تبلیغات
شما

آموزشگاه مسئله محور چه آموزشگاهیست؟

آموزشگاه مسئله محور چه آموزشگاهیست؟

آموزشگاه مسئله محور چه آموزشگاهیست؟ آموزشگاهی که یادگیری مبتنی بر مسئله است. در این روش دانش آموز یا دانشجو مجبور به تحقیق و تفکر می‌شود. توانایی‌های او مشخص شده و به سمت هدفی که در آن توانایی دارد، حرکت می‌کند.

در این روش میزان یادگیری بسیار بالاتر از روش سنتی، می‌باشد. در تدریس روش‌های متفاوتی وجود دارد. در این روش دانش آموز یا دانشجو مجبور به گفت و گو می‌شود و کار گروهی را آغاز می‌کند. با این روش مهارت بالا رفته و یادگیری سریع‌تر می‌شود. استعدادها شکفته شده و خلاقیت‌ها آشکار می‌شود. با این روش دانش آموز فردی مسئولیت پذیر می‌شود که در آینده می‌تواند همه مسائل خود را حل کند.

 

آموزش سوال محور

در تدریس سنتی دانش آموزان در بیشتر مواقع از درک مفاهیم محرومند. اما در روش آموزش، سوال محور کانون اصلی مفاهیم است، که با استفاده از محیط، اشیا، تصاویر و.. که ابزارهای مناسبی برای انتقال مفاهیم هستند، صورت می‌گیرد. این روش باعث می‌شود مغز دانش آموزان به مغز جستجو گر تبدیل شود. زیرا در این روش مرتب به دنبال جواب سوالات می‌گردد.

فهم دانش آموزان فراتر از حد معمول می‌رود و در نتیجه در دانش آموزان در حل مسائل زندگی نیز راحت‌تر هستند. زیرا مهارت در تفکر به آنها آموزش داده شده است. ساختار آموزش سوال محور باعث آسان شدن پیچیدگی‌ها می‌شود. یادگیری یک موهبت است که این روش به آن سرعت می‌بخشد. در واقع توانای ادراک، انتقال دانش، آشنایی با مسائل جدید با این روش بسیار تقویت می‌شود.

 

چرا باید آموزشگاه‌ها از آموزش مسئله محور استفاده کنند؟

همه افراد برای زندگی بهتر به آموزش نیاز دارند. آموزش از گذشته تا کنون بوده است، اما روند آن تغییر کرده و در عصر امروز دگرگونی‌های زیادی در آموزش شکل گرفته است. آموزش از روش سنتی به آموزش مجازی تبدیل شده است. مزایای زیادی در این روش هست و بسیاری از محدودیت‌ها از بین رفته است. در حال حاضر آموزشگاه‌های زیادی از این روش استفاده می‌کنند. در روش‌های سنتی هزینه‌ها بسیار بالاست، اما در این روش بسیاری هزینه‌ها مثل هزینه ایاب و ذهاب از بین رفته و بسیار کاهش یافته است.

 

روش یادگیری مبتنی بر حل مسئله

در اصل هدف از آموزش و پرورش در آموزشگاه مسئله محور، یک سری از افراد است که بتوانند به راحتی مسائل را تحلیل و بررسی و با مغز متفکر خود به حل آنها بپردازند. در این روش استاد و شاگرد بودن بی معناست. باید شاگرد کاملا مسئولیت پذیر باشد و نقش استاد را به عهده بگیرد. دیگر روش‌های سنتی که در آن استاد نقش اصلی را به عهده داشت به پایان رسید.

در روش یادگیری مبتنی بر حل مسئله، توجه و تمرکز بر روی خلاقیت، توانایی حل مسئله، بکارگیری مهارت‌ها می‌باشد. این روش، روشی است که بسیار در پیشرفت کارآموزان موثر است. این روش بر پایه طرح یک مسئله بنا شده است.که دانش آموز یا دانشجو به حل آن می‌پردازد.

آموزشگاه مسئله محور چیست؟

معایب شیوه‌های سنتی آموزش

در روش سنتی محوریت اصلی معلم بود و همه مطالب از معلم به دانش آموز انتقال می‌یافت. دنیای امروز به سرعت در حال پیشرفت است و پیشرفت علم چنان سرعتی پیدا کرده است که دیگر نمی‌توان آن را به دانش آموزان منتقل کرد و باید آموختن علم را به خود آنان سپرد. دانش آموزان باید خود کفا شوند. تفکر و اندیشیدن را باید بیاموزند. روشهای مختلفی وجود دارد که به دانش آموز تفکر و اندیشیدن و فعال بودن را بیاموزیم. تمام این کارها برای ایجاد انگیزه است. این کار به عهده معلم است و به حرفه ای بودن او در این زمینه بر می‌گردد. در کل تدریس به دو روش تقسیم بندی می‌شود.

 

روش سنتی

کل نظام آموزشی تا کنون بر مبنای آن تدریس می‌شد، روش سنتی بوده است. آموزش و پرورش نیز تا کنون از این روش استفاده کرده و کم کم به سمت آموزش‌های مجازی و مسئله محور می‌رود.  این روش دانش آموزان فقط به سخنان معلم گوش می‌دادند و کمتر به صورت عملی کار می‌کرند. وسایل کمک آموزشی خیلی کم بود. این روش در زمان خود بسیار کارآمد بود و هنوز هم از این روش در تدریس استفاده می‌شود و در بعضی مواقع این روش با روش جدید ترکیب می‌شود.

 

روش تدریس چیست؟

به آموزش یک موضوع تدریس گفته می‌شود. به روش‌های تدریس در بالا اشاره شد. کدام روش مناسب‌تر است؟ اما مهمتر این است که مدرس با هر روشی که تدریس می‌کند بتواند ارتباط موثری ایجاد کند تا تدریس به بهترین نحو صورت گیرد. هر تدریس بهتر است دارای ویژگی‌های زیر باشد. تعامل میان مدرس و دانش آموز یعنی معلم تنها متکلم وحده نباشد و دانش آموز نیز در روند یادگیری کمک کند. هدف از تدریس مشخص شود. معلم فضای مناسب را برای یادگیری دانش آموز فراهم کند.

 

روش نوین

این روش بیشتر بر روی تفکر و تمرکز و حل مسائل پیش می‌رود و مغز را پرورش می‌دهد. این روش بیشتر در آموزشگاه مسئله محور استفاده می‌شود. در این روش بیشتر آموزش به عهده خود دانش آموزان می‌باشد و با روش هایی مانند گردشگری و تحقیقات آموزش انجام می‌شود. در این روش هدف مشخص می‌شود و دانش آموز به سمت هدف حرکت می‌کند.

 

تدریس خصوصی

دانش آموزان در هر مقطعی و با هر روشی برای موفقیت و پیشرفت در کمترین زمان به مدرس خصوصی نیازمندند. باید برای موفقیت در کنار بهترین‌ها باشید تا به بهترین‌ها دست یابید. سایت بلدیاب به شما کمک می‌کند تا در هر نقطه از کشور که هستید به بهترین مدرسین و آموزشگاه‌ها دسترسی داشته باشید. با ثبت نام در سایت بلدیاب می‌توانید کنار بهترین مدرسین باشید و موفقیت را تجربه کنید. اگر آموزشگاه داریدرو یا تدریس خصوصی انجام می‌دهید می‌توانید با ثبت دوره خود، در سایت بلدیاب خود را به همه کاربران این سایت در سراسر کشور معرفی کنید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:19       1399/05/22
  • تعداد بازدید :
    429
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

دانشجو محور

معیب شیوه‌های سنتی آموزش

آموزشگاه‌های مسئله محور

آموزش سوال محور

چرا باید آموزشگاه‌ها از آموزش مسئله محور استفاده کنند؟

روش یادگیری مبتنی بر حل مسئله


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.