تبلیغات
شما

چگونه استعداد دانش آموزان را کشف کنیم؟

چگونه استعداد دانش آموزان را کشف کنیم؟

چگونه استعداد دانش آموزان را کشف کنیم؟ یکی از مهمترین مسائل والدین این است که چگونه استعدادهای دانش آموز خود را بیابند و شغل مناسبی را برای آنها پیدا کنند. این انتخاب درمقاطع پایه می‌باشد و سرنوشت دانش آموزان را مشخص می‌کند. آموزش و پرورش با گرفتن یک سری از آزمون‌ها سعی بر شناسایی استعداد دانش آموزان دارد. اما باید این را دانست که ویژگیهای هر فرد متنفاوت از دیگری است. این ویژگی ها، فرد را از بقیه متمایز میکند و این وظیفه والدین است که این ویژگی‌ها را در دانش آموز خود کشف و پرورش دهند و فضای پیشرفت دانش آموز خود را فراهم کنند. اگر این ویژگی ها، که همان استعداد دانش آموزان است در سنین پایین شناسایی شود حتما موجبات پیشرفت دانش آموز با سرعت بیشتر و بهتر انجام می‌شود. چون دانش آموزان در سنین پایین‌تر همه چیز را راحت‌تر آموزش میبینند و خیلی راحت‌تر پیشرفت میکنند. پس بهترین سن استعداد یابی دانش آموزان در دوران کودکی است و بنابراین بهتر است در دوران کودکی روی کودکان خود سرمایه گذاری کنیم. میتوان با گرفتن معلم خصوصی برای کودک خود راحت‌تر استعداد او را کشف کنیم. زیرا معلم نقش ویژه ای در شناختن استعداد دارد و شما با مراجعه به سایت بلدیاب می‌توانید بهترین اساتید را برای فرزندان خود انتخاب کنید تا به شما در این روند کمک کنند.

 

استعداد چیست؟

تعریف‌های مختلفی برای استعداد وجود دارد. میتوان گفت چیزی که باعث موفقیت یک فرد در یک زمینه است یا عامل اصلی موفقیت یک فرد، اما معنی که شاید بهتر است بیان کنیم این است که میزان نسبی پیشرفت یک فرد در یک زمینه خاص به طور مثال یک نفر در زمینه تیراندازی در سه جلسه آموزش میبیند در صورتی که یک فرد عادی در هفت جلسه این آموزش را میبیند این نشان استعداد یک فرد است.

 

چگونه استعداد دانش آموزان را کشف کنیم؟

راه‌های زیادی وجود دارد که بتوان استعداد دانش آموزان را کشف کرد. ما در اینجا به شما بهترین روش برای کشف استعداد دانش آموزان را ارائه می‌دهیم. تا بتوانیم با این کارها استعداد دانش آموزان مان را شناسایی کنیم و به آنها در آن عرصه ای که استعداد دارند کمک کنیم تا به نتایج دلخواه برسند و بتوانند موفقیت را تجربه کنند. کمک ما برای تجربه موفقیت لازم است و یکی از کارهایی که ما میتوانیم انجام دهیم گرفتن معلم خصوصی با تجربه و به روز برای دانش آموزان مان است. این کار خیلی راحت است کافی است شما به سایت بلدیاب مراجعه کنید تا در این سایت به بهترین معلمین خصوصی در هر جای کشور دست رسی داشته باشید.

 

کارها و فعالیت دانش آموزان را تحت نظر بگیرید

والدین و حتی معلمان می‌توانند در استعدادیابی دانش آموزان در ابتدا کلیه فعالیت‌های دانش آموز را تحت نظر بگیرند و عادت‌های روزانه او را دنبال کنند. اگر دانش آموزی فعالیتی را هر روز به صورت عادی تکرار کند، این نشان دهنده این است که به صورت طبیعی گرایش به آن کار دارد و در نهایتا نشان دهنده گرایش فکری دانش آموز به آن کار است. در این شکل استعداد یابی، باید خیلی دقیق رفتار دانش آموز تحت نظر باشد و به طور دقیق و با تجزیه و تحلیل همه رفتار‌ها را در نظر گرفت تا بتوان استعدادهای دانش آموز را بیابیم. بهتر از والدین این معلمانند که میتوانند استعداد دانش آموزان را تشخیص دهند و سپس در مورد آن با والدین در میان بگذارند و سپس در مورد رشد و پرورش استعداد با هم صحبت کنند.

 

پرسیدن در مورد علایق دانش آموزان

یکی از مسائلی که می‌توان در استعداد یابی دانش آموزان به کار برد، سوال کردن و یا پرسیدن علایق آنهاست. اگر والدین و یا معلمان در سنین پایین از کودکان بپرسند که به چه چیزعلاقه دارند، حتما جواب آنها صادقانه خواهد بود و آنها با اطمینان بیشتری جواب خواهند داد. زیرا هر چه سن پایین‌تر باشد جوابی که میدهند بر اساس تمایلات آنهاست و عاملی در آن مداخله ندارد. آموزشگاه هایی نیز در خصوص استعدادیابی کودکان وجود دارد.

استعداد دانش آموزان

ایجاد رقابت برای دانش آموز

از جمله کارهایی که برای استعداد یابی دانش آموز می‌توان انجام داد ایجاد رقابت برای پی بردن به استعداد و هوش دانش آموز است. این رقابت می‌تواند موضوعات مختلف داشته باشد و با موضوعات متفاوت تکرار شود. زیرا دانش آموزان استعداد‌های متفاوتی دارند. در ضمن این رقابت‌ها باید بدون ایجاد ترس واسترس باشد تا توانایی واقعی دانش آموز نشان داده شود. مثلا نوعی مسابقه فقط برای تفریح برگزار شود و جنبه بازی داشته باشد. این گونه بدون هیچ گونه فشاری کودکان در مسابقه شرکت کرده و به طور واقعی تمام توانایی خود را به کار می‌گیرند.

 

کارهای گروهی و تیمی برای دانش آموزان

یکی از راه‌های که میتوان به استعداد وهنر دانش آموزان پی برد توانایی دانش آموزان در کارهی گروهی و تیمی می‌باشد. در این کارها هر دانش آموز به نوبه‌ی خود و بر طبق علاقه و استعدادش نقش ایفا میکند. معلمان بهترین گزینه برای برگزاری کارهای تیمی و گروهی بین دانش آموزان هستند و با ایجاد یک فضای دوستانه و احساس خوب میان دانش آموزان میتوانند استعداد آنها را به خوبی شناسایی کرده و آنها را درهمان زمینه تشویق نمایند و با کمک والدین این دانش آموزان استعداد‌های آنان را پرورش دهند.

 

ایجاد فرصت برای شرکت در المپیاد مختلف برای دانش آموزان

المپیاد نوعی فعالیت علمی است که برای کشف استعدادهای دانش آموزان، بسیار پر کاربرد است. البته معلم و مدرسه و آموزشگاهها در پیشرفت دانش آموز نقش مهمی دارند. معمولا برای شناسایی علایق دانش آموزان آنها در المپیادهای مختلف از جمله المپیاد ورزشی، شیمی، ریاضی، زیست، و... شرکت میکنند و این موجب میشود تا هدایت تحصیلی دانش آموزان به صورت راحت‌تر انجام شود و آنها راحت‌تر هدایت شوند.

 

تدریس خصوصی

با توجه به امرمهم استعداد یابی، والدین و نیز معلمان باید به این موضوع اهمیت ویژه ای بدهند و با ارائه راهکارهای مناسب موجب پیشرفت سریع دانش آموز خود گردند. از آنجا که معلم نقش بسیار مهمی در شناسایی استعداد و هنر دانش آموزان دارد این امر خیلی مهم است که ما برای فرزندانمان معلم خصوصی بگیریم تا معلم راحت‌تر بتواند حرکات دانش آموز را تحت نظر بگیرد و استعدادهای او را شکوفا سازد. حال از خود میپرسید چگونه باید معلم خصوصی گرفت؟ یا معلم با تجربه از کجا پیدا کنیم؟ کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید تا بهترین معلم خصوصی را در اختیار شما قرار دهد و شما بتوانید بهترین اساتید را داشته را با بالاترین تجربه و به روزترین دانش داشته باشید. در هر حال اگر شما نیز معلم خصوصی هستید و یا اگر آموزشگاه دارید و میخواهید خودتان را به همه معرفی کنید، فقط با مراجعه به سایت بلد یاب و ثبت نام در آن میتوانید خود را به کاربران این سایت معرفی کنید.

لینک ثبت نام در سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:00       1399/01/06
  • تعداد بازدید :
    4406
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

استعداد دانش آموزان

بهترین روش برای کشف استعداد دانش آموزان

بهترین سن استعدادیابی دانش آموزان


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.