تبلیغات
شما

آموزشگاه مجازی چیست؟

آموزشگاه مجازی چیست؟

آموزشگاه مجازی یعنی تعامل انسان با کامپیوتر، اینترنت به سرعت پیشرفت کرد و در سراسر دنیا تجارت الکترونیک به وجود آمد. آموزش نیز با اینترنت همراه شد و آموزشگاه‌های مجازی به وجود آمدند. مدرسین تدریس آنلاین را آغاز کردند و بسیاری از محدودیت‌ها از میان برداشته شد. محیط آموزش به محیطی تعاملی تبدیل شد و دانش آموزان دیگر مجبور نبودند، ساعت‌ها بر روی نیمکت به یک صفحه خیره باشند.

مدرسین در این روش، برای تدریس راه‌های زیادی را در اختیار دارند و با روش‌های مختلف آموزش، به دانش آموزان در یادگیری کمک می‌کنند. آموزش مجازی در کاهش هزینه‌ها بسیار کمک ‌کرده است و دانش آموزان در این روش راحت‌تر به یادگیری می‌پردازند، زیرا در هر مکان قابلیت دسترسی به بهترین اساتید را دارند. کنار زدن محدودیت ها، در این روش به سرعت آموزش کمک زیادی کرده است. این روش آموزش به آموزش و پروش، مخصوصا در شرایط بحرانی کمک زیادی کرده است.

 

آموزشگاه مجازی

آموزشگاه مجازی مکان ندارد و در آن دورهای آموزشی به صورت آنلاین برگزار می‌شود. آموزشگاه مجازی قسمتی از آموزشگاه الکترونیک است. در آموزش الکترونیک که به آن آموزش از راه دور نیز گفته می‌شود، آموزش از طریق کتاب ها، ویدئوها، فایل‌های صوتی و... صورت می‌گیرد.

در این نوع آموزش استاد و دانش آموز حضور فیزیکی ندارند. آموزشات یا به صرت آنلاین و به صورت همزمان صورت می‌گیرد و یا آموزشات به صورت فایل‌های متنی و یا صوتی و تصویری به دانش آموزان ارائه می‌شود. دانش آموزان نیز می‌توانند در هر زمان سوالات خود را به صورت آنلاین و یا قرار دادن فایل‌های صوتی برای استاد بپرسند و به همین صورت پاسخ خود را دریافت نمایند. آزمون‌ها نیز در این روش به صورت آنلاین در یک تایم مشخص صورت می‌گیرد.

 

مزایا آموزشگاه مجازی

  • جلوگیری از صرف هزینه‌های اضافه در مسیرهای طولانی که موجب خستگی زیادی می‌شود.
  • جلوگیری از اتلاف زمان در مسیرهای رفت و آمد، که گاهی موجب سفرهای طولانی می‌شود.
  • در دسترس بودن مربیان و اساتید برای همه دانش آموزان مخصوصا دانش آموزانی که دارای شرایط خاص هستند و نمی‌توانند از منزل خارج شوند.
  • ایجاد امکان برگزاری کلاس در هر مکان می‌باشد، که موجب انعطاف برای والدین است.
  • برابری همه دانش آموزان در این کلاس ها، با آموزشی همسان و برابر با آموزش‌های سنتی، که توسط اساتید خبره برگزار می‌شود.

 

معایب آموزشگاه مجازی

  • نبودن ارتباط فیزیکی میان دانش آموزان و اساتید، که منجر به انزوا و گوشه گیری دانش آموزان می‌شود.
  • نبودن تمرکز کافی در محیط خانه و محل کار که در دوره‌های آنلاین برگزار می‌گردد.
  • نیاز به تجهیزات و تکنولوژی، که در صورت عدم دسترسی به ای امکانات، امکان دسترسی به آموزشگاه مجازی نیز امکان پذیر نیست.

 

بستر آموزش مجازی چگونه باید باشد؟

رابطه بین اساتید و دانش آموزان باید به درستی تعریف شود. اساتید باید الگوی مناسبی برای دانش آموزان باشند. آموزشگاه باید به تعلیم و تربیت و به روز کردن اساتید اهمیت فراوان بدهد، تا در رشد و تعالی دانش آموزان نقش ویژه ای داشته باشد. دسته بندی دانش آموزان توسط آموزشگاه، در پایه‌های تحصیلی مختلف و قرار دادن دانش آموزان محلی در یک گروه از کارهای خوب یک آموزشگاه مجازی است. جامع بودن سامانه آموزش مجازی، یعنی بر روی گوشی، لب تاب و... قابل اجرا باشد. ایجاد ارتباط بین فراگیران و مدرسین، یک بستر آموزش مجازی باید بتواند راه‌های ارتباطی مناسبی را ایجاد کند. مانند گفتگو ها، پیام هی صوتی و.. که باعث ارتباط موثر می‌شود.

آموزشگاه مجازی چیست؟

آموزش الکترونیک

آموزش الکترونیک یا آموزش دیجیتال نوعی نرم افزار آموزش مجازی است. در این نوع آموزش دانش آموزان دیگر به مدرسه نرفته و آموزش از راه دور صورت می‌گیرد. در این روش از آموزش، امکان ضبط دوره آموزشی وجود دارد و دانش آموزان هر زمان و به هر تعداد دفعه می‌توانند درس را دوره کنند. این روش برای دانشجویان بسیار مناسب است و دیگر نیازی به کلاس‌های حضوری و فیزیکی نیست. در آموزش الکترونیک مشکل انتظار برای دوره‌های بعدی حل ‌شده و دوره بلافاصله آغاز می‌شود. مشکلات زمانی در این نوع از آموزش حل شده، این نوع مشکلات در دورهای سنتی وجود داشت. بنابراین آموزشگاه هایی موفق اند که به سمت آموزش آنلاین بروند تا بتوانند در سراسر کشور به جذب دانش آموزان بپردازند. سایت بلدیاب شما را به تمام دانش آموزان کشور معرفی می‌کند.

 

تفاوت آموزشگاه حضوری وآموزشگاه مجازی

در روش‌های حضوری امکانات کم و امکان استفاده از تصاویر و ویدئو‌ها نیز بسیار محدود است. اما در روش آنلاین از انواع روش‌ها و امکانات برای جذب دانش آموزان می‌توان استفاده نمود. در آموزش آنلاین زمان کمتری برای تدریس لازم است و تدریس انجام شده قابلیت ضبط شدن دارد ولی در تدریس حضوری این قابلیت وجود ندارد.

حفظ نظم در آموزش آنلاین بسیار راحت‌تر از آموزش حضوری است، زیرا دانش آموزان در کنار هم قرار ندارد. در آموزش آنلاین دسترسی به همه نقاط کشور امکان پذیر است. در این روش دانش آموزان از طریق اینترنت ثبت نام کرده و در سر کلاس حضور می‌یابند و تکالیف نیز به صورت آنلاین به معلمین ارائه می‌شود.

 

آموزش مجازی چیست؟

در این نوع آموزش همه چیز به صورت مجازی می‌باشد. اساتید حضور فیزیکی ندارند. کلاسی وجود ندارد. دانشجو نیز به صورت حضوری وجود ندارد. همه آموزش‌ها از راه دور و به صورت آنلاین و یا به صورت فایل‌های صوتی، ویدئو، ارسال فایل‌های متنی داده می‌شود. آزمون‌ها نیز به صورت غیر حضوری و آنلاین گرفته می‌شود. همه آموزش‌ها قابل ضبط می‌باشد. آموزش مجازی، آموزشی متفاوت از آموزش سنتی است. در آموزش سنتی فعالیت به صورت گروهی است ولی در آموزش آنلاین فعالیت فردی می‌باشد. بنابراین اساتید باید بر روی این موضوع بسیار متمرکز بوده و بتوانند ارتباط موثری با دانش آموزان برقرار کنند و حالت انزوا را از دانش آموزان دور کنند تا دانش آموز با اشتیاق سر کلاس آنلاین حاضر شوند.

 

تدریس خصوصی

بهترین روش تدریس، تدریس خصوصی است. زیرا در این روش تعداد دانش آموزان کم می‌باشد و یا به صورت انفرادی کلاس برگزار می‌شود. بنابراین تمرکز بالا و نقاط ضعف دانش آموز به خوبی بررسی می‌گردد. در خیلی از مواقع امکان برگزاری کلاس خصوصی به صورت حضوری امکان پذیر نیست. بهترین راه، تدریس آنلاین می‌باشد. در این روش مکان و زمان محدودیت ندارد و به راحتی می‌توان کلاس را برگزار نمود.

اگر به دنبال موفقیت هستید و دوست دارید بهترین اساتید را در کنار خود داشته باشید، کافی است، به سایت بلدیاب مراجعه کنید، تا در هر جای کشور که هستید، بهترین مدرسین را به شما معرفی کند. اگر آموزشگاه دارید، با ثبت نام در سایت بلدیاب خود را به دانش آموزان سراسر کشور معرفی کنید. با ثبت نام در سایت بلدیاب، کارشناسان تیم بلدیاب در کمترین زمان با شما تماس می‌گیرند.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:04       1399/05/01
  • تعداد بازدید :
    591
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

آموزش الکترونیک

آموزشگاه مجازی

آموزشگاه

آموزش مجازی چیست؟

بستر آموزش مجازی

مزایای آموزش مجازی


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.