تبلیغات
شما

روش‌های بازاریابی موسسات آموزشی

روش‌های بازاریابی موسسات آموزشی

به دلیل رشد فزاینده آموزشگاه‌ها و موسسات آموزشی و برای اینکه بتوانند در صحنه رقابت باقی بمانند لازم است در کنار بالا بردن کیفیت، تبلیغات خود را هوشمندانه‌تر انجام دهند. از سوی دیگر با این حجم زیاد از دانش آموز و موسسات آموزشی نمی‌شود به همان روش سنتی، بازاریابی و تبلیغات انجام داد. کاملا روشن است در هر صنعتی که رقابت پررنگ می‌شود بازاریابی در همان قسمت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این مطلب سعی داریم روش‌های موثر بازاریابی اینترنتی در موسسات آموزشی را توضیح دهیم، پس با ما همراه شوید.

استراتژی رقابتی

استراتژی رقابتی، یک برنامه بلند مدت است که موسسه آموزشی برای رسیدن به اهداف رقابتی خود مدنظر قرار می‌دهد. موسسه باید به بررسی نقاط ضعف و قوت خود بپردازد و سپس با نقاط ضعف و قوت رقبای خود مقایسه کند. استراتژی رقابتی به موسسات آموزشی برای پیروز شدن بر رقبا کمک زیادی می‌کند. این استراتژی با پاسخ دادن و تحمل فشار از سمت بازار رقابتی و ترکیب عملکردهای مختلف شرکت، مشتری‌ها را جذب و جایگاه موسسه را در بازار رقابت ثابت می‌کند.

تبلیغ کلاس‌های آموزشی

برای بازاریابی کلاس‌های آموزشی، تبلیغات هوشمندانه و تاثیر گذار نیاز است. رمز موفقیت در این کار، انتخاب جامعه هدف به درستی و استفاده کردن از بهترین روش‌های تبلیغاتی است. جامعه هدف در موسسات آموزشی بسته به نوع مرکز آموزشی متفاوت است بطور مثال جامعه هدف آموزشگاه زبان کودکان با آموزشگاه زبان بزرگسالان متفاوت است.

اصول تبلیغ

  • بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی (Digital marketing)، به هر استراتژی گفته می‌شود که منجر به معرفی و مطرح شدن بیشتر اسم موسسه آموزشی در محیط مجازی و آنلاین می‌شود. وجود شبکه‌های اجتماعی، زمینه برای برای تبلیغات گسترده فراهم می‌آورند. این نوع از بازاریابی هزینه زیادی در برنخواهد داشت و می‌تواند مدیران آموزشی را به آسانی به اهدافشان نزدیک کند. بطور مثال موسسات آموزشی می‌توانند با ساخت پیج‌های اینستاگرامی نسبت به معرفی آموزشگاه خود، اساتید و افتخارات آن بپردازند.همچنین وجود سایت هایی مانند سایت بلدیاب گام بزرگی در جهت تبلیغات آموزشگاه‌ها بر می‌دارند. آموزشگاه‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت بلدیاب و ثبت نام در آن خود را به جامعه هدف خود معرفی کنند و به نوعی تبلیغات خود را انجام دهند.

  • ایمیل مارکتینگ

از زمان آشنا شدن دنیا با اینترنت تا امروز، ایمیل یک ابزار لازم برای کسب و کارها بوده است. یکی از هدف‌های استفاده از ایمیل، بازاریابی است. بیشتر ایمیل هایی که بصورت ناشناس یا اسپم دریافت می‌شوند نمونه هایی از ایمیل مارکتینگ هستند. ایمیل مارکتینگ یکی از زیر شاخه‌های بازاریابی اینترنتی است. البته باید گوشزد کرد ارسال مسلسل وار ایمیل برای مخاطب بدون هیچ تفکری از بدترین نوع ایمیل مارکتینگ است که نتیجه ای عکس در برخواهد داشت زیرا آنها احساس مزاحمت نسبت به آن تبلیغ‌ها پیدا می‌کنند. اساسا بازاریابی ایمیلی در مراکز آموزشی زمانی رخ می‌دهد که یک موسسه آموزشی بخواهد خدمات خود را با استفاده از پست الکترونیکی برای گروهی از جامعه هدف خود ارسال نماید. این نوع از ایمیل‌ها معمولا حاوی مطالب تبلیغاتی، ترویجی و پیشنهادی هستند. ایمیل ابزاری انعطاف پذیر است که می‌تواند حاوی متن، عکس یا ویدئو باشد، موسسات آموزشی می‌توانند با استفاده از این امکانات محتوای تبلیغاتی خود را برای گروهی از دانش آموختگان مد نظر خود ارسال نماید.

  • روش‌های کلیکی

یکی از محبوب‌ترین روش تبلیغ در فضای آنلاین و کسب و کارهای ایرانی تبلیغات به روش کلیکی است. نحوه عملکرد این نوع از تبلیغ بسیار هوشمندانه است و به اینصورت است که با کلیک، صفحه تبلیغاتی نمایش داده می‌شود. برای این کار می‌توان از موتورهای جستجو مانند گوگل و یوتیوب و یا همچنین اپلیکیشن‌های گوشی استفاده کرد. نحوه کار به این صورت است که به ازای کلیک هایی که خواهان آن هستید مبلغ مناسب را پرداخت می‌کنید، یعنی اگر خواهان 100 کلیک باشید به همان مقدار حدود 100 آی پی مجزا کلیک دریافت می‌کنید و به محض حد نصاب رسیدن تبلیغ حذف می‌شود. تبلیغ مورد نظر با کلمات کلیدی مورد نظر کسب و کار مطابقت داده می‌شود، در نتیجه صفحه هایی که کاربران اقدام به جستجو با کلمات مشابه آنها را کرده باشند تبلیغ برای آنها نمایش داده می‌شود.

جمع بندی

در دنیای رقابتی امروز، موسسه ای می‌تواند پیروز باشد که در رقابت با سایر رقبای خود موفق‌تر عمل کند. بدین منظور باید ابتدا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند و سپس در جهت تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف اقدام نمایند. همچنین موسسات آموزشی باید جامعه هدف خود را به درستی بشناسند تا بتواند با بازاریابی صحیح دانش آموزان را به خود جذب کنند. یکی از راه‌های بسیار تاثیر گذار بازاریابی موسسات آموزشی، ثبت نام در سایت بلدیاب است، زیرا این سایت گروه هدف را به درستی شناخته و در جهت بهبود روند آموزشی قدم برمیدارد.

 

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    09:45       1399/04/08
  • تعداد بازدید :
    1356
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

استراتژی رقابتی

تبلیغ کلاس‌های آموزشی

بازاریابی اینترنتی

روش‌های کلیکی

ایمیل مارکتینگ


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.