تبلیغات
شما

تاثیر فضای آموزشی بر نحوه‌ی یادگیری

تاثیر فضای آموزشی بر نحوه‌ی یادگیری

مطالعات نشان داده که تاثیر  فضای آموزشی  بر نحوه‌ی یادگیری نقش مهمی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد. یادگیری بخش مرکزی زندگی هر فرد است.  در ابتدا میخواهیم  نمونه ای از فضای آموزشی مناسب، را در کشوری دیگر با هم بررسی کنیم. مثلا ژاپن، که در آن کودکستانی وجود دارد با پیست 180 متری برای دویدن بچه ها، بین کلاس‌ها دیواری نیست و همه صدای یک دیگر را می‌شنوند، همین طور از حیوانات زنده زیادی استفاده شده. از نبودن دیوار بین کلاس‌ها هدف این بوده که بچه‌ها تمرکز روی کلاس خود داشته باشند و این باعث عملکرد مثبت روی حافظه شان می‌شود. در عصر حاضر واژه انسان استادآموز جای خودش را به انسان خودآموز داده است . هدف ایجاد فضای آموزشی مناسب در امر آموزش، یادگیری می باشد. به شرط  آنکه تعادلی صحیح  و پایدار ما بین سه اصل آموزش و پرورش, دانش آموز و  فضای آموزشی برقرار باشد.

 

تاثیر شادی و نشاط برنحوه‌ی یادگیری دانش آموزان

  شادی و نشاط به زندگی افراد معنا می‌بخشد و تاثیر آن بر یادگیری دانش آموزان نباید فراموش کرد.  دانش آموزان مخصوصا در دوران جوانی و نوجوانی می‌توانند پله‌های ترقی را با خود ساختگی طی کنند. ریچارد کارسون اعتقاد دارد که شاد بودن حالتی از ذهن انسان نه رشته ای از حوادث. در مدارس با ایجاد فضای آموزشی مناسب امید به زندگی، موفقیت، شادی تحصیلی، باعث می‌شود استعداد دانش آموزان شکوفا شود. ما باید شوق زندگی کردن را به دانش آموزان بیاموزیم و هم چنین ایجاد روحیه شاد در دانش آموزان و جلوگیری از افسردگی آنان باعث می‌شود افرادی مسئولیت پذیر و هدفمند در جامعه خود داشته باشیم. ما می‌توانیم با انجام دادن یک سری از کارها برای یادگیری در فضای آموزشی انجام دهیم تا کمک کنیم فضای آموزشی مناسبی را برای دانش آموزان ایجاد کنیم.

 

تاثیر شادی بر یادگیری

1.تاثیر فضای سبز بر یادگیری

  ممکن است ما به تاثیر فضای آموزشی سبز بر یادگیری در فضای آموزشی برای کودکان فکر کرده باشیم. تحقیقات علمی ثابت کرده فضای سبز تا چه اندازه بر عملکرد حافظه دانش آموزان تاثیر دارد. دکتر مارک نویونهنزن در تحقیات علمی خود منتشر کردند هر چه محوطه سبز اطراف مدرسه بزرگتر باشد، عملکرد حافظه دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در مدرسه بسیار بالاتر است. به علت کم بود فضای سبز در شهرها مغز تحت فشار است و فقط کافی است در محل بازی و یادگیری کودکان چند درخت بکاریم.  

 

2.تاثیر محیط و کیفیت هوا بر یاد گیری

 هوای سالم وتمیز برای آموزش و ایجاد فضای آموزشی مناسب بسیار مهم است. هر چند تعداد دانش آموزان در یک اتاق بیشتر باشد، هوا طراوت خود را از دست می‌دهد. می‌توان با رایحه‌ها بر یادگیری تاثیر گذاشت. حس بویایی انسان رفتارهایی مانند خشم و آرامش و... را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آرامش ذهنی را می‌توان توسط رایحه هایی مثل نعنا، ریحان، دارچین تقویت کردکه تاثیر خوبی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد.  

 

3.تاثیر پوشش ظاهری معلم‌ها و مدیران و دانش آموزان

 معلمان باید در نحوه‌ی پوشش خود تنوع ایجاد کنند. روانشناسان تربیتی بر این باورند که استفاده  معلمان از لباس‌های ساده و تکراری موجب بی حوصلگی و عدم توجه دانش آموزان می‌شود و مانع پیشرفت تحصیلی آنان می‌گردد، در حال حاضر یکی از تکنیک‌های جذب دانش آموزان استفاده از پوشش‌های طرح دار و رنگی است.  

 

4.معلم با رحیه شاد 

معلم و شادابی روحیه او یکی از عامل هایی است که باعث به وجود آمدن حس مثبت و منفی در دانش آموزان می‌شود. معلم جو و فضای  آموزشی مناسب را درکلاس تنظیم می‌کند. اگر روح معلمان شاد باشد روح دانش آموزان نیز  پرورش میابد. معلم باید از تمامی لحاظ از جمله روش‌های تدریس و تشویق و تنبیه مسلط باشد و همواره اطلاعاتش را به روز کند تا محیط کلاس و مدرسه برای دانش آموزان شاد و نشاط آفرین باشد پیشرفت تحصیلی اتفاق می‌افتد. 

 

انتخاب فضای آموزشی مناسب

  یادگیری پیش از آنکه رنج باشد، می‌تواند به فعالیتی شاد تبدیل شود. برای تاثیر  فضای آموزشی مناسب دو مورد اصولی وجود دارد که نقش بسیار مهمی را در طراحی این فضاها ایفا می‌کند و آن دو مورد است که یکی جنسیت افراد می‌باشد و دیگری مقطع تحصیلی آنها می‌باشد که اصول کلی فکر یک طراح را برای طراحی مشخص می‌کند. اکنون به نکات دیگری از فضای آموزشی مناسب می‌پردازیم تا بدانیم چه فضایی را برای کسب و کارمان انتخاب کنیم.

 

1.فضاهایی که در یک فضای آموزش مناسب باید مورد استفاده قرار گیرند

کلاس‌های درس، آزمایشگاه، کتابخانه، کارگاه، سالن امتحانات، سالن سخنرانی یا همایش، کتابخانه، سالن سمعی و بصری، سرویس‌های بهداشتی، سلف سرویس، محوطه باز، سالن ورزشی و... می‌باشد.سایت بلدیاب مکان هایی را با چنین امکاناتی  به شما معرفی می‌کند و این مکان ها  را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید در کمترین زمان و هزینه به بهترین و مجهزترین مکان‌های آموزشی دست رسی داشته باشید. اولین نکته در آمورش اجاره فضای آموزشی مناسب جهت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است.

 

2.بخش آموزشی و پژوهشی

در تاثیر فضاهای آموزشی و پژوهشی که در بالا ذکر شد نوع تاثیر گزاری فضای آموزشی هر کدام از آنها بسته به شمار افراد استفاده کننده از آنها متغیر است در برای تاثیر گذاری فضای آموزشی محیط آموزشی باید طراحی شود. طراحی چنین فضاهایی حتما ملاحضات فرهنگی تمدنی مذهبی و ... مناسب با نوع اجتماع  و محیط درطرح  فضاهای آموزش مناسب تاثیر گذار است. ما می‌توانیم کار خود را با اجاره یک فضای آموزشی شروع  کنیم که فضای مناسبی را برای ما ایجاد کند و بتوانیم از آن بهرمند شویم. سایت بلدیاب با معرفی بهترین آموزشگاه‌ها متعدد و معرفی امکانات آن راهنمای خوبی برای انتخاب یک محیط آموزشی مناسب می‌باشد. وجود چنین فضاهایی کمک می‌کند که کار در یک مکان شکل بگیرد و به این ترتیب این آغاز به مراتب راحت‌تر خواهد بود. وجود چنین امکانی زمینه را برای کاهش استرس و دغدغه‌های کاری به وجود می آورد و همین پایین آمدن دغدغه‌ها به معنای رشد روز افزون است.

 

3.آموزش در محیط هایی با تکنولوژی بالا

آموزش در محیط های  که تکنولوژی در آن‌ها حرف اول را می‌زند،  برای آموزش نسل جدید می‌تواند انتخاب خوبی باشد. سایت بلدیاب می تواند مکان هایی با بالاترین تکنولوژی که شامل بهترین آموزشگاهها و...می باشد را به شما معرفی کند. زیرا علاوه بر اینکه آموزش موضوعی که کلاس بخاطر آن تشکیل  شده یعنی موضوع اصلی، خود محیط هم برای آن‌ها جالب خواهد بود و موضوع کلاس به اضافه  فضای کلاس دانش آموزان را کاملا در یک فضای آموزشی قرار می‌دهد که لذت یادگیری را در آن‌ها بالا می‌برد. سایت بلدیاب با توجه به اهمیت تکنولوژی در زندگی امروز،  اجاره فضای آموزشی با این ویژگی‌ها که تجربه خوبی برای مدرسین و دانش آموزان خواهد بود را به شما معرفی میکند.  با این توصیفات می‌توان به اهمیت اجاره کلاس درس هوشمند و یا بهترین آموزشگاه‌ها پی برد و مزایای بسیار دیگری نیز برای آن قائل شد.  

 

اجاره فضای آموزشی

تیم بلدیاب با تجزیه و تحلیل برخی از آموزشگاه و اساتید خصوصی کشور توانسته است بیشتر نیاز‌های آموزشگاه و اساتید خصوصی کشور جهت معرفی دوره‌های آموزشی پیش بینی کند لذا با توجه به کاربر پسند بودن سایت بلدیاب می‌توان آن را به عنوان یک مرجع کامل از اساتید خصوصی و آموزشگاه‌های کشور معرفی کرد در جهت پاسخ به  به نیاز مدرسین خصوصی به فضاهای مجهز آموزشی در جهت برگزاری کلاس‌های عمومی و خصوصی و نیمه خصوصی خود و همچنین مؤسسات آموزشی که برای برگزاری بعضی از دوره‌های خود فضای آموزشی مناسب ندارند. سایت بلدیاب بستری فراهم نموده تا امکان اجاره کلاس متناسب با هر دوره آموزشی برای مدرسین وجود داشته باشد. برای ثبت فضای آموزشی خود فرم موجود در قسمت تماس با ما را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس حاصل فرمایند.    

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:12       1398/10/12
  • تعداد بازدید :
    3891
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

تعریف فضای آموزشی

فضای آموزشی مناسب

یادگیری در فضای آموزشی

اجاره فضای آموزشی

بهترین آموزشگاه


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.