تبلیغات
شما

به چه آموزشگاهی، آموزشگاه علمی آزاد گفته می‌شود؟

به چه آموزشگاهی، آموزشگاه علمی آزاد گفته می‌شود؟

قانون درباره تأسیس آموزشگاه‌های علمی آزاد چیست؟ به چه آموزشگاهی آموزشگاه علمی آزاد گفته می‌شود؟ این سوالات برای تمام افرادیکه می‌خواهند آموزشگاه تاسیس کنند پیش آمده است. متقاضیان باید بدانند هرساله باید هزینه ای را بابت گسترش فعالیت‌های علمی به آموزش و پرورش داده تا در خزانه ذخیره گردد. آموزش و پرورش هر ساله بوجه ای را برای تاسیس و نظارت بر آموزشگاه‌های علمی آزاد و گسترش فضای آموزشی قرار می‌دهد. در قانون اعلام شده است که صدور مجوزهای آموزشگاه‌های علمی آزاد از جمله آموزشگاه‌های زبان‌های خارجی، مدارس غیر دولتی مخصوصا برای افراد کم سن و سال که کمتر از 20 سال سن دارند به عهده آموزش و پرورش می‌باشد.

 

آیین‌ نامه‌ آموزشگاههای‌ علمی‌ آزاد

مرکزی که توسط افراد حقیقی یا حقوقی به منظور آموزش افراد بدون اعطای مدرک تاسیس می‌شود، آموزشگاه علمی آزاد نامیده می‌شود که به آن آموزشگاه می‌گویند. آموزشگاه در مقاطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان، زبان می‌تواند فعالیت داشته باشد. البته آموزشگاه بنا به مجوز هایی که دارد می‌تواند دوره‌های آموزشی حضوری یا غیر حضوری دایر کند. برای اینکه فرد یا ارگانی بتواند مجوز صدور آموزشگاه را بگیرد باید حتما یک سری از شرایط را دار باشد. در اینجا به بیان این شرایط می‌پردازیم.

 

شرایط موسس

به اشخاص یا ارگان هایی که مراحل قانونی را طی کرده و موفق به اخذ مجوز از طرف آموزش و پرورش می‌شوند، موسس می‌گویند. که باید دارای شرایط زیر باشد. اما در بعضی مواقع این موارد استثنا هم دارد مثلا در مناطق محرم افراد در صورت داشتن صلاحیت می‌توانند با مدرک دیپلم یا زیر دیپلم مجوز تاسیس آموزشگاه را بگیرند.

  • اولین شرط دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی ایران است.
  • تدین به یکی از ادیان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن سوء پیشینه در هیچ زمینه ای
  • داشتن سلامت کامل جسم و روان
  • عدم وابستگی به رژیم خاصی و داشتن صلاحیت اخلاقی
  • در صورت مرد بودن داشتن کارت پایان خدمت
  • دارا بودن سن 25سال به بالا و مدرک حداقل لیسانس برای همه افراد

 

انواع آموزشگاه

قبل از این که درباره انواع آموزشگاه‌ها صحبت کنیم به یک سری از خصوصیات خوب آموزشگاه‌ها می‌پردازیم. یک آموزشگاه خوب باید منظم باشد. همه افراد آموزشگاه از استاد تا کار آموز باید حضور به موقع در کلاس داشته باشند تا کلاس سر وقت شروع شود. دانش آموزان باید قبل از ورود به کلاس آمادگی کامل نسبت به جلسه قبل داشته باشندو معلم نیز حتما باید مسلط به موضوع درس باشد. ظاهر برای همه از جمله دانش آموزان و معلمان و تمامی کارمندان آموزشگاه بسیار مهم است. آموزشگاه خوب برای یادگیری بهتر دانش آموزان حداکثر تجهیزات لازم را فراهم می‌آورد تا دانش آموزان بتوانند با استفاده از تجهیزات درک کاملی از مطالب داشته باشند. داشتن برنامه‌های انگیزشی برای دانش آموزان علاوه بر حس خوب و ایجاد انگیزه باعث روابط خوب میان معلم و دانش آموز می‌شود که آموزشگاه‌ها باید در کنار تدریس حتما از این روش استفاده کنند. 

 

اصلاحیه تاسیس آموزشگاه‌های آزاد علمی

طبق اصلاحیه آیین نامه برای گرفتن مجوز آموزشگاه‌های علمی آزاد دارا بودن مدرک لیسانس اجباری نبوده و در مناطق محروم ما فراد دارای دیپلم نیز می‌توانند مجوز تاسیس آموزشگاه بگیرند. همچنین نیروی خانم برای موسسات دخترانه اجباری نبوده و در صورت کم بودن نیرو اساتید مرد با سن بالای 35 سال نیز می‌توانند در این آموزشگاه‌ها تدریس کنند. در این آیین نامه ذکر شده است که در صورت فوت یا عزل مدیر آموزش و پرورش در مدت یک ماه می‌تواند جای گزینی را برگزیند. یکی دیگر از گزینه‌های در این آیین نامه هست برای افراد زیر 16 سال حتما باید والدین برای پر کردن فرم ثبت نام در کنار آنها حضور داشته باشند.

به چه آموزشگاهی، آموزشگاه علمی آزاد گفته می‌شود؟

آموزشگاه آزاد

این آموزشگاه‌ها توسط یک شخص خاص واجد شرایط یا یک ارگان مشخص تاسیس و مدیریت می‌شود. قانون درباره تاسیس آموزشگاه‌های علمی آزاد به یک گونه است. این آموزشگاه‌ها از یک قوانین که از سوی آموزش و پرورش تعیین شده و نظارت می‌شود، پیروی می‌کنند. استانداردها و سیاست‌های مشخص شده باید کاملا رعایت شود. بیشتر دوره‌های فنی و حرفه ای و آموزشی در این آموزشگاه برگزار می‌شود و مدرک معتبر نیز اعطا می‌گردد.

آموزشگاه‌های نیمه دولتی در این آموزشگاه‌ها کارآموزان کمتری نسبت به آموزشگاه‌های آزاد هستند. بیشتر این آموزشگاه‌ها زیر نظر مدارس و موسسه هاسی دولتی است. مدارس غیرانتفایی و غیر دولتی از این دسته اند.

آموزشگاه‌های دولتی این آموزشگاه کاملا زیر نظر آموزش و پرورش بوده مانند مدارس دولتی که کاملا تحت پوشش مدارس دولتی است.

 

شکایت از آموزشگاه ها

در بعضی مواقع شاهد آن هستیم که تعدادی از آموزشگاه‌ها به صورت غیر قانونی شروع به فعالیت می‌کنند. این آموزشگاه‌ها بر اساس سر فصل‌های آموزش و پرورش پیش نمی‌روند. برای گزارش این آموزشگاه‌ها می‌توان به بازرسی کل مراجعه تا به بازرسی از آموزشگاه بپردازند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از کادر آموزشی یا مدیریت یک آموزشگاه ناراضی بوده اید و یا دیده اید که کارآموزان و یا هنرجویان با آموزشگاه مشکل دارند. اما تا کنون اندیشیده اید که چگونه می‌توان این مشکلات را حل کرد؟ بازرسی کل کشور راه حل این مسئله را برای شما مشخص کرده است. شما می‌توانید از طریق تماس با بازرسی کل که به همه شکایات در مورد موسسات و آموزشگاه‌ها رسیدگی می‌کند مراجعه کنید.

 

تدریس خصوصی

یکی از بهترین روش در آموزشگاه‌ها تدریس خصوصی است. دانش آموزان در این روش بهتر یاد می‌گیرند. زیرا تعداد یا بسیار کم و یا به صورت انفرادی می‌باشد که این موجب می‌شود همه ضعف‌های دانش آموزان از بین برود و دانش آموز از ریشه قوی شود. اگر به دنبال بهترین اساتید و یا آموزشگاه‌ها هستید، به سایت بلدیاب مراجعه کنید تا در شما را در هر زمان یا مکان به بهترین اساتید و آموزشگاه‌ها معرفی کند. بلدیاب یکی از با تجربه‌ترین سایت‌ها است که هر روز به کاربران این سایت اضافه می‌شود. با ثبت نام در سایت بلدیاب به برندهای تدریس دسترسی خواهید داشت.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    11:28       1399/05/19
  • تعداد بازدید :
    6262
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

آیین نامه آموزشگاههای علمی آزاد

قانون درباره تأسیس آموزشگاه‌های علمی آزاد

آیین نامه آموزشگاه‌های علمی آزاد


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.