تبلیغات
شما

مزایای هوشمندسازی مدارس چیست؟

مزایای هوشمندسازی مدارس چیست؟

در نظام آموزشی آموزش و پرورش هوشمندسازی مدارس در اولویت قرار گرفته است. ایجاد یک بستر مناسب بر پایه فناوری اطلاعات در مدارس کمک می‌کند تا امر آموزش و یادگیری بهتر انجام شود. برای هوشمندسازی مدارس نیاز به امکانات و تجهیزات مخصوص است که آموزش و پرورش باید در این زمینه به مدارس دولتی امکانات و تجهیزات لازم را بدهد. در مدارس غیر انتفاعی، تیزهوشان و مدارس خصوصی که شهریه از والدین دانش آموزان دریافت می‌شود، مدیر مدرسه جهت هوشمندسازی هزینه می‌کند. مجهز بودن مدارس به تکنولوژی‌های روز دنیا باعث پیشرفت و رشد دانش آموزان و فراگیران و همچنین مدیران و معلمان می‌شود.

یکی از مزیت‌های خوب هوشمند سازی مدرسه‌ها این است که در بسیاری از هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود. نکته مهم این است که مدیران و معلمان باید در حد معمول کار با رایانه و اینترنت را بدانند، تا بتوانند از این تکنولوژی خوب بهره لازم را ببرند. در ادامه مطلب از وب سایت بلدیاب; که دارای سابقه درخشان در تدریس خصوصی است; شما را با مزایا و ویژگی‌های هوشمند سازی مدارس آشنا می‌کنیم.

 

هوشمندسازی مدارس چیست؟

اگر در مدارس فرایندهای اجرایی مانند ارزشیابی، مدیریت، آموزش و تدریس، کنترل موارد اداری و بررسی‌ها در بستر فناوری اطلاعات انجام شود را هوشمندسازی مدارس می‌گویند. هوشمند سازی کمک می‌کند سیستم آموزشی تقویت شود و ارتباطات به صورت سیستمی باشند. در مدارس عادی؛ فرایند آموزش و یادگیری دانش آموزان و فراگیران به صورت سنتی؛ باعث می‌شود که بسیاری از دانش آموزان اعتماد به نفس لازم را نداشته و در پایه‌های درسی ضعیف باشند.

آموزش و یادگیری به صورت دیداری و شنیداری باعث می‌شود کیفیت آموزش پایین بیاید. همیشه برای تقویت پایه درسی دانش آموزان کلاس‌های تدریس خصوصی و استفاده از معلم خصوصی را پیشنهاد می‌کنیم، تا علاوه بر اینکه سطح یادگیری دانش آموزان بالا می‌رود، اعتماد به نفس آن‌ها هم افزایش یابد. در هوشمندسازی مدارس و مبتنی بودن آموزش و یادگیری بر بستر فناوری اطلاعات کمک می‌کند تا میزان یادگیری دانش آموزان بالا برود و در تعامل بیشتر با معلمان خود باشند.

 

موانع هوشمندسازی مدارس:

همان طور که گفته شده استفاده از طرح هوشمندسازی در مدرسه‌ها مزیت‌ها و فواید خوبی دارد. اما برای اجرای صد در صد و بهره بردن از مزایای خوب آن، همیشه موانعی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

 

نوع سیستم ارزش گذاری:

یکی از موانع در هوشمند سازی مدرسه‌ها سیستم ارزش گذاری در ایران است. در این سیستم دانش آموزان و فراگیرانی که مطالب درسی را بهتر حفظ می‌کنند; عالی و خوب هستند; در صورتی که این نوع از یادگیری ارزش و دوام خوبی ندارد. سیستم ارزش گذاری باید بر پایه پژوهش، تحقیق و تولید باشد.

 

مسلط نبودن دانش آموزان به زبان انگلیسی:

در مدارس ایران یادگیری زبان انگلیسی از دوران متوسطه برای دانش آموزان شروع می‌شود که از لحاظ زمانی و سنی دیر است و دانش آموزان تسلط کافی بر روی زبان انگلیسی ندارند. در هوشمند سازی مدارس و آموزش و یادگیری بر پایه فناوری اطلاعات لازم است دانش آموزان بر زبان انگلیسی تسلط لازم را داشته باشند، تا بتوانند از وب سایت‌های خارجی برای یادگیری بیشتر کمک بگیرند. استفاده از منابع و وب سایت‌های خارجی کمک می‌کند تا سطح کیفیت یادگیری و پژوهش‌های دانش آموزان بالا برود.

 

باورهای فرهنگی در جامعه و عدم تسلط معلمان بر شیوه‌ها و فناوری‌های جدید:

در جامعه فرهنگی ما برخی از والدین استفاده از رایانه را صرفا برای تفریح و بازی می‌دانند. یک مانع دیگر در هوشمندسازی مدارس این است که معلمان آشنایی و مهارت‌های لازم را برای فعالیت در این سیستم ندارند. مدارس؛ در ابتدا باید برای معلمان خود دوره‌های آموزشی برگزار کنند؛ تا در کنار هوشمندسازی؛ سطح آموزش و یادگیری دانش آموزان و فراگیران بالا برود.

 

مزایای هوشمندسازی مدارس چیست؟

استفاده از سیستم فناوری و تجهیزات لازم برای این کار در مدارس کمک می‌کند تا تجربه یادگیری بهتری دانش آموزان داشته باشند. همچنین تدریس به صورت روش‌های سخنرانی یک طرفه نیست و دانش آموزان هنگام تدریس معلمان، تعامل بیشتری با همکلاسی‌ها و معلم خود دارند. این تعامل به افزایش سطح یادگیری و تثبیت بهتر مطالب درسی در ذهن دانش آموزان کمک می‌کند. تجهیزاتی که در هوشمند سازی مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل پروژکتور، رایانه یا لپ تاپ، صفحه نمایش آموزش و نرم افزارهای موجود است. در ادامه مطلب از وب سایت بلدیاب، شما را با مزایای هوشمندسازی مدارس آشنا می‌کنیم.

 

اهمیت هوشمندسازی مدارس

 

یادداشت برداری دیجیتالی در هوشمندسازی مدارس:

از مزایای خوب هوشمند سازی می‌توانیم به یادداشت برداری دیجیتالی اشاره کنیم. با کمک رسانه دیجیتال دانش آموزان می‌توانند به راحتی یادداشت‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. همچنین زمان کمتری را صرف یادداشت برداری می‌کنند و می‌توانند بیشتر مباحث و مطالب درسی تدریس شده را مرور و مطالعه کنند. همچنین معلمان می‌توانند در برنامه google docs اسناد و سخنرانی‌های خود را در محیطی ذخیره کنند و دانش آموزان می‌توانند در هر زمانی به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

 

درک بهتر مطالب درسی و دسترسی راحت به اطلاعات آنلاین:

در مدارس هوشمند استفاده از ابزارهای هوشمند مانند جلسات صوتی، فیلم‌ها و ارائه‌ها به صورت پاورپوینت کمک می‌کنند تا دانش آموزان مباحث و مطالب درسی را بهتر درک کنند. همچنین دانش آموزان و فراگیران و معلمان دسترسی راحتی به اطلاعات آنلاین دارند.

 

نداشتن نگرانی جهت غیبت در کلاس:

از مزیت‌های خوب هوشمندسازی مدارس این است که جلسات درس هر کلاس ضبط می‌شوند. در صورت غیبت دانش آموزان به هر دلیلی جای نگرانی نیست و به راحتی به فایل و ویدئوی ضبط شده دسترسی دارند.

 

محیط آموزشی تعاملی و صرفه جویی در مصرف کاغذ:

هنگامی که در مدارس طرح هوشمندسازی اجرا و از ابزارهای دیجیتالی جهت تدریس بهتر و بالا بردن کیفیت آموزش و یادگیری استفاده می‌شود، کمک می‌کند تا معلمان با دانش آموزان در تعامل باشند. این بهبود روابط معلمان با دانش آموزان در خارج از مدرسه از طریق ایمیل و دیگر راه‌ها کمک می‌کند تا دانش آموزان و فراگیران، نگرانی‌ها و افکار را خود راحت‌تر به اشتراک بگذارند. در کنار تعامل دانش آموزان و معلمان؛ استفاده از هوشمند سازی و ابزارهای دیجیتالی به دلیل جایگزین شدن یادداشت‌های دیجیتالی به جای دستی و بر روی کاغذ؛ کمک می‌کند تا در مصرف کاغذ صرفه جویی شود. در کنار هوشمند سازی محیط زیست سبز و سالم‌تری خواهیم داشت.

 

ایجاد فرصت‌های یادگیری بیشتر، جذاب و کسب نمره عالی:

در هوشمند سازی مدرسه ها; به دلیل برخورداری از امکانات آموزشی بهتر و بیشتر; به جای یادگیری در یک کلاس بسته; یادگیری در فضای بازتر انجام می‌شود. دانش آموزان فرصت‌های بیشتری برای تحقیق و یادگیری گسترده دارند. در کنار یادگیری‌های گسترده، هوشمندسازی کمک می‌کند تا کلاس‌های درس سرگرم کننده و پویا باشند. کسل نبودن ساعات درس در کلاس‌های هوشمند باعث افزایش یادگیری دانش آموزان و رفع خستگی آن‌ها می‌شود. همچنین به دلیل یادگیری جذاب و پویا و انعطاف پذیری بالای کلاس‌های هوشمند، دانش آموزان نمرات بهتری را کسب می‌کنند.

هوشمندسازی مدارس مزایای زیادی دارد و ابزارهای دیجیتالی کمک می‌کنند تا پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و سطح یادگیری آن‌ها به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند. در کنار مزایای گفته شده می‌توانیم به موارد زیر هم اشاره کنیم:

  • والدین بهتر در جریان عملکرد فرزندان خود قرار می‌گیرند.
  • با در اختیار داشتن ابزارهای دیجیتال و بستر فناوری اطلاعات، دانش آموزان می‌توانند بهرین تکنولوژی را استخراج کنند.
  • آموزش و یادگیری فناوری‌های جدید
  • قابلیت تعمیر وسایل الکترونیکی در هوشمندسازی مدارس و نگهداری راحت‌تر آن‌ها نسبت به کاغذ و کتاب
  • کاهش آلودگی و کم شدن حساسیت‌های جسمی نسبت به گرد و غبار حاصل از گچ تخته سیاه

 

جمع بندی

هوشمندسازی مدارس با توجه به مزایای گفته شده در یادگیری دانش آموزان و فراگیران تاثیر مثبتی دارد. برای اجرای کامل هوشمند سازی در مدارس ایران; علاوه بر تهیه تجهیزات و ابزارهای دیجیتالی; باید معلمان و مدیران دوره‌های آموزشی مربوط به کامپیوتر و اینتنرنت را گذرانده با و تسلط لازم را داشته باشند. امروزه در آموزشگاه‌ها و وب سایت‌های معتبر مانند وب سایت بلدیاب؛ کلاس‌های تدریس خصوصی؛ بیشتر به صوت مجازی و آنلاین و بر بستر اینترنت انجام می‌شوند و کمک می‌کند تا دانش آموزان و فراگیران در هر جای کشور هستند؛ به اساتید و مدرسین برتر وب سایت بلدیاب؛ دسترسی داشته باشند.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:00       1401/07/19
  • تعداد بازدید :
    320
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

هوشمندسازی مدارس

آموزش و یادگیری

یادگیری دانش آموزان

فناوری اطلاعات


دسته بندی

تدریس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.