تبلیغات
شما

خصوصیات معلم موفق

خصوصیات معلم موفق

 

خصوصیات معلم موفق

معلمی و تدریس شغلیست که هم میتواند بسیار خسته کننده و راکد و هم شغلی پر هیجان و دائما در حال پیشرفت باشد. این بستگی به شما دارد که با چه دیدی به این شغل نگاه کنید و چگونه عمل کنید. برای این که تدریس برای شما تبدیل به یک شغل جذاب و دلپذیر شود اول از همه باید تبدیل به یک مدرس موفق شوید که البته کار دور از دست رسی هم نیست.

در این مقاله سعی شده خصوصیات یک معلم موفق برای شما شرح داده شود تا شما بتو انید در مدت کوتاهی پیشرفت قابل توجهی در کار خود داشته باشید.

با مقالات آموزشی بلدیاب همراه باشید

 

یادگیری، یاد گیری و باز هم یادگیری  

یک مدرس موفق دائم در حال یادگیری است و هیچ گاه فکر نمیکند که دیگر به یادگیری و آموزش نیاز ندارد و از این که اقرار کند مساله ای را نمیداند و از دیگران پرس و جو کند ابایی ندارد. هرجایی انسان از یادگیری دست بکشد رشد وپیشرفت هم متوقف می‌شود.

 

بیان شیوا و روان دارد

یک معلم موفق باید بیان رسایی داشته باشد. اگر شما بالاترین معلومات و تجربیات را هم داشته باشید ولی بیان خوبی نداشته باشید و نتوانید مطالب رابه خوبی به شاگردان انتقال دهید ؛ تدریس شما کاملا بی فایده و خسته کننده است. پس از همین امروزبه طور جدی روی بیان خود کار کنید.

 

صمیمی میشود ولی پسرخاله نه!

ایجاد ارتباط صمیمی با شاگردان عامل مهمی برای داشتن یک تدریس موفق است.روابط سرد و خشک و کاملا رسمی برای این شغل مخصوصا در این دوره زمانی مناسب نیست.ولی نکته مهم این است که بتوانید جایگاه خود را حفظ و حد صمیمیت را کنترل کنید.صمیمیت بیش از حد برای شما دردسر ساز خواهد شد.

 

 

مشکلات کلاس را داخل کلاس حل میکند

یک معلم موفق تا جایی که میتواند مشکلات کلاس را خودش داخل کلاس حل میکند و نمیگذارد به بیرون درز پیداکند.چون این موضوع حس اعتماد را از شاگردان سلب میکند.

 

دانش آموزان را به خوبی می‌شناسد

معلم خوب شناختی کاملی نسبت به شاگران خود دارد. از همان روزهای ابتدایی نام همه شاگردان را به خاطر میسپارد و سعی میکند با گذشت زمان شناخت خوبی از ویژگی‌ها و توانایی‌های هرکس پیداکند تا بهر بتواند به آنها کمک کند.

 

نظم و برنامه ریزی دارد...

داشتن نظم و انظباط از خصوصیات بارز یک معلم موفق است.یک معلم خوب به موقع سر کلاس حاضر میشود، در صورت عدم امکان حضور در کلاس از قبل خبر میدهد و به وعده‌ها و برنامه ریزی‌های خود عمل میکند. وعده خلافی یک معلم فاجعه بزگی است.

 

نکات اخلاقی را رعایت میکند

دانش آموز را جلوی دیگران سرزنش نمیکند، سوالات شخصی در جمع نمیپرسد، رقابت منفی بین شاگردان به راه نمی‌اندازد،دانش آموز را به عنوان یک شخص مورد حمله قرار ندهید فقط به رفتارهای بد اعتراض کنید. از شاگردان انتظار بیجا و توقع بیش از حد ندارد و در صورت بروز بدرفتاری بیشتر به ریشه آن توجه میکند نه خود رفتار و درصدد رفع آن بر میآید.

 

کلاس را پویا نگه میدارد

دائم از شیوه‌های نوین تدریس استفاده میکند، به روش‌های قدیمی و ثابت اکتفا نمیکند، بستری فراهم میکند تا شاگردان سوالات خود را به راحتی بپرسند، نشان میدهد که از تدریس لذت میبرد تا این انرژی مثبت به دیگران هم منتقل شود، در صورت امکان از وسایل کمک آموزشی استفاده میکند.

 

هرکاری در دنیا اگر با عشق و علاقه همراه باشد به بهترین شغل تبدیل میشود. شغل تدریس و معلمی هم از این قاعده مسنثنی نیست.پس اگر هروز در تلاش برای بهترکردن کار خود باشید بهترین‌ها هم برای شما اتفاق می‌افتد.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    13:52       1397/07/26
  • تعداد بازدید :
    3527
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

تدریس خصوصی

قیمت تدریس خصوصی

آگهی تدریس خصوصی

معلم خوب

معلم موفق

خصوصیات معلم خوب

ویژگی معلم خوب

تدریس موفق




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.