تبلیغات
شما

دانش آموزان موفق چه عاداتی دارند؟

دانش آموزان موفق چه عاداتی دارند؟

دانش آموزان موفق بر اساس نمره بالا تعیین نمی‌شوند، بلکه بر اساس نوع مطالعه و شیوه‌های درس خواندن تعیین می‌شوند. برای اینکه دانش آموزان و فراگیران موفق باشند باید یک سری از عادات را رعایت کنند تا به نتیجه دلخواه برسند. دانش آموزان موفق سعی می‌کنند به صورت هوشمندانه مطالعه داشته باشند و با برنامه ریزی درست به موفقیت برسند. همچنین استفاده از روش‌های درس خواندن نوین کمک می‌کند تا سطح یادگیری دانش آموزان بالاتر برود و مطالب بهتر در ذهنشان بماند. در کنار برنامه ریزی و استفاده از تکنیک‌های درس خواندن; استفاده از معلم خصوصی و کلاس‌های تدریس خصوصی در منزل یا آموزشگاه; به موفق شدن دانش آموزان و فراگیران; کمک زیادی می‌کند. برای اینکه به لیست مدرسین برتر جهت تدریس خصوصی دسترسی داشته باشید، می‌توانید در وب سایت بلدیاب، درخواست معلم خصوصی را ثبت کنید.

 

عادات دانش آموزان موفق

دانش آموزان موفق در مدرسه عادات و ویژگی هایی خوبی دارند، که در موفق شدن آن‌ها بسیار تاثیرگذار است. در ادامه شما را با این عادات آشنا می‌کنیم.

 

هنگام مطالعه مطالب درسی را تقسیم می‌کنند:

از عادات خوب دانش آموزان و فراگیران زرنگ می‌توانید به تقسیم کردن مطالب درسی اشاره کنیم. از تقویم روزانه استفاده می‌کنند و در یک روز حجم زیادی از مطالب را نمی‌خوانند. زیاد بودن مطالب باعث خستگی ذهن و کاهش سطح یادگیری دانش آموزان می‌شود. با برنامه ریزی و تقسیم دروس به هدف خود، بالارفتن سطح یادگیری و تثبیت مطالب در ذهن می‌رسند.

 

دانش آموزان موفق خواب کافی دارند و وعده صبحانه را فراموش نمی‌کنند:

برای این که ذهن آمادگی لازم را برای پذیرش مطالب درسی داشته باشد و در حافظه تثبیت شوند، دانش آموزان باید استراحت و خواب کافی داشته باشند. کم خوابی باعث حواس پرتی و خستگی در دانش آموزان می‌شود و بر روی عملکرد آن‌ها تاثیر مستقیم دارد. دانش آموزان موفق بعد از زمان مطالعه؛ استراحت کافی دارند و برای داشتن خواب راحت؛ از یک ساعت قبل از خواب وسایل الکترونیکی مانند تبلت و موبایل را خاموش و از خود دور می‌کنند. یکی دیگر از عادات خوب و تاثیرگذار بر روی یادگیری دانش آموزان موفق خوردن صبحانه است. خوردن صبحانه باعث افزایش تمرکز و تقویت حافظه آن‌ها می‌شود و با استفاده از پروتئین و فیبر در وعده صبحانه، دیرتر خسته می‌شوند.

 

مطالعه در زمان مشخص و حذف عوامل حواس پرتی:

دانش آموزان زرنگ برای اینکه آمادگی ذهنی و عاطفی بهتری داشته باشند؛ علاوه بر اینکه طبق برنامه پیش می‌روند؛ در ساعات و زمان مشخصی درس می‌خوانند. این کار باعث می‌شود تا مطالب درسی را بهتر یاد بگیرند و بازدهی بهتری داشته باشند. همچنین برای اینکه عاملی حواس آن‌ها را پرت نکند در مکان آرام مشغول به مطالعه می‌شوند.

 

آشنایی با نقاط ضعف و قوت خود و یادداشت برداری:

علاوه بر امتحاناتی که در مدرسه از دانش آموزان گرفته می‌شود; دانش آموزان موفق برای آشنا شدن بیشتر با نقاط قوت و ضعف خود; از خود آزمون می‌گیرند. با مشخص شدن نقاط ضعفشان بر روی آن‌ها کار می‌کنند و آن‌ها را تقویت می‌کنند. یادداشت برداری از نکات مهمی که معلم هنگام تدریس بیان می‌کند یکی دیگر از عادات خوب دانش آموزان زرنگ است. علاوه بر دسترسی داشتن به مطالب مهم؛ یادداشت برداری کمک می‌کند تا هنگام امتحانات؛ دانش آموزان با حجم کمتری از مطالب مواجه باشند و سطح یادگیری آن‌ها بالا برود.

 

عادات دانش آموزان موفق

 

دانش آموزان موفق چگونه درس می‌خوانند؟

در هر کلاسی در مدرسه دانش آموزانی هستند که نسبت به همکلاسی‌های خود عملکرد بهتری دارند و به آن‌ها دانش اموزان موفق و زرنگ می‌گویند. موفق بودن دانش آموزان و فراگیران تنها به میزان هوش آن‌ها نیست، بلکه روش مطالعه و نحوه برنامه ریزی درسی آن‌ها متفاوت است. استفاده از روش‌های صحیح مطالعه، کمک گرفتن از مشاوره تحصیلی، شرکت در کلاس‌های تدریس خصوصی و داشتن پشتکار رمز موفقیت این دسته از دانش آموزان است. در ادامه مطلب از وب سایت انتخاب معلم خصوصی بلدیاب شما را با نحوه درس خواندن دانش آموزان موفق آشنا می‌کنیم.

 

تعیین هدف و انگیزه:

نداشتن هدف مشخص و انگیزه باعث می‌شود تا دانش آموزان برای درس خواندن کلافه باشند و ندانند که دقیقا باید چه کاری انجام دهند. مشخص کردن هدف و داشتن انگیزه کمک می‌کند تا با اراده ای قوی و پشتکار به درس خواندن ادامه دهند، تا به هدف‌های کوتاه مدت و بلند مدتی که تعیین کردند، برسند.

 

حضور منظم در کلاس و داشتن فعالیت بالا:

هنگامی که دانش آموزان و فراگیران به صورت منظم در فضای آموزشی مدرسه و کلاس درس قرار می‌گیرند، ترغیب به درس خواندن می‌شوند. حضور منظم و مستمر دانش آموزان در کلاس درس باعث می‌شود که تعامل بیشتری با همکلاس‌های خود داشته باشند و اشکالات درسی خود را راحت‌تر بر طرف کنند. فراگیران و دانش آموزان موفق در کلاس درس فعالیت بالایی دارند و با تمرکز بر روی دروس؛ راحت می‌توانند سوالات خود را از معلمان بپرسند و علاوه بر افزایش سطح یادگیری؛ اعتماد به نفس خوبی به دست می‌آورند.

 

دانش آموزان موفق دارای مدیریت زمان و افکار خود هستند:

فراگیران و دانش آموزان موفق هنگام درس خواندن افکار خود را مدیریت می‌کنند، تا بتوانند بهتر بر روی مطالب درسی تمرکز کنند. با نوشتن افکاری که در ذهن دارید و پاسخ دادن به آن‌ها می‌توانید ذهن خود را سازماندهی کنید. تکنیک دیگری که دانش آموزان زرنگ هنگام درس خواندن استفاده می‌کنند، مدیریت زمان است. برنامه ریزی درسی و پیش رفتن طبق آن کمک می‌کند تا با تمرکز بیشتری به مطالعه بپردازند. فراموش نکنید که باید برای مدیریت زمان، برنامه ریزی درستی داشته باشید و نامعقول نباشد. در این زمینه می‌توانید از مشاوره درسی و تحصیلی کمک بگیرید.

 

یادداشت برداری و استفاده از تکنیک‌های خلاصه نویسی:

دانش آموزان زرنگ هنگام درس خواندن و مطالعه مطالب درسی، یادداشت برداری می‌کنند و برای هر یک از دروس خود جزوده تهیه می‌کنند. استفاده از تکنیک خلاصه نویسی و یادداشت برداری کمک می‌کند تا علاوه بر به خاطر سپردن بهتر مطالب در ذهن، در زمان کمتری مطالب مهم درسی را مرور کنند.

 

چگونه در مدرسه موفق باشیم؟

برای اینکه دانش آموزان و فراگیران در مدرسه موفق باشند باید اصول زیر را رعایت کنید.

  • برای مطالعه برنامه ریزی داشته باشند.
  • روش‌های صحیح درس خواندن را یاد بگیرند.
  • مطالعه را با سخت‌ترین درس شروع کنند تا به عملکرد بهتری برسند.
  • منظم باشند و نکته برداری کنند.
  • مرور یادداشت برداری‌ها و داشتن تمرکز در کلاس درس
  • استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی و مرور دروس، قبل از تدریس معلم
  • تعیین هدف و داشتن برنامه ریزی اصولی
  • تغذیه مناسب، خواب کافی و استراحت

 

جمع بندی

رمز موفقیت دانش آموزان موفق و زرنگ برنامه ریزی اصولی و درست است. پیش رفتن طبق برنامه ریزی انجام شده و استفاده از روش‌های صحیح مطالعه؛ کمک می‌کند؛ سطح یادگیری دانش آموزان بالا برود؛ تمرکز بهتری بر روی مطالب داشته باشند و مطالب بهتر در حافظه بلندمدت آن‌ها تثبیت شود. فراموش نکنید برای اینکه بتوانید جزء دانش آموزان زرنگ در مدرسه باشید، هرگز نباید خودتان را با کسی مقایسه کنید. برای بالا رفتن سطح یادگیری دانش آموزان و رسیدن به موفقیت; باید با استعدادها و توانایی‌های فردی خود آشنا باشند و در کناره مشاوره تحصیلی; جهت تقویت نقاط ضعف خود ; از معلم خصوصی و کلاس‌های تدریس خصوصی آموزشگاه‌ها و وب سایت‌های معتبر استفاده کنند. با مراجعه به وب سایت بلدیاب می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید و به موفقیت لازم برسید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:00       1401/06/22
  • تعداد بازدید :
    276
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

دانش آموزان موفق

برنامه ریزی

مطالب درسی


دسته بندی

تدریس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.