تبلیغات
شما

ساخت پوشه کار دانش آموز چه تاثیری بر روی یادگیری دارد؟

ساخت پوشه کار دانش آموز چه تاثیری بر روی یادگیری دارد؟

پوشه کار دانش آموز یکی از روش‌های نوین در فرایند یادگیری و آموزش دانش‌ آموزان است که میزان پیشرفت تحصیلی آن‌ها را ارزشیابی می‌کند. نمایش مرحله به مرحله و تدریجی پیشرفت و تلاش دانش آموزان، میزان سطح یادگیری آن‌ها را نمایش می‌دهد. برای اینکه فرایند یادگیری و آموزش در دانش‌ آموزان و فراگیران به بهترین شکل انجام شود؛ باید روش‌های نوین تدریس مانند پوشه کار دانش‌ آموز جایگزین روش‌های سنتی شوند. در ادامه مطلب از وب سایت تدریس خصوصی بلدیاب به بررسی کاربردهای پوشه کار دانش آموزان می‌پردازیم.

 

پوشه کار چیست؟

فعالیت و وسیله ای که می‌توان با کمک آن فعالیت‌های تحصیلی و درسی دانش‌ آموزان و فراگیران را سریع‌تر و بهتر ساماندهی و جمع آوری کرد را پوشه کار می‌گویند. پوشه کار دانش آموز کمک می‌کند تا میزان بهره وری دانش‌ آموزان بالا برود و برای پیشرفت تحصیلی و بالا رفتن سطح یادگیری تلاش بیشتری کنند. مراحل تهیه پوشه کار شامل سه مرحله برنامه ریزی و ساماندهی جمع‌آوری و انتخاب شواهد و مرحله ارائه و ارزیابی است.

 

عناصر و اجزاء پوشه کار دانش آموز:

پوشه کار دانش آموز دارای عناصر و اجزایی است که در ادامه مهمترین آن را نام می‌بریم.

 

پوشه:

می توانید از زونکن یا کلاسور به عنوان کارنما یا پوشه استفاده کنید. برای تفکیک بهتر می‌توانید از طلق، پوشه کیسه ای یا ایندکس هنگام استفاده از زونکن یا کلاسور استفاده کنید. هر چقدر پوشه کار زیبایی ظاهری خوب و دسترسی راحتی داشته باشد; بایگانی تاثیرگذاری انجام شده است.

 

جلد پوشه و مشخصات:

بر روی جلد پوشه مشخصات لازم نام و نام خانوادگی، استان، شهر، مدرسه، سال و پایه تحصیلی حتما نوشته شود.

 

محتوای پوشه کار دانش آموز:

پوشه کار دانش آموز دارای محتواهای مختلفی است که این محتواها شامل کاردستی ها، آزمون ها، تکالیف و موارد دیگر (تشویق ها، یادداشت‌های معلم ،چک لیست و نمودار پیشرفت ) است.

 

نکات آماده کردن پوشه کار:

تهیه پوشه کار دانش‌ آموز در مدارس علاوه بر مشخص کردن میزان پیشرفت تحصیلی هر دانش‌آموز به افزایش سطح یادگیری هم کمک می‌کند. نکات تهیه و آماده کردن پوشه کار شامل موارد زیر است:

  • پوشه متناسب با اهداف و به صورت چند لایه باشد.
  • از سنگین و حجیم شدن پوشه کار جلوگیری شود.
  • برای نتیجه بهتر معلم پایان هر فصل از والدین بخواهد فرم ارزیابی والدین را بعد از دیدن عملکرد فرزندشان پر کنند.
  • برگه‌های هر درس برای نظم و دسترسی بهتر کنار همدیگر قرار بگیرند.
  • ارزیابی ماهانه طبق پوشه کار دانش‌آموز باید توسط معلم انجام شود.
  • از مشارکت دانش‌ آموزان برای انتخاب نمونه کار استفاده شود.
  • در پایان سال تحصیلی پوشه کار باید به والدین دانش‌ آموز تحویل داده شود.
  • مدیریت و تنظیم پوشه بر عهده معلم است و مواردی که داخل پوشه کار دانش‌ آموز قرار می‌دهد باید همراه با نظر و تاریخ باشد.

 

کاربردهای پوشه کار دانش آموز

یکی از ابزارهای مهم در روش‌های تدریس نوین در مدارس استفاده از پوشه کار دانش آموز است. پوشه کار فرایند یادگیری دانش‌آموزان و میزان پیشرفت تحصیلی آن‌ها را نشان می‌دهد. در ادامه مطلب از وب سایت بلدیاب که دارای سابقه درخشان در تدریس خصوصی است شما را با کاردهای پوشه کار آشنا می‌کنیم.

 

اهمیت پوشه کار دانش آموز

 

نظم دهی به آزمون ها:

یکی از کاربردهای خوب پوشه کار این است که تمامی امتحانات و آزمون‌های دانش‌آموزان که در طول سال از آن‌ها گرفته می‌شود؛ در این پوشه قرار داده می‌شود. بر اساس نتایج هر آزمون معلم می‌تواند پیشرفت یا دلیل عملکرد نامناسب دانش‌آموز را ببیند.

 

تکالیف:

از پوشه کار می‌توان برای تکالیف دانش‌آموزان استفاده کرد. با توجه به اینکه انجام تکالیف در افزایش سطح یادگیری دانش‌آموز تاثیر زیادی دارد؛ معلمان می‌توانند از دانش‌آموزان بخواهند نمونه هایی از تکالیف خود را در پوشه کار قرار دهند. برای مقطع ابتدایی به خصوص کلاس اولی‌ها پوشه کار اهمیت زیادی دارد.

 

تولیدات خلاقانه و کاردستی ها:

از پوشه کار دانش آموز می‌توان برای کاردستی‌ها و آثار هنری آن‌ها استفاده کرد. در مقطع بالاتر از ابتدایی از دانش آموزان خواسته می‌شود گزارش نویسی کنند؛ مانند گزارش درس آزمایشگاه. ناگفته نماند معلمان می‌توانند بر اساس شناختی که از دانش‌ آموزان به دست می‌آورند به پوشه کار آن‌ها مواردی را اضافه کنند.

 

انواع پوشه کار دانش آموز

پوشه کار دانش آموز که تاثیر زیادی بر پیشرفت تحصیلی و افزایش سطح یادگیری آن دارد به سه دسته تقسیم می‌شود. این سه دسته شامل موارد زیر است:

  • نوع فرایندی: هدف از این پوشه کار نشان دادن رشد و پیشرفت دانش‌آموزان است.
  • پوشه کار فراورده ای: بهترین کارهایی که برای نشان دادن موفقیت‌های دانش آموزان تنظیم می‌ شود.
  • پوشه کار فراورده ای- فرایندی: کارهای منتخب دانش‌آموزان که توسط آن‌ها و مشورت با معلم، برای نشان دادن میزان موفقیت رشد و ترقی آن‌ها انتخاب شدند تهیه می‌شود. یک ارزشیابی کیفی توصیفی است.

 

اهمیت تشکیل پوشه کار

اگر پوشه کار دانش آموز درست استفاده شود؛ به موفقیت آن و یادگیری بهتر مطالب درسی کمک می‌کند. دلایل اهمیت و ضرورت پوشه کار برای دانش‌آموزان و فراگیران در مدرسه شامل موارد زیر است:

  • به دانش‌آموزان و فراگیران فرصت شناخت و اصلاح اشتباهات را می‌دهد.
  • پوشه کار می‌تواند به عنوان یک ابزار قوی تعامل بین معلمان، دانش‌ آموزان و والدین آن‌‌ها برقرار کند.
  • در طول سال تحصیلی پوشه کار این امکان را به والدین دانش‌آموزان می‌دهد تا علاوه بر اینکه در جریان روند آموزش فرزند خود قرار می‌گیرند؛ نقاط ضعف و قوت آن را بشناسند و در هدایت و پیشرفت تحصیلی آن نقش مثبتی داشته باشند.
  • پوشه کار دانش آموز به معلم این امکان را می‌دهد تا با بررسی پوشه قابلیت‌‌های دانش‌آموز را بشناسد و برای موفقیت و بالا بردن سطح یادگیری دانش آمور برنامه ریزی کند.
  • با توجه به اینکه ساخت پوشه کار یک فعالیت بدنی و ذهنی است؛ دانش‌آموز با توانایی‌ها خود آشنا می‌شود و روحیه بالایی خواهد داشت.
  • پوشه کار این امکان را برای دانش آموزان فراهم می‌کند تا بتوانند میزان رشد و پیشرفت خود را ببیند و انگیزه لازم را برای درس خواندن و فعالیت بیشتر به دست آورند.

 

جمع بندی

اگر پوشه کار دانش آموز درست تنظیم شود؛ به‌ صورت دقیق مسیر یادگیری آن از ابتدا تا انتها را نشان می‌دهد. همچنین با کمک پوشه کار می‌توان میزان پیشرفت دانش‌آموز را هم بررسی کرد. در این مقاله شما را با ابزار کاربردی پوشه کار که در روند یادگیری دانش‌آموزان تاثیر دارد؛ آشنا کردیم. اگر به هر دلیلی دانش‌آموز در یادگیری مطالب درسی مشکل دارد; می‌توانید از جلسات تدریس خصوصی برای تقویت آن در درس مورد نظر استفاده کنید.

معلم خصوصی با کمک روش‌های نوین تدریس و گذاشتن تمام وقت و توجه خود برای دانش‌آموز، باعث می‌شود سطح یادگیری دانش‌آموز افزایش پیدا کند و با تمرکز بیشتری به یادگیری مطالب بپردازد. با مراجعه به وب سایت بلدیاب می‌توانید درخواست معلم خصوصی را ثبت کنید و به لیست مدرسین و اساتید برتر آن دسترسی پیدا کنید.

 

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    13:30       1401/11/18
  • تعداد بازدید :
    472
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

پوشه کار دانش آموز

افزایش سطح یادگیری

پیشرفت تحصیلی


دسته بندی

تدریس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.