تبلیغات
شما

روش‌های آمادگی آزمون استعداد تحلیلی چیست؟

روش‌های آمادگی آزمون استعداد تحلیلی چیست؟

داشتن استعداد تحلیلی به دانش آموزان و فراگیران کمک می‌کند تا در آزمون‌های مهم مانند آزمون تیزهوشان نسبت به دیگر دوستان خود عملکرد بهتری داشته باشند. برای اینکه مشخص شود هر دانش آموز از چه میزان استعداد تحلیلی برخوردار است باید از آزمون‌های استعداد استفاده شود. برای حل سوالات تحلیلی دانش آموزان از مکانیسم‌های ذهنی برای حل مسائل، برنامه‌ها و غیره استفاده می‌کنند. وجود این استعداد در دانش آموزان اهمیت و مزایای خوبی دارد. همچنین می‌توانند در هر شرایطی بدون استرس یا با کمترین استرس به نتیجه دلخواه برسند.

در آزمون تیزهوشان که در مقطع ششم و نهم برگزار می‌شود، آزمون دارای تست‌های تحلیلی است و دانش آموزان و فراگیرانی موفق می‌شوند که استعداد تحلیلی بالاتری دارند. کمک گرفتن از کلاس‌های تدریس خصوصی و معلم خصوصی می‌تواند به تقویت این استعداد در دانش آموزان کمک کند. در ادامه مطلب از وب سایت تدریس خصوصی بلدیاب، شما را تاثیر هوش تحلیلی در آزمون‌ها آشنا می‌کنیم.

 

استعداد تحلیلی چیست؟

به کشف رابطه معنایی بین دو یا چند تصویر و استفاده از اطلاعات برای درک و حل مسائل را استعداد تحلیلی یا هوش غیر کلامی می‌گویند. دانش آموزانی که علاوه بر استعداد، دارای هوش و نبوغ تحلیلی هستند نسبت به دیگر دانش آموزان آمادگی بهتری برای آزمون دارند. در هوش تحلیلی دانش آموزان و فراگیران باید بتوانند بهترین ارتباط معنایی را بین گزینه‌های موجود پیدا کنند. ناگفته نماند که با کمک یک سری از روش‌ها و کمک گرفتن از معلم خصوصی و شرکت در کلاس‌های تدریس خصوصی فراگیران می‌توانند مهارت و هوش تحلیلی خود را افزایش دهند.

 

راه‌های تقویت استعداد تحلیلی

در آزمون تیزهوشان سوالات به دو دسته تقسیم می‌شوند، که این دو دسته شامل سوالات استعداد تحصیلی است و 80 درصد از سوالات آزمون را در بر می‌گیرد. 20 درصد باقیمانده سوالات استعداد تحلیلی هستند، که منبع مشخصی ندارند و غیر کلامی هستند. تست‌های مربوط به هوش تحلیلی در آزمون تیزهوشان دارای نمره بالا است و تاثیر بسزایی در قبول شدن دانش آموزان دارد. به دلیل اهمیت مهارت تحلیلی در دانش آموزان و رسیدن به آمادگی آزمون; به خصوص آزمون تیزهوشان; در ادامه مطلب از وب سایت بلدیاب; که دارای سابقه درخشان در تدریس خصوصی است; شما را با راه‌ها و روش‌های تقویت هوش تحلیلی آشنا می‌کنیم.

 

ساخت پایگاه دانش بزرگ:

برای تقویت استعداد تحلیلی و هوش غیر کلامی یکی از روش‌ها ایجاد یک پایگاه علمی قوی است. هر چه میزان اطلاعات و آموزش‌های دانش آموزان و فراگیران بیشتر باشد، راحت‌تر می‌توانند مسائل را درک و حل نمایند.

 

حل تمرینات ریاضی:

یکی از روش‌های خوب و تاثیرگذار جهت افزایش استعداد تحلیلی و تقویت هوش تحلیلی حل تمرینات ریاضی است. به دلیل اینکه درس ریاضی دارای ماهیت منطقی و تمرینات آن ساختار یافته است؛ با توجه به اطلاعاتی که می‌دهد؛ دانش آموزان باید بر اساس این اطلاعات؛ سوالات را حل کنند. حل انواع تمرینات ریاضی به پرورش و تقویت مهارت تحلیلی دانش آموزان کمک زیادی می‌کند.

 

انجام بازی‌های ذهنی:

برای پرورش توانایی و مهارت تحلیلی باید بازی‌های ذهنی انجام دهید. بازی‌های ذهنی به دلیل اینکه فکر شما را به صورت عمیق به چالش می‌کشند و مستقیم این دسته مهارت‌ها درگیر می‌شوند، کمک می‌کند تا هوش تحلیلی شما تقویت شود. هنگام انجام بازی‌های ذهنی دانش آموزان و فراگیران برای اینکه بتوانند بازی را به پایان برسانند باید علاوه بر تمرکز؛ خیلی عمیق و خاص فکر کنند تا بازی را انجام دهند. این یعنی به کار گرفتن مهارت‌های تحلیلی و تقویت آن‌ها است.

 

 

مدت زمانی به چیزهای مختلف فکر کنید:

ساده‌ترین روش برای پرورش استعداد تحلیلی زمان گذاشتن و فکر کردن به چیزهای مختلف است. توجه به عوامل مختلف و صرف نظر از تصمیم‌های عجولانه به تقویت هوش تحلیلی کمک می‌کند.

با توجه به روش‌های گفته شده دانش آموزان می‌توانند مهارت تحلیلی خود را تقویت کنند و همچنین آمادگی برای آزمون تیزهوشان داشته باشند.

 

تاثیر استعداد تحلیلی در آزمون تیزهوشان

برای اینکه دانش آموزان آمادگی برای آزمون تیزهوشان را داشته باشند و بتوانند در این آزمون قبول شوند، می‌توانند از کتاب‌ها و ویدئوهای آموزشی سوالات هوش تحلیلی کمک بگیرند. همچنین دانش آموزان می‌توانند جهت رسیدن به آمادگی لازم برای آزمون و تقویت توانایی‌های تحلیلی؛ با ثبت درخواست انتخاب معلم خصوصی در وب سایت بلدیاب؛ به لیست اساتید و مدرسین این وب سایت دسترسی پیدا کنند. برای اینکه دانش آموزان بتوانند سوالات هوش غیرکلامی را پاسخ دهند، می‌توانند از تکنیک هایی استفاده کنند. این تکنیک‌های شامل موارد زیر است:

  • دانش آموزان سوالات تست هوش ریون را مطالعه و حل کنند.
  • اگر سوالات و مسائل دارای عدد هستند به ترتیب اعداد توجه داشته باشند.
  • دانش آموزان و فراگیران تسلط لازم را بر روی پیدا کردن روابط ریاضی داشته باشند.
  • در حل انواع سوالات استعداد تحلیلی روش حل آن‌ها را دانش آموزان تحلیل کنند تا به درک بهتری برسند.
  • دانش آموزان بانک سوالات تهیه کنند، با حل سوالات بیشتر ودرگیر شدن با مسائل به درصد بیشتری از سوالات می‌توانند جواب دهند.
  • تنها به صورت و ظاهر سوال توجه نکنند و سوال را کامل بخوانند.

استفاده از تکنیک‌های طلایی جهت حل سوالات هوش غیرکلامی به دانش آموزان و فراگیران کمک زیادی می‌کند. بعد از تقویت و بالا بردن مهارت و هوش غیرکلامی و کسب آمادگی برای آزمون مهم است دانش آموزان با روش‌های تست زنی آشنا و تسلط کافی داشته باشند، تا بتوانند در زمان تعیین شده به مطالعه تمامی سوالات و پاسخ به آن‌ها برسند. نکته مهمی که والدین باید توجه داشته باشند این است که درک درست و صحیحی از هوش و استعدادهای فرزندان خود داشته باشند تا با توجه به آن‌ها بتوانند در مسیر درست قرار بگیرند.

 

جمع بندی

دانش آموزانی که در آزمون تیزهوشان شرکت می‌کنند اکثرا تسلط خوبی بر روی سوالات استعداد تحصیلی دارند. گزینه ای که می‌تواند به قبولی بیشتر آن‌ها کمک کند تسلط بر روی سوالات استعداد تحلیلی است. دانش آموزان و فراگیران جهت تقویت هوش و مهارت تحلیلی خود می‌توانند از کارشناسان و مشاوران وب سایت بلدیاب کمک بگیرند؛ تا آن‌ها را با تکنیک‌ها و روش‌های آمادگی برای آزمون و تسلط بر روی مهارت‌های تحلیلی؛ آماده کنند.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    12:00       1401/05/11
  • تعداد بازدید :
    607
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

استعداد تحلیلی

هوش تحلیلی

آزمون تیزهوشان

مهارت تحلیلی


دسته بندی

تدریس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.