تبلیغات
شما

راهکار‌های بهتر کردن تدریس خصوصی ریاضی

راهکار‌های بهتر کردن تدریس خصوصی ریاضی

 

یکی از دروسی که بیشترین متقاضی برای تدریس خصوصی دارد را دارد درس شیرین ریاضی است. ریاضی با وجود اینکه برای برخی درسی سخت و طاقت فرسا به نظر میرسد، ولی اگر به  روش‌های اصولی و جذاب تدریس شود، میتواند به درسی شیرین و دوست داشتنی تبدیل شود. این بستگی به شما دارد که با چه دیدگاه و روشی ریاضی را آموزش دهید.

در این مقاله مواردی را که کمک میکند که یک تدریس خصوصی ریاضی مفید داشته باشید، برای شما بیان کرده ایم.

با مقالات آموزشی بلدیاب همراه باشید

 

علاقه مند باشید

اگر خودتان به درس ریاضی علاقه ای ندارید همین امروز تدریس این درس را رها کنید و به سمت تدریس درس دیگری بروید. علاقه و اشتیاق معلم خصوصی ریاضی در تدریس این درس از مهمترین اصول است. بدون علاقه و اشتیاق به ریاضی نمیتوانید یک مدرس موفق باشید.

 

تسلط داشته باشید

دانش آموزان را باهوش‌تر از آنچه به نظر میرسند تصور کنید. آنها عدم تسلط شما را به خوبی متوجه می‌شوند. حتی اگر در این درس بسیار ضعیف باشند چون تفاوت معلم مسلط و بی تسلط را به خوبی تشخیص می‌دهند. یکی از اشتباهاتی که بعضی معلمان خصوصی انجام میدهند این است که اگر بر موضوعی تسلط کافی ندارند فقط مطلبی را که فکر میکنند در آن جلسه باید تدریس کنند را مرور میکنند. درصورتی که ممکن است دانش آموز سؤالی فراتر از محبث آن روز از شما بپرسد و تصور کنید که شما پاسخ آن را بلد نباشید...

 

استرس تدریس شما را خراب میکند

تدریس خصوصی ریاضی برای مدرسین تازه کار ممکن است استرس زا باشد. چون احتمال پرسیده شدن هر سوالی از هر مبحثی وجود دارد.

اگر در جلسه تدریس استرس داشته باشید این حس را به دانش آموز هم منتقل میکنید و نمیتوانید تدریس مفیدی داشته باشید. تسلط خود را به تمامی مباحث کامل کنید تا استرس از شما دور شود و اگر باوجود تسلط کامل باز هم استرس دارید اول این مشکل را به کمک روانشناسان حل کنید و بعد به تدریس خصوصی ریاضی اقدام کنید.

 

قیمت تدریس خصوصی را بالا نگیرید

چون معمولا تعداد جلسات مورد نیاز برای تدریس خصوصی ریاضی زیاد است، سعی کنید قیمت را بالا نگیرید. اگر قیمت خیلی بالا باشد دانش آموز تعداد جلسات تدریس خصوصی خود را محدود میکند و این موضوع باعث میشود تا شاید شما نتوانید همه نکات یک مبحث را به طور کامل آموزش دهید و این یک پارامتر منفی برای تدریس شما به حساب می‌آید.

 

سریع ارتباط بگیرید

سعی کنید به سرعت ارتباطی صمیمی و گرم برقرار کنید تا بتوانید فضای خشک تدریس خصوصی ریاضی را از بین ببرید. جدیت داشته باشید ولی نگذارید این جدیت فضای خشکی بر جلسه تدریس حاکم کند. هنر یک معلم ریاضی خوب این است که بتوانید این موضوع را مدیریت کنید.

 

 

اولین جلسه، مهمترین جلسه

اولین جلسه تدریس خصوصی ریاضی تعیین کننده ادامه یا توقف تدریس شماست. برای این که این جلسه مطلوب واقع شود باید خیلی زود دانش آموز را بشناسید تا بتوانید نقاط ضعف و قوت آن را تشخیص دهید و بر اساس آن تدریس کنید که لازمه آن رعایت مورد قبلی است (ارتباط سریع) .برای مثال اگر دانش آموز خیلی ضعیف باشد باید از مباحث خیلی ساده و ابتدایی شروع کنید تا مطلب را به خوبی بگیرد و برعکس اگر دانش آموز سطح متوسط یا بالایی داشته باشد ممکن است ارائه مطالب ابتدایی را نشانه عدم تسلط شما بداند.

 

استراحت بدهید

هر چهل و پنج الی یک ساعت از جلسه را بسته به سطح، مقطع و سن دانش آموز استراحت دهید. اگر شما بهترین تدریس را هم ارائه دهید ولی ذهن دانش آموز خسته شده باشد؛ تدریس شما بی فایده است.

 

آزمون بگیرید

بهتر است پس از پایان هر جلسه تدریس خصوصی،  آزمونی هرچند کوتاه (در حد دو، سه سوال) از داش آموز بگیرید. رعایت این موضوع هم به تثبیت آموخته ها  در ذهن دانش آموز بسیار کمک میکند و هم باعث می‌شود تا شما بتوانید درک بهتری از میزان یادگیری او داشته باشید.

 

ریاضی درسی پرمتقاضی برای تدریس خصوصی است. اگر بتوانید به یک مدرس عالی تبدیل شوید میتوانید کسب درآمد خوبی از تدریس خصوصی این رشته داشته باشد. پس از همین امروز روی مهارتهای خود کار کنید و سعی کنید در حرفه تدریس بهترین باشید.

منبع : وب سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:05       1397/08/14
  • تعداد بازدید :
    1736
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

تدریس خصوصی

تدریس خصوصی ریاضی

معلم خصوصی

روش تدریس خصوصی ریاضی

چگونه تدریس ریاضی کنیم

تبلیغ تدریس خصوصی ریاضی




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.