تبلیغات
شما

تاثیر دوستان و هم سن و سالان در رفتارهای دانش آموزان

تاثیر دوستان و هم سن و سالان در رفتارهای دانش آموزان

تاثیر دوستان و هم سن و سالان در رفتارهای دانش آموزان بسیار زیاد است. کلا انسان باید در زندگی دوست هایی برای خود داشته باشد تا با هم نشینی با آنها بتواند به بهترین درجات زندگی برسد. تاثیر دوستان بر دانش آموزان بسیار مهم است و مهم است دانش آموزان با چه کسانی رفت و آمد می‌کنند. تاثیر دوستان بر دانش آموزان به اندازه ای مهم است که والدین باید مواظب باشند تا دانش آموز دوست مناسبی را در زندگی برای خود انتخاب کند. آموزش و پرورش با قرار دادن یک سری از آموزشات به دانش آموزان می‌تواند آنها را در انتخاب دوست راهنمایی کند.

 

تاثیر دوستان و همسالان بر دانش آموزان

دوستان عوامل موثری بر دانش آموزان هستند. بر عکس رابطه دانش آموز با پدر و مادر، رابطه با دوستان، رابطه ای همراه با تساوی و برابری است و بر تفاهم متقابل استوار است. دانش آموزان بسیاری از کارهایی که در جامعه انجام می‌شود را از دوستان خود الگو می‌گیرند. البته باید دانست معلم نیز یک دوست برای دانش آموزان است و بسیار می‌تواند الگوی خوب یا بدی برای دانش آموزان باشد. پس همین طور که در انتخاب دوست دقت می‌کنید در انتخاب معلم نیز دقت کنید زیرا بهترین دوست دانش آموزان معلم آنهاست. شما بهترین معلم‌ها را می‌توانید در سایت بلدیاب برای دانش آموزانتان در اختیار داشته باشید.

 

تاثیر دوستان بر زندگی

در کل زندگی میل ارتباط با گروه دوستان وجود دارد و این نیاز در تمام انسان‌ها یکسان است. در هر دوره ای از زندگی یک یا دو دوست نیز کافی نیست. بلکه همه دوست دارند با گروه و یا دسته ای از همسالان خود همراه باشند. البته وظیفه معلم و والدین در این میان بسیار زیاد است که به دانش آموز بیاموزند چگونه برای خود دوست انتخاب کنند. دانش آموزان اگر معلم را دوست خود بدانند حتما به حرف او گوش می‌کنند. پس معلم نقش مهمی را ایفا می‌کند. باید در انتخاب معلم والدین نهایت دقت را داشته باشند. سایت بلدیاب می‌تواند بهترین معلم‌ها را در اختیار شما قرار میدهد تا هم دوستی مناسب برای فرزند شما باشد و هم بتواند در تمام دروس به شما کمک کند.

 

یادگیری دانش آموزان از دوستان خود

دانش آموز از طریق ارتباط با دوستان، علاوه بر این که خود احساس رضایت می‌کند، از انتظارهای دیگران هم باخبر می‌شود و روش‌های همکاری و تعامل با دیگران را یاد می‌گیرند. رابطه دوستان همیشه خیلی نزدیک است. اگر رفتار دوستان دانش آموزان با ارزش‌های دانش آموز متفاوت باشد، دانش آموز با تعارض رو به رو می‌شود و برای حل آن خود را با دوستان هماهنگ کرده و شاید ارزش‌های خانواده را زیر پا گذارد. بنابراین والدین وظیفه سنگینی به عهده دارند باید حتما دانش آموزان را در انتخاب دوست راهنمایی کنند. گروه دوستان از راه‌های مختلف در شکل گیری شخصیت یک دیگر تاثیر گذارند.

 

تاثیر دانش آموزان بر یک دیگر

شاید شما میپرسید تاثیر دوستان و هم سن و سالان چقدر است؟ دانش آموز بسیاری از مهارت‌ها ی اجتماعی را از طریق دوستان می‌آموزد. او یاد می‌گیرد چگونه چیزی بدهد یا بگیرد و یا در فعالیت‌های دسته جمعی شرکت کند، از جنب و جوش با دیگران لذت ببرد و در کل اعتماد به نفس پیدا کند تا سر انجام جامعه ساز شود.

تاثیر دوستان بر همسالان خود

بررسی تاثیردوستان بر یکدیگر

گروه همسالان رقابت با دیگران، صداقت، وفاداری، پذیرش مسئولیت و انجام دادن آنها را به دانش آموزان یاد می‌دهد و به آنها می‌آموزد که چگونه در رفتار بد دیگران دخالت کرده، آنها را اصلاح کنند. باید اذعان داشت که وابستگی به گروه غیر از تأثیرات مثبت، آثار منفی هم دارد، از جمله اینکه دانش آموز از پذیرش ارزشها و اصول والدین سرپیچی کند و بین دانش آموز و والدین از این نظر برخورد به وجود آید. بنابراین والدین و معلمین باید توجه زیادی به رابطه‌ی دوستان داشته باشند.

 

تاثیر دوستان و همسالان بر دانش آموزان و بزرگسال

دانش آموز مجبور است برای بر قراری ارتباط با دیگران مرتب رفتار‌های خود را کنترل کند و رفتارهای درست را با دیگران انتخاب نماید و از رفتارهایی که باعث طرد شدن می‌شود خود داری کنند. دوستان دانش آموزان باید با والدین نیز در تماس باشند. تا والدین آنها را به خوبی بشناسند. توجه به خواسته‌های گروهی از طرف والدین و به خصوص معلمان ضروری است. مخالفت با خواسته‌های گروهی دانش آموزان باعث مقاوت آنها شده ، بنابراین پدر و مادر و معلم خصوصی خوب در تعیین خواسته‌ها با توجه به احتیاجات و تمایلات بچه‌ها باید دست از مخالفت بردارند و به آنها راهنمایی‌های درست را انجام دهند.

 

نکاتی از تاثیر دوستان بر دانش آموزان

تقلید از دوستان در دوران قبل از نوجوانی امری انکار ناپذیر است. رابطه دوستان یک رابطه خیلی نزدیک است. دانش آموز وقتی که می‌خواهد مدل مو، یا رشته ورزشی خود را انتخاب کند از دوستان خود تقلید می‌کند. دوستان دانش آموزان می‌توانند مثبت باشند. می‌توانند رقابت سالم در درس خواندن به وجود آورند. در بعضی مواقع هم همسالان جنبه منفی دارند. دانش آموز ممکن است تحت تاثیر گروهی قرار گیرد که با خشونت رفتار می‌کنند. والدین و معلمان باید با دانش آموزان خود دوست صمیمی باشند تا از تاثیرات منفی جلوگیری کنند. در غیر این صورت ممکن است دانش آموز به حرف‌های منفی توجه کرده و دچار اضطراب گردد.

 

تدریس خصوصی

اگر به دنبال کسی هستید که در کنار فرزندتان باشد و او را به خوبی راهنمایی کند بهترین گزینه معلم خصوصی است. معلم خصوصی می‌تواند بهترین دوست و راهنما در کنار تدریس برای فرزند شما باشد. کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید تا بهترین اساتید و معلم‌ها را برای دانش آموز خود داشته باشید. این گونه شما هم یک معلم خصوصی و هم یک دوست خوب برای تعلیم و تربیت فرزند خود دارید. کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید و فرم معلم خصوصی را پر کنید تا کارشناسان تیم بلدیاب با شما تماس بگیرند. اگر معلم هستید و یا تدریس خصوصی انجام می‌دهید کافی است با ثبت نام در سایت بلدیاب خودرا به کاربران این سایت معرفی کنید.

لینک ثبت نام سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    09:58       1399/02/03
  • تعداد بازدید :
    1540
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

رابطه‌ی دوستان

تاثیر دوستان و هم سن وسالان

دوستان دانش آموزان


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.