تبلیغات
شما

ویژگی‌های یک آموزشگاه خوب

ویژگی‌های یک آموزشگاه خوب

 

موفقیت و ماندگاری یک آموزشگاه به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که ما در این مقاله سعی کرده ایم به مهمترین آن‌ها بپردازیم. در این عرصه پر رقابت باید به صورت مداوم در حال بهتر کردن خدمات و کیفیت آموزشگاه خود باشید تا بتوانید ماندگار بمانید.

با مقالات آموزشی بلدیاب همراه باشید

 

مدیریت منسجم

اولین ویژگی یک آموزشگاه خوب داشتن یک مدیریت قوی و منسجم است تا اهداف و برنامه‌های مؤسسه را  تعیین کند.البته منظور از مدیریت قوی، مدیریت خود مختار نیست؛ بلکه مدیریتی است که با حفظ اصول مدیریتی، از مشورت با دیگران هم بهره ببرد.

مدیریت مؤسسه بهتر است هم تحصیلات مدیریتی داشته باشد و هم به دروس و مهارتهای آموزشی که در آموزشگاه خود ارائه می‌دهد تسلط نسبی داشته باشد.مدیریت صحیح منابع انسانی از دیگر ویژگی‌های یک مؤسسه خوب است. ایجاد اتحاد و یک پارچگی بین کارمندان و اساتید و دیگر نیروها از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورت وجود تنش بین پرسنل عملگرد مجموعه تحت تاثیر قرار میگیرد. یک مدیریت صحیح از بروز این تنش‌ها جلوگیری می‌کند و در صورت بروز با تدبیر و درایت به موقع سریعا آن را حل می‌کند.

 

تکریم هنرجویان

فراموش نکنید که هنرجو همه چیز شماست، پس میزان اهمیت شما برای هنرجویان، تعیین میکند که چه مقدار در کار خود حرفه ای هستید. بهتر است به صورت دوره ای به نظرسنجی از هنرجویان خود بپردازید  و در چارت‌های آموزشی خود این رای گیری‌ها را لحاظ کنید.بهتر است این نظر سنجی همه موارد اعم از اساتید، کارکنان و خدمات، کیفیت آموزش و ... را در برگیرد. فضایی فراهم کنید تا هنرجویان به راحتی بتوانند سوالات، انتقادات و پیشنهادات خود را با شما در میان بگذارند.

 

بهره گیری از مدرسین متخصص

هرچه وسواس بیشتری در این مورد به خرج دهید نتیجه بهتری میگیرید. اگر اساتید شما ناکارآمد باشند هرچقدر هم خدمات عالی و منحصربفردی در آموزشگاه خود ارائه دهید؛ نمیتوانید هنرجوبان خودرا خفظ کنید.حتی ممکن است هنرجویان به خاطر علاقه به استاد خود کم و کاستی‌های مجموعه را در نظر نگیرند و آموزش خود را در مؤسسه شما ادامه دهند.

اساتید شما هم باید از لحاظ علمی و مهارتی قوی باشند و هم از لحاظ ارتباطات اجتماعی، ضعف در هرکدام به ضرر مؤسسه شما تمام میشود. استفاده از روش‌ها و متدهای روز دنیا در امر تدریس و آموزش از موارد مهمی است که شما باید به طور جدی از اساتید خود بخواهید .

فضای آموزشی مناسب

محیط آموزشی بایستی یک محیط زیبا با دکوراسیون متفاوت با ادارات یا مدارس بی کیفیت باشد. عدم وجود صداهای اضافه و آرامش محیط عامل مهمی در یادگیری بهتر هنرجویان است. لازم نیست هزینه‌های گذافی برای دکوراسیون‌های خاص بدهید. یک دکور ساده , شیک و آرامش بخش هم میتواند فضای منسبی را ایجاد کند. وجود نور، تهویه و دسترسی مناسب هم ازدیگر موارد مهم برای یک آموزشگاه است.

 

سیستم ارزشیابی هدفمند

آزمون هایی که شما در پایان هر دوره میگیرید باید طبق استانداردها ی بین المللی باشد تا بتوانید ارزیابی مناسبی از میزان یادگیری هنرجویان خود داشته باشید و در صورتی که اکثریت هنرجویان نتیجه خوبی نداشته باشند باید به اصلاح متدهای آموزشی خود بپردازید. البته آزمون‌های مؤسسه نباید فضایی استرس زا برای هنرجویان داشته باشد؛  تا آنها بتوانند در آرامش آنچه را آموخته اند بازپس دهند.

بدون یک سیستم ارزشیابی مناسب شما نمیتوانید بازخورد خوبی از کیفیت عملکرد آموزشگاه خود داشته باشید و درصدد رفع عیبهای آن برآیید.

 

کیفیت را فدای هیچ چیز نکنید

تعدد زیاد شعبات و دوره‌های قابل ارائه همیشه نمیتواند مؤسسه شما را رو به گسترش و پیشرفت ببرد. اگر نمیتوانید این موضوع را مدیریت کنید ، شعبه‌ها و دوره‌های آموزشی خود را محدود کنید تا بتوانید آموزش خود را با کیفیت بالاتری ارائه دهید. اگر مؤسسه خود را گسترش دهید ولی کیفیت آموزش آن را کم کنید، در دراز مدت نتایج منفی آن را خواهید دید. فقط در صورتی شعبات و دوره‌های آموزشگاه خود راگسترش دهید که بتوانید کیفیت آموزشی را در حد بالایی نگه دارید.

 

 

تبلیغ آموزشگاه، همیشه و در همه حال

سرپا ماندن یک آموزشگاه وابسته به تعدد هنرجویان آن است.چون تعداد رقبای شما بیشمار است باید به صورت مداوم در حال تبلیغ و معرفی آموزشگاه خود برای جذب هنرجوی بیشتر باشید. برای تبلیغات باید از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کنید، وگرنه از رقبای خود عقب میمانید . تبلیغات شماباید همه جانبه باشد ولی به دلیل سیل زیاد مخاطبین فضای مجازی و اینترنت با نادیده گرفتن این فضا ظلم بزرگی به خود کرده اید. تبلیغات در اینستاگرام، کانال‌های تلگرامی و سایت‌های معرفی دوره‌های آموزشی بستر مناسبی از تبلیغات پربازده را برای شما فراهم میکند. داشتن یک سایت حرفه ای هم برای آموزشگاه شما لازم و ضروریست و به هیچ عنوان از آن غافل شوید.

منبع: وب سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    09:25       1397/08/02
  • تعداد بازدید :
    3572
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

آموزشگاه زبان خوب

مؤسسه زبان خوب

مؤسسه کنکور

تدریس خصوصی

تبلیغ آموزشگاه

معرفی آموزشگاه

خصوصیات آموزشگاه خوب




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.