تبلیغات
شما

در ماه‌های آخر کنکور چگونه درس بخوانیم؟

در ماه‌های آخر کنکور چگونه درس بخوانیم؟

درس خواندن و روش مطالعه در ماه‌های آخر کنکور اهمیت زیادی دارد. در ماه آخر نحوه عملکرد دانش آموزان و فراگیران تاثیر زیادی بر روی نتیجه نهایی دارد. ماه‌های آخر کنکور زمان مناسبی برای جمع بندی مطالب درسی و تثبیت یافته‌های دانش آموزان است. توصیه می‌شود در ماه آخر کنکور; دانش آموزان و فراگیران یادگیری مطالب جدید را کنار بگذارند; تا بتوانند در کنکور موفق شوند. از آن جایی که کنکور پلی است برای رسیدن دانش آموزان به مقاطع تحصیلی دانشگاهی؛ والدین می‌توانند از اساتید خصوصی مجرب و جلسات تدریس خصوصی؛ برای موفقیت فرزندان خود کمک بگیرند. وب سایت تدریس خصوصی بلدیاب، با داشتن مدرسین و اساتید برتر در این زمینه به شما کمک می‌کند. در ادامه مطلب از وب سایت بلدیاب؛ سایت انتخاب معلم خصوصی؛ به بررسی روش مطالعه در ماه آخر کنکور می‌پردازیم.

 

روش مطالعه در ماه‌های آخر کنکور چگونه است؟

در حالت کلی چند روش مطالعه برای کنکور داریم که دانش آموزان و فراگیران می‌توانند از این روش‌ها کمک بگیرند. در ادامه شما را با این روش‌ها آشنا می‌کنیم.

 

بهترین روش‌های مطالعه کنکور به خصوص در ماه‌های آخر کنکور:

روش‌های مطالعه برای کنکور به سه دسته تقسیم می‌شوند که شامل موارد زیر است:

 

روش خلاقیت و طرح شبکه مغز:

در این روش مطالب درسی خوانده و نکات مهم و کلیدی یادداشت می‌شوند و در نهایت کلمات کلیدی بر روی طرح شبکه ای مغز نوشته می‌شوند. در این روش مطالعه، تمام مطالب خوانده شده به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم می‌شوند و در یادگیری دانش آموزان و فراگیران تاثیر زیادی دارد.

 

روش کلیدبرداری:

در این روش دانش آموزان و فراگیران بعد از مطالعه مطالب، تمامی نکات کلیدی را یادداشت می‌کنند. در این روش، معنادار‌ترین و کوتاه‌ترین کلمه که برای دانش آموز تداعی کننده مطلب و جمله مهم است، یادداشت می‌شود. روش کلیدبرداری یکی از روش‌های خوب مطالعه برای کنکور است.

 

روش پس ختام:

به جرات می‌توان گفت بهترین روش برای مطالعه کنکور است که دارای شش مرحله پیش خوانی، سوال خواندن، تفکر، از حفظ گفتن و در نهایت مرور است. روش بسیار خوبی برای مطالعه کنکور است که به طبع زمان زیادی را هم نیاز دارد. مزیت مطالعه به روش پس ختام این است که مطالب همیشه در ذهن دانش آموزان و فراگیران می‌ماند.

نکته مهم روش مطالعه در ماه‌های آخر کنکور این است که داوطلبان و فراگیران باید توجه ویژه ای داشته باشند. ماه‌های آخر کنکور زمان مناسبی برای جمع بندی مطالب است، که هر چقدر دانش آموزان درست‌تر این کار را انجام دهند، در کنکور موفق‌تر خواهند بود. ناگفته نماند در کنار روش‌های مطالعه؛ کمک گرفتن از اساتید خصوصی و تدریس خصوصی؛ به دانش آموزان و فراگیران کمک زیادی می‌کند. فراگیران می‌توانند در دروسی که ضعف دارند; با مراجعه به وب سایت‌های معتبر; مانند وب سایت تدریس خصوصی بلدیاب; از مدرسین خصوصی برتر این وب سایت کمک بگیرند و به نتیجه دلخواه; موفقیت در کنکور برسند.

 

روش جمع بندی مطالب در ماه‌های آخر کنکور:

جمع بندی به دو صورت غلط و صحیح انجام می‌شود که در ادامه شما را با این دو روش آشنا می‌کنیم.

 

روش جمع بندی غلط:

در این روش مطالعه، دانش آموزان تمام مطالب خلاصه نویسی و جزوه‌ها را چندین بار مرور می‌کنند که نتیجه مثبتی برای فراگیران ندارد. در این روش به دلیل مطالعه مطالب غیرضروری و نداشتن تسلط بر مطالب، به دانش آموزان کنکوری پیشنهاد نمی‌شود.

 

روش جمع بندی اصولی:

جمع بندی درست و اصولی دو مرحله دارد که به داوطلبان در ماه‌های آخر کنکور کمک فراوانی می‌کند. مرحله اول آن آزمون دادن است که داوطلب بعد از تقسیم زمان خود به دوره‌های سه روزه، در روز اول امتحان جامعی می‌دهد. در مرحله دوم که تحلیل آزمون است داوطلب بعد از استراحت کوتاه، سوالات آزمون را تحلیل می‌کند و مباحثی را که جواب غلط داده است یادداشت می‌کند. بعد از تحلیل برای مدت زمان باقیمانده از زمان سه روزه، برنامه ریزی و مباحثی را که مشکل یا ضعف دارد مطالعه می‌کند. تحلیل آزمون کمک می‌کند تا دانش آموزان و فراگیران بتوانند بر مطالبی که ضعف دارند، تسلط پیدا کنند و به آمادگی لازم برسند.

 

مزایای روش مطالعه جمع بندی اصولی در ماه‌های اخر کنکور:

روش جمع بندی صحیح و اصولی مزایایی دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • همه مطالب مرور می‌شوند.
  • آشنایی با مهارت‌های آزمون دادن
  • جلوگیری از اتلاف وقت
  • رفع اشکالات درسی

 

چگونه در زمان کم در کنکور موفق شویم؟

برای اینکه دانش آموزان و فراگیران بتوانند در زمان کم باقیمانده تا کنکور موفق شوند، لازم است یک سری از نکات و اصول را رعایت کنند.

 

اهمیت مطالعه در ماه‌های آخر کنکور

 

ثبت ساعات مطالعه در ماه‌های آخر کنکور:

دانش آموزان و داوطلبان در ماه‌های آخر کنکور باید میزان ساعات مطالعه خود را ثبت کنند. این کار کمک می‌کند تا فراگیران از زمان خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

 

مطالعه مباحث جدید:

ماه‌های اخر کنکور به خصوص از اردیبهشت دیگر زمان مناسبی برای مطالعه مطالب جدید نیست. دانش آموزان و فراگیران باید مباحث جدید را تا اواخر اردیبهشت ماه مطالعه کنند و در ماه‌های آخر به جمع بندی و مرور مطالب درسی بپردازند.

 

توجه ویژه به دروس عمومی:

هنگام مطالعه برای کنکور بهتر است دروس عمومی و اختصاصی به یک میزان مطالعه شوند. اگر وقت کمتری برای دروس عمومی گذاشتید؛ سعی کنید تست‌های زمان دار مربوط به این دروس را انجام دهید؛ تا در کنکور موفق شوید. اگر در دروسی مانند عربی و زبان احساس ضعف می‌کنید، حتما از جلسات تدریس خصوصی برای برطرف کردن ضعف خود استفاده کنید. در تدریس خصوصی؛ معلم خصوصی با استفاده از روش‌های نوین تدریس و طلایی؛ به شما کمک می‌کند تا علاوه بر یادگیری بهتر؛ تست‌های بیشتری را در زمان کم پاسخ دهید.

 

مشکل فراموشی مطلب:

در ماه‌های آخر کنکور یکی از معضلات فراگیران این است که احساس می‌کنند مطالب را از یاد بردند. این تنها به دلیل استرس در ماه اخر کنکور است و داوطلبان باید بر استرس خود غلبه کنند و به راحتی با مرور مطالب جمع بندی، می‌توانند به موفقیت در کنکور برسند.

 

شرکت در آزمون‌های آزمایشی و حل تست‌های کنکور سال قبل:

یکی از راهکارهای خوب برای بالا بردن میزان آمادگی داوطلبان کنکور در ماه‌های آخر کنکور این است که در آزمون‌های جامع آزمایشی شرکت کنند، تا بتواند نقاط قوت و ضعف خود را تشخیص دهند. همچنین شرکت در این آزمون‌ها و حل کردن تست‌های سال قبل کمک می‌کند علاوه بر قرار گرفتن در شرایط روز کنکور، با نمونه سوالات هم آشنا شوند.

 

استفاده از مطالب خلاصه نویسی:

دانش آموزان در ماه‌های آخر کنکور باید مطالب خلاصه نویسی شده را مطالعه کنند. مرور مطالب خلاصه نویسی شده کمک می‌کند تا زمان کمتری صرف مرور مطالب شود.
علاوه بر نکات گفته شده در بالا ماه‌های آخر کنکور داوطلبان بابد برنامه ریزی درست; روش مطالعه صحیح و غلبه بر استرس و تمرکز بر روی هدف خود داشته باشند; تا در کنکور موفق شوند.

تدریس خصوصی کنکور:

دانش آموزان و داوطلبان برای موفقیت در کنکور می‌توانند از جلسات تدریس خصوصی کنکور کمک بگیرند. در جلسات تدریس خصوصی؛ معلم خصوصی؛ مطالب درسی و نکات مهم کنکور را با استفاده از روش‌های نوین درسی؛ به داورطلبان می‌گوید. همچنین کمک می‌کند تا در کمترین زمان بتوانند تست زنی را انجام دهند. اگر در دروسی ضعف یا مشکل دارید حتما از معلم خصوصی کمک بگیرید. با ثبت درخواست معلم خصوصی در وب سایت بلدیاب می‌توانید به لیست مدرسین برتر این مجموعه دسترسی داشته باشید.

 

جمع بندی

روش مطالعه دانش آموزان و فراگیران در ماه‌های آخر کنکور در نتیجه قبولی آن‌ها تاثیر زیادی دارد. ماه‌های آخر کنکور داوطلبان باید مطالب خوانده شده و جمع بندی شده را مرور کنند و در آزمون‌های آزمایشی برای آمادگی بیشتر شرکت کنند. همچنین باید سعی کنند از کلاس‌های خصوصی جهت آمادگی بیشتر استفاده کنند. در جلسات خصوصی مدرس تمام نکات کلیدی و نحوه برنامه ریزی و روش مطالعه را به داوطلبان می‌گوید و به موفقیت داوطلب در کنکور کمک می‌کند. می‌توانید از اساتید خصوصی وب سایت بلدیاب کمک بگیرید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:01       1401/01/30
  • تعداد بازدید :
    387
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

ماه‌های آخر کنکور

تدریس خصوصی

روش مطالعه


دسته بندی

تدریس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.