تبلیغات
شما

مزایای ثبت نام در مدارس غیر انتفاعی

مزایای ثبت نام در مدارس غیر انتفاعی

به مدارسی که با مشارکت‌های مردمی تاسیس می‌شوند و غیر دولتی هستند مدارس غیر انتفاعی می‌گویند. مدرسه غیرانتفاعی مانند دیگر مدارس زیر نظر آموزش و پرورش است; اما هزینه‌های خود را از طریق شهریه ای که از دانش آموزان گرفته می‌شود; تامین می‌کند. مدارس غیر انتفاعی نسبت به مدارس دولتی امکانات آموزشی بیشتری را به دانش آموزان و فراگیران ارائه می‌دهند و تعداد دانش آموزان در هر کلاس کمتر است. کم بودن تعداد دانش آموزان باعث می‌شود تا در مدرسه و کلاس به نیازهای دانش آموزان بیشتر توجه شود.

پیش ثبت نام مدرسه غیرانتفاعی 1401-1402 از خردادماه 1401 شروع شده و تا پایان مردادماه ادامه داشته است. پیش ثبت نام تمامی مقاطع مدرسه غیر انتفاعی از طریق وب سایت دانش آموزی پادا انجام می‌شود. در ادامه مطلب از وب سایت انتخاب معلم خصوصی بلدیاب، شما را با مزایای مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی آشنا می‌کنیم.

 

مدارس غیر انتفاعی و شرایط ثبت نام آن

به مدارسی که زیر نظر اداره آموزش و پرورش هستند، اما هزینه‌های مالی خود را از طریق دریافت شهریه از والدین دانش آموزان تامین می‌کنند را، مدارس غیر انتفاعی می‌گویند. در مدرسه غیر انتفاعی؛ علاوه بر اینکه امکانات آموزشی بیشتر است؛ در کنار ساعات کلاس درس؛ کلاس‌های فوق برنامه برای دانش آموزان و فراگیران در نظر گرفته می‌شود.
زمان ثبت نام مدارس غیر انتفاعی هر ساله از خرداد ماه شروع و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد و در این بازه زمانی پیش ثبت نام در سامانه پادا انجام می‌شود. بعد از آن می‌توانند جهت ارائه مدارک لازم حضوری به مدرسه مورد نظر مراجعه کنند و فرایند ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

 

شرایط ثبت نام در مدارس غیرانتفاعی:

ثبت نام در مدارس غیرانتفاعی شرایطی دارد که شامل موارد زیر است:

  • جهت حفظ اعتماد به نفس دانش آموزان در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی، هنگام پذیرش و ثبت نام برگزاری هر آزمونی ممنوع است.
  • هنگام ثبت نام حضوری در مدرسه باید پوستر نرخ شهریه ابلاغ شده، حتما نصب و در معرض دید والدین دانش آموزان و فراگیران باشد.
  • مدیران مدرسه غیر انتفاعی باید در سامانه مشارکت‌های مردمی و تعیین شهریه; نسبت به انعقاد قرارداد گرفتن شهریه از والدین اقدام و بعد از تکمیل; یک نسخه از آن به والدین تحویل داده شود.
  • هنگام ثبت نام تنها شهریه مصوب دریافت و هزینه‌های دیگر در زمان دیگر اخذ شود.

نکته مهمی که نباید فراموش شود هزینه شهریه در مدارس غیر انتفاعی است که توسط آموزش و پرورش تعیین می‌شود و در هر استان متفاوت است.

 

مدارک مورد نیاز ثبت نام در مدارس غیر انتفاعی:

جهت ثبت نام در مدارس غیر انتفاعی نیاز به یک سری مدارک است که شامل موارد زیر هستند:

  • اصل و کپی کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه دانش آموز و پدر و مادر دانش آموز
  • ارائه دو قطعه عکس 3*4
  • کپی و اصل کارت واکسن
  • فرم مشخصات کامل شده به همراه کپی کارنامه سال قبل
  • اگر مقطع دبیرستان هستند، ارائه برگه هدایت تحصیلی
  • ارائه کپی قولنامه یا سند خانه جهت اثبات سکونت محدوده جغرافیایی

در کنار مدارک اعلام شده ممکن است مدارس غیرانتفاعی شرایطی مانند دادن آزمون ورودی، معدل بالای 19 و نمره انضباط خوب را تعیین کنند. بسته به نوع استان و محل زندگی در استان و هر مدرسه این شرایط متفاوت است. نکته مهم این است که آموزش و پرورش بر روی عملکرد تمامی مدارس غیر انتفاعی نظارت کامل داشته باشد.

 

مزایا و معایب مدارس غیر انتفاعی

در بالا شما را با مدرسه غیر انتفاعی، زمان ثبت نام و مدارک مورد نیاز و همچنین شرایط ثبت نام در این مدارس آشنا کردیم. قصد داریم در ادامه مطب از وب سایت بلدیاب که دارای سابقه درخشان در تدریس خصوصی است، شما را با مزایای و معایب مدرسه غیر انتفاعی آشنا کنیم.

 

مزایای مدارس غیر انتفاعی

 

مزایای مدارس غیرانتفاعی:

انتخاب مدرسه و تصمیم گیری برای والدین همیشه سخت و همراه با سوالات زیادی است. دسته ای از والدین مدارس غیر انتفاعی را به دلیل داشتن امکانات آموزشی بیشتر و بهره مندی از معلمان با تجربه برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند، که دارای مزایای زیر است:

 

داشتن امکانات آموزشی بیشتر و کلاس‌های فوق برنامه:

در مدارس دولتی به دلیل محدود بودن بودجه و پرداخت هزینه‌ها توسط آموزش و پرورش، تمرکز بیشتر بر روی کلاس‌های اصلی درس است. اگر قرار بر برگزاری کلاس‌های کمک درسی برای دروس اصلی باشد، حتما باید از قبل برنامه ریزی انجام شود. در مدارس غیرانتفاعی به دلیل داشتن بودجه بیشتر؛ در کنار کلاس‌های درس؛ کلاس‌های فوق برنامه با تنوع بالا برگزار می‌کنند. برگزاری کلاس‌های هنری و موسیقی برای دانش آموزان و فراگیران جذاب‌تر است. مزیت خوب دیگر مدرسه غیرانتفاعی داشتن امکانات آموزشی بیشتر است که باعث افزایش سطح یادگیری دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی آن‌ها می‌شود.

 

کمتر بودن تعداد دانش آموزان:

از مزایای خوب مدرسه غیرانتفاعی می‌توانیم به کمتر بودن تعداد دانش آموزان اشاره کنیم. در این شرایط معلم وقت بیشتری برای توجه به تمامی دانش آموزان دارد و همچنین کم بودن تعداد کمک می‌کند تا معلمان بهتر کلاس را مدیریت کنند و دانش آموزان در هر مقطعی که هستند، پیشرفت تحصیلی خوبی داشته باشند.

 

آمادگی لازم برای آزمون کنکور:

از آن جایی که در مدارس غیر انتفاعی هنگام ورود از دانش آموزان و فراگیران آزمون ورودی گرفته می‌شود و همچنین در کنار کتاب‌های درسی، کتاب‌های دیگری جهت تقویت آن‌ها در دروس استفاده می‌شود، آمادگی بیشتری برای شرکت در آزمون کنکور دارند. این مدارس مانند مدارس تیزهوشان دارای سطح رقابتی خوبی برای دانش آموزان ممتاز و نخبه هستند.

 

معایب مدارس غیرانتفاعی:

از معایب مدارس غیرانتفاعی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • جهت ورود به مدارس غیرانتفاعی از دانش آموزان آزمون ورودی گرفته می‌شود.
  • نسبت به مدارس دولتی دانش آموزان باید شهریه پرداخت کنند که به دلیل بالا بودن، امکان پرداخت آن برای همه خانواده‌ها وجود ندارد.

در حالت کلی عواملی که بر روی شهریه مدرسه‌های غیر انتفاعی تاثیرگذار است شامل موارد زیر است:

  • میزان ساعات آموزش‌های فوق برنامه و اضافی
  • مقدار ساعات آموزشی
  • امکانات مربوط به رفت و آمد دانش آموزان و تغذیه آن ها
  • وجود امکانات آموزشی، آزمایشگاه، کارگاهی و همایش‌های آموزشی
  • شرایط اقتصادی هر منطقه
  • کلاس‌های آموزشی خاص و تخصصی

 

جمع بندی

نحوه پرداخت شهریه در مدارس غیر انتفاعی هنگام ثبت نام و به صورت حضوری است. اگر امکان پرداخت شهریه به صورت کامل برای والدین نباشد، با ارائه چک می‌توانند به صورت اقساط پرداخت کنند. بعد از ثبت نام دانش آموزان و فراگیران در مدرسه‌های دولتی و غیر دولتی مهم است برای پرورش مهارت‌های نرم دانش آموزان و افزایش سطح یادگیری آن‌ها از معلم خصوصی و کلاس‌های تدریس خصوصی کمک بگیرید. با مراجعه به وب سایت بلدیاب و ثبت درخواست انتخاب معلم خصوصی، می‌توانید به لیست اساتید و مدرسین برتر این مجموعه دسترسی داشته باشید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:00       1401/06/15
  • تعداد بازدید :
    463
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

مدارس غیر انتفاعی

دانش آموزان و فراگیران

امکانات آموزشی

آموزش و پرورش


دسته بندی

تدریس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.