تبلیغات
شما

روش‌های کاربردی برای یادگیری موثر ریاضیات

روش‌های کاربردی برای یادگیری موثر ریاضیات

یادگیری موثر ریاضیات در مدارس منوط به استفاده از روش‌های تدریس نوین و جدید است. یادگیری درس ریاضی برای یک سری از دانش آموزان و فراگیران راحت و آسان است. اما برخی از دانش آموزان در یادگیری و فهم ریاضی مشکل دارند. قبل از انجام هر کاری بهتر است عواملی که باعث ضعف دانش آموز در درس ریاضی شده است، شناسایی و بررسی شود. سپس با استفاده از روش‌های کاربردی، تکنیک‌های خاص درس ریاضی و کمک گرفتن از معلم خصوصی می‌توانید به نتیجه مطلوب که یادگیری موثر ریاضیات است، برسید. درس ریاضی حفظ کردنی نیست و دانش آموزان و فراگیران باید مطالب و مفاهیم مربوط به ریاضی را بفهمند، تا یادگیری درس ریاضی برای آن‌ها راحت‌تر شود. در ادامه مطلب از وب سایت انتخاب معلم خصوصی بلدیاب، شما را با یادگیری سریع ریاضی و نکات آن آشنا می‌کنیم.

 

نکات مهم یادگیری موثر ریاضیات

قبل از اینکه نکات مهم و کاربردی یادگیری ریاضیات را بیان کنیم; شما را با عواملی که باعث استرس دانش آموزان و کاهش سطح یادگیری آن‌ها در درس ریاضی می‌شود; آشنا می‌کنیم.

 

عوامل ایجاد استرس در درس ریاضی:

عواملی که هنگام یادگیری درس ریاضی باعث استرس دانش آموزان و فراگیران و کاهش سطح یادگیری موثر ریاضیات می‌شود، شامل سه دسته عوامل فردی، عوامل محیطی و روش‌های اشتباه آموزش ریاضی است. در ادامه شما را با این عوامل استرس زا در یادگیری ریاضی بیشتر آشنا می‌کنیم.

 

عوامل فردی:

در یادگیری موثر ریاضیات عوامل فردی می‌تواند باعث استرس و کاهش سطح یادگیری شود. هنگامی که دانش آموز تسلط کافی بر روی اعمال اصلی ریاضی نداشته باشد؛ مفاهیم اولیه را درک نکند؛ اعتماد به نفس آن کاهش پیدا می‌کند و کاهش اعتماد به نفس؛ باعث از دست دادن انگیزه در یادگیری می‌شود. نداشتن علاقه به درس ریاضی از عوامل فردی است که باعث می‌شود دانش آموزان از رفتن پای تخته سیاه بترسند. احساس ضعف و ترس از مسخره شدن توسط دیگر دانش آموزان باعث می‌شود که هنگام یادگیری درس ریاضی استرس داشته باشند.

 

عوامل محیطی:

از عوامل محیطی که بر روی ایجاد استرس در دانش آموزان و فراگیران هنگام یادگیری موثر ریاضیات تاثیر می‌گذارد، سطح توقعات والدین و فشارهای آن است. روش تدریس معلمان هنگام آموزش ریاضی و عدم توجه کافی به استعدادها و توانایی‌های دانش آموزان هم می‌تواند باعث ایجاد استرس در دانش آموزان شود. واضح است که در کلاس، معلم زمان کافی برای شناسایی استعدادهای دانش آموزان ندارد. والدین می‌توانند جهت کاهش استرس فرزندان خود در درس ریاضی و در هر مقطع تحصیلی که هستند از کلاس‌های تدریس خصوصی و معلم خصوصی کمک بگیرند. والدین دانش آموزان می‌توانند با ثبت درخواست انتخاب معلم خصوصی در وب سایت بلدیاب، به لیست اساتید و مدرسین برتر این وب سایت دسترسی داشته باشند.

تجربه‌های منفی دانش آموزان از درس ریاضی و محتواهای سنگین کتاب ریاضی هم در ایجاد استرس و کاهش سطح یادگیری درس ریاضی تاثیرگذار هستند. با حذف عوامل محیطی یا کاهش آن‌ها می‌توان یادگیری موثر ریاضیات را برای دانش آموزان پیش برد.

 

روش‌های اشتباه آموزش ریاضی:

بعد از عوامل فردی و محیطی; روش‌های اشتباه آموزش ریاضی; می‌تواند باعث ایجاد استرس در دانش آموزان هنگام یادگیری درس ریاضی شود. آشنا نبودن معلمان با روش‌های نوین تدریس و کاربردی درس ریاضی، باعث می‌شود فضای کلاس یکنواخت و خسته کننده باشد و سطح یادگیری دانش آموزان کاهش پیدا کند. ریاضی درسی فهمیدنی است و حفظ کردن آن کمکی به دانش آموزان نمی‌کند.

 

نکات مهم در یادگیری ریاضیات:

برای یادگیری موثر ریاضیات لازم است دانش آموزان و فراگیران نکات مهم و طلایی آن را رعایت کنند. این نکات مهم و طلایی شامل موارد زیر است:

 

روش‌های یادگیری موثر ریاضیات

 

حضور مرتب در کلاس ریاضی:

دانش آموزان برای اینکه بتوانند ریاضی را بفهمند و درک کنند، باید هنگام تدریس درس ریاضی در کلاس حضور داشته باشند. حضور در کلاس کمک می‌کند تا یادگیری مطالب راحت و آسان‌تر باشد و متوجه ایرادات خود شوند. همچنین نشستن در ردیف‌های جلو کمک می‌کند تا با تمرکز بیشتری به آموزش‌های معلم گوش دهند و مطالب را بهتر یاد بگیرند.

 

نوشتن جزوه و پرسیدن سوال:

هنگام تدریس معلم در کلاس; علاوه بر اینکه دانش آموزان باید خوب گوش دهند; می‌توانند از مطالب مهم و نکته‌های طلایی که معلم می‌گوید; یادداشت برداری کنند. خوب گوش دادن و یادداشت برداری هنگام تدریس درس ریاضی کمک می‌کند تا علاوه بر یادگیری موثر ریاضیات، اگر مشکلی دارند از معلم خود بپرسند.

 

داشتن پیش مطالعه و مرور درس ریاضی بعد از کلاس:

از نکات مهم و طلایی در یادگیری درس ریاضی می‌توانیم به پیش مطالعه اشاره کنیم. اگر دانش آموزان و فراگیران قبل از تدریس معلم؛ روی موضوعی که قرار است تدریس شود؛ مطالعه داشته باشند؛ کمک می‌کند تا با مباحث آشنا شوند. با پیش مطالعه شاید میزان یادگیری بسیار کم باشد اما کمک می‌کند تا در حین تدریس معلم، مطالب را بهتر بفهمند و یاد بگیرند. نکته کلیدی و موثر دیگر مرور درس ریاضی بعد از کلاس است که کمک می‌کند تا مطالب بهتر در ذهن دانش آموزان بماند و دیرتر آن‌ها را فراموش کنند.

 

داشتن برنامه ریزی و حل تمرینات:

برای اینکه دانش آموزان بتوانند ریاضی را بهتر یاد بگیرند و مفاهیم آن را درک کنند، باید در طول ترم تحصیلی برنامه ریزی داشته باشند. یاد گرفتن مباحث ریاضی نیاز به تمرین و تکرار دارد. با حل تمرینات و سوالات دانش آموزان و فراگیران می‌توانند به آمادگی و سطح یادگیری مناسب برسند.

 

استفاده از کلاس‌های خصوصی در یادگیری موثر ریاضیات:

در کنار تدریس معلمان در مدرسه؛ یکی از عواملی که در یادگیری موثر ریاضیات تاثیر زیادی دارد؛ شرکت در کلاس‌های خصوصی و داشتن معلم خصوصی است. در کلاس خصوصی معلم نقاط ضعف دانش آموز را شناسایی و سپس با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های نوین تدریس، آموزش ریاضی را برای دانش آموزان آسان می‌کند. بازدهی یادگیری درس ریاضی توسط معلم خصوصی به صورت تدریس خصوصی در منزل یا آموزشگاه بالا است. به شما پیشنهاد می‌کنیم جهت بهره بردن از کلاس‌های خصوصی؛ به وب سایت‌های معتبر؛ مانند وب سایت بلدیاب مراجعه کنید؛ تا به نتیجه دلخواه برسید.

در کنار موارد گفته شده در مقاطع ابتدایی جهت یادگیری بهتر ریاضی استفاده از بازی‌های آموزشی، نرم افزارها و برنامه‌های کمک آموزشی وهمچنین گروه بندی دانش آموزان و یادگیری درس ریاضی با همکاری و تعامل با دوستانشان، تاثیرگذار و کاربردی است.

 

نحوه یادگیری سریع ریاضی

برای اینکه دانش آموزان و فراگیران بتوانند ریاضی را سریع یاد بگیرند، باید مواردی را رعایت کنند. در ادامه این موارد را نام می‌بریم.

  • داشتن دید مثبت به درس ریاضی
  • تبدیل فرمول‌های ریاضی به زبان فارسی که معلم خصوصی بر اساس توانایی دانش آموزان آن‌ها را ارائه می‌دهد.
  • دسته بندی سوالات مشابه و حل تمرینات و نمونه سوالات
  • دوری از حل کردن مسائل به صورت ذهنی و کشف فرمول‌های بیشتر
  • داشتن تمرکز در کلاس درس و موقع حل تمرینات به یادگیری موثر ریاضیات کمک می‌کند.
  • بهره گرفتن از معلم خصوصی و تدریس خصوصی بهترین و سریع‌ترین روش یادگیری موثر ریاضیات است.

 

جمع بندی

برای یادگیری موثر ریاضیات؛ دانش آموزان و فراگیران؛ باید علاوه بر استفاده از روش‌های یادگیری آسان؛ از معلمان خصوصی کمک بگیرند. شما می‌توانید با ثبت درخواست معلم خصوصی در وب سایت بلدیاب، به لیست اساتید برتر این وب سایت دسترسی داشته باشید. با اساتید و مدرسین برتر بلدیاب می‌توانید در یادگیری ریاضی موفق و تجربه لذت بخشی داشته باشید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:00       1401/07/06
  • تعداد بازدید :
    424
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

یادگیری موثر ریاضیات

یادگیری درس ریاضی

معلم خصوصی


دسته بندی

تدریس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.