تبلیغات
شما

نکاتی در مورد آموزش موسیقی

نکاتی در مورد آموزش موسیقی

آموزش موسیقی یکی از رایج‌ترین روش‌های درآمدزایی برای نوازندگانی است که به صورت آزاد کار می‌کنند. طنز کار در این‌‌جا است که در برنامه‌ی درسی دانشکده‌های آموزش موسیقی  چندان توجهی به روش‌های آموزش موسیقی  نمی‌شود بنابراین بسیاری از از نوازندگان بدون هیچ تجربه‌ای در آموزش موسیقی  به این حرفه می‌پردازند.

با مقالات آموزشی بلدیاب همراه باشید

 

اگر پس از سال‌ها نوازندگی تصمیم به آموزش موسیقی  گرفته‌اید ولی هیچ تجربه‌ای در این زمینه ندارید، نتیجه‌ی کار می‌تواند بسیار شرم‌آور باشد. اما نگران نباشید شما می‌توانید مدرس خوبی باشید. توصیه می‌کنیم نکات زیر را مطالعه کنید و به کار ببندید تا در امر آموزش موسیقی  موثرتر و بهتر عمل کنید.

 

دوست داشتنی باشید!

  •  جان ماکسول، یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان در زمینه‌ی رهبری و موفقیت می‌گوید «در شرایط برابر، مردم از کسی پیروی می‌کنند که دوستش دارند و در شرایط نابرابر هم همین کار را انجام می‌دهند.» یکی از کارهای اصلی که در آموزش موسیقی  باید انجام دهید این است که با هنرجویان خود ارتباط بر قرار کنید. اگر شما را دوست داشته باشند و به شما اعتماد کنند، به توصیه‌های شما بهتر عمل خواهند کرد.

 

هنرجو را بمباران نکنید 

  • بسیاری از اوقات می‌توانید هنگامی که هنرجویان آهنگی را می‌نوازند هزاران اشکال از آن‌ها بگیرید و اصلاح کنید. اما اگر با این کار آن‌ها را با اشکالات زیادی که دارند بمباران کنید، جلسه‌ی بعد پیش شما باز نمی‌گردند. در هر جلسه روی دو یا سه مورد اشکال تمرکز کنید. از خودتان بپرسید مهم‌ترین موردی که در این لحظه باید به آن بپردازم چیست؟

 

چهارچوب داشته باشید

  •  گرچه هنرجویان با هم تفاوت دارند اما یک برنامه‌ی آموزشی را باید از قبل آماده کنید و کلاس را در آن چهارچوب پیش ببرید. از قبل باید بدانید چه کتابی را می‌خواهید تدریس کنید و همین طور لازم است بدانید هنرجویان در طی این دوره باید چه توانایی‌هایی را کسب کنند. برخی اوقات نیاز است از چهارچوب برنامه‌ی کلاس خارج شوید که البته ایرادی ندارد.
  •  به طور مداوم روی اصول کار تمرکز داشته باشید. بسیار پیش می‌آید که به راحتی وارد مباحث تست‌ها یا مسابقات نوازندگی شویم که هنرجو ممکن است زمانی در آن‌ها شرکت کند. هر جلسه باید وقتی را صرف نکات اصولی کنید.

 

مهمترین نکته در سازهای بادی را رعایت کنید

  •  برای هنرجویان مبتدی در آموزش موسیقی  مربوط به سازهای بادی، زمان بیشتری از آن‌چه فکر می‌کنید لازم است اختصاص دهید تا یاد بگیرند آن را به طور صحیح در دهان خود نگه دارند. اگر این کار را اشتباه انجام دهند کم کم تبدیل به عادت می‌شود پس باید از همان ابتدای کار از آن جلوگیری کنید.

 

به استقبال رویدادها بروید

  •  با برنامه‌های نوازندگی هنرجویان در رویدادهای مختلف آشنا باشید. بسیاری از مراکز آموزش موسیقی  در طول سال مسابقات نوازندگی و اجرای موسیقی برگزار می‌کنند. به استقبال این رویدادها بروید و اگر قرار است هنرجویان شما در هر یک از این رویدادها شرکت کنند به آن‌ها کمک کنید. 
  • هر چه هنرجویان بیشتر پیشرفت می‌کنند موسیقی هم چالشی‌تر می‌شود. وظیفه‌ی شما به عنوان مدرس این است که سختی‌ها و چالش‌ها را به اجزا کوچک‌تر تقسیم کنید و آن‌گاه به آن‌ها بپردازید. با این کار هنرجویان امید خود را از دست نمی‌دهند. 

 

گاهی خودنمایی کنید

  •  هر از چندگاهی با نواختن یک قطعه هنرجویان را سر ذوق بیاورید. این کار ممکن است خودنمایی به نظر برسد اما می‌تواند در هنرجویان ایجاد شوق و انگیزه برای یادگیری کند. فقط در انجام این کار افراط نکنید تا گرفتار تکبر نشوید.

 

مغرور نشوید و ​از تجربیات دیگران استفاده کنید

  • اگر در مورد آموزش موسیقی سوالی داشتید غرور را کنار بگذارید و از مدرسان دیگر بپرسید. مسلما هر کس تجربه‌های گران‌ بهایی دارد که دوست دارد در اختیار دیگران قرار دهد پس از آن‌ها استفاده کنید.
  • تاریخ و ساعت انتشار :
    13:24       1397/06/04
  • تعداد بازدید :
    1067
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

آموزش موسیقی

تدریس موسیقی

روش تدریس موسیقی

روش آموزش موسیقی




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.