تبلیغات
شما

راهکارهای مهم کلاس داری وتدریس چیست ؟

راهکارهای مهم کلاس داری وتدریس چیست ؟

راهکارهای مهم کلاس داری و تدریس چیست؟ پیشرفت همه‌ی جوامع به کیفیت آموزش و پرورش آن بستگی دارد. آموزش و پرورش اگر راهکارهای مهم کلاس داری و مهارت‌های تدریس را پیش گیرد باعث به وجود آمدن جامعه ای پیشرفته خواهد شد. به منظور رسیدن به راهکارهای مهم کلاس داری ، نظم و ایجاد نگرش مثبت در این زمینه به تعلیم و تربیت، نیاز داریم. سایت بلدیاب نیز در این زمینه میتواند به شما کمک کند این سایت با داشتن مدرسین با تجربه که مسلط به اصول کلاس داری میباشند میتواند بهترین اساتید را در اختیار شما قرار دهد. در اینجا سعی می‌کنیم چند روش مهم کلاس داری را برای شما بیان کنیم.

 

نزدیک شدن به دانش آموزان

معلم با دانش آموزان همیشه باید در کنار هم باشند تا بتوانند کلاس را به بهترین شکل ممکن اداره نمایند و درس‌ها به خوبی با مفهوم دانش آموزان فرا گیرند. یکی از راههایی که دانش آموز به معلم نزدیک شود این است که به صورت خصوصی کلاس داشته باشد. یعنی معلم خصوصی بگیرد تا معلم خیلی راحت به دانش آموز کمک کند.

 

  • دانستن نام دانش آموزان

اگر نام دانش آموزان را بدانیم می‌توانیم ارتباط نزدیک‌تری با  آنها برقرار کنیم. این یکی از روش‌های مدیریت کلاس داری است برای این کار می‌توان اسامی دانش آموزان را حفظ کرد بدین ترتیب که بر اساس نشستن آنها نام آنها را بنویسیم یا آنکه از هر دانش آموز عکسی تهیه کنیم و نام دانش آموزان را به ترتیب کنار عکس‌ها بنویسیم.

  • اولویت در کارها

باید کارهایی را که برای دانش آموزان مهم است را پیدا کرده و در اولویت قرار دهیم. این مساله مهارت تدریس است که به ما کمک می‌کند تا در کلاس خود کارهای مناسبی انجام دهیم که دانش آموزان از لحاظ ذهنی با آن کارها همراهی کنند.

 

  • دادن اعتماد به نفس به دانش آموزان

بسیاری از دانش آموزان درباره‌ی کاری که انجام می‌دهند از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیستند و فکر می‌کنند کاری که انجام می‌دهند هیچ ارزشی ندارد. یکی از راهکارهای مهم کلاس داری این است که معلم باید در این موارد از دانش آموزان قدردانی کند و اهمیت تلاششان را آشکار گرداند. تشویق معلم می‌تواند کارهای سادهای مانند حضور او در کنار دانش آموزان، خسته نشدن او در کلاس، رعایت نظافت شخصی و کارهایی از این دسته باشد. البته امکان دارد در ابتدا دانش آموزان به تشویق معلم توجهی نداشته باشند ولی با تکرار تشویق‌های معلم، ارزشمند بودن در ذهن دانش آموز جا می‌افتد.

 

  • روحیه شاد و شوخ طبع معلم

شوخ طبعی و روحیه شاد معلم در ایجاد یک فضای صمیمی برای معلم و دانش آموز یکی از راهکارهای مهم کلاس داری است. باید در این روش در کلاس بعضی کارها را نباید انجام داد زمانی که تسلط کامل بر کلاس دارید می‌توانید شوخ طبع باشید. شوخی باید مربوط به درس باشد و از شوخی‌های مربوط به دانش آموزان اجتناب کنید زیرا ممکن است باعث ناراحتی دانش آموز شود و این موضوع باعث عدم یادگیری دانش آموز می‌شود.      

معلم و دانش آموزان

روشهای کنترل کلاس شلوغ

اگر یک معلم هستید پس می دانید دانش آموز شلوغ در هر سال تحصیلی چگونه است. دانش آموز شلوغ کسی است که قصد بر هم زدن نظم کلاس را دارد و معلم را مسخره می‌کند. تمام تلاشش را برای ایجاد یک فضای شلوغ می‌کند. چنین دانش آموزانی برای کلاس فاجعه است. چه برسد به اینکه در یک کلاس چند نفر از چنین دانش آموزان حاضر باشند. مدیریت کلاس داری که دانش آموزان شلوغ دارد، نقش هر معلمی را با خودش به چالش می‌گیرد و هر معلمی با سر و کله زدن با چنین دانش آموزانی خودش را امتحان می‌کند. در اینجا چند تکنیک ساده از راهکارهای مهم کلاس داری را برای دانش آموزان شلوغ مطرح می‌کنیم که شاید برای شما کارساز باشد.

 

  • نظم دادن به کلاس

نداشتن ابزار لازم در کلاس باعث ایجاد آشفتگی می‌شود. مثلا نداشتن یک خودکار و در خواست آن از دانش آموزان باعث ایجاد بی نظمی می‌گردد. بنابر این یکی از روش‌های کنترل کلاس شلوغ داشتن ابزار لازم در کلاس است. این یکی از انتظاراتی است که دانش آموزان از معلم دارند. هر چقدر کلاس جمعیت کمتری داشته باشد، معلم راحت‌تر به کلاس نظم میدهد. در کلاس‌های خصوصی و نیمه گروهی معلم خیلی راحت به دانش آموزان نظم میدهد.

 

  • فریاد نزنید

برای حل موضوعات کلاس به فریاد زدن پناه نبرید این کار باعث پایین آمدن شان شما می‌شود. یکی از راهکارهای مهم کلاس داری این است که صدای خود را پایین بیاورد تا جایی که شنیدن صدای شما برای دانش آموزان سخت باشد و مجبور شوند سکوت کنند و یکی دیگر از روش‌های کنترل کلاس شلوغ این است که با ایستادن و چند ثانیه نگاه به دانش آموزان مخاطب او را خطاب قرار دهید یا اینکه دستان خود را به نشانه سکوت بالا ببرید.

 

  • ظاهر معلم

باید در نظر داشته باشید، که در کلاس شما فقط گوش‌ها نمی‌شنوند بلکه چشم‌ها نیز می‌بینند.  بنابراین ظاهر معلم در تعامل با دانش آموزان بسیار نقش مهمی را ایفا می‌کند. چیزهای دیگری که در کلاس از نظر ظاهری مهم است مانند استوار ایستادن معلم و ایجاد آرامش و اطمینان در کلاس برای دانش آموزان و زیر نظر داشتن همه کلاس است.

 

  • حتما برنامه درسی بنویسید

بدون آمادگی سر کلاس حاضر نشوید این یکی از روش‌های مدیریت کلاس داری است. در این صورت شما نمیدانید چه باید بکنید. تیتر درس‌ها را بنویسید و آن‌ها را دسته بندی کنید تا بدانید کدام قسمت را تدریس کنید. مهارت تدریس در شما این گونه بالا میرود یک مقدار از وقت خود را خالی نگه دارید تا اگر کمی درس بیشتر طول کشید زمان داشته باشید. برنامه ریزی دقیق درسی باعث صرفه جویی در زمان شما می‌شود. مدیریت در کلاس را آرام به دست می‌آورید اما باید از همان ابتدا برنامه ریزی درسی داشته باشید.

 

روش‌های ساکت نگه داشتن کلاس

از روش‌های کنترل کلاس شلوغ و دانش‌آموزان شلوغ و نا آرام در کلاس این است که دانش آموزان را تشویق کنید تا ورزش کنند. یکی از عامل‌های ایجاد نا آرامی در دانش آموزان کمبود فعالیت‌های ورزشی است. دانش آموزان باید روزانه ۶۰ دقیقه یا بیشتر از این فعالیت ورزشی انجام بدهند. فعالیت ورزشی باعث تخلیه انرژی می‌شود و در ساکت نگه داشتن کلاس کمک میکند.

 

  • بجه‌ها را به غذای سالم تشویق کنید

ناآرامی بعضی از دانش آموزان از برنامه غذایی نامناسب است. برای ساکت نگه داشتن کلاس باید توصیه شود از غذاهایی که شکر دارند مانند نوشابه و شیرینی استفاده نکنند. برنامه غذایی سالم که شامل میوه، سبزیجات، غلات کامل و گوشت کم‌چرب است استفاده شود.

 

  • مطمئن شوید که فعالیت‌های کلاس به قدر کافی جذابیت دارند

بعضی اوقات بی‌قراری دانش آموزان از فعالیت‌های کسالت‌بار کلاس است. یکی دیگر از روش‌های کنترل کلاس شلوغ فعالیت‌های پر انرژی مثل طناب‌ بازی و گرگم‌ به هوا و...است تا انرژی دانش آموزان تخلیه شود. فعالیت‌های همچون کتاب‌خوانی، بازی در کلاس رو هم میتوان در نظر داشته باشیم.  

 

بهترین مدرسین تدریس خصوصی

با توجه به مطالب ذکر شده در بالا انتخاب یک مدرس خوب که راهکارهای کلاس داری را بداند بسیار مهم است. می‌توانید برای اینکه بهترین مدرسین را داشته باشید به سایت بلدیاب مراجعه کنید و با ثبت نام و استفاده از امکانات این سایت اثر بخش بودن آن را ببینید.  

 

  • بهترین سایت

هر کاربری که به آموزش اهمیت داده از دنیای وب کمک میگرد که مدرس مورد نظر خود را پیدا کند. شما هم می‌توانید بهترین مدرسین تدریس خصوصی و گروهی را یا بهترین آموزشگاهها را در سایت بلدیاب پیدا کنید و به راحتی بتوانید به بهترین‌ها دسترسی داشته باشید. کافی است سایت بلدیاب را جستجو کرده و با ثبت نام در این سایت مدرس یا آموزشگاه خود را انتخاب کنید. سایت بلدیاب بهترین سایت برای مدرسین و دانش آموزان است و توانسته امکاناتی به روز را در اختیار آنان قراردهد تا به همه در خواست‌های آنان پاسخ دهد. همه مدرسین یایت بلد یاب مورد تایید آموزش و پرورش کشور میباشد.

 

  • رسانه‌های اجتماعی

استفاده از رسانه‌ها و وب سایت‌ها بهترین راه جذب دانش آموزان برای مدرسین تدریس خصوصی و موسسات آموزشی جهت برگرازی کلاس‌ها است. می‌توانید به سایت بلدیاب مراجعه کنید و با ثبت نام و استفاده از امکانات این سایت اثر بخش بودن آن را ببینید.

 

لینک ثبت نام در سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:00       1399/02/24
  • تعداد بازدید :
    1086
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

مدیریت کلاس داری

راهکارهای مهم کلاس داری

مهارت‌های تدریس

کنترل کلاس شلوغ


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.