تبلیغات
شما

ویژگی‌های یک مدرس زبان خوب

ویژگی‌های یک مدرس زبان خوب

اگر می‌توانید به خوبی به یک زبان دیگر صحبت کنید، به این معنا نیست که حتما می‌توانید آن زبان را به خوبی هم آموزش دهید. در واقع یک مدرس زبان خوب باید به طور همزمان از چندین ویژگی برخوردار باشد. برای مثال یک مدرس زبان باید در کنار سطح بالای مهارت خود، برای انتقال دانش به زبان آموزان توانایی و اشتیاق زیادی داشته باشد. در اینجا به برخی از ویژگی‌های یک مدرس زبان خوب اشاره خواهیم کرد. بنابراین اگر می‌خواهید به عنوان یکی از بهترین معلمان زبان شناخته شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را از دست ندهید.

توانایی به کارگیری چندین روش آموزشی

اگر معلم زبان خارجی هستید، باید به زبانی که آموزش می‌دهید به طور کامل تسلط داشته باشید و همینطور از مهارت‌های لازم برای آموزش آن زبان به دیگران نیز برخوردار باشید. یک معلم زبان خوب می‌داند که چندین روش مختلف یادگیری وجود دارد و ممکن است هر کدام از زبان آموزان با یکی از این روش‌ها نظیر شنیدن، دیدن و یا صحبت کردن، زبان را بهتر یاد بگیرند. بنابراین، سعی می‌کند در دوره آموزشی خود، تمامی فنون مختلف یادگیری را در کنار هم ارائه دهد. یک معلم خوب همچنین مایل است روش‌های مختلف آموزش زبان، حتی موارد آزمایشی را نیز به کار ببرد تا بهترین فرصت یادگیری را در اختیار زبان آموزان خود قرار دهد. به روز سازی روش های آموزش زبان و استفاده از جدیدترین منابع و کتب آموزشی نیز یکی از نکات بسیار مهم برای یک مدرس زبان حرفه ای است.

ارزیابی مفید و آگاهی از رشد زبان آموزان

یک مدرس زبان خوب نه تنها در انجام بهترین ارزیابی از کلاس خود مهارت دارد، بلکه می‌تواند از طریق این ارزیابی‌ها میزان موفقیت خود در روش‌های تدریس را نیز بسنجد. ارزیابی موثر برای رفع اشکالات و نقطه ضعف‌های زبان آموزان بسیار مهم است. به این صورت که اگر در یادگیری مبحثی مشکلی وجود داشت، معلم می‌تواند تمرکز کلاس را روی آن مطلب بگذارد و با تمرین و تکرار سطح یادگیری زبان آموزان را بالا ببرد.

آموزش و ارزیابی کلاس درس یادگیری زبان، با توجه به گروه سنی زبان آموزان متفاوت است. علاوه بر این دانش، تجربه و همچنین ظرفیت فکری آنها نیز از عوامل تاثیرگذار دیگر در ارزیابی و بررسی میزان رشد علمی آنهاست. به این ترتیب شما به عنوان یک مدرس زبان وقتی بدانید که دانش آموزان در کجای پیشرفت خود قرار دارند، احساس بهتری نسبت به عملکرد خود خواهید داشت و در نتیجه برای آموزش مباحث جدید نیز برنامه ریزی دقیق‌تری می‌کنید.

ایجاد روابط سازنده با زبان آموزان

برقراری روابط مثبت و سازنده با زبان آموزان و توجه به علایق و شخصیت‌های مختلف آنها، به عنوان یک کاتالیزور بسیار قوی برای رشد مهارت‌های زبانی دانش آموزان عمل می‌کند. در واقع هنگامی که زبان آموزان با معلم خود احساس احترام، راحتی و ایمنی می‌کنند، علاقه و اشتیاق آنها برای یادگیری زبان جدید، شبیه به یادگیری زبان مادری می‌شود. بنابراین فراتر از توانایی‌های زبان، ایجاد روابط مفید و حمایتی با زبان آموزان نیز بسیار مهم است. پیشنهاد می‌شود با استفاده از فیلم ها، داستان ها، آهنگ ها، تصاویر و یا هر چیز دیگری “خارج از متون آموزشی ” که زبان را به زندگی شخصی دانش آموزان نیز پیوند می‌دهد، یادگیری زبان جدید را برای آنها خوشایند و دوستانه‌تر کنید.

استفاده از یک محیط یادگیری شخصی سازی شده

آیا تاکنون به بازخورد دانش آموزان نسبت به درس‌ها و فعالیت‌های آموزشی خود توجه کرده اید؟ یک مدرس خوب زبان با ایجاد تغییراتی که به نفع یادگیری زبان آموزان است، نیازهای خاص و ترجیحات هر کلاس را به خوبی برآورده می‌سازد. کشف آنچه دانش آموزان حین یادگیری از آن لذت می‌برند، نظیر استفاده از فناوری‌های جدید، خواندن داستان‌های جذاب، تمرین مکالمه و یا ساخت یک بازی برای آموزش زبان می‌تواند بیشترین تاثیر را در یادگیری صحیح واژگان و دستور زبان جدید داشته باشد. به یاد داشته باشید که محیط آموزشی شما نیابد یکنواخت و کسل کننده باشد.

ایجاد انگیزه و امید در زبان آموزان

یک مدرس زبان خوب برای ایجاد انگیزه و امید در زبان آموزان، از تشویق‌ها و تمجید‌های کلامی، خاص و حتی عمدی استفاده می‌کند. این همان چیزی است که باعث می‌شود ناامیدی، شک و تردید و حتی عدم علاقه به زبان در دانش آموزان از بین برود. علاوه بر این یک معلم زبان با تجربه، نسبت به واکنش زبان آموزان خود هنگام آموزش یک مبحث جدید و پیچیده، به اندازه کافی حساس است و زمانی که متوجه گیج شدن آنها می‌شود، سرعت آموزش خود را به راحتی کاهش می‌دهد. حقیقت این است که یادگیری زبان جدید برای بیشتر افراد گاهی اوقات بسیار دشوار است و تنها زمانی که معلم زبان نقش ترغیب کننده ای را برای زبان آموزان ایفا کند، می‌تواند آنها را به یادگیری، تلاش، تمرین، مطالعه و رشد وادار نماید.

استفاده از مشارکت زبان آموزان در تدریس

معلمان تاثیرگذار تا حد امکان از مشارکت دانش آموزان برای آموزش مباحث جدید کمک می‌گیرند. مطالعات نشان می‌دهد که مشارکت زبان آموزان با یادگیری موفقیت آمیز یک زبان جدید ارتباط مستقیم دارد. دانشجویان منفعل و ساکت به احتمال زیاد به اندازه کسانی که به طور منظم در بحث‌ها شرکت می‌کنند، یاد نمی‌گیرند.  البته در این رابطه نمی‌توان اهمیت مهارت‌های ارتباطی معلم را نادیده گرفت، زیرا دانش آموزان تنها وقتی با شما احساس احترام و راحتی می‌کنند بهتر می‌توانند در مباحث شرکت کنند و پیشرفت قابل توجهی را به دست آورند.

ارائه پاسخ مناسب به سوالات زبان آموزان

آموزش هر مبحث جدید، قطعا سوالاتی را در ذهن بیشتر زبان آموزان ایجاد می‌کند. توجه به این سوالات و ارائه پاسخ مناسب برای آنها یکی دیگر از نکات مهم برای آموزش موثر زبان است. از دانش آموزان خود بخواهید هر آنچه قادر به درک سریع و درست آن  نیستند به راحتی بیان کنند، تا شما با تکرار مجدد آن مباحث، ابهامات پیش آمده برای آنها را برطرف سازید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    11:57       1399/05/22
  • تعداد بازدید :
    551
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

زبان انگلیسی

دانش پژوهان

مدرسان زبان

مقالات انگلیسی




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.