تبلیغات
شما

روش‌های تدریس خصوصی زبان انگلیسی به کودکان

روش‌های تدریس خصوصی زبان انگلیسی به کودکان

تدریس خصوصی زبان انگلیسی امروزه طرفداران زیادی دارد. کودکان در منزل می‌توانند با کمک والدین خود تا حدی زبان انگلیسی را یاد بگیرند. هر چقدر میزان اشتیاق والدین بیشتر باشد کودکان بیشتر ترغیب به یادگیری زبان انگلیسی می‌شوند. آموزش زبان انگلیسی در کودکان نسبت به بزرگسالان زمان بر و همراه با چالش است. لازم است اساتید و مدرسین هنگام تدریس خصوصی زبان انگلیسی به کودکان از روش‌ها و تکنیک‌های کاربردی استفاده کنند. زمان تدریس زبان انگلیسی به کودکان به دلیل نداشتن تمرکز کافی، باید کم و به صورت متوالی باشد.

با بالا رفتن سن کودکان و افزایش تمرکز آن‌ها می‌توانید زمان جلسات را بیشتر کنید. ناگفته نماند که جهت آموزش زبان انگلیسی به کودکان; از روش‌ها و بازی‌های متنوع استفاده کنید; تا فرایند یادگیری بهتر پیش برود. در ادامه مطلب از وب سایت بلدیاب که دارای سابقه درخشان در تدریس خصوصی است، شما را با روش‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان آشنا می‌کنیم.

 

اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان

آموزش زبان دوم به کودکان و یادگیری آن توسط کودکان، اهمیت و فواید زیادی دارد. نکته مهم این است که جهت یادگیری زبان دوم کودکان اذیت نشوند و از روش‌ها و تکنیک هایی که برای سن آن‌ها است، استفاده شود. تدریس خصوصی زبان انگلیسی کمک می‌کند تا در کنار نرم افزارهای آموزشی و بازی، کودکان بهتر زبان را یاد بگیرند. زبان انگلیسی به عنوان پلی بین تمام ملت‌ها و یادگیری آن در سنین پایین انتخاب مناسبی است. در ادامه شما را با اهمیت و فواید آموزش زبان انگلیسی آشنا می‌کنیم.

 

یادگیری زبان انگلیسی در سنین پایین ساده‌تر است:

در حالت کلی فرایند یادگیری در سنین پایین و در کودکان سریع‌تر و آسان‌تر پیش می‌رود. برای یادگیری زبان دوم پیشنهاد می‌کنیم که این اتفاق در کودکی بیفتد. در سنین پایین؛ کودکان دایره لغات محدودتری دارند و نسبت به بزرگسالان؛ برای یادگیری زبان انگلیسی؛ ذهن آماده‌تری دارند. در کنار آمادگی ذهنی بیشتر کودکان، نگاه ساده آن‌ها به زبان و داشتن زمان بیشتری برای یادگیری زبان انگلیسی هم، یک عامل تکمیل کننده است.

 

عملکرد درسی کودکان با یادگیری زبان بهتر می‌شود:

اهمیت آموزش زبان انگلیسی در سنین پایین و کودکان این است که بعد از یادگیری زبان، در مدرسه نمرات بهتری می‌گیرند و عملکرد درسی خوبی دارند. همچنین باعث تقویت زبان مادری آن ها، گرفتن نمرات درسی عالی و آسان شدن یادگیری زبان انگلیسی دوره متوسطه می‌شود.

 

یادگیری و تدریس خصوصی زبان انگلیسی باعث تقویت مهارت حل مسئله می‌شود:

از فواید و اهمیت تدریس خصوصی زبان انگلیسی و یادگیری زبان دوم این است که مهارت خوبی در حل مسئه دارند. به دلیل اینکه از سن پایین درگیر تمرین ذهنی بودند; هنگام انجام چند کار همزمان، تمرکز و برنامه ریزی; عملکرد بسیار خوبی دارند. همچنین این دسته از کودکان که در سنین پایین زبان دوم را یاد گرفتند، در آزمون‌های درسی نمرات بهتری دریافت می‌کنند. آموزش زبان انگلیسی در کودکان قدرت ذهنی آن‌ها را تقویت و عملکرد مغز آن‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین این کودکان خلاقیت بالایی دارند.

 

یادگیری و تدریس خصوصی زبان انگلیسی تاثیر مثبت بر زندگی فردی دارد:

از دیگر دلایل اهمیت آموزش زبان انگلیسی در کودکان این است که باعث گستردگی ارتباط آن‌ها با دیگران در بزرگسالی می‌شود. با یادگیری زبان دوم راحت‌تر تفاوت‌های فرهنگی را می‌پذیرند و احترام می‌گذارند. سفر رفتن برای آن‌ها در بزرگسالی راحت‌تر است. همچنین به دلیل عملکرد بهتر مغز، دیرتر به بیماری هایی مانند آلزایمر دچار می‌شوند.

 

به طور خلاصه می‌توانیم بگوییم تدریس خصوصی زبان انگلیسی در کودکان و سنین پایین دارای فواید زیر است:

  • پیشرفت تحصیلی خوبی در دوران تحصیل خواهند داشت.
  • عملکرد رشد مغز به خوبی پیش می‌رود و باعث افزایش تمرکز و خلاقیت در این دسته از کودکان می‌شود.
  • مهارت‌های خواندن و ارتباط با دیگران در آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.
  • بر روی لهجه زبان انگلیسی مسلط‌تر خواهند بود.

 

روش‌های تدریس خصوصی زبان انگلیسی به کودکان

در آموزش زبان انگلیسی به کودکان مهم است که از روش‌ها و تکنیک‌های خلاقانه استفاده شود، تا کودکان خسته و از ادامه فرایند یادگیری زده نشوند. در ادامه قصد داریم شما را با روش‌های تدریس زبان انگلیسی به کودکان آشنا کنیم. روش‌های تدریس زبان انگلیسی شامل موارد زیر است:

 

تدریس خصوصی زبان انگلیسی به کودکان

 

آموزش زبان همراه با بازی در تدریس خصوصی زبان انگلیسی:

استفاده از بازی‌های متنوع کمک می‌کند تا فرایند یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان لذت بخش باشد. برنده شدن در بازی حس خوبی به کودکان می‌دهد و یادگیری زبان انگلیسی برای آن‌ها راحت‌تر می‌شود.

 

آموزش همراه با داستان و آهنگ:

یکی دیگر از روش‌های آموزش زبان که در کنار تدریس خصوصی زبان انگلیسی توصیه می‌شود، استفاده از کتاب داستان همراه با تصاویر و آهنگ‌های انگلیسی شاد است.

 

استفاده از اپلیکیشن و فیلم‌های آموزشی:

با توجه به هدفمند بودن اپلیکیشن‌های زبان و علاقه کودکان به استفاده از موبایل، کمک می‌کند تا با علاقه بیشتری مشغول به یادگیری شوند. همچنین فیلم‌های زبان انگلیسی با تایم کوتاه به یادگیری کودکان کمک زیادی می‌کند.

 

تشویق کردن و استفاده از موقعیت‌های روزانه:

در یادگیری زبان انگلیسی اگر والدین به کودکان فشار وارد کنند، آن‌ها دچار استرس می‌شوند و همچنین باعث خستگی و دلزدگی می‌شود. هنگام یادگیری زبان سعی کنید با آموزش هر نکته آن‌ها را تشویق کنید تا نسبت به فرایند یادگیری بیشتر ترغیب شوند. نکته مهم دیگر این است که بعد از تدریس خصوصی زبان انگلیسی هر آزمونی از کودکان گرفته می‌شود; نتیجه و نمره آن خیلی مهم نباشد; تا این فرایند برای کودکان شیرین و لذت بخش باشد. ساده‌ترین و بهترین روشی که می‌تواند در یادگیری زبان به کودکان کمک کند، کمک گرفتن از اشیاء و موقعیت‌های روزمره در محل کلاس و زندگی است. این روش در خانه و در کنار تدریس خصوصی زبان انگلیسی بسیار پرکاربرد است. به عنوان مثال هنگام آشپزی یا مرتب کردن اتاق والدین می‌توانند از لغات مربوط به غذا یا اسباب بازی‌ها استفاده کنند.

 

نکات مهم در آموزش زبان انگلیسی کودکان

برای اینکه آموزش زبان انگلیسی کودکان درست انجام شود و فرایند یادگیری خوب پیش برود، لازم است در کنار تدریس خصوصی زبان انگلیسی یک سری از نکات رعایت شود. در ادامه مطلب از وب سایت بلدیاب سایت انتخاب معلم خصوصی، شما را با این نکات مهم آشنا می‌کنیم.

  • هنگام آموزش و یادگیری زبان، کودکان را تشویق کنید.
  • زبان انگلیسی را تبدیل به تفریح کنید و آن را به خانه بیاورید.
  • آموزش زبان همراه با بازی و فعالیت‌های کوتاه مدت باشد.
  • فقط چند کلمه در هر درس یاد بگیرند.
  • از تصاویر و آهنگ‌ها زیاد استفاده شود.
  • روش‌های خلاقانه همراه با برنامه‌های تشویقی استفاده شود.
  • در کنار تدریس خصوصی زبان انگلیسی فعالیت‌های گروهی و ارتباط با دیگر همسالان خود تاثیر مثبتی دارد.

 

جمع بندی

در تدریس خصوصی زبان انگلیسی به کودکان نکته مهم و اصلی این است که بتوانید در کودک ایجاد علاقه کنید. علاوه بر اینکه معلم خصوصی زبان مشتاق و پرانرژی است؛ باید از روش‌های نوین تدریس و روش‌های خلاقانه استفاده کند؛ تا فرایند یادگیری زبان در کودک درست پیش برود. در تدریس خصوصی زبان مدرس باید علاوه بر داشتن برنامه و هدف مشخص در هر جلسه، بتواند به صورت غیر مستقیم و با استفاده از کتاب‌های جذاب کودک را تشویق به یادگیری کند. توجه داشته باشید که انتخاب مدرس زبان انگلیسی جهت تدریس خصوصی در منزل امر مهمی است و باید از آموزشگاه‌ها و وب سایت‌های معتبر مانند وب سایت بلدیاب کمک بگیرید. شما با ثبت درخواست معلم خصوصی در بلدیاب می‌توانید به لیست اساتید و مدرسین برتر این مجموعه دسترسی داشته باشید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:00       1401/07/12
  • تعداد بازدید :
    288
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی

فرایند یادگیری

یادگیری زبان انگلیسی


دسته بندی

تدریس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.