تبلیغات
شما

نقش معلم بر جامعه پذیری دانش آموز

نقش معلم بر جامعه پذیری دانش آموز

در سیستم آموزشی کشور، افراد زیادی مشغول به کار هستند و فعالیت آنان به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در تربیت دانش آموزان موثر است. اما باید بدانیم نقش معلمان از افراد دیگر بیشتر است، زیرا دانش آموزان زمان زیادی را با معلم خود سپری می‌کنند. به خاطر همین موضوع است که دانش آموزان چه در نظام سنتی و چه در نظام جدید شکل گیری شخصیت خود را مدیون معلمان خود می‌دانند. در واقع نقش معلم بر جامعه پذیری دانش آموز زیاد است. با توجه به این مطلب که شکل گیری شخصیت دانش آموزان بسیار به معلمان بستگی دارد، آموزش و پرورش بسیار مسئولیت سنگینی به عهده دارد.  

 

انتقال تعلیم و تربیت معلم

آن چه به عنوان تعلیم و تربیت از معلم به دانش آموز انتقال می‌یابد، فقط مهارت‌های او نیست بلکه تمام صفات، خلقیات و رفتارهای او به دانش آموز منتقل می‌شود. با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در مراحل حساس دانش آموز را یاری کند معلم به عنوان یک الگو است. دانش آموز رفتار و گفتار و اخلاق خوب و بد معلم سرمشق می‌گیرد. تاثیرات معلم بر دانش آموز بسیار زیاد است. سایت بلدیاب بهترین معلم‌ها را به شما معرفی میکند. شما با مراجعه و ثبت نام می‌توانید بهترین‌ها را داشته باشید.

 

رابطه دانش آموز با معلم

رابطه دانش آموز با معلم یک رابطه باطنی و معنوی است و نقش معلم در جامعه پذیری دانش آموز بسیار زیاد است. دانش آموز معلم را شخصیتی محترم می‌شمارد. دانش آموز گرچه در محیط خانواده اطلاعات زیادی بدست می‌آورد و تا اندازه ای شخصیت او شکل می‌گیرد ولی شکل ثابت خود را نمی‌گیرد و تا حد زیادی قابل انعطاف است.

 

شگل گیری شخصیت دانش آموز

دانش آموز وقتی به مدرسه می‌رود، از خانواده خارج شده و به محیط مدرسه وارد می‌شود. دانش آموز در این محیط فرصت‌های جدیدی به دست می‌آورد و می‌تواند شخصیت خود را بسازد و تکمیل کند و تثبیت نماید. والدین باید فرصت‌های زیادی در اختیار فرزندان خود قرار دهند در موقعیت‌های مختلف و با فرصت‌های متفاوت خود را بسازد. این فرصت را می‌توانید در سایت بلدیاب بیابید. شما با مراجعه به سایت بلدیاب می‌توانید بهترین و با تجربه‌ترین معلم‌ها را برای دانش آموزان خود بیابید تا دانش آموز در کنار بهترین اساتید پرورش یابد.

 

چگونه اخلاق معلم را بشناسیم

اخلاق و رفتار معلم، از طرز اداره کلاس، از وقت شناسی معلم، رعایت نظم و انصاف وعدالت در نمره دادن ، خوش رویی و مهربانی او و نوع دوستی معلم با دانش آموزان و هم چنین رفتار و اخلاق او مشخص می‌شود. معلم فقط یک آموزگار نیست بلکه مهم‌تر از آن، یک الگوی با نفوذ برای دانش آموزان است. معلم با رفتار و گفتار پسندیده اش می‌تواند دانش آموزان را خوب پرورش داده و به جامعه تحویل دهد ولی اگر رفتار او ناپسند باشد و با اخلاق بد رفتار نماید دانش آموزان منحرف و بد اخلاقی به جامعه تحویل میدهد. با توجه به این موضوع شما می‌توانید به سایت بلدیاب مراجعه کنید و بهترین معلم‌ها را در کنار فرزندتان داشته باشید.

جامعه پذیری دانش آوزان

تاثیرات معلم

تاثیرات معلم بر دانش آموزان بسیار زیاد است. شغل معلمی حساس‌ترین شغل در جامعه است زیرا انسان‌ها را پرورش میدهد. با توجه به کم بود وقت در مدرسه برای پرورش دانش آموزان می‌توان برای آنها معلم خصوصی گرفت. با مراجعه به سایت بلدیاب می‌توانید بهترین معلم‌ها را داشته باشید تا مسئولیت پذیری را به فرزندانتان در کنار تدریس آموزش دهید.

 

حالا نکاتی را از دکتر هایم گینانت برایتان مطرح می‌کنیم

یک معلم میتواند زندگی یک کودک را تیره و تار یا پر از سرور سازد. تاثیرات یک معلم یعنی زندگی دانش آموز. در تمام موقعیت‌ها باید دانست که اوج یافتن و یا افت و فرونشتن یک بحران و یا انسان شدن یک دانش آموز را معلم تعیین می‌کند. نقش معلم بر جامعه پذیری دانش آموزان بسیار زیاد است. بنابراین معلمان باید این را بدانند که اگر دانش آموزان را به نگرش هی مثبت دعوت کنند ولی خود به آنه عمل نکنند تاثیر نخواهد داشت.

 

نکاتی که معلمان باید به آنها توجه کنند

دانش آموزان معلمانی را الگو قرار می‌دهند که مورد اعتماد باشند. اعتماد حاصل علمی قابل قبول است به گونه ای که معلم بتواند به خوبی از عهده تدریس بر آید. زمانی رفتار الگو می‌شود که برای دانش آموز قابل فهم باشد. معلم نباید رفتاری داشته باشد که دانش آموزان دچار شک وتردید شوند.

 

تدریس خصوصی

کم بود وقت در مدرسه برای پرورش دانش آموزان مسئله ای است که باید به آن توجه شود. زیرا این دانش آموزان آینده، کشور هستند. والدین نیز باید در انتخاب معلم برای فرزند خود دقت کافی و لازم را داشته باشند. برای اینکه معلمی با تجربه و از هر لحاظ کامل را بیابید نمیدانید چه باید بکنید؟ خیلی ساده است کافی است فقط به سایت بلدیاب مراجعه کنید تا بهترین اساتید را کنار دانش آموز خود داشته باشید. یک معلم خصوصی و یک الگوی کامل که می‌تواند به فرزند شما در هر مکان و زمانی که دوست دارید کمک کند تا آینده ای روشن را از هر لحاظ چه علمی و چه رفتاری داشته باشد. کافی است فرم معلم خصوصی را پر کنید تا کارشناسان تیم بلدیاب با شما تماس بگیرند.

لینک ثبت نام سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:01       1399/02/17
  • تعداد بازدید :
    1465
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

نقش معلم بر جامعه پذیری دانش آموز

جامعه پذیری دانش آمور

تاثیرات معلم

کمبود وقت معلم در مدرسه برای پرورش دانش آموزان


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.