تبلیغات
شما

شاه کلید مدیریت کلاس چیست؟

شاه کلید مدیریت کلاس چیست؟

مدیریت کلاس مفهومی بالاتر از انضباط در کلاس دارد. هدف در این مورد فقط ساکت کردن دانش آموزان نیست. بلکه هدف‌های آموزشی را در بر می‌گیرد. مفهوم مدیریت کلاس شامل طرح‌های آموزشی است که معلم برای یادگیری بهتر دانش آموزان استفاده می‌کند. در اصل مدیریت کلاس هم بعد آموزشی را شامل می‌شود و هم بعد اخلاقی. آموزش و پرورش باید این موضوع را خیلی خوب برای معلمان باز کند تا یک کلاس خیلی خشک در مدرسه برگزار نگردد.

 

اهمیت و ضرورت مدیریت کلاس

اولین قدم برای رسیدن به نتایج مطلوب و شرکت دانش آموزان به صورت همه جانبه در کلاس ایجاد نظم حاکم بر کلاس است. اگر معلم اولین قدم را رعایت نکند گامهای بعدی میسر نمی‌شود. کلاس‌های خصوصی به علت کم جمعیت بودن و یا تک نفره بودن دارای این نکته مثبت هستند که به راحتی کنترل می‌شوند و معلم می‌تواند خیلی راحت در کنار دانش آموز به تدریس بپردازد. سایت بلدیاب بهترین معلم‌های خصوصی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

عواملی که بر مدیریت کلاس تاثیر می‌گذارد

شخصیت معلم باید به گونه ای باشد که دانش آموزان را به راحتی کنترل کند. بدون شک رفتار معلم در کلاس بسیار در کنترل دانش آموزان موثر است و روش تدریس معلم در کلاس نیز بر نظم حاکم در کلاس موثر است. در کل معلم باید دارای ویژگی هایی نظیر داشتن سلامت اخلاقی، دانا و حرفه ای بودن در شغل خود به گونه ای که به تمام جوانب شخصیتی دانش آموز پی ببرد و بداند آیا دانش آموز با استعداد است یا دانش آموز ناتوان است. داشتن نگرشی مثبت که بسیار مهم و حائز اهمیت است. داشتن فن بیان تا مفاهیم را به خوبی بیان کند. مسلم است که معلمی که این ویژگی‌ها را دارد بر کلاس تسلط بیشتری داشته و راحت کلاس را اداره می‌کند. شما میتوانید با مراجعه به سایت بلدیاب بهترین اساتید را با تمام این ویژگی‌ها در کنار دانش آموز خود داشته باشید.

 

ویژگی‌های عمومی معلم تأثیر زیادی در اداره کلاس دارد

معلم مؤثر فردی است که می‌توانند در همه‌ی لحظه‌ها به خود مسلط باشد و بدون موضع گرفتن به حرف‌های دانش‌آموزان گوش دهد و به‌ جای سرزنش دانش آموز و آزار و اذیت، به حل مسأله بپردازد. بهترین حالت چه برای دانش آموزان با استعداد و چه دانش آموزان ناتوان این است که برای پیدا کردن مهارت کافی در درس و زندگی در کنار یک معلم با تجربه و کار آمد باشند تا بتوانند هم در مهارت‌های درسی و هم مهارت‌های زندگی پیشرفت کنند.

 

روش تدریس

معلم باید روشی را در درس خود طراحی و اجرا کند که به نظم کلاس آسیب نزند. معلم باید همه جوانب از جمله شرایط کلاس، توانایی دانش آموزان با استعداد و دانش آموزان ناتوان و امکانات و محتوای کتاب را در نظر بگیرد و برای همه این موارد یک برنامه درسی طراحی کند.

مدیریت کلاس

فنون تدریس

کارهایی که یک معلم برای جلب توجه حواس شاگردان در یادگیری مفاهیم درسی و کنترل نظم کلاس انجام می‌دهد، فنون تدریس می‌گویند. به عنوان مثال کم و زیاد کردن صدا و حرکت هایی که معلم با ایما و اشاره و حرکت دست و چشم و ابرو انجام می‌دهد از فنون تدریس است.

 

تاکید بر روی مفاهیم در حین تدریس

مثلا این که معلم می‌گوید به تکرار کلمه دقت کنید، توجه کنید و یا مکث‌های به موقع انجام می‌دهید و یا نگاه‌های معنی دار در هنگام تدریس و همچنین تولید صدا و ضرربه زدن به میز و صندلی تا دانش آموزان مفاهیم را به درستی درک کنند. بیشتر این موارد هنگامی که جمعیت کلاس بالا باشد اتفاق می‌افتد ولی در کلاس خصوصی معلم خیلی راحت، به دانش آموز خود مسلط است و مفاهیم را به راحتی بیان می‌کند.

 

مهارت مدیریت کلاس

در کل دو نوع مهارت وجود دارد که شامل تصمیم گیری و اقدام می‌باشد. تصمیم گیری یعنی چند راهکار متفاوت را در چند زمان و با چه وسایلی انجام داد. در اصل تصمیم گیری مناسب تبدیل به اقدامی موثر خواهد شد. اقدام همان تحقق بخشیدن به تصمیم است. در اصل تصمیمات معلم باید به گونه ای باشد که در کلاس درس او مشکلی ایجاد نشود. معلم باید اقتدار خودرا حفظ کرده و هدف یادگیری دانش آموزان را مشخص کند تا به راحتی بتواند تصمیم بگیرد. در کل بهترین تصمیم، تصمیمی است که دانش آموز و معلم بهترین نتیجه را بگیرند. در تدریس خصوصی معلم خیلی راحت‌تر تصمیم می‌گیرد زیرا تنها با یک یا چند دانش آموز روبرو است و در این حالت دانش آموزان نتایج خیلی بهتری خواهند گرفت.

 

تدریس خصوصی

معلم خصوصی بهترین راه حل برای دانش آموزان است تا در هر سطحی از تحصیل هم که هستند پیشرفت کنند و هم بتوانند در کنار معلم یاد بگیرند، چه طور برای زندگی خود تصمیم بگیرند تا همیشه در مسیر موفقیت باشند. والدین برای کمک به دانش آموزان خود کافی است یک معلم با تجربه را در کنار دانش آموز خود قرار دهند تا به آینده و حال او کمک شایانی کرده باشند و خود نیز از نگرانی بیرون بیایند. پس هم اکنون به سایت بلدیاب مراجعه کنید و در هر رشته و یا هنری که دوست دارید معلم خود را انتخاب کنید. سایت بلدیاب بهترین اساتید را در اختیار شما قرار می‌دهد تا شما به بهترین‌ها دست یابید. با پر کردن فرم معم خصوصی می‌توانید منتظر تماس کارشناسان تیم بلدیاب باشید.

لینک ثبت نام سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    23:46       1399/03/10
  • تعداد بازدید :
    752
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

دانش آموزان ناتوان

دانش آموزان با استعداد

مدیریت کلاس


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.