تبلیغات
شما

نقش معلم در پرورش دانش آموزان چیست؟

نقش معلم در پرورش دانش آموزان چیست؟

نقش معلم در پرورش دانش آموزان چیست؟ تعدادی هنرمند، عده ای ورزشکار، بعضی باهوش و با استعداند و هر کدام از دانش آموزان ممکن است به یکی از این دسته‌ها تعلق داشته باشند. معلمی که فکر میکند همه دانش آموزان باید نمره بیست بگیرند، کاملا در اشتباه است. معلم باید تمام تلاش خود را انجام دهد و روش‌های تدریس و خلاقیت در او زیاد باشد. ولی نباید انتظار داشته باشد که همه‌ی دانش آموزان نمره کامل بگیرند و اگر دانش آموزی نتوانست نمره کامل بگیرد، نباید از چشم معلم دور بماند و یا او را تنبیه کند و یا به او تهمت تنبلی بزند.

تلاش دانش آموزان

ممکن است دانش آموز تلاش خوبی کرده باشد ولی نمره او متوسط شود. معلم باید بفهمد که هر دانش آموزی چه قدر تلاش کرده است. معلمی که فکر می‌کند دانش آموز فقط باید بیست بگیرد تا دانش آموز خوبی باشد کاملا در اشتباه است. باید معلمان به ذوق و استعداد دانش آموزان توجه کنند. آموزش و پرورش باید این نکات را در کلاس‌های متعدد به معلمان آموزش دهد تا معلمان بتوانند نقش مثبتی در استعداد یابی دانش آموزان داشته باشند.

 

سپردن مسئولیت به دانش آموزان

یکی ازشیوه‌های که دانش آموزان را می‌سازد، مسولیت دادن به آنهاست. با این روش کاملا معلم می‌تواند نقش موثری در پرورش دانش آموزان داشته باشد. حالا به نتایج این کار سودمند اشاره میکنیم. معلمان باید به این توجه داشته باشند که دانش آموزان در حال بزرگ شدند و مانند بزرگان نیستند، آنها این مرحله را پشت سر گذاشته اند و قالب و شکل خود را پذیرفته اند. اما جوانان هنوز قالبی ندارند و به تقویت و تحسین احتیاج دارند. با این تحسین‌ها می‌توان پشتکار جوانان را تقویت کرد. چرا که با این تقویت ها، اعتماد به نفس پیدا کرده و مسئولیت پذیر می‌شوند. مسئولیت باعث رشد خلاقیت و ابتکار در دانش آموزان می‌شود.

 

رفتارهای خلاف در دانش آموزان

با دقت در رفتار دانش آموزان، متوجه می‌شویم که دانش آموزان به علت رفتارها ی والدین و حتی معلمین دست به کارهای خلاف می‌زنند. برای مثال اگر والدین در خانه به فرزند خود بی اعتنایی کنند، مطمئنا معلمان و مدیران در مدرسه نیز به او توجه نمی‌کنند و این دانش آموزان در بیشتر مواقع برای جلب توجه به خلاف دست میزنند. اما اگر معلمان حرفه ای عمل کنند و به همین دانش آموزان مسئولیت داده در کنار این مسئولیت کمبود آن‌ها را جبران می‌شود وسبب می‌شود به سمت خلاف نروند. تجربه نشان داده است که تعداد زیادی از دانش آموزان که دانش آموز تنبلی بودند و رفتار نامناسب داشتند با دادن مسئولیت هایی مانند سرپرست کلاس شدن رفتار آنان به کلی تغییر کرده و از کارهای خود دست برداشته و حتی به درس علاقمند می‌شوند. حتی گاهی تدریس را میتوان به عهده دانش آموزان قرار داد.

 

شخصیت دادن به دانش آموزان

پیامبر فرمود: به کودکان خود شخصیت بدهید و رفتار نیکو به آنها بیاموزید تا شخصیت بگیرند. باید بدانیم شخصیت دادن به افراد از مسئولیت دادن به افراد شکل می‌گیرد. کشف‌های که انجام شده و دانشمندانی که به اختراعات رسیدند، همه از قبول مسولیت بوده است. وقتی کسی قبول مسئولیت می‌کند، همه نیروی خود را جمع کرده تا کار را به صورت صحیح انجام دهد. نقش معلم در پرورش دانش آموزان خیلی زیاد است. معلم باید بداند که همه چیز نمره بیست نیست. شاید دانش آموزی بیست نگیرد، ولی روحیه مدیرت فوق العاده ای داشته باشد و اگر مدیریت کلاس را به عهده بگیرد چه بسا در آینده مدیر قابلی شود.

نفش معلم در پرورش دانش آموزان

تفاوت‌های فردی در دانش آموزان

دانش آموزان ممکن است شباهت‌های زیادی داشته باشند ولی تفاوت‌های فردی زیادی دارند. معلمان حرفه ای در صورتی می‌توانند نقش موفقی در تربیت ایفا کنند که با مقوله‌های تربیتی و آموزشی آشنا باشند و روش‌های تدریس و خلاقیت در آن را بدانند تا بتوانند روش‌های مختلفی را برای پرورش دانش آموزان ایفا کنند و تفاوت بین دانش آموزان را به خوبی درک کنند، تا بتواند استعدادهای گوناگون را پرورش دهند. بعضی از دانش آموزان حافظه بالایی دارند و بعضی دیگر درک بالایی از مفاهیم و هر کدام به گونه ای هستند.

 

انعطاف در معلم

معلمان حرفه ای باید فضای کلاس را قابل انعطاف کنند. اگر فضای کلاس خیلی خشک و خشن باشد دانش آموزان دچار استرس و هراس می‌شوند. معلم باید در مواردی نرمش به خرج داده و از تنبیه و سخت گیری در کلاس بپرهیزد. نقش معلم در پرورش دانش آموزان زیاد است. معلم باید بداند سخت گیری خیلی وقت‌ها خطرناک است. در بسیاری از موارد کودک دچار اضطراب درونی می‌شود و شاید به این دلیل از کلاس و مدرسه بترسد و به آن بی علاقه شود. اتفاقات بد ریشه در برخورد خشک معلم دارد و تنبیه هایی که در نظر میگیرد. در کل، فضای مدرسه و کلاس باید به گونه ای باشد که دانش آموزان احساس امنیت کنند و با ترس و اضطراب وارد مدرسه نشوند.

 

تدریس خصوصی

اگر به دنبال پیشرفت فرزند خود هستید و هنوز راه حلی نیافته اید ما برای شما بهترین راه حل را داریم. فرزند شما با داشتن معلم خصوصی علاوه بر آنکه خیلی راحت به همه دروس مسلط میشود، استرس و اضطراب هم از او دور میشود و همیشه با اعتماد به نفس بالا در کلاس حاضر شده و میتواند به راحتی به سوالات معلم پاسخ دهد. وقتی دانش آموزان ما اعتماد به نفس داشته باشد در همه مراحل زندگی میتواند بهترین اتفاقات را برای خود رغم بزند. پس شما میتوانید فقط با گرفتن معلم خصوصی برای فرزندتان بهترین‌ها را در زندگی او رغم بزنید.

 

  • حال میپرسید چگونه معلم خصوصی بیابیم

چگونه به بهترین‌ها دست رسی داشته باشیم؟ در اینجا نیز ما به کمک شما می‌آییم کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید و فرم معلم خصوصی را پر کنید در این صورت شما در کمترین زمان به بهترین اساتید و یا آموزشگاه در هر کجای کشور دست یافته اید. با ثبت نام در سایت بلدیاب میتوان گفت شما قدم بزرگی به سوی موفقیت برداشته اید چرا که فرزند شما با داشتن معلم خصوصی به بهترین‌ها تبدیل خواهد شد. شما در هر رشته ای که فعالیت دارید چه هنری و چه درسی به بهترین اساتید در سایت بلد یاب دست ررسی داشته باشید. حتی اگر آموزشگاه دارید یا مدرس هستید می‌توانید در سایت بلدیاب که بسیار کار پسند است خود را معرفی کنید. در هر صورت با ثبت نام در سایت بلد یاب کارشناسان تیم بلد یاب در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

لینک ثبت نام در سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:00       1399/01/02
  • تعداد بازدید :
    1082
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

نقش معلم در پرورش دانش آموزان

روش‌های تدریس و خلاقیت در آن

معلمان حرفه ای


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.