تبلیغات
شما

تاثیر رفتار معلم بر یادگیری دانش آموزان

تاثیر رفتار معلم بر یادگیری دانش آموزان

تاثیر رفتار معلم بر یادگیری دانش آموزان از هدف‌های مهم تعلیم و تربیت است. و تاثیر رفتار در یادگیری دانش آموزان هم با تغییر رفتار ما شکل می‌گیرد. این تغییر رفتار، تاثیر در یادگیری دانش آموز از معلم خود می‌باشد. تاثیر گذاری معلمان، بر روی  رفتارهای دانش آموزان چه روحی و چه معنوی با نفوذ کلامشان اتفاق می‌افتد و رابطه‌ی معلم و دانش آموز را شکل می‌دهد. آموزش و پرورش میتواند نقش مهمی در رفتار معلم‌ها داشته باشد و تاثیر رفتار معلم بر یادگیری دانش آموزان بیشتر افراد موفق، موفقیت‌های خود را مدیون معلم‌های خود می‌دانند. و برخی نیز شکست‌های خود را از برخورد نامناسب معلم‌های خود می‌دانند. برای نفوذ در دانش آموزان روشهای مختلفی هست. با توجه به این موضوع، معلم برای ارتباط برقرار کردن با دانش آموزان و نفوذ در آنها باید خود را در سه قسمت تقویت کند.

 

اخلاقی و تربیتی

اکثر عامل‌های موثر در این قسمت قرار دارند. به همین دلیل تقویت این قسمت برای نفوذ و تاثیر و پیشرفت دانش آموزان و رابطه معلم و دانش آموز بسیار مهم است. برای تقویت این قسمت باید به هر آنچه که در کتاب‌های اخلاقی برای تربیت دانش آموزان گفته شده عمل کرد. اخلاق تاثیر بر رفتار دانش آموزان را در پیش دارد. البته در موقعیت‌های مکانی و زمانی درست که اکنون به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

  • احترام به شخصیت دانش آموز

مهمترین عامل که باعث تاثیر رفتار یادگیری دانش آموزان و پیشرفت دانش آموزان می‌شود، احترام معلم به دانش آموزان است. تاثیر رفتار معلم بر یاد گیری دانش آموزان از رفتاری که معلم  سبب بی احترامی یا احترام به دانش آموز گردد، شکل می‌گیرد. و بعد باعث تنفر دانش آموز از معلم می‌گردد. حتی اگر دانش آموز خلاف مقررات عمل کند، معلم می‌تواند او را به گونه ای تنبیه کند که باعث بی احترامی نشود. رفتار معلم با دانش آموزان در این گونه مواقع بسیار مهم است. مثلا از فحش دادن و تحقیر کردن دانش آموز بپرهیزد و تنبیهی مانند کم کردن نمره را در نظر بگیرد.

 

  • خوش رویی

خوش رویی یکی از راه‌های نفوذ و پیشرفت وتاثیر در یادگیری دانش آموزان است . اگر رفتار معلم با دانش آموز خوب باشد و همیشه خوش رو باشد. می‌تواند دانش آموزان را جذب کند. در روانشناسی لبخند، ظاهر جذاب، خوش رویی، تماس چشمی از عامل‌های تاثیر رفتار معلم بریادگیری دانش آموز محسوب می‌شود. اگر دانش آموزان احساس کنند که معلم آنها را دوست دارد، معلم بیشتر در دل دانش آموزان نفوذ کرده و پیشرفت دانش آموزان و رشد و ترقی آنان خواهد شد.

 

  • گفت وگوی تربیتی با دانش آموزان در کلاس

در کلاس علاوه بر مباحث درسی باید بر روی رفتار‌های دانش آموزان نیز توجه کنیم. به این دلیل که آموزش و تربیت دو بال هستند. و هیچ گاه با یک بال نمی‌توان پرواز کرد. علم و اخلاق نمی‌تواند هیچ گاه از هم جدا باشد. برای پیشرفت دانش آموزان علم و اخلاق همیشه باید همراه هم باشند.

 

  • صداقت وراستی

معلم باید با دانش آموزان صادق باشد، دانش آموزان صداقت را دوست دارند. عدم صداقت باعث بی اعتمادی و خدشه دار شدن رابطه‌ی بین معلم و دانش آموزان می‌گردد. در نتیجه دانش آموزان نمی‌توانند به معلم خود اعتماد کنند. باید دانش آموزان با تواضع و فروتنی برخورد کرد این طور رفتار کردن باعث راحتی دانش آموزان با معلم می‌گردد. و نفوذ معلم در دانش آموزان بالا می‌رود و در یادگیری و پیشرفت دانش آموزان موثر است.

 

  • رعایت انصاف و عدالت

عدالت و انصاف از موارد مهم برخورد با شاگردان است. اگر معلم نتواند عدالت را بر قرار کند و به بعضی از دانش آموزان بیشتر اهمیت بدهد، باعث بدبینی دانش آموزان می‌شود که این عامل جلوگیری از تاثیر رفتار معلم در دانش آموزان است. و سبب عدم پیشرفت دانش آموز می‌گردد.

تاثیر معلم بر یاد گیری دانش آموزان

علم ودانش

در این قسمت هر آنچه که مرتبط به علم ودانش است وجود دارد. اول از همه باید سعی کنبم علممان رنگ و بوی خدایی داشته باشد. و به اثرات آن بر روی یادگیری دانش آموزان توجه داشته باشیم. همچنین معلم باید هنگام بیان درس، احاطه کامل بر موضوع داشته باشد و برای آن درس برنامه ریزی کند. در غیر این صورت باعث بی اعتمادی دانش آموزان و جهل معلم می‌شود. معلم باید به علم و دانش خود اهمیت دهد و به آن ارج نهد تا باعث شود. دانش آموزان ارزش ذاتی برای او در نظر بگیرند و او بتواند بر پیشرفت دانش آموران تاثیر گذار باشد.

 

فنون و مهارت‌های تدریس

این قسمت باعث نفوذ و تاثیر گذاری در رابطه‌ی معلم و دانش آموزان می‌گردد. معلم موفق کسی است که در کنار درس به دانش آموزان توانایی اداره کلاس را نیز به خوبی داشته باشد. عامل هایی مانند شوخی زیاد و یا بیش از حد به دانش آموزان میدان دادن باعت می‌شود. که در ذهن دانش آموزان تصویری ناپسند و ناتوان از معلم ایجاد شود. همچنین حفظ خونسردی و آرامش می‌تواند تصویری خوب در ذهن دانش آموزان ایجاد کند. و این باعث رفتارهای دانش آموزان می‌گردد.

 

حضور در کلاس

حال به دانش آموزان و رفتار آنان نیز در ارتباط  و تاثیر رفتار معلم می‌پردازیم . یادگیری دانش آموزان تا حد زیادی، به حضور واقعی آنان در کلاس است. به این معنی که در فکر خود غرق نباشند و توجه آنان متمرکز به معلم باشد. برای این کار، معلم باید توانایی ایجاد شور و اشتیاق و یادگیری را ایجاد کند و بدون وجود شور و اشتیاق در وجود خود معلم، نمی‌توان آن به دانش آموزان  انتقال دهد. بنابراین، اشتیاق معلم به اشتیاق دانش آموزان تبدیل می‌شود و می‌تواند از معلم به دانش آموزان انتقال یابد. رابطه‌ی شور و شوق معلم با اثربخشی بر روی دانش آموزان و تاثیر در یادگیری دانش آموزان در تحقیق‌های مختلف دیده شده است.

 

  • انگیزه داشتن

دانش آموزان برای این که انگیزه نسبت به درس داشته باشند. باید از درس  لذت ببرند، به همین خاطر معلم باید بتواند به صورتی لذت بخش،  درس را ارائه کند. شوق درونی نسبت به یک فعالیت، به دلیل وجود لذت بخش آن تکلیف است. شوق درونی نسبت به آموزش و یادگیری، در سخن معلمان بزرگ دیده می‌شود. با توجه به مطالب ذکر شده در بالا استفاده از وب سایت و رسانه‌های اجتماعی برای جذب  فراگیر توسط مدرس برای تدریس خصوصی و موسسات برای کلاس‌های آموزشی ضروری است. می‌توانید  وب سایت بلدیاب را امتحان کنید. و با ثبت نام  و استفاده از امکانات این سایت اثر بخش بودن آن را ببینید.

 

درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

آیا تا به حال به وظایف والدین دانش آموزان یا کنکوری‌ها فکر کرده اید. دانش آموزان پس از ماه‌ها تلاش به دنبال نتایج امتحانات و یا کنکور خود هستند.  آموزش وپرورش بر طبق اصول به برگزاری امتحانات را طبق روال برگزار میکند ووالدین با در نظر گرفتن سطح تحصیلی فرزندشان از او انتظار داشته باشند و انتظارات رویایی را کنار بگذارند. اما می‌توانند با کمک به فرزندان خود به آنها کمک کنند یکی از راه‌های کمک به فرزندانمان گرفتن معلم خصوصی برای ارتقا تحصیلی است.

 

تدریس خصوصی

اگر می‌خواهید تدریس خصوصی برای دروس خود داشته باشید. و هنوز نتوانسته اید معلم خصوصی با مشخصات شما طتبیق داشته باشد اصلا نگران نباشید.  یا  اگر می‌خواهید از کلاس‌های بر پا شده به وسیله آموزشگاه‌های استان خود مطلع شوید. و دوره هایی را در آموزشگاه خود دارید و یا مدرسین با تجربه هستید. و می‌خواهید به معرفی آنان بپردازید سایت بلدیاب می‌تواند به شما کمک کند. کافی است در سایت بلدیاب ثبت نام کنید. تیم بلدیاب با پیگیری‌ها و انتخاب بهترین آموزشگاه‌ها واساتید خصوصی  در سطح کشور توانسته است بیشترین آموزشگاه‌ها و اساتید خصوصی را جهت معرفی  در کل کشور پیش بینی کند. با توجه به اینکه سایت بلدیاب مورد پسند بسیاری از کاربران است. می‌توان اساتید با تجربه و آموزشگاه‌های معتبر را به راحتی در آن جستجو کرد. در صورتی که نیاز به معلم  خصوصی یا  دوره آموزشی در آموزشگاه‌ها دارید، می‌توانید با ثبت نام در سایت بلدیاب به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید. پس از ثبت نام کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

لینک ثبت نام در سایت بلدیاب          

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    14:38       1398/12/02
  • تعداد بازدید :
    8665
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

تاثیر رفتار معلم در یاد گیری دانش آموز

رابطه‌ی مهلم و دانش آموز

رفتار معلم با دانش آموز

پیشرفت دانش آموزان


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.