی است، که بیشتر اساتید خصوصی قراردادی تنظیم نمی‌کنند. در تنظیم قرارداد تدریس خصوصی طرفین قرارداد یا هر دو اشخاص حقیقی هستند یا اینکه یک طرف قرارداد شخص حقیقی و طرف دیگر شخص حقوقی است. در ثبت قرارداد باید تمام موارد مانند مدت زمان، میزان مبلغ قرارداد و وجه التزام تعیین شود. کلاس‌های تدریس خصوصی برای دانش آموزان و فراگیران، هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین برگزار می‌شوند.

نکته مهم این است که باید در انتخاب معلم خصوصی؛ والدین دقت لازم را داشته باشند و از اساتید خصوصی مجرب کمک بگیرند؛ تا فرایند یادگیری درست انجام شود. برای دسترسی داشتن به لیست مدرسین و اساتید خصوصی برتر می‌توانید به وب سایت انتخاب معلم خصوصی بلدیاب، مراجعه کنید. کلاس‌های خصوصی قابل برگزاری در منزل و در آموزشگاه هستند; اما ترجیح دانش آموزان و فراگیران و همچنین والدین آن ها; این است که تدریس خصوصی در منزل انجام شود. در منزل فضا و جو برای برگزاری کلاس‌های تدریس خصوصی مناسب‌تر و برای دانش آموزان راحت‌تر است. در ادامه مطلب از وب سایت بلدیاب به بررسی شرایط تدریس خصوصی در منزل و نحوه تنظیم قرارداد می‌پردازیم.

 

قرارداد تدریس خصوصی در منزل

یکی از مزیت‌های کلاس خصوصی این است که قابلیت برگزاری در منزل را دارد و در فصل امتحانات در وقت دانش آموزان صرفه جویی می‌شود. برگزاری کلاس‌های خصوصی در منزل; علاوه بر هزینه پایین تر; بازدهی بیشتری دارد. تدریس خصوصی در منزل شرایطی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. قبل از هر کاری بهتر است بعد از انتخاب معلم خصوصی و صد در صد شدن تدریس ایشان؛ یک قرارداد تدریس خصوصی تنظیم شود و هر دو طرف؛ یعنی والدین دانش آموز و معلم خصوصی امضا کنند. اگر مدرس خصوصی از طرف آموزشگاه معرفی شده باشد، این قرارداد بین والدین دانش آموز و آموزشگاه بسته و امضا می‌شود. جهت تدریس خصوصی در منزل، مدرس باید ظاهری اراسته داشته باشد و ادب را رعایت کند.

همچنین موردی که باید رعایت شود تعیین نحوه تسویه حساب با مدرس است. اگر تسویه با اساتید خصوصی به صورت جلسه به جلسه باشد، برای هر دو طرف چه دانش آموزان و چه معلم عالی است. در کلاس تدریس خصوصی در منزل؛ به شرط تضمین؛ تسویه به این صورت است که مدرس خصوصی؛ نصف یا کل هزینه را بعد از نتیجه دانش آموز؛ دریافت می‌کند.
برای یادگیری بهتر دانش آموزان و موفقیت آن‌ها در امتحانات، از تدریس خصوصی در منزل حتما استفاده کنید. با ثبت نام در بلدیاب; با سابقه درخشان در تدریس خصوصی; می‌توانید بهترین انتخاب را برای فرزندان خود داشته باشید.

 

آموزش خصوصی در منزل و آموزشگاه

برای آموزش خصوصی و تدریس خصوصی در منزل و آموزشگاه یک سری قوانین وجود دارد که در ادامه شما را با این قوانین آشنا می‌کنیم.

 

قرارداد تدریس خصوصی و تعیین قیمت کلاس‌ها قبل از شروع کلاس:

یکی از موارد مهم قبل از آموزش خصوصی و تشکیل کلاس خصوصی، صحبت کردن در رابطه با قیمت کلاس خصوصی است که می‌توان در قرارداد تدریس خصوصی ثبت نمود. همچنین در رابطه با تایم کلاس و زمان برگزاری، هزینه کلاس خصوصی، نحوه پرداخت و مکان برگزاری هم باید صبحت شود. ذکر تمام این موارد در قرارداد بین مدرس خصوصی و دانش آموز یا والدین آن خوب است.

 

مدرس در منزل دانش آموز به صورت رسمی ظاهر شود:

هنگام آموزش خصوصی و تدریس خصوصی در منزل، مدرس باید ظاهر آراسته و رسمی داشته باشد و نکات اخلاقی را رعایت کند. این امر بر روی والدین و دانش آموزان تاثیر مثبت دارد و باعث موفقیت مدرسین خصوصی می‌شود.

 

اهمیت قرارداد تدریس خصوصی

 

طبق توافق انجام شده هزینه کلاس خصوصی به موقع تسویه شود:

طبق توافقی که انجام شده و در قرارداد تدریس خصوصی ثبت شده است؛ هزینه کلاس خصوصی باید به موقع پرداخت شود و بهترین روش تسویه؛ جلسه به جلسه؛ یا نهایت هر دو جلسه یک بار است؛ که مشکلی پیش نیاید. هنگامی که هزینه تدریس خصوصی به موقع پرداخت و تسویه می‌شود; معلم خصوصی; به تدریس دلگرم‌تر و با جدیت بیشتر; برای یادگیری دانش آموز و آماده کردن آن برای امتحانات; تلاش می‌کند و کیفیت کلاس بالاتر می‌رود.

 

مدرس خصوصی نسبت به تلاش و نتیجه گرفتن دانش آموز تعهد داشته باشد:

معلم خصوصی نسبت به نتیجه گرفتن دانش آموزان باید تعهد داشته باشد و علاوه بر روش تدریس مناسب، دانش آموز را تشویق به یادگیری و تلاش کند. وقتی مدرس در کلاس خصوصی؛ مقابل دانش آموز خود احساس مسئولیت داشته باشد؛ والدین و دانش آموزان علاوه بر درک تعهد ایشان؛ حاضر نیستند با شخص دیگری کلاس بگیرند.

 

در صورت تضمینی بودن کلاس منظور از تضمین توضیح داده شود:

تضمین در تدریس خصوصی در منزل متفاوت است؛ گاهی استاد تضمین می‌کند که دانش آموز از نحوه تدریس و آموزش راضی باشند؛ گاهی تضمین می‌کند که دانش آموز نتیجه بگیرد. این تضمین می‌تواند تنها به صورت کلامی بین مدرس و دانش آموز باشد یا اینکه در قرارداد تدریس خصوصی ثبت شود. اگر تضمین جهت نتیجه گرفتن دانش آموز باشد پرداخت مبلغی از هزینه بعد از نتیجه گرفتن دانش آموز، صورت می‌گیرد.

 

نکات مهم در بندهای قرارداد تدریس خصوصی

وقتی بین معلم خصوصی و آموزشگاه قرارداد تدریس خصوصی بسته می‌شود; تعامل و ارتباط خوبی بین آن‌ها صورت می‌گیرد; که در نتیجه بر عملکرد دانش آموزان تاثیر مثبتی دارد. تنظیم قرارداد به صورت تدریس ساعتی یا حق التدریس به رابطه آموزشگاه و اساتید خصوصی سامان می‌دهد و هر کدام موظف به انجام تعهدات خود هستند. مزیت موقتی بودن قرارداد این است که پس از پایان آن، اگر آموزشگاه از کیفیت تدریس مدرس راضی نبوده یا اینکه مدرس تمایل به همکاری ندارد می‌توانند همکاری را ادامه ندهند. در تنظیم قرارداد تدریس خصوصی باید نکات و اصول بندهای قرارداد در نظر گرفته شود که شامل موارد زیر است:

  • طرفین قرارداد: شامل نام و مشخصات مدرس و آموزشگاه
  • موضوع قرارداد: ساعات و روز‌های تدریس خصوصی در این بند قرارداد مشخص می‌شود.
  • مبلغ قرارداد و نحوه تسویه: تعیین کل مبلغ و اینکه در چه فواصل زمانی پرداخت شود.
  • مدت قرارداد: زمان شروع و زمان اتمام همکاری در این بند قرارداد ذکر می‌شود.
  • تعهدات معلم خصوصی یا مدرس: شامل برگزاری کلاس در روزها و ساعات مشخص شده است.
  • تعهدات آموزشگاه: آموزشگاه باید امکانات آموزشی لازم را فراهم کند و طبق توافق مبلغ یا حق الزحمه مدرس را پرداخت کند.

آموزشگاه‌های علمی باید شرایط مطلوب را برای برگزاری کلاس‌های تدریس خصوصی به صورت آنلاین یا حضوری داشته باشند آموزشگاه علمی بلدیاب؛ با سابقه موفق در تدریس خصوصی؛ دارای امکانات آموزشی لازم و مدرسین برتر است؛ که می‌توانید با ثبت درخواست معلم خصوصی در وب سایت بلدیاب؛ به بهترین مدرسین دسترسی داشته باشید.

 

جمع بندی

تدریس خصوصی در منزل علاوه بر صرفه جویی در وقت دانش آموزان و فراگیران، باعث تمرکز بیشتر آن‌ها در فرایند یادگیری می‌شود. تنظیم قرارداد تدریس خصوصی بین طرفین و انجام صحبت‌های لازم قبل از شروع کلاس، به کیفیت بهتر برگزاری کلاس کمک می‌کند. بلدیاب یکی از وب سایت‌های برتر استخدام معلم خصوصی در کشور است; که به دانش آموزان و فراگیران; اساتید و مدرسین برتر را معرفی می‌کند و آن‌ها می‌توانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:00       1400/11/05
  • تعداد بازدید :
    1094
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

قرارداد تدریس خصوصی

تدریس خصوصی در منزل

معلم خصوصی

تدریس خصوصی

اساتید خصوصی


دسته بندی

تدریس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.