تبلیغات
شما

چگونه مدرک و گواهی معتبر یک آموزشگاه را بشناسیم ؟

چگونه مدرک و گواهی معتبر یک آموزشگاه را بشناسیم ؟

چگونه مدرک و گواهی معتبر یک آموزشگاه را بشناسیم؟ شاید این سوالی باشد که در ذهن تعداد زیادی از افراد در هنگام انتخاب آموزشگاه شکل گیرد. مدرک و گواهی یک آموزشگاه معرف آن آموزشگاه می‌باشد. اما اگر شما به دنبال گرفتن مدرک هستید و می‌خواهید آموزشگاهی را انتخاب کنید، در ابتدا باید نوع مدرکی که می‌خواهید بگیرید را مشخص نمایید و سپس بررسی کنید، آیا آموزشگاهی که انتخاب نموده اید، در پایان دوره، این مدرک را به کار آموزان خود اهدا می‌کند.

زیرا در بعضی از آموزشگاه‌ها در پایان دوره هیچ مدرکی بنا به پایان دوره داده نمی‌شود. سعی کنید دوره ای خود را در آموزشگاه هایی مانند جهاد دانشگاهی بگذرانید تا هم از دوره و هم مدرک پایان دوره خیالتان راحت باشد.

کدام مدرک در داخل و خارج از کشور بیشترین اعتبار را دارد؟

آیا می‌توانیم تمام دانشگاه‌های کشور را اعتبار سنجی کنیم؟ برای بررسی اعتبار دانشگاه‌ها در خارج و یا داخل کشور یک سری مشخصه وجود دارد. مانند فناوری اطلاعات، امکانات آموزشی و تفریحی، اساتید و..که می‌توان با توجه به این ویژگی‌ها اعتبار سنجی را انجام داد. هر دانشگاه با توجه به فاکتورهای خود سمت عالی، خوب، قابل قبول را می‌گیرد. با این کار دانشجویان خیلی راحت می‌توانند دانشگاه خود را انتخاب نمایند. با این کار دانشجویان می‌دانند در چه دانشگاهی درس می‌خوانند و در چه سطحی مدرک دریافت می‌کنند. دانشجویان در انتخاب دانشگاه باید آینده شغلی خود را مد نظر داشته باشند، زیرا بعضی از ارگان‌های دولتی تحصیل در دانشگاه‌های خاصی را پذیرا هستند.

کدام مدرک دارای ارزش ترجمه است و می‌توان جهت مهاجرت از آن استفاده کرد؟

در بعضی از آموزشگاه‌ها می‌بینیم ضوابط آموزشگاه نادیده گرفته می‌شود و به دلیل سابقه‌ی زیاد، از عناوین خاص در مدارک خود استفاده کرده و در اصل به فریب کار آموزان می‌پردازند. اما کار آموز بعدا متوجه این امر می‌شود که مدرک در جایی معتبر نیست. مدرک و گواهی معتبر یک آموزشگاه بسیار مهم است.

بنابراین مدارک باید اعتبار سنجی شوند. حالا چگونه باید این کار را انجام دهیم؟ برای اهدای مدرک یک سری قوانین و مقررات وجود دارد، که وزارت علوم و فن آوری به تنظیم این ضوابط پرداخته است. با رعایت این قوانین مدرک کاملا معتبر است. اما اعتبار آنها بر اساس آموزشگاه یا دانشگاه متفاوت است. بعضی از دانشجویان قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور و یا مهاجرت را دارند. بنابراین باید دانشگاهی را برگزینند که در داخل و خارج از کشور مدارک معتبری را ارائه دهد.

معتبرترین آموزشگاه‌های کشور جهت دریافت مدرک معتبر

اگر از خود می‌پرسید معتبرترین مدرک متعلق به کدام ارگان یا موسسه است؟ تحقیقات نشان می‌دهد، معتبرترین آموزشگاه‌های کشور جهت دریافت مدرک معتبر، آموزشگاه هایی هستند که وابسته به آموزشگاه‌های معتبری مانند فنی و حرفه ای، وزارت کار، تعاون هستند.

آموزشگاه هایی که تحت نظر آموزشگاه فنی و حرفه ای هستند، باید استاندارهای مشخص شده را رعایت کنند. بعد از اتمام دوره کارآموزان جهت اخذ مدرک در آزمونی که از طرف سازمان فنی و حرفه ای برگزار می‌شود، شرکت کرده و بعد از آن در صورت قبولی در آزمون مدرک به آنها اهدا می‌شود. البته گذراندن دوره ای مختلف با اخذ مدرک معتبر به افزایش مهارت شما، داشتن یک رزومه عالی و رشد شخصیتی کمک زیادی می‌کند.

بررسی اعتبار مدارک صادره در ایران

فاکتورهایی برای بررسی اعتبار مدارک صادره در ایران وجود دارد. یکی از این فاکتورها مدت زمان تحصیل و اقامت دانشجو است، که با توجه به گذرنامه ارائه شده صورت می‌گیرد. برای اعتبار مدرک تحصیلی ارائه شده در هر کشور از جمله ایران قوانین و مقرراتی در اداره کل و شورای ارزشیابی وجود دارد. که با توجه به این ضوابط و بررسی آنها اعتبار مدرک صادره بررسی می‌شود.

فرقی نمی‌کند دوره حضوری باشد یا نیمه حضوری، یا اینکه در چه مقطعی باشد، در هر صورت رعایت ضوابط الزامی است. روش‌های اعتبار سنجی مدارک تحصیلی در کشورهای مختلف متفاوت بوده و در هر رشته توسط سازمان مربوطه بررسی و تایید می‌شود.

معتبرترین آموزشگاه‌های کشور

شاید این سوال برای همه مطرح شود که معتبرترین آموزشگاه‌های کشور کدامند؟ اما جواب آن چندان ساده نیست. همه ما آموزشگاه‌های زیادی را تجربه کرده ایم و شاید راضی یا ناراضی بودیم. شاید از مکان، استاد، زمان و یا هر چیز دیگری خوشمان نیامده و احساس نارضایتی کرده باشیم. یکی از راه‌های شناخت یک آموزشگاه معتبر توجه مدیر آموزشگاه به هدف‌ها ی کارآموزان و موفقیت آنان است.

مدیر با تمرکز بر روی این موضوع حتما، مدیر پرسنل و مدرسان کار آزموده ای را مشخص می‌کند که توانایی بالایی داشته باشند و رضایت کار آموزان را جلب کنند. از امکانات به صورت کامل برای کارآموزان استفاده می‌شود تا کمبودی احساس نگردد. کار‌های عملی در کنار تئوری قرار می‌گیرد تا فضای درسی یکنواخت نشود و دانش آموزان بتوانند به بهترین نحو ممکن آموزش را فرا گیرند. در کل احساس رضایت تعداد زیادی از کار آموزان یعنی اعتبار آموزشگاه که به واسطه ارائه بهترین امکانات و آموزش‌ها به وجود آمده است. مدرک و گواهی معتبر یک آموزشگاه اعتبار آموزشگاه را دو چندان می‌کند.

جهت دریافت مدرک معتبر

برای اینکه یک موسسه در شهر یا استانی تاسیس شود در مرحله نخست تعداد این موسسات این شهر بررسی می‌شود و طبق نیاز آن منطقه مجوز برای تاسیس صادر می‌گردد. بعد از آن شرایطی وجود دارد که افراد متقاضی باید دارای این شرایط باشند تا صلاحیت قانونی آنان تایید گردد. بعد از آن متقاضی برای دریافت مجوز باید به آموزش عالی وزارتخانه مراجعه کند. حالا نوبت ثبت نام موسسه است، که در اداره کل ثبت می‌گردد.

در آخر به موسسه اجازه برگزاری یک سری از دوره‌ها با اعتای مدرک داده می‌شود. شما نیز می‌توانید جهت دریافت مدرک معتبر با انتخاب درست در یک دوره مهارتی و ثبت نام در آن دوره و سپس شرکت در آزمون و گرفتن نمره مد نظر مدرک خود را در آن زمینه دریافت نمایید. شاید این سوال هنوز باقی باشد که چطوری می‌تونیم یه مدرک معتبر بگیریم؟ در نظر داشته باشید قبل از ثبت نام به سایت وزارت علوم مراجعه کرده و اسامی موسسات که مجوز دارند را ببینید و سپس اقدام به ثبت نام نمایید. این گونه از موسسه و مدرک آن مطمئن می‌شوید.

تدریس خصوصی

همه افراد به دنبال آموزشگاه معتبر هستند تا ضمن یادگیری بتوانند مدرکی داشته باشند تا در رزمه شخصی آنها محسوب شود. اما شاید ندانید و یا نتوانید اعتماد کامل به یک آموزشگاه داشته باشید.

اگر می‌خواهید در بهترین و معتبرترین آموزشگاه به یادگیری بپردازید، حال در هر رشته ای که مد نظر دارید، کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید تا بهترین و معتبرترین آموزشگاه‌ها ر در هر جای کشور به شما معرفی نماید. با ثبت نام در سایت بلدیاب می‌توانید بهترین اساتید و آموزشگاه‌ها را در کنار خود داشته باشید. موفقیت یعنی در کنار بهترین‌ها بودن، این فرصت را از دست ندهید و با بلدیاب در کنار بهترین‌ها باشید. 

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    13:00       1399/05/08
  • تعداد بازدید :
    1439
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

معتبرترین مدرک متعلق به کدام ارگان یا موسسه است؟

کدام مدرک در داخل و خارج از کشور بیشترین اعتبار را دارد؟

بررسی اعتبار مدارک صادره در ایران

آموزشگاه

معتبرترین آموزشگاه‌های کشور جهت دریافت مدرک معتبر مدرک و گواهی یک آموزشگاه


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.