تبلیغات
شما

مدیریت زمان جلسه کنکور و نکات مهم آن

مدیریت زمان جلسه کنکور و نکات مهم آن

دانش آموزان و داوطلبان کنکور برای موفقیت بیشتر باید با تکنیک‌های مدیریت زمان جلسه کنکور آشنا باشند. مدیریت زمان کمک می‌کند تا داوطلبان فرصت لازم را برای پاسخ دهی به تمام سوالات عمومی و تخصصی داشته باشند. تنها سواد علمی برای موفقیت در آزمون کنکور کافی نیست. اگر داوطلبان نتوانند زمان را مدیریت کنند، سوالات زیادی بی جواب می‌مانند و در نهایت نتیجه خوبی نمی‌گیرند. می‌توان گفت دو عامل مهم برای موفقیت در آزمون کنکور؛ تست‌های زمان دار و مدیریت زمان جلسه کنکور است؛ که به داوطلبان در تنظیم و مدیریت زمان و بالا رفتن سرعت در پاسخ دهی به سوالات؛ کمک زیادی می‌کند.

در کنار استفاده از آزمون‌های آزمایشی; شرکت در کلاس‌های تدریس خصوصی و انتخاب معلم خصوصی; به موفقیت بیشتر شما کمک می‌کند. معلم خصوصی با آموزش تکنیک‌های تست زنی و زمانبندی درست، باعث می‌شود تا راحت‌تر بتوانید زمان خود را مدیریت کنید. در ادامه مطلب از وب سایت بلدیاب؛ سایت انتخاب معلم خصوصی؛ شما را با نکات و تکنیک‌های مدیریت زمان جلسه کنکور آشنا می‌کنیم.

 

تقسیم بندی و مدیریت زمان جلسه کنکور

برای اینکه بتوانید تقسیم بندی و مدیریت زمان جلسه کنکور را به درستی انجام دهید، باید یک سری از نکات را رعایت کنید. در ادامه شما را با این نکات ساده اما مهم آشنا می‌کنیم.

 

داشتن آگاهی قبلی نسبت به سوالات کنکور:

یکی از نکاتی که به شما در مدیریت زمان و تقسیم بندی آن کمک می‌کند این است که با ساختار سوالات کنکور آشنا باشید. داشتن تصویر کلی از کنکور و دانستن تعداد سوالات و میزان زمان؛ کمک می‌کند تا علاوه بر کنترل استرس و داشتن آمادگی؛ تسلط بیشتری بر روی سوالات داشته باشید.

 

خود را در شرایط کنکور قرار دهید:

شرکت در آزمون‌های آزمایشی کنکور که همانند آزمون کنکور شبیه سازی شدند یکی از راهکارهای خوب جهت مدیریت زمان جلسه کنکور است. همچنین می‌توانید از نمونه سوالات کنکور سال‌های قبل استفاده کنید و در زمان مشخص به سوالات پاسخ دهید. به شما کمک می‌کند تا با نقاط ضعف خود در مدیریت زمان آشنا شوید و آن‌ها را برطرف کنید.

 

سوالات را با دقت بخوانید:

پاسخ غلط سوالات کنکور برای دانش آموزان و داوطلبان نمره منفی دارد. باید مهارت درست خواندن سوالات را داشته باشید، تا مشخص شود که آیا می‌توانید به آن سوالات پاسخ درست دهید یا خیر. مهارت درست خواندن سوالات تنها با تمرین زیاد به دست می‌آید. همچنین توجه کردن به افعالی که در انتهای سوالات می‌آید مهم است و اگر تمرکز کافی نداشته باشید، باعث می‌شود گزینه غلط را انتخاب کنید.

 

مدیریت زمان جلسه کنکور با شروع درسی که تسلط بیشتری دارید:

یکی از نکات مهم در مدیریت زمان جلسه کنکور این است که دانش آموزان و داوطلبان سوالات درسی را که تسلط بیشتری دارند، ابتدا پاسخ دهند. نکته مهم این است که تنها به سوالاتی که پاسخ آن‌ها را می‌دانید جواب دهید. این کار کمک می‌کند نمره منفی نگیرید و اینکه زمان کافی برای دروس دیگر هم داشته باشید.

 

اهمیت مدیریت زمان جلسه کنکور

 

تقسیم زمان آزمون و خواندن سوالات درس زبان قبل از خواندن ریدینگ:

در آزمون کنکور برای هر درس زمان مشخصی در نظر گرفته شده است که شما می‌توانید آن را برای شخصی کنید. قبل از شروع آزمون تصمیم بگیرید که ابتدا از کدام درس شروع می‌کنید. همچنین برای درسی که اولویت بیشتری برای شما دارد، زمان بیشتری تخصیص دهید. به طور مثال اهمیت درس شیمی از ریاضی برای شما بیشتر است، می‌توانید مقداری از زمان درس ریاضی را به شیمی اختصاص دهید. نکته مهم این است که می‌توانید برای رسیدن به مهارت زمانبندی و مدیریت زمان، از تکنیک‌های معلمان خصوصی در کلاس‌های خصوصی و آمادگی برای کنکور کمک بگیرید.

با ثبت درخواست معلم خصوصی در وب سایت بلدیاب، می‌توانید به لیست اساتید و مدرسین برتر این وب سایت دسترسی داشته باشید. در دروسی مثل زبان انگلیسی برای مدیریت بهتر زمان در این درس، ابتدا سوالات را بخوانید تا زمان کمتری صرف پاسخ دهی شود و احتمال پاسخ دهی درست به سوالات هم بالا برود.

 

تکنیک‌های مدیریت زمان برای کنکور

تفاوت اساسی آزمون کنکور با امتحانات تشریحی در مدارس، زمان مشخص و محدود برای پاسخ دهی است. در کنکور دانش آموزان و داوطلبانی که تسلط کافی بر روی مدیریت زمان جلسه کنکور دارند می‌توانند رتبه‌های تک رقمی، دو رقمی و عالی در کنکور بگیرند. در ادامه شما را تکنیک‌های مدیریت زمان آشنا می‌کنیم.

 

تکنیک تخمین زمان( زمان نقصانی) برای هر درس در آزمون کنکور:

برای سوالات هر درس در کنکور زمانی تعیین شده است. هنگام پاسخگویی به سوالات; دانش آموزان و داوطلبان یک مقدار زمان مثلا 5 دقیقه از هر درس را نگه می‌دارند; تا بعد از اتمام تمام سوالات دفترچه آزمون; از زمان اضافی برای پاسخ به تست‌های علامت دار و مرور استفاده کنند.

 

تکنیک ضربدر منها:

در کنکور به طور کلی دانش آموزان و داوطلبان با سه نوع سوال رو به رو هستند. سوالات ساده که راحت به جواب می‌رسند. سوالات زمان بر یا شک دار که یادگیری آن‌ها توسط داوطلب کامل نیست و با علامت ضربدر مشخص می‌شوند. سوالاتی که پاسخ آن‌ها را نمی‌دانند و با علامت منفی مشخص می‌شوند. این تکنیک کمک می‌کند تا در زمان اضافی سراغ سوالات ضربدر دار و منفی بروید.

 

تکنیک وقفه در آزمون:

به دلیل طولانی بودن زمان کنکور کارایی داوطلبان به تدریج کاهش پیدا می‌کند. به دلیل نشستن به مدت طولانی علاوه بر خستگی روحی، جسمی هم خسته می‌شوند. برای اینکه خستگی داوطلبان کمتر شود و مدیریت زمان جلسه کنکور را هم در دست داشته باشند، می‌توانند این نکات را رعایت کنند:

  • به فاصله هر نیم ساعت یکبار 30 ثانیه چشم‌های خود را ببندند و به صندلی تکیه کامل بدهند.
  • شل کردن عضلات و نفس عمیق کشیدن کمک می‌کند تا خستگی روحی و جسمی آن‌ها کاهش پیدا کند.
  • داوطلبان بر روی صندلی بدون حرکت نباشند و عضلات دست، پا و گردن خود را گاهی تکان بدهند.

 

جمع بندی

استفاده از تکنیک‌ها کمک می‌کند تا دانش آموزان و داوطلبان بهتر مدیریت زمان جلسه کنکور را در دست داشته باشند. در کنار تمام موارد گفته شده حفظ آرامش و دوری از استرس کمک می‌کند تا داوطلب با تمرکز بیشتری به سوالات پاسخ دهد و در نهایت نتیجه مطلوبی به دست آورد. داوطلبان کنکور می‌توانند برای مشاوره به سایت بلدیاب مراجعه کنند و از اساتید و مشاوران مجرب این وب سایت کمک بگیرند.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:00       1401/04/28
  • تعداد بازدید :
    246
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

مدیریت زمان جلسه کنکور

دانش آموزان و داوطلبان

آزمون کنکور


دسته بندی

تدریس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.